معرفی ۱۳ برنامه بازیابی اطلاعات

0 779

در مطلب قبلی در مورد روش های بازیابی اطلاعات بدون برنامه صحبت کردیم و یک برنامه کاربردی به شما پشنهاد دادیم و نکاتی را متذکر شدیم . در این مطلب می خواهیم ۱۳ برنامه های رایگان بازیابی اطلاعات را به شما معرفی کنیم. این برنامه ها می توانند به صورت موثر و کارامدی فایل های شما را باز گرداند.

۱. Recuva
این برنامه یک اپلیکیشن بازیابی اطلاعات در دسترس و رایگان است که در آن از برخی ویژگی های پیشرفته اختیاری نیز قرار داده شده است. این برنامه قابلیت آن را دارد که اطلاعات شما را از دیسک های سخت، درایو های خاجی مانند USB و …، دیسک های CD/DVD/BD و کارت های حافظه بازیابی کند. شما حتی می توانید از این برنامه به منظور بازیابی اطلاعات در آیپاد استفاده نمایید. Recuva می تواند فایل های موجود در ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا، ایکس پی و سرور های ۲۰۰۳/۲۰۸۸ و نسخه های قدیمی تر مانند ویندوز ۲۰۰۰،ME،NT و ۹۸ را بازیابی کند.

۲. Puran File Recovery
این برنامه نیز یکی از بهترین برنامه های بازیابی اطلاعات می باشد، که به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. درصد یازیابی اطلاعات از طریق این برنامه نسبت به نمونه های مشابه، بیشتر است. بنابراین بهتر است این برنامه را در صورت عدم دسترسی به برنامه اولیه؛ امتحان کنید. این برنامه با ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا و XP سازگار است و در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی در دسترس می باشد.

۳. Disk Drill
این برنامه رایگان درای یک رابط کاربری بسیار آسان می باشد و از این طریق به راحتی می تواند اطلاعات شما را بازیابی کند. در وب سایت این برنامه ذکر شده است که داده ها تا حجم ۵۰۰ مگابایت که بر روی هر دستگاه ذخیره سازی از جمله دیسک های سخت داخلی و خارجی، دستگاه های USB، کارت های حافظه و iPod ها قرار دارد، را بازیابی کرده است.
Disk Drill قادر است فایل های تصویری را قبل از بازیابی آنها به نمایش بگذارد. بازیابی پارتیشن ها، بک آپ از درایو مربوطه، فیلتر کردن فایل ها بر اساس تاریخ یا اندازه، قابلیت اسکن سریع به منظور دست یابی به نتایج سریع تر، ذخیره نتایج خاصل از اسکن از ویژگی های کاربردی این برنامه محسوب می شود.

۴. Glary Undelete
این برنامه یک برنامه بازیابی اطلاعات رایگان می باشد. رابط کاربی آسان و محیط جذاب از ویژگی های این برنامه محسوب می شود . نمایش آسان پوشه ها، حجم کم، پشتیبانی از فایل سیستم های FAT, NTFS, NTFS + EFS، پشتیبانی از فایل های NTFS رمزگذاری شده، فشرده شده یا فرگمنت شده، مکان ریکاوری دستگاه های ذخیره سازی جانبی همچون مموری کارت ها، هارد های اکسترنال و فیلتر و جداسازی نتایج براساس نام فایل، تاریخ، سایز، وضعیت ریکاوری از جمله ویژگی های این برنامه به حساب می آیند. درصورتی که از ویندوز ۷، ویستا و XP استفاده می کنید ، این برنامه بازیابی اطلاعات برای شما مفید است. اما طبق مشاهدات، در ویندوز ۱۰، ویندوز ۸ و نسخه های قدیمی تر از ویندوز ایکسپی نیز کاربرد دارد.

۵. SoftPerfect File Recovery
این برنامه با حجم بسیار کم خود به صورت نسخه قابل حمل ارائه می وشد، حجم آن ۵۰۰ کیلو بایت است و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و با ویندوز ۸، ۷، ویستا، XP، سرور ۲۰۰۸ و ۲۰۰۳، ۲۰۰۰، NT، ME، ۹۸ و ۹۵ سازگار است. این برنامه قابلیت آن را دارد که فایل های را از دیسک های سخت، کارت های حافظه، و غیره بازگردانی می کند، البته برای بازیابی اطلاعات از روی درایو CD / DVD مناسب نیست.

۶. EaseUS Data Recovery Wizard
این برنامه یکی از برنامه های رایگان بازیابی اطلاعات می باشد و تنها با چند کلیک این کار ار انجام می دهد. رابط کاربری آن بسیار شبیه به ویندوز اکسپلورر است و با توجه به اینکه کاربران با آن اشنا هستند بهتر و راحت تر می توانند از آن استفاده کنند. از ویژگی های این برنامه می توان به بازیابی فایل های پاک شده به وسیله ویروس ها، ، سازگاری با فرمت سیستم FAT12, FAT16, FAT32, NTFS/NTFS5, EXT2/EXT3، اشاره کرد. در این نرم افزار علاوه بر قابلیت بازگردانی فایل ها ، کاربران می توانند پارتیشن ها پاک شده از سیستم را نیز بازیابی کنند. شما می توانید فایل های از دست رفته تان را از روی درایوهای سخت، درایوهای نوری، کارت های حافظه، دستگاه های iOS و تقریبا هر چیز دیگری که ویندوز به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی می بیند، بازیابی کنید. این برنامه از مک و ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا و XP، و همچنین ویندوز سرور ۲۰۱۲، ۲۰۰۸، و ۲۰۰۳ پشتیبانی می کند.

۷. Wise Data Recovery
این برنامه به صورت رایگان فایل های مانند وورد، اکسل و …، عکس ها و تصویر با هر فرمت، فایل های ایمیلی، و سایر فایل های صوتی و ویدئویی را از درایوهای قابل حمل مانند آی پاد، پخش کننده MP3 و غیره بازیابی می کند. شما می توانید به سرعت و با خیال راحت فایل مورد نظر خود را بر اساس نام درایو، نوع فایل و نام فایل جستجو و آن را بازگردانی کنید. این برنامه با ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا و XP کار می کند. همچنین یک نسخه قابل حمل از آن در دسترس است.

۸. The Restoration
این برنامه رایگان با روش بسیار ساده ای به بازیابی اطلاعات می پردازد و قابلیت آن را دارد تا فایل ها را از دیسک های سخت، کارت های حافظه، درایوهای USB و سایر درایو های خارجی بازیابی کند. این برنامه به صورت نسخه قاب حمل استفاده می شود و نیازی نسیت آن را بروی سیستم کامپیوتری خود نصب کنید و کافی است آن را از درایو USB اجرا نمایید. Restoration از ویندوز ویستا، XP، ۲۰۰۰، NT، ME، ۹۸ و ۹۵ را پشتیبانی می کند.

۹. FreeUndelete
این برنامه نیز مانند سایر برنامه هایی که دراین لیست به آن اشاره کرده ایم به صورت رایگان به بازیابی اطلاعات از دیسک های سخت، کارت های حافظه، و دیگر دستگاه های ذخیره سازی مشابه در کامپیوتر شما می پردازد. رابط کاربری به کار رفته در این برنامه بسیار آسان است و به راحتی می توانیداز قابلیت های آن استفاده نمایید. این برنامه کاربردی با ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا و XP سازگار می باشد و شما می توانید به منظور بازیابی اطلاعات بر روی این سیستم ها از این برنامه بهره بیرید.

۱۰. ADRC Data Recovery Tools
این برنامه یکی دیگر از نرم افزار های بازیابی اطلاعات رایگان است و قابلیت بازیابی اطلاعات از هر نوع درایو خارجی مانند کارت های حافظه ، درایو USB و دیسک های سخت را در خود قرار داده است اما از آن نمی توان برای بازیابی اطلاعات از روی سی دی/ دی وی دی استفاده کرد. این برنامه به صورت نسخه قابل حمل و با اندازه۱۳۲ کیلو بایت ارائه شده است و شما می توانید به راحتی آن را از طریق USB اجرا کنید و نیازی به نصب برنامه بر روی سیستم مورد نظر ندارید.
این برنامه به صورت رسمی با ویندوز XP، ۲۰۰۰ و ۹۵ سازگار است، اما در بیشتر موارد مشاهده شده است که این برنامه در ویندوز ویستا و ویندوز ۷ نیز اجرا شده و داده ها را بازیابی کرده است.

۱۱. CD Recovery Toolbox
این برنامه رایگان به منظور بازیابی اطلاعات از روی دیسک های درایو نوری آسیب دیده یا خراب شده – CD، DVD، Blu-Ray، HD DVD، و غیره طراحی شده است. در واقع این برنامه می تواند فایل ها را از روی دیسک هایی که خراشیده و یا لکه دار شده اند به خوبی بازیابی کند. البته از این برنامه نمی توان برای بازیابی اطلاعات از روی دیسک های سخت و درایو های قابل حمل استفاده نمود. در صورتی که از ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا، ایکس پی، سرور ۲۰۰۳، ۲۰۰۰، NT، ME و ۹۸ استفاده می کنید می توانید از ویژگی های این برنامه استفاده نمایید.

۱۲. MiniTool Power Data Recovery
این برنامه بر خلاف سایر برنامه ها به صورت نسخه قابل حمل و کم حجم ارائه نشده است و به منظور استفاده از آن، باید آن را بر روی سیستم خود نصب کنید. این عمل ممکن است درصد ریسک از دست رفتن اطلاعات شما را بیشتر کند، زیرا در صورت نصب ممکن است سیستم دیگر نتواند به محل اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.
شما از طریق این برنامه تنها قادر خواهید بود ۱ گیگابایت اطلاعات را بازیابی کنید و در صورت استفاده بیشتر باید از نسخه پولی آن استفاده نمایید. این برنامه قابلیت بازیابی اطلاعات از درایو داخلی و خارجی را به صورت همزمان در خود قرار داده است.
از قابلیت ها این برنامه می توان به جستجو فایل در میان اطلاعات پاک شده، مکث و یا توقف اسکن در صورت یافتن فایل مورد نظر، و فیلتر اسکن بر اساس نام، پسوند، اندازه و یا تاریخ اشاره کرد.
این برنامه در ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و نسخه های قدیمی تر از ویندوز ۹۵ و همچنین ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ۲۰۰۳ کار می کند.

۱۳. TOKIWA DataRecovery
این برنامه یکی دیگر از برنامه های رایگان بازیابی اطلاعات می باشد. از ویژگی های قابل توجه در این برنامه مجهز بودن به یک رابط کاربری آسان است. این برنامه شامل یک پنجره است که می توانید فایل های موردنظرتان را اسکن کرده، آنها را طبقه بندی کنید و در صورت نیاز بازگردانید.
برنامه TOKIWA DataRecovery ،فایل ها را از دیسک های سخت، کارت های حافظه، درایوهای USB و سایر درایو های خارجی بازیابی کند و به صورت نسخه قابل حمل و با حجم ۴۱۲ کیلو بایت ارائه شده است و شما می توانید آن را از طریق USB اجرا کنید.
این برنامه به طور رسمی از ویندوز ۷، ویستا، XP، ۲۰۰۳، ۲۰۰۰، NT، ME، ۹۸ و ۹۵ پشتیبانی می کند و با این سیستم عامل ها سازگار است.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد