بررسی زاوایای پنهان وان پلاس ۶ تی (OnePlus 6T)

بررسی تخصصی وان پلاس 6T

0 1,210

وان پلاس هرساله یکی از بهترین مدل‌های گوشی خود را ارائه می‌دهد که ارزش خرید دارد. گوشی وان پلاس ۶ توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند و حالا گوشی جدید وان پلاس، با نام وان پلاس ۶T بر سر زبان‌ها افتاده است. این گوشی با صفحه‌نمایش بزرگتر، ناچ کوچک‌تر و باتری قوی‌تر و تکنولوژی اثر انگشت بهبودیافته، طراحی شده است.

گوشی  وان پلاس ۶،  دارای جک ۳.۵ میلیمتری بود و از این نظر برای طرفداران هدفون‌های سیمی بسیار مناسب است اما  در گوشی وان پلاس ۶T تصمیم گرفته شد که این جک ۳.۵ میلیمتری مانند بسیاری از پرچم‌داران جدید حذف شود. تکنولوژی Dash Charge، یکی از فناوری‌های شارژ سریع است، که در گوشی وان پلاس ۶T به کار رفته است. البته با توجه به بدنه شیشه‌ای، گوشی به‌صورت بی‌سیم شارژ نمی‌شود.

نکات مثبت:
  • طراحی منحصربه‌فرد
  • عمر باتری بالا
  • دوربین اصلی قدرتمند
نکات منفی:
  • فاقد جک ۳.۵ میلیمتری
  • بدون شارژ بی‌سیم

در این جدول مشخصات فنی وان پلاس ۶T را به اختصار آورده ایم:

سیستم‌عامل اندروید ۹ پی
پردازنده Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 (10 nm)
رم ۶ گیگ
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگ
کارت اس دی خیر
باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت Dash Charge
صفحه‌نمایش ۶.۴۱ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ AMOLED ، نسبت صفحه‌نمایش۱۹.۵:۹
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۲۵ میلیمتری واید (f/2.0)
دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل ۲۵ میلیمتری واید (f/1.7)

۲۰ مگاپیکسل ۲۵ ملیمتری واید (f/1.7)

جک ۳.۵ میلی خیر
اثر انگشت جلو
تعداد سیم‌کارت دو
تشخیص چهره بله
وزن ۱۸۵ گرم
ابعاد ۱۵۷.۵ x 74.8 x 8.2 میلی‌متر

 

طراحی بدنه گوشی

  • بدنه شیشه آلومینیومی که باعث شده گوشی خوش دست شود.
  • دارای دو رنگ مشکی مات و برق
  • اسکنر اثر انگشت روی صفحه‌نمایش قرار گرفته شده و هیچ گونه جک ۳.۵ میلیمتری وجود ندارد.

وان پلاس ۶T در مقایسه با نسل قبلی خود وان پلاس۶، تفاوت چندانی ندارد،  و تنها چند تغییر جزئی در آن وجود دارد اما این تغییرات بسیار ارزشمند و قابل‌توجه هستند،

بدنه آن آلومینیومی و شیشه‌ای است. ابعاد آن ۷۴.۸×۸.۲×۱۵۷.۵ میلی‌متر است، که به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد، وزن آن نسبت به مدل قبلی ۳ گرم سنگین‌تر شده و ضخامت آن نیز بیشتر شده است. پشت گوشی خلوت‌تر شده و اسکنر اثر انگشت به روی نمایشگر و به جلوی گوشی منتقل می‌شود. بنابراین تنها یک دوربین دوگانه و یک فلاش کوچک در پشت گوشی قرار گرفته است.

در قسمت راست گوشی یک کلید پاور قرار گرفته شده است، در لبه سمت چپ دستگاه، دکمه تنظیم صدا، در دسترس است. در پایین گوشی، پورت USB-C است و دو بلندگوی استریو قرار گرفته است. جک ۳.۵ میلیمتری صدا حذف‌شده و این برای طرفداران وان پلاس که خواستار وصل فیزیکی هدفون به دستگاه است، ناراحت کننده است. در عوض در آن یک آداپتور تبدیل جک ۳.۵ میلیمتری به USB-C وجود دارد. بنابراین شما هنوز می‌توانید از هدفون‌های سیمی استفاده کنید.  البته بهتر است به سمت هدست‌های بلوتوثی بروید.

در این گوشی اسکنر اثر انگشت از عقب گوشی برداشته شده و بر روی صفحه‌نمایش جلویی آن منتقل‌شده است. سرعت صفحه‌نمایش در باز کردن قفل گوشی، بسیار بالا است و طبق ادعای شرکت در کمتر از ۳۴ ثانیه صفحه‌نمایش باز می‌شود. البته اسکنرهای روی صفحه‌نمایش در مقایسه با اسکنرهای با دکمه فیزیکی کارایی بالاتری ندارند و هنوز جای کار دارد.

علاوه بر این می‌توانید از اسکنر تشخیص صورت استفاده کنید، و در این حالت نیز با سرعت می‌توانید قفل صفحه‌تان را باز کنید، البته این تکنولوژی در مقایسه با تکنولوژی تشخیص چهره در اپل از امنیت کمتری برخوردار است.

 

صفحه‌نمایش
  • صفحه‌نمایش AMOLED با اندازه ۶.۴۱ اینچی
  • وضوح تصویر ۱۰۸۰×۲۳۴۰ ( ۴۰۲ پیکسل در اینچ)

صفحه‌نمایش ۶.۴۱ اینچی، از نوع  AMOLED است؛ نسبت صفحه‌نمایش در آن ۱۹: ۵: ۹ که باعث شده گوشی بلندتر به نظر برسد. نسبت اندازه صفحه‌نمایش به بدنه گوشی ۸۶ درصد است که باعث شده صفحه بزرگ‌تر به نظر برسد. تکنولوژی AMOLED به کار رفته در آن باعث شده رنگ‌ها زیباتر و عمیق‌تر بنظر بیایند و کنتراست آن بیشتر است؛ ویژگی‌های این صفحه‌نمایش باعث می‌شود تا مصرف باتری گوشی شما کاهش یابد.

عملکرد
  • پردازنده اسنپدراگون کوالکام ۸۴۵
  • رم ۸گیگابایتی

پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و رم ۶ یا ۸ گیگابایتی در این محصول جای داده است. که باعث شده این گوشی بسیار قدرتمند شود. با توجه به نیازتان می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸و ۲۵۶  استفاده کنید. (البته فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی برای رم ۸ گیگ موجود است.)

شما در این گوشی می‌توانید بازی‌های سنگینی را اجرا کنید، بدون آن‌که اختلالی در عملکرد آن ایجاد شود. مدیریت تماس و پیامک در حین بازی نیز از دیگر ویژگی‌های خوب این گوشی است.علاوه بر این در حین بازی گوشی به‌صورت خودکار از اجراشدن برنامه‌ها در پس‌زمینه جلوگیری می‌کند تا سی پی یو قدرت بیشتری برای انجام بازی داشته باشد. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این گوشی Smart Boost است که با نگه‌داشتن قسمتی از برنامه‌ها در درون حافظه رم، باعث سرعت بیشتری گوشی می‌شود. در زمان اجرا بازی روشنایی صفحه‌نمایش قفل می‌شود و کنترل بیشتر بر روی نرم‌افزار صورت می‌گیرد تا سرعت گوشی بیشتر شود.

نرم‌افزار  

این گوشی از Oxygen OS، اندروید ۹ استفاده می‌کند، البتهOnePlus 6 از طریق به‌روزرسانی می‌تواند Android Pie را داشته است، اما وان پلاس ۶T دارای آخرین به‌روزرسانی OxygenOS نیز می‌باشد.

دوربین

  • دوربین اصلی ۱۶ و ۲۰ مگا پیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۶ مگا پیکسلی
  • ویژگی Nightscape

در این گوشی از دوربین دوگانه ۱۶ و ۲۰ مگا پیکسلی در کنار یک فلش استفاده شده است. سنسور اصلی آن ۱۶ مگاپیکسل و سنسور تله فوتو ۲۰ مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم هر دو f/1.7 بوده و در لنز اصلی قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویری استفاده شده است.  دوربین سلفی نیز با کیفیت ۱۶مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.0 ارائه می‌شود.

سخت‌افزار این گوشی تغییر چندانی نسبت به نسل قبل نداشته و تنها در نرم‌افزار آن تغییر ایجاد شده است. در این دوربین از ویژگی Nightscape استفاده شده است، و شما می‌توانید در شب، تصاویر روشن‌تر و با نویز کمتر به دست آورید.

باتری
  • باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • قابلیت Dash Charge

همانطور که اشاره شد ظرفیت باتری این گوشی نسبت به مدل قبلی خود ۱۲ درصد زیادتر شده و با قدرت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت کار می‌کند.

از ویژگی‌های این گوشی استفاده از قابلیت دش شارژ (Dash Charge) است، که باعث می‌شود باتری با توان خروجی ۲۰ وات شارژ شود، در این صورت تنها با نیم ساعت شارژ کردن گوشی تا  یک روز می‌توانید از آن استفاده کنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: هوآوی از گوشی میت ۱۰ لایت رونمایی کرد

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد