حذف برنامه‌های غیر ضروری در گوشی همراه

0 1,379

هنگامی که گوشی هوشمند خود را خریداری می کنید در روز های ابتدایی آن، سرعت بسیار بالایی دارد و شما از این همه کارایی به وجد می آیید، زیرا گوشی همراهتان تمام عملکرد ها را به خوبی و به سرعت انجام می دهد. اما به مرور با افزایش تعداد برنامه های نصب شده بر روی آن، سرعت گوشی ها کمتر می شود و برخی از این برنامه های غیر ضروری، انرژی گوشی شما را مصرف کرده و فضای ذخیره سازی گوشی را اشغال می کنند و سرعت آن را پایین می آورند.

حالا زمان آن رسیده است که اندکی از این فضای ذخیره سازی را خالی کرده و سرعت گوشی تان را بیشتر کنید. در این مطلب قصد دارید ۵ برنامه غیر ضروری را به شما معرفی کنیم که با پاک کردن آنها سرعت گوشی شما بسیار بیشتر از قبل خواهد شد. همه این برنامه از طریقی می توانند برای شما ایجاد مزاحمت کنند، برخی از آنها باعث اتمام شارژ باتری گوشی همراه شما می شوند، برخی از اینترنت داده گوشی همراه شما استفاده کرده و باعث می شوند هزینه های شما بیشتر شوند و برخی با ارائه تبلیغاتی بر روی صفحه نمایش شما را آزار می دهند.

بیشتر این برنامه جز زیان برای شما دستاوردی نخواهند داشت، با عملکرد خود باعث مصرف باتری می شوند و فایده بخصوصی برای شما ایجاد نخواهند کرد. پس بهتر است این برنامه ها را حذف کرده و از سرعت گوشی همراه خود لذت ببرید.

پس از این برنامه هادل بکنید و فضای گوشیتان را خالی کنید و نیاز هایتان را از طریق سیستم عامل اصلی گوشی رفع نمایید. دراین قسمت با این برنامه های اضافه بیشتر آشنا می شوید:

• حذف نرم افزار “بستن برنامه های باز اندروید”
برنامه های که در پس زمینه گوشی باقی می مانند رم شما را اشغال کرده و طول عمر باتری شما را کم می کنند. به تازگی برنامه ها به وجود آمده است که برنامه های پس زمینه گوشی که به صورت پنهان وجود دارند را، شناسایی کرده و آنها را می بندند. اما این کار در واقع میزان مصرف باتری را تشدید می کند. برنامه های که در پس زمینه هستند در صورتی که به صورت مداوم استفاده می شوند، نیازی به بسته شدن ندارند. زیرا شما هر برای که یک برنامه را می بندید و مجددا باز می کنید عمر باتری شما بیشتر کاهش می یابد. پس بهتر است از نصب برنامه های “افزایش دهنده رم” خودداری کنید، برای این کار نیاز به هیچ برنامه شخص ثالثی نیست و بهتر است از قابلیت خود اندروید و ios برای بستن برنامه های غیرضروری استفاده نمایید و برنامه هایی که مرتب از آنها استفاده می کنید را نبندید.

• حذف برنامه های پاکسازی گوشی
هدف از نصب برنامه های تمیز کننده ، پاک سازی گوشی و افزایش عملکرد آن است. برای این کار شما نیاز به نصب برنامه اضافه ای ندارید و به راحتی از طریق گوشی همراه خود می توانید این عملیات را انجام دهیدو برای این کار به تنظیمات(Settings ) گوشی همراه خود بروید، گزینه ذخیره سازی (Storage ) را انتخاب کنید و بر روی پاک سازی اطلاعات(Cached data) کلیل کرده و گزینه اوکی را بزنید. در روش قبل اطلاعات مربوط به تمام برنامه ها پاک می شود، در صورتی که قصد دارید اطلاعات یک برنامه خاص را پاک کنید به بخش تنظیمات(Settings) رفته و گزینه برنامه ها (Apps) را انتخاب کنید، در این بخش لیستی از برنامه ها را مشاهد می کنید که میتوانید برنامه مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بر روی عبارت پاک سازی اطلاعات(Cached data) کلیک کنید. بنابراین شما نیاز ندارید برنامه هایی مانند “Clean Master” و یا هر برنامه پاکسازی دیگری را نصب کنید زیرا این برنامه خود مقداری از فضای گوشی شما را اشغال کرده و از طرفی باتری شما را مصرف می کنند.

• حذف برنامه فیسبوک
فیسبوک در رسوایی اخیر خود مورد اتهام قرار گرفته است. این شرکت متهم شده که اطلاعات شخصی بیش از ۸۷ میلیون کاربر در این شبکه اجتماعی را در اختیار شرکت مشاوره کمبریج آنالیتیکا قرار داده است. در واقع این کاهش امنیت می تواند دلیل خوبی برای حذف این برنامه از گوشی همراه تان باشد. اما دلیل اصلی آن است که این برنامه مصرف باتری بسیار بالایی دارد، در بیشتر از ساعات روز در پس زمینه گوشی همراه شما فعال باقی می ماند و بدتر از همه میزا ن زیادی از اینترنت داده شما را مصرف می کند.
اگر شما همچنان قصد دارید از این شبکه اجتماعی استفاده کنید، بهتر است ار نسخه وب آن استفاده نمایید و یک میانبر بر روی صفحه اصلی گوشی همراه خود قرار دهید به این ترتیب به راحتی با یک کیلیک می توانید وارد این سایت شوید. در این شرایط وقتی مرورگر خود را می بندید دیگر این شبکه نمی تواند از باتری، داده ها اینترنت و … استفاده کند.

حذف برنامه های پیش فرض
بسیاری از گوشی های هوشمند دارای بسیاری از برنامه های نصب شده به صورت پیش فرض هستند. بسیاری از این برنامه ها کارایی چندان مهمی ندارند، مثلا برخی از این برنامه ها برای رزرو هتل مناسب اند و برخی نیز از انواع بازی های کامپیوتری می باشند. این برنامه ها علاوه بر اشغال فضای گوشی، عمر باتری آن را کم کرده و داده ها را مصرف می کنند و در بیشتر مواقع نمی توان آنها را حذف کرد. شما می توانید فرایند حذف را در این برنامه ها مانند سایر برنامه دیگر امتحان کنید. در این حالت دو گزینه پیش رو شما قرار خواهد گرفت. یا خوش شانس خواهید بود و برنامه مورد نظر قابلیت حذف شدن دارد و یا تنها می توانید آن را غیر فعال نمایید. در صورتی که برنامه را غیر فعال کنید دیگر راه اندازی نخواهد شد اما همچنان فضای گوشی شما را اشغال کرده است. تنها بعد از روت کردن گوشی همراه تان می توانید این برنامه ها را حذف کنید.

حذف برنامه های صرفه جویی در باتری
این برنامه ها نیز مانند برنامه های افزایش رم فایده چندانی نخواهند داشت. و تنها مانند بیلبورد های تبلیغاتی به شما وعده های می دهند. در صورتی که گوشی همراه شما بخواهد عمر باتری را افزایش دهد باید میزان مصرف انرژی را در کل سیستم و برنامه ها و سرویس های اجرا شده کاهش دهد. این برنامه ها در صورتی مفید هستند که کنترل سیستم اندرویدی شما را در دست بگیرند اما از آنجا که اندروید بدون روت کردن قابل کنترل نیست بنابراین اغلب این برنامه ها یی که در فروشگاههای مجازی فروش برنامه، قرار دارند به راحتی نمی توانند وارد شده و کنترل را به دست گیرند. در بهترین حالت این برنامه می تواند شما را راهنمایی کرده و یا هشدارهایی در مواقع خاص اعلام کنند. اغلب این برنامه ها به صورت خودکار باز می شود و همین موضوع می تواند مصرف انرژی را بیشتر از قبل کند.

علاوه بر این برنامه ها معرفی شده، بهتر است برنامه هایی را که از آنها استفاده نمی کنیم و فایده خاصی برای ما ندارند را از گوشی همراه خود حذف کنید. زیرا این برنامه ها به صورت پنهانی باتری شما را تخلیه کرده و داده های شما را مصرف می کنند. با رفتن به صفحه تنظیمات باتری و یا صفحه میزان استفاده از داده های اینترنت همراه می توانید از این موضوع مطلع شوید که چه برنامه های مصرف باتری بالاتر و مصرف داده زیادتری دارند، در این صورت با این برنامه های پر مصرف آشنا می شوید و در صورتی که از آنها استفاده نمی کنید بهتر است آنها را حذف کرده و گوشی تان را سبک کنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: با این راهکارها عمر باتری تلفن همراه خود را چند برابر کنید

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد