بهترین دسته بازی برای کامپیوتر

1 1,436

اکثر ما  با استفاده از ماوس و صفحه کلید بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهیم؛ اما هیچ لذتی بالاتر از بازی کردن با گیمپدها یا همان دسته‌های بازی نیست. دسته‌های بازی‌های کامپیوتری وسیله‌ای کاربردی هستند که به‌مرور پیشرفته‌تر شده و تجربه خوبی از بازی‌های کامپیوتری را در اختیار ما قرار می‌دهند. امروزه خرید یک دسته بازی مناسب برای کامپیوتر از ضروریات است و در صورتی که شما به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند هستید برای لذت بیشتر بهتر است یک مدل مناسب با سیستمتان را تهیه کنید. به منظور راهنمایی، تصمیم گرفتیم بهترین دسته‌های بازی برای کامپیوتر را به شما معرفی کرده و فرایند خریدتان را آسان‌تر کنیم.

۱. دسته بازی بی‌سیم ایکس باکس وان الیت

  • وزن: ۳۸۰ گرم که در مقایسه با مدل‌های دیگر اندکی سنگین‌تر است.
  • نوع اتصال بی‌سیم و سیمی
  • دو عدد باتری AA

این دسته بازی تخصصی شرکت مایکروسافت قابلیت آن را دارد که بنا به سبک بازی کاربر تنظیم شده و دکمه‌ها و پدال‌ها آن عملکردهای موردنظر را انجام دهند. در واقع شما می‌توانید به راحتی ۴ پدال پشتی را کارگذاری کرده و دکمه‌ها و آنالوگ استیک‌ها  را طبق نیازتان تنظیم کنید. پدال‌های پشت دسته برای بازی‌های اکشن بسیار کاربردی است و تجربه لذت بخشی را برای شما به وجود می‌آورد. مایکروسافت سعی کرده در طراحی این دسته اصول کامل و ارگونومی را رعایت کند تا کاربر بعد از ساعت‌ها بازی خسته نشود. آنالوگ استیک‌ها به صورت متفاوت و هماهنگ با بازی و دست کاربر طراحی شده‌اند. این دسته بازی با توجه به وایرلس بودن، قابلیت شارژ شدن دارد. البته شما می‌توانید از آن به وسیله کابل سیمی بلند به طول ۲.۵ متر نیز استفاده کنید. جنس بدنه دسته و دکمه‌های به کار برده شده در آن عالی است و حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

۲. دسته بازی ریزر مدل Wolverine Ultimate

  • وزن: ۲۷۲گرم
  • اتصال سیمی و از طریق USB
  • طول سیم: ۳ متر

دسته بازی ریزر مدل Wolverine Ultimateیک دسته سفارشی سازی است که شما می‌توانید با توجه به عادات و سبک بازی خود از کلیدهای آن استفاده کنید. جنس بدنه این دسته بسیار خوب بوده و دکمه‌ها کیفیت بالایی دارند. وجود نورهای زیبا  که در حین بازی تغییر می‌کند؛ باعث می‌شود تا در حین بازی، هیجان شما بیشتر شده و لذت بیشتری ببرید. در صورتی که کنسول ایکس باکس وان دارید و یا از کامپیوتر ویندوز۱۰ استفاده می‌کنید؛ می‌توانید این دسته بازی را خریده و از آن لذت ببرید. در صورت تمایل به تغییر در تنظیمات می‌توانید از  روی دکمه رو دسته اقدام کنید. این دسته قابلیت اتصال میکروفن را نیز در خود جای داده که از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به آن وصل می‌شود.

۳. دسته بازی ولو مدل Steam Controller

  • وزن:  ۲۸۷ گرم
  • اتصال بی‌سیم و سیمی
  • باتری:  ۵۰۰ میلی‌آمپر قابل شارژ

این دسته بازی شرکت ولو قابلیت اتصال به صورت سیمی و بی‌سیم را در خود قرار داده است؛  شما می‌توانید به صورت بی‌سیم و از طریق دانگل USB به دستگاه کامپیوتر خود وصل شده و یا برای این کار از کابل آن استفاده کنید. باتری به کار گرفته در آن از نوع AA و قابلیت شارژ شدن دارد و در هر بار شارژ می‌تواند تا ۸۰ ساعت قدرت داشته باشد. در حالت بی‌سیم شما آزادی عمل بیشتری خواهید داشت و حتی قادر هستید تا ۵ متر از دستگاه فاصله گرفته و بازی کنید. ۲۱ کلید بازی، HD haptics فناوری لمسی، جوستیک‌های آنالوگ، کلیدهای دور مرحله‌ای و دو عدد پدال اضافی در زیر دسته از دیگر امکانات موجود در این دسته بازی است که آن را به یکی از دسته‌های بی‌نقص و محبوب تبدیل کرده است. این دسته بازی قابلیت اجرای تمام بازی‌های استیم را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید از دقت و سرعت آن لذت ببرید.

۴. کنترلر C40 TR شرکت آسترو

  • وزن: ۳۲۰ گرم
  • نوع اتصال بی‌سیم و سیمی
  • اندازه کابل : ۱.۸ متر

شما می‌توانید از این دسته بازی جذاب هم برای پلی‌استیشن۴ و هم کامپیوتر استفاده کنید. بسته به سبک بازی کاربر، عملکردها دکمه و کلیدهای روی آن قابلیت جابه‌جایی دارد و  با تنظیمات سفارشی، تجربه بازی لذت بخشی را ایجاد می‌کند.  این مدل قابلیت اتصال به صورت بی‌سیم و سیمی را در خود جای داده است. در حالت بی‌سیم و در هر بار شارژ می‌توانید تا ۱۲ ساعت از این دسته بازی بهره‌مند شوید و درعین‌حال می‌توانید از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هدفون خود را نیز به دسته بازی وصل کرده و صداها را دریافت و یا در حین بازی گروهی حرف بزنید و چت کنید.

۵. دسته بازی ایکس باکس وان بی‌سیم

  •  وزن: ۲۸۱ گرم
  • نوع اتصال، وایرلس ایکس باکس، بلوتوث و سیمی
  • باتری: ۲ عدد از نوع AA

طراحی این دسته زیبا ایکس باکس وان باعث شده تا کاربر ساعت‌ها از آن استفاده کند و خسته نشود. دکمه‌ها و استیک‌ها حرکت روانی دارند و دقت آنها زیاد است. شما می‌توانید از این دسته برای اجرای بازی‌های کامپیوتری در ویندوز ده استفاده کرده و از آن لذت ببرید. دکمه‌های جهت‌دار چهارگانه در این دسته در پایین و استیک در بالای آن قرار گرفته است و شما به راحتی می‌توانید از استیک‌ها بدن هیچ لغزشی استفاده کنید. دسته بازی ایکس باکس وان به صورت بی‌سیم کار کرده و انرژی خود را از طریق دو باتری AA به دست می‌آورد. شما قادر هستید از این دسته بازی علاوه بر حالت بی‌سیم به صورت کابلی نیز استفاده کنید. در حالت سیمی دسته کامپیوتر از طریق کابل یو اس بی وصل می‌شود و برد بلوتوثی در حالت بی‌سیم آن فوق‌العاده است.

۶. دسته F310  کمپانی لاجیتک

  • وزن: ۱۸۱ گرم که نسبت به دسته‌های دیگر سبک‌تر می‌باشد.
  • نوع اتصال سیمی و از طریق کابل یو اس بی
  • طول سیم: ۱.۹۸ متر

لاجیتک یکی دیگر از شرکت‌های موفق در زمینه طراحی و تولید دسته‌های بازی است که با طراحی شیک، زیبا و قیمت مناسب عرضه می‌شوند. البته با توجه به هزینه کمی که برای این دسته بازی پرداخت می‌کنید؛ انتظارات بالایی از آن نداشته باشید. یکی از این موارد عدم اتصال بی‌سیم این دسته است. دسته F310 تنها به صورت کابلی وصل می‌شود و طول کابل آن نیز ۱.۹۸ متر است. البته اندازه آن آنقدرها هم بلند نیست و شما مجبور می‌شوید در فاصله کمی از سیستم قرار بگیرید. دکمه‌های به کار رفته در این مدل کاملاً کاربردی  است و حرکت روانی دارند و جنس بدنه از نوع پلاستیکی و با روکش لاستیکی است به همین دلیل باعث لغزش در دست نمی‌شود. اندازه دسته آنقدرها بزرگ نیست؛ اما حالت استاندارد دارد و با توجه به وزن و ابعاد به‌خوبی در دست قرار می‌گیرد و کاربر احساس خستگی نخواهد داشت.  شما می‌توانید از طریق قابلیت بر روی بدنه دسته، اینپوت و یا عملکرد هر دکمه را تغییر داده و در دو حالت مختلف تنظیم کنید.

۷. صفحه کلید مخصوص بازی ریزر مدل Orbweaver Chroma

  • وزن: ۳۹۵ گرم
  • نوع اتصال: سیمی و با پورت یو اس بی

این محصول دسته بازی نیست؛ بلکه صفحه کلید یا کی پد بازی است که می‌تواند قابلیت‌های یک دسته بازی را در قالب یک صفحه کلید هیجان انگیز در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید از این محصول برای انجام بازی‌های هیجان انگیز در سیستم‌عامل‌های ویندوز  نسخه‌های ۱۰، ۸ و ۷ و مک استفاده کنید. از آنجایی که این کی پد طراحی ارگونومیکی دارد؛ بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. در این کی پد شرکت ریزر، ۳۰ کلید با پس زمینه نورانی و زیبا و قابل‌برنامه‌ریزی شده قرار گرفته که شما می‌توانید با توجه به سبک بازی و عادتتان آن را تنظیم کرده و  شخصی‌سازی کنید. علاوه بر این یک اهرم ۸ جهته زیر انگشت شست قابلیت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. پد قابل تنظیم مچ دست به کار رفته در آن باعث می‌شود در حین بازی خسته نشوید و ساعت‌های بازی هیجان انگیز انجام دهید. نوع اتصال این کی پد سیمی است.

۸. دسته بازی بی‌سیم MSI مدل GAMING FORCE GC30

  • وزن: ۲۸۰ گرم
  • نوع اتصال: سیمی و بی‌سیم
  • باتری: ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

طراحی این دسته بازی منحصربه‌فرد بوده و با توجه به موارد به کار رفته در بدنه و دکمه در طول بازی شما را خسته نمی‌کند. این دسته بازی دارای یک دی پد هشت جهته است که پوشش فلزی داشته و دقت خوبی از خود نشان می‌دهد.  این دسته بازی را می‌توانید به صورت بی‌سیم و سیمی مورد استفاده قرار دهید. درون آن از یک باتری به قدرت ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که در هر بار شارژ می‌تواند تا ۸ ساعت کار کند. این دسته بازی از سیستم عامل ویندوز نسخه‌های ۷،۸، ۱۰ و سیستم‌عامل‌های اندروید نسخه ۴.۱ به بالا پشتیبانی می‌کند. در حالت سیمی یک کابل ۲ متری با کیفیت برای اتصال به سیستم‌ها کامپیوتری و یک کابل سی سانتی‌متری OTG برای اتصال به سیستم‌عامل‌های اندروید در آن به کار گرفته شده است.

۹. دسته بازی ریز مدل Wildcat Gaming

  • وزن: ۲۶۰ گرم
  • قابلیت اتصال سیمی با پورت یو اس بی
  • طول کابل: ۳ متر

این دسته جذاب شرکت ریزر به طور خاص برای بازیکنان eSports ساخته شده است. نوع اتصال آن به صورت سیمی بوده و دارای دو دکمه حساس بامپر با چند عملکرد، شاسی چند عملکردی،  دکمه ۴ جهت حساس،  جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برای اتصال هدفون و میکروفن است. سیم به کار رفته در این مدل طولی معادل با سه متر دارد که آزادی عمل خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. دکمه‌های تعبیه شده در آن از جنس استیل کربن بوده و حرکت روان و نرمی دارند. این دسته به جای استفاده از پدال از یک جفت تریگر اضافه در پشت بدنه خود استفاده می‌کند و تجربه لذت بخش تری از بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. در کنار تریگر، دو دکمه دیگر در پشت کنترلر قرار گرفته‌اند که در مجموع هر چهارتای آن‌ها، قابل‌برنامه‌ریزی هستند.

کلام آخر…

داشتن ابزار و وسیله‌های مناسب برای یک بازی هیجان انگیز کامپیوتری ضروری است؛ در صورتی که می‌خواهید تجربه لذت بخشی از بازی‌های کامپیوتری داشته باشید؛ بهتر است ماوس و صفحه کلید خود را کنار گذاشته و یک دسته بازی مناسب تهیه کنید. هر یک از این دسته‌های بازی دارای قابلیت‌های متنوع و قیمت‌های ارزان و گرانی هستند که برای ساعت‌ها بازی‌های کامپیوتری طراحی شده‌اند. بهتراست با اندکی دقت و توجه یک مدل مناسب برای سیستم کامپیوتری خود بخرید و از بازی کردن با آن لذت ببرید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه‌های این پست
  1. امیر گفته:

    سلام دسته بازی لوجیتک رو کلا تو مطالب حذف کنی خیلی بهتره چند سایتی که سر زدم همشون لوجیتک رو معرفی کردن اقتصادیه که اصلا نیست مدل اف۷۱۰ در مقایسه با ps4 دوال شوک از نظر قیمت فرقی نداره ۵۷۰ تا ۶۰۰ فروشششه اون مدل سیم دارشم از ۱۷۵ تا ۱۹۰ فروششه از نظر من تسکو مدل بیسیم با فراسو خیلی بهتر از لوجیتک هستش تسکو ۱۵۰ و ۱۷۰ مدل ایکس باکشه قابل شارژم هست فراسوشو ۲۵۰ تا ۳۰۰ زدن اونم قابل شارژ ولی تسکو از نظر من خیلی اقتصادی تر از این لوجیتک چون شارژ میشه قابلیت اتصال به گوشیو ps هم داره ممنون

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد