معرفی بهترین دستگاه لیزر برای پوست سبزه

0 1,667

تا مدت‌ها پیش استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد در زن‌هایی با پوست تیره، یک مشکل خطرناک و ریسک‌پذیر بود؛ لیزرها بر اساس ملانین یا رنگ دانه‌ها عمل می‌کردند و به همین دلیل کارایی آن‌ها در افرادی که پوست روشن‌تر و موهای تیره‌تری داشتند؛ به‌مراتب بیشتر از سایرین بود. در افرادی که پوست‌های تیره‌ای دارند؛ ازآنجاکه لیزر قادر به تشخیص ملانین سطح پوست در مقایسه با ملانین مو نیست؛ در نتیجه پوست انسان را مورد هدف قرار می‌دهد و  خطر سوختگی شدید، زخم، تغییر رنگ و … در آن به وجود می‌آید. خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در این فناوری بوده و لیزرهای جدیدی پا به میدان نهاده‌اند تا افرادی که پوست تیره و سبزه‌ای دارند؛ بتوانند از پیشرفت‌ها در زمینه لیزر موهای زائد بهره‌مند شوند. در این مقاله قصد داریم بهترین دستگاه لیزر برای پوست سبزه و تیره را به شما معرفی کنیم؛ برخی از این لیزرها خانگی و برخی کلینیکی هستند.

بهترین دستگاه لیزر برای پوست سبزه

با وجود این پیشرفت‌ها درصورتی‌که پوست تیره‌ای دارید و قصد دارید از روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدنتان استفاده کنید؛ بهتر است  با متخصص پوستان مشورت کنید و دستورالعمل‌های لازم به‌منظور ایمنی بیشتر را انجام دهید. یکی از این کارهای ضروری در این زمینه این است که بعد از انتخاب لیزر مناسب برای پوست سبزه به یک مرکز معتبر مراجعه کرده و از آن‌ها بخواهید بر روی قسمتی از پوستتان لیزر را امتحان کنند؛ در صورتی که تا ۴۸ ساعت بر روی پوست علائم خاصی مانند التهاب زیاد، سوختگی و تاول مشاهده نکردید؛ می‌توانید درمان را با آن لیزر موردنظر ادامه دهید:

پوست‌های تیره و سبزه نسبت به پوست‌های روشن، حساس‌تر هستند؛ علاوه بر انتخاب لیزر مناسب باید از پزشک و تکنسینی که این را به‌خوبی انجام می‌دهد؛ مطمئن شوید و به مراکز درمانی معتبر بروید. از پزشک یا تکنسین سؤال کنید که چند مدت در این زمینه فعالیت دارید و تابه‌حال چه تعداد افراد  با پوست تیره را درمان کردید. علاوه بر این در صورتی که داروهای خاصی را مصرف می‌کنید تا یک هفته قبل از درمان لیزر آن را با نظر پزشک کنار بگذارید؛ برخی از این داروها پوست شما را به نور حساس‌تر می‌کنند؛ اگر از داروی پوستی راکوتان استفاده می‌کنید؛ بهتر است با نظر پزشکتان درمان را به دو تا ۵ ماه بعد موکول کنید.

دستگاه های لیزر مناسب برای پوست های سبزه و تیره

دستگاه لیزر به دلیل کنتراستی که بین رنگ تیره مو و رنگ روشن پوست وجود دارد عمل لیزر را انجام می‌دهد؛ که در پوست‌های تیره این کنتراست وجود ندارد. اما با پیشرفت تکنولوژی لیزر موهای زائد و ورود تکنولوژی  لیزرهایی Nd:YAG و دایود و طول موج‌های بالایی که ارائه می‌دهند احتمال آسیب به پوست‌های تیره کمتر می‌شود. با این حال بهتر است اقدامات لازم قبل و بعد از درمان انجام شود.

لیزر اندی یگ و برخی لیزرهای دایود چون برای نواحی تیره ساخته شده است می‌توانند با حداکثر قدرت روی این پوست‌ها لیزر موهای زائد را انجام دهند. لیزرهایی که از این تکنولوژی و طول موج ۱۰۶۴ نانومتر استفاده می‌کنند برای پوست‌های تیره درجه ۴ و ۵ مناسب‌تر می‌باشند. این لیزر موهای با عمق زیاد و ریشه‌های بسیار عمیق و سیاه رنگ در پوست‌های بسیار تیره را از بین می‌برد؛ بدون آنکه به پوست آسیب برسانند.

لیزر مناسب برای پوست سبزه

برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که لیزرهای دایود برای از بین بردن موهای تیره از روی پوست تیره مناسب‌تر هستند و درد  کمتری را به وجود می‌آورند. اما  لیزر ان دی یگ امن‌تر می‌باشد.

  • دستگاه جنتل مکس پرو GentleMax Pro مجهز به لیزر اِندی یَگ ND:Yag

دستگاه GentleMax Pro نمونه‌ای از بهترین دستگاه لیزر برای پوست سبزه است که با توجه به اینکه دو طول متفاوت ۷۵۵ نانومتری و ۱۰۶۴ نانومتری ارائه می‌دهد، بسیار مناسب می‌باشد. طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، به عنوان طول موج Nd: YAG شناخته شده است؛ این طول موج ارائه شده می‌تواند بدون آسیب به پوست‌های تیره به اعماق بیشتری نفوذ کند و به پوست آسیب نزند. این لیزر در زمان بسیار کوتاه، نور لیزر را با شدت بالا به پوست تابانده و همزمان ده‌ها فولیکول مو را تخریب می‌کند. این لیزر دارای کولینگ به منظور خنک کردن پوست است تا واکنش گرمایی آن پوست فرد را اذیت نکند؛ کولینگ‌های دستگاه جنتل مکس به وسیله گازهای کرایوژن کار می‌کنند که DCD  نام دارند؛ گاز کرایوژن یکی از سردترین گازهای دنیا به حساب می‌آید؛ پوست را سرد کرده و مانع از سوزش و درد آن می‌شود.

  • دستگاه کوترا cutera با تکنولوژی مجهز به لیزر اِندی یَگ ND:Yag

این دستگاه ساخت  کمپانی آمریکایی کوترا است و می‌تواند دو نوع طول موج  تولید کند؛ طول موج ۷۵۵ نانومتری برای پوست‌های روشن‌تر و طول موج ۱۰۶۴ نانومتری اندی یاگ برای پوست‌های تیره. این دستگاه نهایت دقت، تکنولوژی و قدرت را برای از بین بردن موهای زائد در پوست‌های تیره به کار می‌گیرد. این دستگاه یک لیزر سرد است و قابلیت بسیار خوبی در جهت ایجاد سرمای پوستی و جلوگیری از سوختگی دارد. در این لیزر نیز از تکنولوژی ان دی یگ استفاده شده تا لیزر بتواند به عمق پوست نفوذ کند و از لایه‌های تیره پوستی عبور کرده و باعث سوختن فولیکول در عمق پوست شود و به سطح پوست آسیب نرساند و پوست را دچار سوختگی نکند. حتی افراد سفید پوست که در ناحیه بیکنی و زیر بغل پوست تیره دارند می‌توانند از دستگاه کوترا و از قابلیتان دی یگ آن استفاده کنند و احتمال آسیب دیدگی را به حداقل برسانند.

دستگاه‌های خانگی لیزر موهای زائد برای پوست‌های تیره و سبزه

لیزرهای خانگی از بین بردن موهای زائد می‌توانند طول موج‌های خود را تنظیم کرده و در نتیجه تنها ملانین‌های موجود در موها را مورد هدف قرار دهند؛ بدون آنکه به پوست شما آسیب وارد کند. این دو دستگاه خانگی می‌توانند به‌صورت خودکار رنگ پوست شما را  از درجه یک تا ۶ تشخیص داده و طول موج مناسب برای عدم آسیب به ملانین پوست را ایجاد کند و ملانین‌های موجود در فولیکول مو  را مورد هدف قرار دهند.

  • لیزر خانگی از بین بردن موهای زائد Iluminage برای پوست‌های تیره

این لیزر از تکنولوژی دایود استفاده می‌کند و مکانیزم مکش آن باعث می‌شود که درد کمتری احساس کنید.  همچنین تکنولوژی خنک کننده آن باعث می‌شود گرمای بیش از حد بر روی پوستتان ایجاد نشود. طبق ادعای شرکت سازنده این لیزر برای تمام رنگ موها از جمله رنگ قرمز و بور و تمامی تن پوست‌ها مناسب می‌باشد.  شما بعد از ۷ هفته استفاده از آن طبق دستورالعمل و نظر متخصص، تا ۹۴ درصد از موهای زائد خود را از دست می‌دهید. این لیزر با ترکیب فناوری آی پی آل و رادیویی کار می‌کند؛ این دستگاه جمع‌وجور و کوچک، بسیار سبک وزن بوده و استفاده از آن ساده است.

بهترین لیزر برای پوست سبزه و تیره

  • لیزر براون مدل ژیلت Venus Silk-Expert IPL 5001

این لیزر خانگی براون مناسب افرادی است که تن پوستی یک تا ۵ دارند؛ ممکن است افرادی که دارای پوست  شماره ۶ هستند هم بتوانند از آن استفاده کنند. این دستگاه یک لیزر خانگی مناسب برای افراد با پوست روشن و سبزه می‌باشد. البته اگر پوست خیلی تیره و سیاه باشد ممکن است نتوانید از این لیزر استفاده کنید. نتایج بعد از ۴ هفته  تا ۳ ماه  مشاهده می‌شود و طول هر درمان نیز ۸ دقیقه برای مناطق بزرگ است. شما می‌توانید از طریق تنظیمات سرعت را کم و زیاد کنید. سپس دستگاه به طور خودکار میزان انرژی را بین ۱۰ سطح تنظیم می‌کند تا بهترین نتایج را برای منطقه موردنظر ارائه دهد. این لیزر قابل استفاده برای کل بدن و همچنین صورت است. لیزر براون دارای یک برنامه رایگان به همراه تقویم کاری جهت یاد داوری و کمک به برنامه‌ریزی برای روند از بین بردن موهای زائد می‌باشد. عمر متوسط این دستگاه را ۵ سال چیزی در حدود ۳۰۰ هزار  پالس در نظر گرفته‌اند.

  • لیزر خانگی از بین بردن موهای زائد mē Smooth

لیزر می اسموت با تأیید اف دی‌ای، حدود ۹۵ درصد از موهای زائد شما را در ۷ هفته از بین می‌برد. این لیزر برای تمام رنگ پوست‌ها و برخی رنگ موها کارایی دارد. کارتیلیج این دستگاه تنها تا ۶ هزار پالس کارایی دارد و در صورتی که در هر درمان ۹۰ دقیقه از آن استفاده شود؛ باید بعد از ۳ تا ۵ ماه جایگزین شود. شما می‌توانید از این لیزر خانگی برای پاها، دست، صورت (فقط خانم‌ها)، زیر بغل و بیکینی استفاده کنید.

مراقبت‌های پوست های تیره بعد از لیزر موهای زائد بدن

مراقبت‌های پوست های تیره بعد از لیزر موهای زائد بدن

حداقل یک ماه قبل از درمان و پس از درمان، از تماس مستقیم با خورشید جلوگیری کنید. از هیچ ماده سفید کننده، لایه‌بردار و وکس  تا ۴ تا ۶ هفته استفاده نکنید. فعالیت‌های ورزشی و شرایطی که باعث گرم شدن بدن می‌شود تا ۲۴ ساعت ممنوع است. برای کاهش التهاب می‌توانید از کمپرس آب سرد و آلوئه ورا استفاده نمایید که به مدت ۵ روز در صبح و شب به کار برده می‌شود. شما می‌تواند از آلوئه ورا، ویتامین E، ویتامین K و یا هیدروکورتیزون ۱٪ برای کاهش درد و التهاب، زیر نظر پزشک استفاده کنید.

مشاهدۀ انواع لیزر خانگی در بورسیکا

منبع: The best laser device for green skin

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد