بهترین صندلی کامپیوتر

0 7,709

وقتی قصد خرید یک کامپیوتر را داریم؛ ساعت‌های زیادی را صرف تحقیق در مورد آن می‌کنیم؛ اما برای خرید یک صندلی کامپیوتر وسواس به خرج نمی‌دهیم و اولین چیزی که فروشنده به ما پیشنهاد می‌دهد؛ را انتخاب کرده و به منزل می‌آوریم. اما بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که شما ساعت‌های زیادی روی صندلی کامپیوترتان می‌نشینید و کار می‌کنید؛ بنابراین خرید یک صندلی کامپیوتر خوب و مناسب به‌اندازه خرید یک کامپیوتر اهمیت دارد. در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین صندلی کامپیوتر موجود در بازار آشنا شوید.

شما ممکن است نیمی از روز را بر روی صندلی کامپیوترتان بنشینید و کار کنید؛ اگر این صندلی فاقد فاکتورهای مهم و کاربردی باشد؛ بدن شما با مشکلات جدی روبه‌رو شده و به‌مرور دچار کمردرد می‌شوید و کارایی‌تان کمتر می‌شود. صندلی کامپیوتر در اندازه، شکل و قابلیت‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود و در دسترس ما قرار دارد. برخی از آن‌ها دارای طراحی ارگونومیک هستند و باعث می‌شوند به مرور زمان دچار کمردرد و گردن درد نشویم؛ بنابراین فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در حین خرید یک صندلی کامپیوتر به آن‌ها توجه کنیم.

ارگونومیک بودن صندلی، مهم‌ترین فاکتوری است که باید در حین خرید صندلی کامپیوتر به آن توجه کنید. این صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فشار را از روی اعصاب مختلف مانند نخاع برداشته در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های عصبی و عضلانی را کاهش می‌دهند. این صندلی‌ها باعث می‌شوند که بدن شما در وضعیت درست و استاندارد قرار بگیرد. ساعد، مچ، کمر، گردن و سر شما در موقعیت مناسبی است؛ در نتیجه کمردرد و مشکلات حرکتی مرتبط با کار کاهش می‌یابد؛ بنابراین اگر به دنبال یک صندلی راحت هستید بهتر است از لیست زیر یک صندلی کامپیوتر مناسب انتخاب کند:

بهترین صندلی کامپیوتر

۱. صندلی اداری هرمن میلر ایمبادی (صندلی کامپیوتر Herman Miller Embody)

بهترین صندلی کامپیوتر، صندلی اداری Herman Miller Embody است که با توجه به قابلیت‌هایی که در خود جای داده است؛ یکی از صندلی‌های ارگونومیک این لیست به حساب می‌آید. این مدل صندلی توسط بیل استامپ طراحی شده است و با وجود حرکت اکسیژن در پشت و برقراری جریان خون در بدنتان به آرامش و تمرکز بدنی‌تان کمک خواهد کرد. پشتی صندلی به گونه‌ای طراحی شده است که با ستون فقرات شما هماهنگی دارد و متناسب با وضعیت بدنی قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که شرایط بدنی‌تان در حین کار با کامپیوتر، در حالت استاندارد باشد.

  • ویژگی‌های کلیدی:

ستون فقرات شما را در وضعیت مناسب قرار می‌دهد و باعث می‌شود فشار از روی آن‌ها برداشته شود و در نتیجه کمردرد شما کاهش یابد.

پوشش روی صندلی متناسب با پوست انسان است و باعث می‌شود گردش خون و اکسیژن بیشتری داشته باشد در نتیجه در مدتی که روی آن نشسته‌اید؛ عرق نمی‌کند.

ویژگی‌های ارگونومیک آن مانند به حداقل رساندن فشار از روی ستون فقرات، باعث می‌شود برای افراد مبتلا به دیسک کمر مناسب باشد.

  • نکات مثبت: از مواد قابل بازیافت استفاده شده که ۹۵ درصد آن بازیافت می‌شود؛ بدنه به شکل ستون فقرات شما است و آن را در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد؛ در نتیجه باعث کاهش درد عضلانی خواهد شد.
  • نکات منفی: تنها مشکل این صندلی قیمت بالای آن است؛ بااین‌حال خرید یک صندلی ارگونومیک می‌تواند ارزش بیشتری از این‌ها داشته باشد.

۲. صندلی اداری استیل کیس ژستر (صندلی کامپیوتر Steelcase Gesture)

صندلی اداری Steelcase Gesture یکی از بهترین صندلی‌های این لیست است و جوایز متعددی را از مؤسسات برتر پزشکی کسب کرده است. به همین دلیل به عنوان دومین صندلی ارگونومیک این لیست به حساب می‌آید. این صندلی با موقعیت بدنی شما تطبیق پیدا می‌کند و در اندازه و شکل‌های متنوعی تولید شده است؛ در این صندلی از یک فناوری منحصربه‌فرد به نام LiveBack استفاده شده که از حرکت گردن و ستون فقرات الگوبرداری کرده و مطابق با حالت بدن تنظیم می‌شود. بازویی صندلی نیز قابلیت تنظیم دارد. بنابراین، برخلاف سایر صندلی‌های اداری، که آزادی کمی در حرکات مختلف بدن و حالت‌های بدنی ایجاد می‌کنند، صندلی Steelstest Gesture به شما آزادی کامل می‌دهد تا بتوانید بدن خود را جابجا کنید و آن را در هر شکلی که دوست دارید قرار دهید.

  • نکات مثبت: استراحت گاه دست قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید بازوهای خود را به هر شکلی که دوست دارید قرار دهید. ارتفاع صندلی قابل تنظیم است.
  • نکات منفی: قیمت بالایی دارد.

۳. صندلی اداری Haworth Zody (صندلی کامپیوتر Haworth Zody)

صندلی Haworth Zody دارای گواهینامه از مرکز فیزیوتراپی آمریکا است و یکی از بهترین صندلی کامپیوتر موجود در این لیست می باشد. همان‌طور که در طراحی این صندلی ارگونومیک مشاهده می‌کنید؛ پشتی صندلی به‌صورت کاملاً حرفه‌ای طراحی شده است؛ این طراحی فشار را از روی کمر و گردن شما بر می‌دارد؛ شما می‌توانید از حالت خوابیده آن برای استراحت نیز استفاده کنید. از دیگر تنظیمات این صندلی تنظیم بازویی صندلی به‌صورت ارتفاع و عرض آن می‌باشد.

  • نکات مثبت: قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و ارتفاع بازویی، شیب ۳ نقطه‌ای در صندلی به کار گرفته شده است. شما می‌توانید از آن برای اداره و یا خانه استفاده کنید.
  • نکات منفی: بازوها خیلی راحت می‌چرخند و حرکت می‌کنند و در صورت ضربه، ممکن است به‌راحتی جا به جا شوند.

۴. صندلی اداری Steelcase Leap fabric (صندلی کامپیوتر Steelcase Leap fabric)

این صندلی یکی از بهترین صندلی کامپیوتر این لیست است و از فناوری LiveBack استفاده می‌کند. این فناوری تضمین می‌کند که صندلی با موقعیت‌های مختلف بدنتان هماهنگ است و این کار فشار را از روی نخاع، گردن و سر بر می‌دارد. شما می‌توانید از صندلی در سه موقعیت خمیده، مستقیم و ریلکس استفاده کنید. عرض و ارتفاع صندلی با توجه به نیاز شما قابلیت تنظیم دارد.

  • نکات مثبت: کیفیت عالی دارد، تمام قسمت‌های صندلی قابلیت بازیافت دارد و محصولی سازگار با محیط زیست است. انعطاف پذیری و قابلیت تنظیم صندلی بسیار خوب است.

۵. صندلی اداری Serta Mid-Back (صندلی کامپیوتر Serta Mid-Back)

همه ما شرکت Serta را به خاطر تشک‌های آن می‌شناسیم؛ اما در کنار تشک این شرکت صندلی‌های کامپیوتر ارگونومیک نیز تولید می‌کند که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این صندلی‌ها دارای روکش‌های منحصربه‌فرد فردی هستند که از پشت و کمر شما پشتیبانی کرده و حساسیتی ایجاد نمی‌کند. در آن از چرم‌های دوستدار محیط زیست استفاده شده است؛ ‌این صندلی از کمر و ستون فقرات شما حمایت می‌کند. ارتفاع صندلی و بازویی قابل تنظیم است و شما می‌توانید ارتفاع را با یک دکمه تنظیم کرده و یا از شیب‌های مختلف آن استفاده نمایید.

  • نکات مثبت: از چرم‌های دوستدار محیط زیست استفاده شده، فناوری تنظیم شیب و ارتفاع، قابلیت تنظیم بازویی، حمایت کامل از گردن و ستون فقرات در آن تعبیه شده است.

۶. صندلی اداری Alera Elusion Swivel (صندلی کامپیوتر Alera Elusion Swivel)

صندلی Alera Elusion Swivel به دلیل محبوبیت در بین مشتریان در این لیست جای داده شده و یکی از بهترین صندلی کامپیوتر این لیست است؛ قیمت مناسب و راحتی که هنگام نشستن بر روی این صندلی تجربه می‌کنید؛ از دلایل مهم و مثبت آن به حساب می‌آید. در قسمت پشتی آن از یک توری با جریان هوا مناسب استفاده شده تا در حین کار احساس خنکی داشته باشید و عرق نکنید؛ علاوه بر این پشتی صندلی آن از مواد درجه یک ساخته شده‌ است و باعث می‌شود فشار از روی پاها برداشته شود. این صندلی از ستون فقرات و پشت شما محافظت کرده و باعث می‌شود بدنتان در وضعیت صحیح قرار بگیرد و مانع از کمردرد شود. قیمت پایین صندلی و استفاده از فناوری تنظیم شیب ارتفاع و عرض از قابلیت‌های کاربردی آن به حساب می‌آیند.

  • نکات مثبت: قیمت مناسبی دارد، برای جلوگیری از تعرق از طراحی توری پارچهاستفاده کرده، میزان شیب، ارتفاع و موقعیت بازویی آن قابل تنظیم است.

۷. صندلی اداری White Ergonomic Leather (صندلی کامپیوتر White Ergonomic Leather)

صندلی چرمی Ergohuman یک صندلی منحصربه‌فرد و شیک با قابلیت‌های ارگونومیک است؛ شما می‌توانید شیب صندلی، ارتفاع و زاویه بازویی و ارتفاع آن را کم و زیاد کنید؛ این صندلی برای افراد مبتلا به گردن درد بسیار کاربردی است؛ علاوه بر این بدن و ستون فقرات شما را در وضعیت مناسبی قرار داده و باعث می‌شود دچار کمردرد و گردن درد نشوید.

۸. صندلی اداری Flash Furniture (صندلی کامپیوتر Flash Furniture)

صندلی اداری توری شکل Flash Furniture از ویژگی‌های ارگونومیک برخوردار است و می‌تواند پشت شما را خنک کند؛ این صندلی می‌تواند مطابق با وضعیت بدنی‌تان تطبیق پیدا کرده و مانع از کمردرد و گردن درد شود؛ علاوه بر این صندلی دارای ۵ چرخ می‌باشد که حرکت و جابه‌جایی آن را آسان‌تر می‌کند؛ اندازه این صندلی استاندارد است و مناسب برای افرادی است که قد آن‌ها ۶ اینچ یا بالاتر می‌باشد.

۹. صندلی اداری Eurotech مدل Ergohuman (صندلی کامپیوتر Eurotech)

صندلی Eurotech دارای ۸ تنظیم منحصربه‌فرد است که به صاف نگه‌داشتن ستون فقرات و گردن شما کمک کرده و باعث می‌شود که خسته نشوید. این صندلی قابلیت تنظیم زاویه عقب و ارتفاع را در خود جای داده است؛ شما می‌توانید شیب را تنظیم کرده و ارتفاع بازویی و عرض را نیز کم و زیاد کنید. علاوه براین محلی برای قرارگیری سر تعبیه شده است که به سمت بالا و پایین جابه جا می‌شود و شما می‌توانید گردن خود را در شرایط مختلف قرار دهید.

  • نکات مثبت: فناوری پشتیبانی از گردن و کمر قابل تنظیم است؛ ۸ تنظیمات مختلف دارد، قیمت آن مناسب است.
  • نکات منفی: برخی از ویژگی‌های آن برای برخی کاربران آزار دهنده می‌باشد بنابراین قبل از خرید آن را امتحان کنید.

۱۰. صندلی اداری Balt Butterfly Executive (صندلی کامپیوتر Balt Butterfly Executive)

در پشتی این صندلی از توری استفاده شده است تا در طول کار کردن عرق نکنید و همیشه خنک بمانید. پشتی آن موقعیت بدن را در شرایط خوب و استانداری قرار می‌دهد؛ درنتیجه کمر و ستون فقرات تحت فشار نیستند؛ تکیه گاه سر نیز به نگه‌داشتن سر شما کمک می‌کند و قابل تنظیم است. بازویی آن نیز راحت و ارتفاع آن قابل تنظیم می‌باشد.

  • نکات مثبت: طراحی توری مانند آن باعث می‌شود میزان تنفس و هوا در پشت بیشتر شده و در نتیجه عرق نکنید؛ شیب صندلی در سه موقعیت قابل تنظیم است؛ بازویی صندلی قابل تنظیم است؛ استراحت گاه سر به خوبی طراحی شده است.
  • نکات منفی: تنها رنگ مشکی دارد.

۱۱. صندلی اداری Leaders Executive (صندلی کامپیوتر Leaders Executive)

صندلی اداری Leaders Executive یکی از بهترین صندلی کامپیوتر این لیست به شمار می‌آید؛ این صندلی به طور کلی از ستون فقرات و گردن شما حمایت کرده و قابل تنظیم است؛ در نتیجه شما می‌توانید با هر قد اندازه‌ای از آن استفاده کنید. ارتفاع صندلی و شیب آن و همچنین ارتفاع بازویی آن قابلیت تنظیم دارد؛ صندلی در هر شیبی قفل می‌شود و شما می‌توانید از آن برای استراحت استفاده کنید. به منظور دوام بیشتر در این صندلی از ۶ چرخ استفاده شده است؛ قیمت این صندلی متوسط و مقرون به صرفه است.

۱۲. صندلی اداری Viva (صندلی کامپیوتر Viva)

این صندلی ترکیبی از قیمت مناسب، عملکرد بی‌نظیر و طراحی ارگونومیک است؛ پایه‌ها قابل تنظیم می‌باشد و از ستون فقرات شما پشتیبانی می‌کند. پشت صندلی به‌صورت توری طراحی شده و در نتیجه تنفس خوبی دارد و باعث تعرق نمی‌شود؛ ارتفاع صندلی و ارتفاع دستگیره‌های آن قابل تنظیم است؛ حتی قابلیت تنظیم در تکیه گاه سر نیز وجود دارد تا بتوانید بدن و سر خود را در هر موقعیت راحتی که دوست دارید قرار دهید. از مشکلات این صندلی می‌توان به سفت بودن کوسن صندلی و عدم کارایی نگه‌دارنده سر برای افراد کوتاه قد اشاره کرد.

۱۳. صندلی اداری walker Adjustable (صندلی کامپیوتر walker Adjustable)

این صندلی دارای چرخش ۳۶۰ درجه‌ای بوده و ۵ پایه چرخ‌دار در زیر آن قرار دارد؛ طراحی آن به گونه‌ای است که از گردن و پشت شما حمایت کرده و مانع از کمردرد و گردن درد می‌شود؛ نگه‌دارنده سر نیز قابلیت تنظیم دارد؛ علاوه بر این شما می‌توانید ارتفاع صندلی و ارتفاع بازویی صندلی را تنظیم نمایید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد