اپلیکیشن‌های بدنسازی و ورزش برای افراد مبتدی

0 1,848

هیچ زمانی برای ورزش کردن و تناسب‌اندام دیر نیست، در هر سن و شرایطی هستید می‌توانید ورزش را شروع کنید و تناسب‌اندام داشته باشید. این کار علاوه بر ارتقا سلامتی، اعتمادبه‌نفس شما را نیز بیشتر می‌کند. در این میان پیشرفت فناوری نیز به شما کمک خواهدکرد. اگر زمان رفتن به باشگاه را ندارید می‌توانید از طریق برنامه‌های مخصوصی این حرکات را در خانه انجام دهید. این برنامه توسط افراد متخصص طراحی شده‌اند و تمام حرکات ورزشی، عضله‌های درگیر و تعداد و تکرار آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند و به‌صورت صوتی و تصویری قابل استفاده هستند. علاوه بر این برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که فرایند ورزش کردن در بیرون از منزل و باشگاه را به‌وسیله قابلیت‌هایی که در خود جای‌داده‌اند، آسان‌تر می‌کنند.

علاوه بر حرکات ورزشی می‌توانید از حرکات یوگا استفاده کنید. مزایای یوگا ازنظر علمی ثابت شده است و شما می‌توانید با انجام حرکات یوگا وزن خود را کاهش داده، استرس را از بین ببرید و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در بدنتان کم کنید. بنابراین با دانلود برنامه‌های زیر می‌توانید حرکات ورزشی، بدن‌سازی، یوگا و هوازی را در خانه انجام داده و سلامت جسمی و روحی خود را ارتقا دهید.

 

با کلیک کردن بر روی سیستم‌عامل خود می‌توانید هر یک از برنامه‌ها را دانلود کنید.

Yoga-Studio

  • برنامه یوگا Yoga.com Studio
  • سیستم‌عامل اندروید
  • رایگان؛ پرداخت درون برنامه‌ای

شما می‌توانید با دانلود و نصب برنامه استودیوی Yoga.com، روش صحیح صدها تمرین یوگا را  با دقت بالا یاد بگیرید. در این برنامه، ویدئوهایی با کیفیت بالا (HD) قرار داده شده است که از این طریق برنامه‌ها و موقعیت‌ها را به شما نشان می‌دهد با استفاده از ویژگی جست‌وجو در این برنامه، می‌توانید بر اساس نوع، سطح و سایر عوامل تمرین موردنظرتان را پیدا کنید و عضلاتی که در هر حرکت تحت فشار قرار می‌گیرند را به‌صورت سه‌بعدی مشاهده نمایید. این برنامه برای سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برنامه‌های مخصوصی را ارائه می‌دهد.

برنامه استودیوی Yoga.com با رابط کاربری زیبا و ساده، ۲۸۹ حالت و تمرین تنفسی را در قالب این ویدئوها در اختیار شما قرار می‌دهد. در این برنامه ۳۷ برنامه از پیش نصب‌شده وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. این برنامه توسط استودیوی Nelurra Holdings LTD برای اندروید در گوگل پلی‌استور عرضه شده است.

Pocket-Yoga

  • برنامه یوگا Pocket Yoga
  • سیستم‌عامل اندروید و ios
  • آپدیت‌های جدید آن پولی است.

با استفاده از این برنامه می‌توانید حرکات یوگا را همیشه همراه خود داشته باشید این برنامه به‌صورت صوتی و تصویری برای کمک به ذهن و بهینه‌سازی آن آمده است. با انجام این حرکات می‌توانید تعداد کالری سوزانده شده را نیز مشاهده کنید و پیشرفت خود را ببینید. این برنامه در سیستم‌عامل ios  با ساعت اپل (اپل واچ) گوشی‌های اپل و تلویزیون قابل سازگاری است و از این طریق نیز می‌توانید تمرینات را انجام داده و نتایج ورزش خود را پیگیری کنید.

در برنامه Pocket Yoga شما می‌توانید سه تمرین مختلف را در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته در سه بازه زمانی مختلف انتخاب نمایید. در این برنامه به‌صورت صوتی و دقیق تمام حرکات و تنفس و دم و بازدم را آموزش داده می‌شود و فقط محدود به تصاویر نیست. هر موقعیتی که آموزش داده می‌شود همراه با مزایا و ناحیه درگیر بدن به شما نشان داده می‌شود علاوه بر این می‌توانید این برنامه را با موزیک پلیر خود همگام سازی کنید تا در حین حرکات یوگا به موسیقی گوش دهید.

Daily-Yoga

  • برنامه یوگا Daily Yoga
  • سیستم‌عامل اندروید و ios
  • رایگان؛ پرداخت درون برنامه‌ای

برنامه Daily Yoga شما را تشویق می‌کند تا یوگا را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنید. در این برنامه شما می‌توانید به بیش از ۴۰۰ حرکت یوگا، پیلاتس و مدیتیشن دسترسی داشت باشید.  این برنامه حرکات یوگا را با تکنیک‌های تنفس ادغام کرده و باعث بالا بردن بهره‌وری شما می‌شود. این برنامه با برنامه سلامت اپل قابل همگام سازی است.

برنامه Daily Yoga حرکات یوگا را در سه سطح مبتدی، متوسط و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. و در  آن بیش از ۵۰ کلاس یوگا و ۴۰۰ حرکت قرار داده شده است. علاوه بر این می‌توانید از فیلم‌های باکیفیت برای یادگیری حرکات یوگا استفاده کنید. مدت‌زمان این تمرین‌ها بسته به سطح سختی آن‌ها از ۵ تا ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید. شما می‌توانید از موسیقی دلخواه در حین تمرین نیز بهره ببرید.

Simply-Yoga

  • برنامه یوگا Simply Yoga
  • سیستم‌عامل اندروید و ios
  • رایگان؛ پرداخت درون برنامه‌ای

در این برنامه یوگا می‌توانید از ویدئوهای مخصوص و با کیفیت استفاده کنید و به‌صورت تصویری تمام این حرکات را با جزئیات آن بیاموزید و به‌صورت صوتی توضیحات آن را بشنوید. تمرینات یوگای موجود در این برنامه برای مردان و زنان مناسب است. تمرینات در سطوح یک و دو و در کلاس‌های ۲۰، ۴۰ و ۶۰ دقیقه‌ای ارائه می‌شود و در این میان بیش از ۶۰ حرکت یوگا را به شما آموزش می‌دهد. نسخه ابتدایی برنامه Simply Yoga رایگان است اما در نسخه پرداخت‌شده آن، شما می‌توانید به محتوای بیشتری دسترسی داشته باشید و تبلیغات نیز شما را آزار نمی‌دهد.

Map-My-Fitness

  • برنامه Map My Fitness
  • سیستم‌عامل اندروید و ios
  • رایگان؛

این برنامه علاوه بر ارائه حرکات ورزشی، رژیم غذایی مناسبی به شما پیشنهاد می‌دهد و بر روی حرکات ورزشی شما نظارت دارد. این برنامه بیش از ۶۰۰ حرکت ورزشی متنوع دارد و با بیش از ۴۰۰ دستگاه قابل همگام سازی است.

شما می‌توانید به پیاده‌روی بروید و این برنامه را فعال کنید در این صورت برنامه کل مسیر پیاده‌روی شمارا نشان داده و سرعت، کالری سوزانده شده و مسافتی را که طی کرده‌اید را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این داده‌ها برای تعیین اهداف شخصی جدید استفاده کنید. این برنامه با ارائه نمودارهای مختلف می‌تواند میزان پیشرفت شما برای رسیدن به هدفتان را نمایش دهد، علاوه بر این شما می‌توانید دستاوردهای خود را با دوستانتان به اشتراک گذاشته و انگیزه‌تان را بیشتر کنید و یا به‌صورت آنلاین با دوستانتان چالش‌های جذاب انجام دهید. نسخه‌های آپدیت شده جدید با هر دو دستگاه Android Wear و Apple Watch سازگار هستند. علاوه بر این امکان ورود اطلاعات به برنامه از دیوایس‌های دیگر نیز وجود دارد.

Six-Pack-in-30-Days

این برنامه ورزشی تنها بر روی عضلات شکم و پهلوهای شما تمرکز دارد و سعی می‌کند با انجام حرکات ورزشی در ۳۰ روز چربی‌های شکمی را آب کرده و عضلات آن را نمایان کند و سیکس پک‌دار شوید. این برنامه هم برای  زنان و هم مردان ارائه شده و شما می‌توانید با هر جنسیت و سطح آمادگی از این برنامه استفاده نمایید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث محبوبیت این استارت اپ شده است دسته‌بندی تمامی تمرین‌ها در سه سطح مختلف می‌باشد که کمک می‌کند هر ورزشکاری با هر سطح از توانایی اقدام به افزایش و زیبایی عضلات شش تکه شکم خود نماید. برای هر حرکت یک عکس متحرک در نظر گرفته شده است تا به ‌وسیله آن بتوانید حرکات را به‌ درستی انجام دهید.

روال برنامه‌های به کار رفته در این اپلیکیشن، به گونه‌ای است که شما بعد از انتخاب سطح موردنظرتان، از روز اول شروع به تمرینات می‌کنید و در صورت انجام، آن روز تیک می‌خورد. هر چند روز یک‌بار، استراحت دارید و به‌مرور برشدت تمرینات افزوده خواهد شد.

Nike+-Training-Club

  • برنامه Nike+ Training Club
  • سیستم‌عامل اندروید و ios
  • رایگان؛

این برنامه شامل تمرینات ورزشی است که به‌وسیله ورزشکاران حرفه‌ای و مشهور طراحی شده است و به‌صورت صد در صد رایگان ارائه می‌شود، تمرکز این برنامه بر قدرت، استقامت و تحرک است و در سه سطح مبتدی، متوسط و دشوار ارائه می‌شود. این نرم‌افزار که ۱۰۰ نوع تمرین ورزشی را شامل می‌شود، لذت تمرین کردن در کنار بهترین ورزشکاران جهان را به شما می‌دهد. تمرینات به‌صورت تصویری ارائه می‌شود و از طریق دستورالعمل‌های صوتی برنامه دیگر نیازی نیست به صفحه گوشی چشم بدوزید و به‌راحتی می‌توانید آن را تکرار کنید. شما می‌توانید تمرینات موجود در این برنامه را از طریق تلویزیون پخش کرده و راحت‌تر مشاهده کنید. بعد از اتمام تمرین شما می‌توانید عکس‌ها و پوسترهای ورزشی را در این برنامه به اشتراک بگذارید. این برنامه می‌تواند پیاده‌روی شما را نیز ردیابی کند.

Sportsman-PRO-Workout

  • برنامه Sportsman PRO Workout
  • سیستم‌عامل اندروید
  • رایگان

این برنامه تخصصی توسط کمپانی برنامه‌سازی AxiomMobile برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده است.  شما به‌وسیله این برنامه سه روز در هفته تمرین داده می‌شوید، در ابتدا باید سطح خود را تعیین کنید تا اپلیکیشن برنامه مورد نظرتان را متناسب با میزان آمادگی بدنی به شما ارائه دهد سپس تمرینات مربوط با راهنمای‌های کامل و جامع و به‌صورت تصویری در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای انجام این تمرینات یادآور در نظر گرفته شده تا فراموش نکنید.

رابط کاربری برنامه بسیار آسان است و شما می‌توانید از این ورزش‌ها برای افزایش سطح آمادگی، کاهش وزن و انعطاف‌پذیری بدنتان استفاده نمایید. این برنامه قابلیت همگام سازی به گوگل فیت را در خود جای داده است و به‌صورت خودکار از اطلاعات شما بک آپ تهیه کرده و در گوگل درایو نگهداری می‌کند. شما همچنین می‌توانید ورودی‌ها و نتایج خود را به‌صورت دستی در این برنامه وارد کنید.

badan-fit

  • برنامه ایرانی بدن فیت
  • سیستم‌عامل اندروید
  • رایگان

بدن فیت یک برنامه ورزشی کامل است. در این برنامه ۱۵۲ حرکت بدن‌سازی و فیتنس در قالب ویدئوهای با کیفیت ارائه می‌شود که با تماشای آن‌ها می‌توانید نحوه درست انجام دادن این ورزش‌ها را یاد گرفته و آن را پیاده کنید. علاوه بر آموزش حرکات ورزشی؛ در این برنامه قابلیت‌های بسیار زیادی نهفته است. یکی از این ویژگی‌ها ثبت و مشاهده فعالیت‌های ورزشی به همراه کالری آن‌ها است، این برنامه می‌تواند کالری مصرفی و کالری جذب‌شده را نمایش دهد. کالری غذاهای مورد استفاده‌تان به‌وسیله این برنامه قابل‌ محاسبه است و شما می‌توانید از این طریق علاوه بر حرکات ورزشی، رژیم غذایی خود را نیز کنترل کنید.

در بخش دیگر برنامه به اطلاعات عمومی شما افزوده می‌شود شما می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد هورمون‌ها در بدن‌سازی داشته باشید. با دوره‌های پاک‌سازی و حفظ حجم آشنا شوید و جواب آزمایش‌ها پزشکی را بدانید. در این برنامه باورهای غلط در بدن‌سازی و فیتنس به شما گوشزد می‌شود تا روند زندگی ورزشی خود را اصلاح کنید. برنامه بدن فیت تمام این قابلیت‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

Fitnesskar

  • برنامه ایرانی فیتنس کار Fitnesskar
  • سیستم‌عامل اندروید
  • رایگان؛ پرداخت درون برنامه‌ای

این برنامه از چند قسمت تشکیل شده است در قسمت اول تمام حرکات بدن‌سازی شرح داده می‌شود. کافی است قسمت و اعضایی که قصد تمرین آن را دارید انتخاب نمایید و با وارد شدن به بخش موردنظر، حرکات بدن‌سازی مربوط به آن را مشاهده کنید، که به‌صورت تصویر متحرک و توضیحات فارسی در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید حرکت را به‌درستی انجام دهید. این بخش شامل بیش از ۱۳۰۰ حرکت ورزشی در دسته‌بندی‌های مختلف ،تمرینات مخصوص منزل و باشگاه و هوازی است. بنابراین دیگر لازم نیست دغدغه یادگیری حرکت‌های بدن‌سازی را داشته باشید. این برنامه  به‌صورت تصویری ، ویدیویی و متنی همه حرکت‌های بدن‌سازی رو به شما آموزش می‌دهد. انجام صحیح حرکت‌های بدن‌سازی بسیار مهم است!

قسمت بعدی این برنامه، شامل مجموعه‌ای از بهترین برنامه‌های بدن‌سازی می‌شود که برای اهداف مختلف نوشته شده‌اند. اگر می‌خواهید شکم خود را آب کنید یا حجم بگیرید یا هر هدف دیگری دارید حتماً به بانک برنامه‌های بدن‌سازی آن سر بزنید.

از طریق فیتنس کار می‌توانید برنامه‌های خود را در گوشی خود تعریف کنید و روند پیشرفت خودتان را بررسی کنید. فیتنس کار هر روز مطالب انگیزشی در برنامه قرار می‌دهد تا روحیه شما همیشه بالا باشد و با پشتکار به اهداف خود در زندگی و ورزش دست پیدا کنید.

daily-workout

  • برنامه ایرانی ورزش‌های روزانه
  • سیستم‌عامل اندروید
  • رایگان

این برنامه جذاب و کاربردی برای انجام حرکات ورزشی در هر مکانی طراحی شده است. بنابراین شما نمی‌توانید کار و مشغله خود را بهانه کرده و ورزش را کنار بگذارید. این برنامه حرکات ورزشی را به‌صورت کاملاً ساده و با استفاده از تصاویر و متن به شما ارائه می‌دهد تا یاد بگیرید. در این برنامه بخش‌های متعددی در نظر گرفته شده است و هر کاربر با هر جنسیت و وضعیتی می‌تواند از آن بهره ببرد. ورزش‌هایی مانند ورزش‌های افراد مسن، باردار و یا تحت درمان، چربی سوزی، یوگا، ورزش‌های مناسب محل کار و کششی و ورزش‌های روزانه و موارد دیگر در این برنامه گنجانده شده است. با ورود به هر بخش با فهرستی از تمرینات روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. دو گزینه هم زیر آموزشِ حرکت وجود دارد که مربوط به انجام تمرین و درج در برنامه‌ی هفتگی است. با درج تمرین مذکور در برنامه هفتگی می‌توانید از طریق برنامه هفتگی این تمرینات منتخب را در هر روز انجام دهید. برای استفاده از این برنامه به ارتباط اینترنتی نیاز ندارید.

 

منبع:
www.healthline.com

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی نرم‌افزارهای پزشکی برای گوشی همراه

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد