بهترین مارک سبزی خرد کن

2 8,002

وقتی صحبت از آشپزی می‌شود؛ همه ما بر روی این اصل توافق داریم که آماده سازی مواد یکی از سخت‌ترین و خسته‌کننده‌ترین مرحله آشپزی است. این که شما مقدار زیادی از مواد غذایی را برش بزنید یا خرد کنید خسته کننده است و ممکن است وقت زیادی را از شما بگیرد. در این راستا دستگاه‌های مختلفی تولید شده‌اند که به شما در این زمینه کمک می‌کنند؛ یکی از این وسایل اختصاصی، سبزی خرد کن است. نمونه‌های ایرانی سبزی خرد کن به علت استفاده بیشتر مردم ایران از سبزی خرد شده، بزرگ‌تر بوده و به صورت اختصاصی کار خرد کردن سبزی را انجام می‌دهند؛ اما نمونه‌های خارجی نیز وجود دارند که در کنار عملکردهای مختلف، عمل خرد کردن سبزی را نیز انجام خواهند داد. در این مطلب شما را با بهترین مارک سبزی خرد کن آشنا می‌کنیم.

دستگاه سبزی خرد کن

در مرحله اول، استفاده از سبزی خرد کن باعث می‌شود؛ در زمانتان صرفه جویی کنید و در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از سبزیجات را خرد نمایید. علاوه بر این دستان شما ممکن است در فرایند سبزی خرد کردن آسیب دیده و دچار بریدگی شود که استفاده از این دستگاه این خطرات را به حداقل می‌رساند. خرد کردن سبزی‌ها بهداشتی‌تر است؛ زیرا این کار در این ظرف سر بسته و به دور از گرد و غبارهای محیطی  انجام می‌شود و کیفیت خرد کردن نیز زیادتر خواهد شد. بنابراین درصورتی‌که از سبزی‌های خرد شده بسیار استفاده می‌کنید؛ خرید یک دستگاه سبزی خرد کن بسیار ضروری است؛ با ما همراه باشید تا بهترین مارک سبزی خرد کن آشنا شده و بهترین دستگاه‌ها در این زمینه را بشناسید.

بهترین مارک سبزی خرد کن

۱. شرکت سبز ایران

شرکت سبز ایران یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تولید دستگاه‌های سبزی خرد کن است که محصولات خود را در دسته‌بندی خانگی، صنعتی و نیمه‌صنعتی ارائه می‌دهد. در این قسمت با بهترین محصول خانگی آن آشنا می‌شوید:

  • سبزی خرد کن ۴ کیلویی سبز ایران مدل عقاب ۳۰۰۰

این دستگاه مبتکرانه سبز ایران، با ظرفیت ۳ کیلوگرم برای مصارف خانگی تولید شده است؛ توان موتور آن ۲۵۰ وات است و در آن از یک سیم به اندازه ۱.۳ متر استفاده شده است؛ بنابراین باید در نزدیکی پریز برق از آن استفاده کنید. بر روی دستگاه یک دکمه چرخشی به منظور خاموش و روشن کردن دستگاه تعبیه شده است که به راحتی عمل کرده و فرایند خرد کردن سبزی‌ها را انجام می‌دهد. تیغه‌های تعبیه شده در این دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ بوده و به دلیل مجاورت با مواد غذایی دچار خردگی نمی‌شوند. جنس بدنه دستگاه نیز از استیل است و دچار زنگ زدگی نخواهد شد و در ساخت درب آن از شیشه استفاده شده تا مانع از پرش مواد غذایی به بیرون از ظرف شود. پایه پلاستیکی زیر دستگاه مانع از لغزش دستگاه روی یک سطح می‌شود؛ در نهایت بهتر است از مواد غذایی که براثر خرد شدن آب تولید می‌کنند در این دستگاه استفاده نکنید. در کنار آن یک تیغه تیز کن و یک کفگیر چوبی نیز قرار داده شده است.

۲. آکا الکتریک

آکا الکتریک یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی تولید کننده دستگاه‌های سبزی خرد کن به صورت اختصاصی است که محصولات با کیفیت را در ظرفیت‌های مختلفی عرضه می‌کند. در این قسمت به بهترین سبزی خرد کن برند آکا الکتریک می‌پردازیم:

  • سبزی خرد کن ۳ کیلویی آکا الکتریک مدل سهند ۳۰۰۰

سبزی خرد کن مدل سهند با ظرفیت سه کیلوگرم برای خرد کردن سبزی‌ها مناسب است؛ در زیر دستگاه قسمتی برای جمع‌آوری آب سبزی در نظر گرفته شده است؛ به این ترتیب آب سبزی به درون موتور راه پیدا نمی‌کند؛ قدرت موتور آن معادل با ۱۸۰ وات بوده و تیغه‌های درون آن خودکار و از جنس استیل ضد زنگ است. بدنه نیز از جنس فلز و پلاستیک می‌باشد. یکی از گزینه‌های ایمنی به کار رفته در این دستگاه میکرو سوئیچ ایمنی می‌باشد؛ در  این صورت تا زمانی که دستگاه در جای خود قرار نگرفته باشد؛ شروع به کار نمی‌کند. با خرید این دستگاه نگران خرابی و خدمات پس از فروش آن نباشید؛ این شرکت ۵۵۰ مرکز خدمات پس از فروش در قسمت‌های مختلف کشور احداث کرده است که می‌توانند به مشکلات شما رسیدگی کنند.

۳. سبزی خرد کن دیسینی مدل ۰۰۱

یکی دیگر از دستگاه‌های سبزی خرد کن با کیفیت به شرکت دیسینی تعلق دارد. مدل ۰۰۱، یک سبزی خرد کن بزرگ و باقابلیت‌های خوب است؛ در زیر دستگاه یک فن به کار گرفته شده تا سبزی‌ها بهتر خرد شوند. علاوه بر این شما می‌توانید به منظور جلوگیری از ریختن سبزی‌ها به محیط بیرونی دستگاه را قفل کرده و سپس از آن استفاده کنید. جنس بدنه دستگاه از استیل بوده و تیغه‌ها نیز از فولاد ضد زنگ است. بنابراین در مجاورت با مواد غذایی دچار خردگی نخواهد شد؛ در کنار دستگاه یک تیز کننده تیغه و یک کاردک هم زن نیز ارائه می‌شود.

۴. سبزی خرد کن نوا الکتریک مدل GC-808

سبزی خرد کن نوا الکتریک یک سبزی خرد کن استیل و با ظرفیت ۳ کیلوگرمی است؛ توان موتور آن ۱۶۰ وات است و در زیر آن، یک پایه ضد لغزش تعبیه شده است که مانع از سر خوردن دستگاه بر روی سطح می‌شود؛ درپوش سبزی خرد کن از جنس شیشه و پیرکس است و باعث می‌شود به فرایند خرد کردن سبزی نظارت داشته باشید. این دستگاه سبزی خرد کن دارای یک کاسه در زیر بدنه است که آب حاصل از مایعات را جمع‌آوری کرده و مانع از نشت آن می‌شود. سبزی خرد کن نوا الکتریک مجهز به سیم جمع کن است و شما می‌توانید پس از اتمام کار سیم یک و نیم متری را درون محفظه جمع‌آوری کرده و به طول عمر دستگاه کمک کنید. علاوه بر این قفل کودک تعبیه شده در این دستگاه باعث می‌شود تا خطری فرزند شما را تهدید نکند؛ این دستگاه بر اثر استفاده طولانی مدت آسیب نمی‌بیند و موتور آن قوی است و دارای فناوری سنسور حرارتی هوشمند است که مانع از آسیب به موتور خواهد شد.

۵. سبزی خرد کن تمیمی، تی ام مدل TMS3

این دستگاه ساخت داخلی است و برای خرد کردن سبزی‌ها در مقیاس زیاد طراحی شده است. تیغه‌های به کار رفته در این دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ بوده و به سرعت سبزی‌ها را خرد می‌کند. بدنه دستگاه استیل و درب روی آن از پیرکس شیشه‌ای است؛ در نتیجه شما به فرایند خرد کردن سبزی نظارت دارید و در کنار آن سبزی‌ها به محیط اطراف ریخته نمی‌شوند. موتور این دستگاه قدرتی معادل با ۶۰ وات دارد؛ بهتر است در صورتی که حجم زیادی از سبزی‌ها را خرد می‌کنید؛ هر چند دقیقه یک بار دستگاه را خاموش کرده و دوباره آن را روشن کنید. در کنار دستگاه یک تیز کننده تیغه و یک کفگیر نیز ارائه شده است.

۶. سبزی خرد کن ۳.۵ کیلویی آسان سرکان

سبزی خرد کن آسان سرکان نمونه‌ای دیگر از سبزی خرد کن‌های داخلی است که ظرفیتی معادل با ۳.۵ کیلوگرم را داشته و برای مصارف خانگی مناسب است. بدنه دستگاه از جنس استیل ضد زنگ و درب رویی آن از پیرکس و شیشه‌ای است. در این صورت به روند خرد کردن سبزی‌ها نظارت دارید و در کنار آن مواد غذایی به بیرون از دستگاه پر تاپ نمی‌شود. تیغه‌های این سبزی خرد کن از جنس استیل ضد زنگ بوده و دچار خردگی نمی‌شود. از نکات ایمنی به کار رفته در این دستگاه قابلیت میکرو سوئیچ آن می‌باشد تا زمانی که دستگاه در جای خود قرار نگرفته و به خوبی نصب نشده است؛ شروع به کار نمی‌کند؛ شما می‌توانید این دستگاه کاربردی را از فروشگاه اینترنتی بورسیکا تهیه کنید.

خرید اینترنتی سبزی خرد کن آسان سرکان از فروشگاه بورسیکا

۷. سبزی خرد کن کنوورد مدل SW-24

این سبزی خرد کن شرکت کنوود با ظرفیت ۴ کیلوگرمی ارائه شده و مناسب مصارف خانگی است. جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ است و توان موتور آن بسیار بالا و معادل با ۲۲۰۰ وات می‌باشد. شما می‌توانید سبزی هار ا در مخزن ریخته و به سرعت آن‌ها را خرد کنید؛ در زیر دستگاه پایه ضد لغزشی قرار گرفته که مانع از لیز خوردن دستگاه بر روی سطح می‌شود. طول سیم دستگاه ۱ متری است و بر روی بدنه دستگیره‌های پلاستیکی قرار داده شده است.

۸. سبزی خرد کن کوچک Cuisinart

این سبزی خرد کن کوچک در واقع یک غذا ساز است که عمل خرد کردن سبزی را نیز انجام می‌دهد؛ شما با استفاده از آن می‌توانید انواع مواد غذایی از جمله سبزی‌ها را خرد کرده و یا به پوره تبدیل کنید. تیغه‌ها از جنس فولاد ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی دارند؛ کاسه نیز به اندازه کافی بزرگ است؛ اما برای حجم زیادی از سبزیجات مناسب نمی‌باشد. بر روی دستگاه دو دکمه برای تعیین سرعت پره‌های غذا ساز در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید بسته به نیازتان از سرعت‌های کم یا زیاد استفاده کنید. در نهایت می‌توانید کاسه و درب آن را در ماشین ظرف‌شویی قرار داده و شست‌وشو دهید.

۹. سبزی خرد کن دستی Kuhn Rikon مدل Swiss Pull Chop

این سبزی خرد کن کوچک دستی است و نیازی به جریان برق ندارد. برخلاف سایر سبزی خرد کن‌های دستی درون آن اهرم چرخشی تعبیه نشده است؛ بلکه شما دستگیره روی آن را می‌کشید و در این صورت پره‌های درون سبزی خرد کن شروع به چرخش می‌کنند. اندازه این سبزی خرد کوچک است و برای مصارف خانگی با حجم کم استفاده می‌شود. در قسمت زیر دستگاه یک لاستیک مشکی‌رنگ قرار داده شده که مانع از لغزش دستگاه روی زمین می‌شود. بعد از اتمام کار تیغه‌ها به راحتی جدا شده و قابل شست و شو می‌باشند. مراقب باشید درب دستگاه در آب غوطه‌ور نشده و یا در ماشین ظرف‌شویی قرار نگیرد؛ زیرا خارج کردن آب از آن دشوار است.

بعدازاینکه دستگاه‌های فوق و قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را ارزیابی کردید با در نظر گرفتن تمام موارد می‌توانید بهترین مارک سبزی خرد کن را انتخاب کرده و از آن در آشپزی خود استفاده نمایید.

منبع: بلاگ بورسیکا

2 Comments
  1. عبدالحمید افشار گفته:

    مشاهده شده است بعضی از شرکتهای سازنده سبزی خوردکن برقی از موتورهای بی کیفیت استفاده ودر نتیجه کارایی دستگاه واعتبار شرکت ازبین میرود حتی بعضی از شرکتها در روی کارتن دستگاه وزن شش کیلو غیر واقعی چاپ میکنند لطفا برای تبلیغ هردستگاه تصویر موتور وسازنده موتور درج شود

  2. M گفته:

    سلام
    کدوماش ایرانیه؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد