هوآوی میت ۲۰ پرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

0 1,193

هوآوی میت ۲۰ پرو که در ابتدای آبان ماه امسال وارد بازار شد را می‌توان جدیدترین گوشی از این برند دانست که در این مطلب ما به بررسی آن پرداخته‌ایم تا همگام با دنیای تکنولوژی شما را با ویژگی‌های این محصول جدید از کمپانی هوآوی آشنا کنیم. این گوشی با قیمتی نزدیک ۹۰۰ یورو معرفی شده است که می‌توان آن را گران‌قیمت دانست و در قیمت رقابتی را با پرچم‌داران سایر برندها دارد. بهتر است با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های این گوشی بیشتر آشنا شوید و به این جمع‌بندی برسیم که آیا گوشی هواوی میت ۲۰ پرو ارزش این قیمت بالا را دارد یا خیر؟

با استفاده از گوشی هوآوی میت ۲۰ پرو می‌توانید تجربه لذت بخشی از عکاسی داشته باشید؛ دوربین این گوشی مجهز به هوش مصنوعی، فوکوس و تنظیمات پیشرفته ، و هر آنچه لازم دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد،هوآوی میت ۲۰ پرو به آخرین و بهترین پردازنده و رم و فضای ذخیره‌سازی بالا مجهز شده است و با گوشی‌های Samsung Galaxy Note 9، Google Pixel 3 و iPhone XS رقابت می‌کند.

سیستم‌عامل اندروید ۹ ، ۹ EMUI
پردازنده (HiSilicon Kirin 980 (7 nm
رم ۶ گیگ
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگ
حافظه جانبی بله
باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت
صفحه‌نمایش ۶.۳۹ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۱۲۰ AMOLED ، نسبت صفحه‌نمایش ۱۸:۹
دوربین جلو ۲۴ مگاپیکسل f/2.0
دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسل RGB (f/1.8)+ 20مگاپیکسل(f/2.2 ultra-wide (16mm)) و  ۸ مگا پیکسلی  f/2.4 OIS telephoto (80mm)
جک ۳.۵ میلی خیر
شارژ وایرلس بله (۱۵W wireless charging) و قابلیت reverse wireless charging
اثر انگشت دارد
تعداد سیم‌کارت دو
تشخیص چهره بله
ضد آب IP67 ضد آب و ضد گردوغبار
وزن ۱۸۹ گرم
ابعاد ۱۵۷.۸ x 72.3 x 8.6میلی‌متر

 

طراحی بدنه

هوآوی میت 20 پرو

شاید در نگاه از روبه‌رو به گوشی هواوی میت ۲۰ پرو، نوآوری خاصی در آن مشاهده نکنید، لبه منحنی صفحه‌نمایش، لبه‌های نازک، صفحه‌نمایش باکیفیت و ناچ در اکثر گوشی‌های امروزی مشاهده می‌شود. اما وقتی گوشی را برمی‌گردانید یک نوآوری می‌بینید، سه دوربین در کنار یک فلش که به‌صورت ۴ تایی و به‌صورت مربع شکلی در کنار هم قرارگرفته است. ابعاد این گوشی هنوز از گوشی‌های پرچم‌داری مانند گلگسی نوت ۹ اندکی کوچک‌تر است اما در دسته گوشی‌های بزرگ در بازار به‌حساب می‌آید. این گوشی ۶.۳۹ اینچی با ابعاد ۱۵۷.۸ x 72.3 x 8.6 میلی‌متر و وزن ۱۸۹ گرم ارائه‌شده است.

در این مدل، هوآوی از قاب آلومینیوم و شیشه استفاده کرده است، نسخه صفحه‌نمایش از نوع گوریلا گلس است که بسیار مستحکم می‌باشد. بر روی بدنه گوشی از تکنولوژی Hyper Optical Pattern استفاده شده که در این صورت میزان لغزنده بودن آن کم است و هنگامی که در دست قرار می‌گیرد سُر نمی‌خورد، علاوه بر این اثر انگشت کمتری جذب می‌کند درنتیجه تمیزتر است.

هوآوی میت 20 پرو

بر روی صفحه‌نمایش از یک حسگر اثر انگشت استفاده شده است تا از این طریق امنیت گوشی بالاتر برود، علاوه بر این در قسمت ناچ نمایشگر  سنسور تشخیص چهره نیز وجود دارد تا در صورت نیاز، امنیت گوشی را بالاتر نیز برده و از طریق شناسایی چهره قفل صفحه باز شود. البته این گوشی مانند بسیاری از گوشی‌ها پرچم‌دار فاقد جک ۳.۵ میلیمتری صدا است و تنها از طریق مبدل آن می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

این گوشی زیبا در چندرنگ ارائه می‌شود، رنگ آبی (Midnight Blue)، سبز (Emerald Green)، پینک گلد (Pink Gold) و همچنین “Twilight” از رنگ‌های زیبا آن به‌حساب می‌آید.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش ۶.۳۹ اینچی OLED، بسیار شگفت‌انگیز و ساده طراحی شده است. قاب‌های صفحه‌نمایش بسیار نازک است، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه افزایش یافته، به‌طوری‌که لبه‌های گوشی بسیار باریک است. این نسبت درگوشی هوآوی میت ۲۰ پرو، ۸۷.۹ درصد است.

نسبت صفحه‌نمایش ۱۹.۵: ۹ و با رزولوشن (K2+ (1440×۳۱۲۰ پیکسل که کیفیتی معادل با ۵۳۷ پیکسل در هر اینچ ارائه می‌دهد. این کیفیت از گوشی گوگل پیکسل ۳ ( ۴۳۹ پیکسل در هر اینچ) بالاتر بوده و چیزی در حدود صفحه‌نمایش گلگسی نوت ۹ با  ۵۱۴ پیکسل در اینچ است. شما می‌توانید، کیفیت صفحه‌نمایش را به فول اچ دی و یا پایین‌تر از آن تغییر دهید.

در صفحه‌نمایش هواوی میت ۲۰ پرو از ناچ استفاده شده است، که البته از طریق تنظیمات می‌توانید آن را غیرفعال کنید.  این صفحه‌نمایش دارای HDR10 است که باعث می‌شود رنگ‌ها جذاب‌تر شوند.

حسگر اثر انگشت بر روی صفحه‌نمایش قرار دارد که بر روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود و یا خودتان باید جای تقریبی آن را حدس بزنید. که باعث شده صفحه‌نمایش ساده و زیباتر به نظر برسد.

باتری

درگوشی هوآوی میت ۲۰ پرو، از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است که با توجه به کم‌مصرف بودن می‌تواند ساعات زیادی به گوشی قدرت بدهد. البته شما می‌توانید با برخی از تنظیمات قدرت این باتری را بیشتر کنید و در مصرف باتری صرفه‌جویی نمایید. در طی یک آزمایش یک ویدیو HD به مدت ۹۰ دقیقه با حداکثر رزولوشن درگوشی اجرا شد و Mate 20 Pro تنها ۱۰٪ شارژ خود را از دست داد. در این آزمایش سامسونگ نوت ۹ و اس ۹ پلاس درصد کمتری از باتری خود را از دست دادند، اما  سایر گوشی‌ها ازجمله گوگل پیکسل ۳ نتایج بدتری داشتند و ۱۸ درصد باتری خود را از دست داد و این عدد در HTC U12 Plus به ۲۷ درصد رسید.

در باتری آن از قابلیت شارژ سریع استفاده شده تا در زمان سی دقیقه ۷۰ درصد باتری را شارژ کند.  قابلیت جالب دیگر در این گوشی Reverse wireless charging نام دارد،  در این صورت شما می‌توانید با استفاده از این گوشی به‌صورت بی‌سیم، دستگاه‌های دیگر را شارژ کنید. این ویژگی جذاب است، اما کاربردی نیست، کمتر کسی حاضر است گوشی خود را به شارژر تبدیل کند، علاوه بر این، برای شارژ کردن به زمان طولانی نیاز دارد. با این‌ حال این قابلیت به یک پیشرفت خوب در صنعت تبدیل شده است.

دوربین

هوآوی میت 20 پرو

امروزه دوربین‌های هوشمند درگوشی‌ها بسیار رایج شده‌اند، اما هوآوی در این مدل از یک دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. در این مدل از سه دوربین در کنار یک فلاش LED استفاده شده که به‌صورت یک مجموعه مربع شکل در پشت گوشی قرار دارد. سنسور اصلی آن ۴۰ مگا پیکسل با دیافراگم f/1.8، همراه یک سنسور ۲۰ مگا پیکسلی از نوع واید با دیافراگم f/2.2  برای پشتیبانی از زاویه بیشتر و  یک لنز ۸ مگا پیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.4  که برای ایجاد عمق در تصاویر در آن قرار داده شده است، این دوربین‌ها دارای قابلیت تشخیص فیزیکی، عمق و کنتراست خودکار، عکاسی پرتره، زوم ۵ مرحله‌ای اپتیکال و ثبت تصاویر عریض می‌باشد. قابلیت AI Zoom  به‌صورت خودکار سطح زوم ویدیو را طوری تنظیم می‌کند که سوژه در میانه تصویر و داخل فریم قرار بگیرد. از نظر سخت‌افزاری این دوربین بسیار حرفه‌ای و بی‌نظیر است. اگر در موقعیت‌های سیاه‌ و سفید و  یا نور کم عکس‌برداری می‌کنید، کمی کنتراست نور و نویز پس‌زمینه را از دست می‌دهید.

در این دوربین‌ها از هوش مصنوعی استفاده شده است، می‌تواند ۵۰۰۰ سوژه را در ۱۵۰۰ پوزیشن مختلف بررسی کرده و ویژگی‌های عکس را به‌صورت خودکار تغییر دهد تا عکس با شرایط بهتری ثبت شود. همچنین با قابلیت HiVision نیز می‌توانید اطلاعاتی را در رابطه با سوژه عکاسی خودتان مشاهده نمایید، مخصوصاً اگر قصد عکاسی از آثار تاریخی را داشته باشید.

در حالت فیلم‌برداری این دوربین می‌تواند ویدئوهایی باکیفیت ۴K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند، و با توجه با قابلیت واید، شما می‌توانید با نسبت ۲۱:۹ نیز فیلم‌برداری کنید و ویدئوها را به‌صورت تصویر آهسته ۹۶۰ فریمی و به‌صورت اچ دی ضبط کنید.

دوربین سلفی میت ۲۰ پرو ۲۴ مگا پیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.0 است که دارای  HDR می‌باشد و توانایی ثبت ویدئوهای فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم را نیز داراست.

 رابط کاربری

این گوشی به اندروید ۹ پای مجهز است و در آن از رابط کاربری EMUI 9.0 استفاده شده است.

فقدان اپ درآور درگوشی‌های هوآوی، استفاده سنتی از اندروید را تحت تأثیر می‌گذارد. اما رابط کاربری ساده  آن باعث شده تعاملات کاربر با این گوشی به‌آسانی انجام شود. در این گوشی ده‌ها ابزار مفید مانند ماشین‌حساب، چراغ‌قوه، ضبط صدا و قابلیت  کنترل از راه دور هوشمند قرار داده شده است. به‌طور مثال برنامه ترجمه که عباراتی که با میکروفن گفته می‌شود را ترجمه می‌کند. قابلیت‌های موجود در این گوشی آنقدر زیاد است که وقتی‌که آن را خریداری می‌کنید باید یک هفته وقت بگذارید تا تمام این ویژگی‌ها را کشف کرده و یاد بگیرید.

 

در بورسیکا بخوانید: بررسی تخصصی هوآوی میت ۱۰

 

سخت‌افزار

هواوی درگوشی میت ۲۰ پرو از چیپست ۷ نانومتری جدید خودش با نام کایرین ۹۸۰ استفاده کرده است. این پردازنده ۸ هسته‌ای است، قدرت این پردازنده از هسته کارتکس A76 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز، دو هسته کارتکس A76 دیگر، این بار با فرکانس ۱.۹۲ گیگاهرتز و درنهایت ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی کارتکس A55 به دست می‌آید، که مصرف انرژی پایین‌تری دارد و ۲۰ درصد قدرت بیشتری نسبت به مدل قبلی ارائه می‌دهد.

در این مدل از ۶ گیگابایت رم استفاده شده است، که در کنار  واحد گرافیکی قدرتمند Mali-G76 MP10 یک گوشی با سخت‌افزار پیشرفته ارائه کرده است.  حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت است که شما می‌توانید حافظه را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید.

هواوی میت ۲۰ پرو دارای اسپیکرهای استریو است، و شما می‌توانید صدای خروجی را از لبه‌های گوشی نیز بشنوید و صدای آن از پورت یو اس بی به گوش می‌رسد، اما نگران این مسئله نباشید زمانی که در حال استفاده از پورت USB  هستید کیفیت صدا تغییر نخواهد کرد.  در این گوشی از گواهینامه استاندارد ضد آب و ضد گردوغبار استفاده شده و شما می‌توانید به مدت نیم ساعت این گوشی را در عمق دو متری قرار دهید. بلوتوث نسخه ۵، ان اف سی، جی‌پی‌اس و پورت  اینفرارد از دیگر قابلیت‌های آن می‌باشد.

نکات مثبت:

  • ویژگی‌های خوب و کاربردی
  • طراحی زیبا
  • دوربین سه‌گانه به همراه فلاش
  • قابلیت‌های کاربردی مانند اثر انگشت، تشخیص چهره
  • قابلیت ضدآب
  • باتری قوی
  • پشتیبانی از کارت حافظه

نکات منفی:

  • قیمت بسیار بالا
  • قابلیت HDR دوربین به‌اندازه Google Pixel 3، iPhone XS خوب نیست
  • نداشتن ورودی جک ۳.۵ میلیمتری
کلام آخر….

گوشی هوآوی میت ۲۰ پرو یک گوشی تمام‌عیار با قیمت بالا است .این گوشی دارای قابلیت‌هایی است که چند مورد از آن را در جای دیگری نمی‌بینید. طراحی آن بسیار شیک و خوش دست است. این گوشی  با ارائه ماژول مربعی دوربین‌های سه‌گانه خود، تحول عظیمی درگوشی‌های همراه به وجود آورد و طبق ادعای شرکت، شما با استفاده از این گوشی به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل می‌شوید.

منبع: www.techradar.com

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد