آموزش تغییر صدا در دستیار صوتی گوگل (Google Assistant)

چگونه صدای دستیار صوتی گوگل را تغییر دهیم؟

0 4,934

آیا شما در منزل خود بلندگوی گوگل دارید و یا بر روی تلفن و تبلت خود از دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) استفاده می کنید؟؟؟ دستیار صوتی گوگل یک نمونه خوب و بسیار محبوب از دستیار های صوتی موجود در بازار است که در بسیاری از دستگاه های مورد استفاده قرار می گیرد . دستیارهای صوتی عموما برای افزایش سرعت و عملکردها طراحی و به کار گرفته شده اند

این دستیار صوتی بیش از چند هزار دستگاه هوشمند را پشتیبانی می کند و گوگل سعی کرده است دستیار صوتی خود را به بخش طبیعی از زندگی کاربران تبدیل کند. این دستیار صوتی می تواند سوالاتی را در زمینه امور مالی، تغذیه، ورزش، ترجمه، دیکشنری به زبان های مختلف، انجام حساب های ریاضی، تبدیل واحد  و .. را به سرعت برای شما انجام دهد.  شما می توانید موزیک های مورد علاقه تان را از استریم های موسیقی مانند ، اسپاتیفای، موزیک ها یوتیوب، پاندورا و غیره درخواست کنید تا برای شما پخش شود.

اگر از روشهای جدید گوگل استفاده می کنید، دستیار Google ممکن است یکی از رایج ترین صداها در زندگی روزمره شما باشد. در این میان و به دلیل استفاده مکرر از دستیار صوتی گوگل، ممکن است از صدای آن خسته شده باشید . شنیدن صدای گوگل اسیستنت در هر روز می تواند خسته کننده باشد.  شما به راحتی می توانید صدای آن را تغییر دهید تا با یک صدای جدید در مورد آب و هوا صحبت کند، اخبار روز را برای شما بخواند و  رویداد های روزانه تقویم را به شما یاداوری کند.

گوگل به تازگی اعلام کرده است که علاو بر صدای پیش فرض (یک صدای زن و یک صدای مرد) می توانید از ۶ صدای جدید در دستیار صوتی خود استفاده نمایید که یکی از این صدا ها متعلق به خواننده معروف جان لگند (John Legend) است. در ابتدا گوگل تنها دو صدای مخصوص زن و مرد در دستیار صوتی خود قرار داده بود که با این اوصاف اکنون از ۸ صدا می توان استفاده نمود.

بنابراین اکنون می توانید یک صدایی را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید و از شنیدن آن لذت می برید و حتی می توانید هر چند وقت یک بار آن را تغییر داده و تنوع ایجاد کنید. صداهای جدید به صورت کامپیوتری تولید می شوند، بسیار حرفه ای هستند و الگوی گفتاری طبیعی تر را به وجود می آورند،  و نسبت به صداهای لوتار و غیر طبیعی که ممکن است سایر دستیاران مجازی مورد استفاده قرار گیرند، دلنشین تر هستند

قابلیت تغییر صدای Google Assistant در حال حاضر تنها در ایالات متحده در دسترس است، اما برای آینده این ویژگی به تمام دنیا سرایت خواهد کرد، زیرا گوگل دوست دارد دستیار خود را به طور مرتب به روز کند و آن را در اختیار تمام کاربران خود قرار دهد. این تکنولوژی از یک شبکه عصبی گسترده و عمیق، برای نزدیک کردن صداهای ضبط‌ شده انسانی به واقعیت، استفاده می‌کند . شما می توانید بسته به جایی که زندگی می کنید به لیست این صدا ها دسترسی داشته باشید، زیرا تمام صدا ها برای تمام کشورها قابل دسترسی نمی باشد. بر روی دکمه های رادیویی ضربه بزنید تا صدای  مورد نظر را بشنوید و یکی را انتخاب نمایید.

هر صدای Google Assistant نشانگر یک رنگ است

برای هر یک از این صدا ها یک رنگ در نظر گرفته شده است که در این صورت به راحتی می تواند صدای مذکور را به خاطر بسپارید و تنها با انتخاب رنگ آن؛  دستیار صوتی خود را وادار کنید که با آن صدا حرف بزند. هر کدام از گزینه های صوتی که کاربران در حال حاضر از آن استفاده می کنند، یک رنگ خاص دارند و رنگ ها به صورت تصادفی توسط گوگل انتخاب شده اند تا هیچ رنگ را با یک جنس یا ذهنیت خاص مرتبط نکنند.

قبل از تغییر، گوگل به سادگی هشت صدای موجود خود را به عنوان “صدای ۱” و “صدای ۲” و غیره نامگذاری کرد و صداهای مردانه و زنانه  به صورت متناوب و یکی در میان بود. اما اکنون هر صدا فارغ از جنسیت و تنی که دارد به صورت کاملا تصادفی به یک رنگ نسبت داده شده است.  تیم گوگل اذعان کرده است که در انتخاب رنگ ها هیچ دخالتی نداشته است  مثلا در صورتی که رنگ صورتی را به صدای یک زن اختصاص می دانند ممکن بود نوعی انتخاب جنسیتی به وجود آید و نوعی تقویت نقش جنسیتی ایجاد شود  که گوگل قصد داشت با ان تفکرات مبارزه کند. در عین حال یکی از هیجان انگیز ترین سوال ها که ذهن کاربران را درگیر کرده است این است که صدای جان لگند به چه رنگی  ارائه خواهد شد؟؟

حال چگونه می توانید یکی از این صداهای جدید را، برای Google Assistant در اسپیکر ها، iOS یا دستگاه Android به کار ببرید؟ راهنمای کاربردی ما را بررسی کنید تا با مراحل آن آشنا شوید:

نحوه انتخاب صدای جدید

برای تغییر صدای دستگاه خود، از مراحل زیر استفاده کنید. تغییراتی که ایجاد می کنید به همه دستگاههای فعال Google خود اعمال می شود


گوشی های آندروید و تبلت ها
  • دکمه صفحه اصلی Home را لمس کرده و نگه دارید، Google Assistant را باز کنید یا بگویید “OK Google”.
  • بعد از اینکه پنجره پاپ آپ مربوط به آن نمایش داده شد از گوشه سمت راست بالا ، آیکون مربوط به Drawerرا انتخاب کنید . با این کار پنل Explore  باز می شود
  • بر روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • تنظیمات Settings   را انتخاب کرده و سپس روی Preferences ضربه بزنید.
  • Preferences را انتخاب کنید.
  • روی گزینه دستیار صوتی Assistant Voice ضربه بزنید
  • در این قسمت می توانید صدای جدید را انتخاب کنید. اعداد فرد مربوط به صدای خانم و اعداد زوج مربوط به صدای مرد می باشد و یا می توانید از رنگ ها استفاده کنید.
در  دستگاههای IOS

تغییر صدای دستیار گوگل در دستگاه های iOS نیز به همان اندازه آسان است ، همان طور که می دانید دستیار صوتی برای بسیاری از کاربران iPhone و iPad ارائه نشده است و تنها کاربران با سیستم عامل نسخه ۹.۱ به بالا می توانند از آن بهره ببرند.

  • برنامه Google Assistant را باز کنید
  • سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • تنظیمات Settings   را انتخاب کرده و سپس روی Preferences ضربه بزنید.
  • Preferences را انتخاب کنید.
  • روی گزینه دستیار صوتی Assistant Voice ضربه بزنید
  • در این قسمت می توانید صدای جدید را انتخاب کنید. اعداد فرد مربوط به صدای خانم و اعداد زوج مربوط به صدای مرد می باشد
در اسپیکر های گوگل هوم (Google Home)

اگر شما بلندگو های Google Home را خریداری کرده اید می توانید اولویت صدای خود را به این ترتیب برنامه ریزی کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که تلفن یا رایانه لوحی شما در همان شبکه بیسیم دستگاه Google Home قرار دارد
  • برنامه Google Home را بر روی تلفن یا رایانه لوحی خود باز کنید.
  • روی تنظیمات Settings More ضربه بزنید.
  • Preferencesرا انتخاب کنید
  • و بر روی دستیار صوتی Assistant Voice ضربه بزنید.
  • و صدای مورد نظرتان را انتخاب کنید.

کاربران چندگانه

با استفاده از صفحه اصلی گوگل نیز می توانید صدای دستیار صوتی خود را انتخاب کنید. هنگامی که صدای خود را تنظیم کرده اید، می توانید افراد مختلف خانواده تان را دعوت کرده و برای هر کدام یک صدای متفاوت تعیین نمایید. در این صورت در حین صحبت در خانه، دستیار های صوتی اعضای خانواده با صداهای متفاوتی حرف زده و هریک صدای مخصوص به خود را می شناسد.  گوگل نه تنها به آنها یک صدای متفاوت می دهد، بلکه اطلاعات آنها  را از سایر اظلاعات شما مانند تقویم ها، خرید ها و غیره جدا می کند.

دستیار  صوتی گوگل یک ابزار مفید برای سازماندهی کارهای شما است  که به وسیله آن می توانید به صورت صوتی و با سرعت بیشتری دستورالعمل های مورد نظرتان را به دستگاه های مربوطه اعلام نمایید. اما گر از صدای آن خسته شده اید و بارها و بارها به یک صدای کسالت آور گوش می دهید، حال می توانید آن را عوض کنید و از رابط کاربری رنگی آن لذت ببرید

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد