بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

0 1,141

امروزه لیزر بهترین و ایمن‌ترین روش از بین بردن موهای زائد به حساب می‌آید که روز به روز پیشرفته‌تر شده و دستگاه‌ها با تکنولوژی‌های متفاوتی در آن ظهور می‌کند. لیزرهایی مانند لیزرهای روبی، الکساندرایت، اندی یگ و دایود در بازار وجود دارند که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خودشان را دارد. شرکت‌های متعددی در این زمینه شروع به کار کرده و هریک از آن‌ها از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند؛ اما هیچ یک به صورت واضح و صریح در مورد تفاوت‌های این لیزرها با یکدیگر و معایب و مزایا آن حرف نمی‌زنند و هر کدام بنا به تکنولوژی مورد استفاده تنها مزایای آن را تیتر کرده و ارائه می‌دهند. در این مطلب قصد داریم در مورد تفاوت دستگاه های لیزر موهای زائد حرف بزنیم و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. البته این مطلب کامل نیست اما می‌تواند شما را در یک انتخاب آگاهانه کمک کند.

از بین بردن موهای زائد با استفاده لیزر جادویی به نظر می‌رسد و شما را از شر این موهای زائد خلاص می‌کند؛ اما روش و علم استفاده در پشت آن ساده است. تقریباً بیشتر دستگاه‌های لیزر موهای زائد از این تکنولوژی به صورت یکسان استفاده می‌کنند و تنها در برخی جزئیات با هم فرق دارند. حذف موهای زائد با استفاده از لیزر از طریق پالس‌های نوری لیزر انجام می‌شود که ملانین موجود در فولیکول را مورد هدف قرار می‌دهند. ملانین موجود در فولیکول، پالس‌های نوری لیزر را جذب کرده و با واکنش گرمایی فولیکول را از بین برده و تخریب می‌کند؛ در این شرایط فولیکول مو از بین رفته و رشد مو کاهش می‌یابد. از آنجایی که ملانین درون مو مورد هدف قرار می‌گیرد؛ این درمان در موهای تیره و پوست‌های روشن بیشتر جواب می‌دهد.

به طور کلی ۴ لیزر مختلف برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود؛ ۴ لیزر رایج از بین بردن موهای زائد عبارت است از لیزر رابی، الکساندرایت، اندی یگ و دایود که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که در این بخش به صورت مختصر به آن‌ها می‌پردازیم:

لیزر موهای زائد روبی مناسب پوست‌های روشن

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

  1. لیزر موهای زائد با روبی Ruby: مناسب پوست‌های روشن

در میان روش‌های لیزری موهای زائد، لیزر روبی از همه قدیمی‌تر و باسابقه دارتر است. این لیزر برای افرادی مناسب است که موهای تیره و پوست روشنی دارند؛ پرتوهای نوری کوچکی ایجاد می‌کند و به همین دلیل جلسات لیزر با این دستگاه‌ها طولانی‌تر می‌باشد. لیزرهایی مانند رابی با ظهور تکنولوژی‌های جدیدتر و به روزتر محبوبیت خود را از دست داده‌اند و کمتر استفاده می‌شوند. از میان شرکت‌هایی که از لیزرهای رابی استفاده می‌کنند؛ می‌توان به مهم‌ترین آن‌ها یعنی Palomar E2000, RubyStar اشاره کرد.

مزایای لیزر موهای زائد روبی
  • روشی برای از بین بردن موهای زائد به مدت طولانی است.
  • نسبت به سایر روش‌های لیزر نسبتاً بدون درد است.
  • اگر مو بعد از مدتی رشد کند؛ ضخامت آن کمتر و رنگ آن ملایم‌تر است.
  • لیزر دارای تجهیزات داخلی خنک‌کننده است به همین دلیل احتمال بروز عوارض جانبی را کم می‌کند.
معایب لیزرهای روبی
  • درصورتی‌که پوست تیره و یا موهای سفید و روشن دارید نمی‌توانید از لیزر روبی استفاده کنید.
  • این لیزر تنها یک منطقه نسبتاً کوچک را درمان می‌کند.
  • فرایند آن به گونه‌ای است که ممکن است طول درمان طولانی شود.
  • عوارض جانبی مانند خطر سوختگی، زخم، قرمزی، تورم و تغییر رنگ پوست وجود دارد.

لیزر الکساندرایت مناسب پوست‌های زیتونی

  1. لیزر الکساندرایت Alexandrite: مناسب پوست‌های زیتونی

لیزر الکساندرایت نسبت به لیزر روبی، پرتوهایی با طول موج طولانی‌تری  تولید می‌کند که در طول جلسه لیزر مؤثر است. این دلیل باعث می‌شود که عوارض بیمار کاهش یابد. علاوه بر این شما می‌توانید از لیزر الکساندرایت برای طیف گسترده‌ای از کاربران با رنگ مو و رنگ پوست متنوع استفاده کنید. این لیزر برای از بین بردن موهای ضخیم بسیار مؤثر است. میزان پالس‌ها و  سرعت تکرار آن در لیزرهای الکساندرایت بسیار بالا است و همین علت باعث شده تا درمان به سرعت انجام شده و شما بتوانید مناطق وسیع بدنتان را در مدت زمان کم لیزر کنید. از جمله برندهایی که با استفاده از تکنولوژی لیزر الکساندرایت دستگاه‌های خود را ساخته‌اند؛ می‌توان به Candela GentleLase ،Cynosure Apogee ،EpiTouch Plus اشاره کرد.

مزایای لیزر الکساندرایت
  • میزان نفوذ لیزر در پوست بسیار خوب است.
  • این لیزر علاوه بر موهای زبر برای موهای نازک و ظریف مناسب‌تر است؛ در حالی که بیشتر لیزرها در از بین بردن موهای ظریف دچار مشکل می‌شوند.
  • درصورتی‌که پوست روشنی دارید؛ لیزر الکساندرایت با کارایی بالا بر روی بدن شما کار می‌کند.
معایب لیزر الکساندرایت
  • لیزر ممکن است باعث تغییر رنگ (تیره شدن یا روشن شدن) پوست شود.
  • لیزر الکساندرایت برای پوست‌های خیلی تیره مناسب نیست.

لیزر اندی یگ Nd:YAG بهترین دستگاه لیزر برای پوست سبزه

  1. لیزر اندی یگ Nd:YAG : مناسب پوست‌های تیره

لیزر Nd: YAG یکی از نوآورترین و بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد موجود در بازار است، این لیزر به راحتی و با تکنولوژی خود می‌تواند در هر تن پوستی انجام شود. ازآنجاکه لیزر Nd: YAG یکی از طولانی‌ترین پرتوها را تولید می‌کند، به پالس‌های کمتری نیاز داریم؛ در واقع جلسات لیزر کوتاه‌تر و حداقل عوارض و اختلالات در بیمار گزارش شده است. برندهایی که از این نوع لیزر استفاده می‌کنند Cutera CoolGlide ،Cynosure Elite ،Candela GentleYAG نام دارند.

مزایای لیزر اندی یگ
  • از این لیزر می‌توانید برای تمامی تن‌های پوستی استفاده کنید.
  • سیستم لیزر اندی یگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر برای پوست‌های تیره پیشنهاد داده می‌شود.
  • شما می‌توانید مناطق وسیع بدنتان را با این لیزر درمان کرده و موهای زائد آن را از بین ببرید.
معایب لیزر اندی یگ
  • شما با استفاده از این لیزر نمی‌توانید موهای سفید و خیلی روشن و موهای نازک را از بین ببرید.
  • این لیزر ممکن است نسبت به سایر لیزرها درد بیشتری داشته باشد.
  • خطر سوختگی، زخم، قرمزی، تغییر رنگ پوست و تورم وجود دارد.

لیزر دایود بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

  1. لیزر دایود : مناسب با هر رنگ پوستی (مناسب برای پوست‌های روشن تا متوسط)

لیزر دایود بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است که با تماس ملایم و با حداکثر حفاظت از پوست، موهای زائد بدن را از بین می‌برد. از این طریق حداقل آسیب به بافت‌های پوستی وارد می‌شود. این نوع لیزر بر روی هر رنگ پوستی کارایی دارد؛ اما حداکثر کارایی لیزر با کمترین عوارض بر روی پوست‌های روشن تا متوسط است. از جمله برندهایی که از لیزرهای دایود استفاده می‌کنند می‌توان به دستگاه‌های لیزر موهای زائد LightSheer ،SLP 1000, LaserLite ،SopranoXL اشاره کرد. لیزر تریا به تکنولوژی دایود مجهز است و می‌توانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی بورسیکا خریداری کنید. بورسیکا نماینده رسمی تریا در ایران است که می‌توانید بابت اصالت کالا و ضمانت آن مطمئن باشید.

مزایای لیزر دایود
  • طول موج ارائه شده توسط لیزر دایود طولانی است؛ بنابراین برای پوست‌های تیره مناسب است.
  • این لیزر باعث نفوذ بیشتر و ایمنی بالاتری می‌شود و از بافت‌های پوستی مراقبت می‌کند.
  • مناطق بزرگ و وسیع بدن به سرعت با این لیزر موزدایی می‌شود.
معایب لیزر دایود
  • ممکن است در برخی موارد کاربر دچار زخم، سوختگی، تغییر رنگ پوست، قرمزی و تورم شد.
  • یکی دیگر از معایب این لیزر آن است که به دلیل جدید بودن آن هنوز اطلاعات زیادی در مورد دوام و تأثیرات بلندمدت آن وجود ندارد.

کدام لیزر برای شما مناسب‌تر است؟

از آنجایی که تکنولوژی به‌کاررفته در تمامی این لیزرها یکسان بوده و همه این دستگاه های لیزر موهای زائد، ملانین موجود در موها را هدف قرار می‌دهند و برای افراد با موهای تیره و پوست روشن کارایی بیشتری داشته و مفیدتر هستند اما با هم تفاوت دارند. البته امروزه دستگاه‌های جدید برای از بین بردن موهای زائد روشن و در پوست‌های تیره ارائه شده است که می‌توانید از آن بهره ببرید. برای کسانی که پوست و موهای تیره دارند، لیزرهای خاصی نظیر لیزر Nd: YAG یا لیزر دایود، در حذف موهای ناخواسته بسیار مؤثر هستند. هر دو لیزر طول موج‌های طولانی دارند و به رنگ و ملانین بسیار حساس هستند. این بدان معنی است که آن‌ها دقیقاً می‌توانند به فولیکول‌های مو، بدون آسیب رساندن به بافت اطراف نفوذ کنند. بااین‌حال بهتر است بدانید افرادی که پوست تیره دارند؛ درخطر بیشتری  هستند و عوارض لیزر ممکن است دامن‌گیر آن‌ها شود.

منبع: The best laser device

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد