بهترین مارک همزن برقی کاسه‌دار

1 7,504

همزن برقی کاسه‌دار یا همزن ایستاده یکی از وسایل کاربردی آشپزخانه است. این وسیله کارایی بالایی دارد؛ در گذشته برای تهیه کیک باید تمام مواد از جمله آرد و تخم‌مرغ را با دست مخلوط کرده و ساعت‌ها آن را هم می‌زدیم؛ اما امروزه به لطف همزن‌های برقی این کار آسان‌تر شده است. همزن برقی می‌تواند حجم زیادی از مواد را در مدت زمان کم و با سرعت و کیفیت بالاتر با هم مخلوط کند. امروزه مدل‌های متنوعی از همزن‌های برقی در بازار موجود است؛ برخی از آن‌ها دستی و برخی کاسه‌ای و ایستاده هستند. ازآنجاکه این دستگاه سالیان سال برای ما کار می‌کند؛ بنابراین باید در خرید آن دقت کنیم و همزن برقی متناسب با نیاز و بودجه‌مان بخریم. در این مطلب قصد داریم؛ چند مدل از بهترین مارک همزن برقی کاسه‌دار را به شما معرفی کنیم.

چرا همزن ایستاده (همزن برقی کاسه‌ای)؟

ازآنجاکه همزن‌های ایستاده بر روی زمین قرار می‌گیرند؛ موتور بزرگ‌تر و قدرتمندتری دارند؛ بنابراین می‌توانند مواد غذایی مانند خمیر را به سرعت آماده کنند؛ اما در همزن‌های دستی باید موتور کوچک و سبک باشد تا در دست احساس خستگی و سنگینی نداشته باشیم و به همین دلیل قدرت موتور آن کمتر است. شما می‌توانید مواد را به درون کاسه همزن ریخته و به کارهای دیگرتان برسید تا همزن، مواد را مخلوط کند؛ اما در همزن‌های دستی شما باید تمام مدت همزن را در دست نگه دارید و این ممکن است خسته کننده باشد. همزن‌های ایستاده به دلیل ضمایم بیشتر و موتور قوی‌تر، قیمت گران‌تری دارند. در مقابل همزن‌های دستی جمع و جورتر هستند و به راحتی در کشو و کابینت قرار می‌گیرند؛ قیمت آن‌ها ارزان‌تر است و شما می‌توانید همزن را در نقاط مختلف ظرف حرکت داده و مواد را به خوبی مخلوط کنید. بنابراین این شما هستید که نوع همزن را انتخاب می‌کنید.

نکته: قبل از اینکه با مدل‌های متنوع همزن برقی کاسه‌دار آشنا شوید؛ بهتر است اطلاعاتی در مورد واحد کوارت داشته باشید. کوارت که به انگلیسی به صورت quart نوشته می‌شود؛ واحدی برای حجم در سیستم انگلیسی است که در واقع یک چهارم گالون می‌باشد؛ به همین دلیل به آن واحد quart می‌گویند. به طور کلی ۱.۰۶ کوارت = ۱ لیتر است.

۱. بهترین مارک همزن برقی کاسه‌دار: همزن برقی کاسه‌ای KitchenAid KSM150PSWW Artisan سری ۵-Qt

این همزن ایستاده نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک، بر روی آن ده سرعت قابل تنظیم می‌باشد و یکی از بهترین همزن‌های برقی این لیست است. اگرچه قابلیت‌هایی مانند تایمر یا خاموشی خودکار در آن وجود ندارد؛ اما قدرت و توانایی آن، این همزن را به یکی از قوی‌ترین همزن‌های این لیست تبدیل کرده است. این همزن دارای ۱۵ ابزار است که باعث شده آن را به یک همزن چندکاره تبدیل کند؛ شما می‌توانید از آن به عنوان آسیاب کوچک، آسیاب غلتکی، اسپاگتی ساز، ، بستنی ساز و … استفاده کنید. البته همه این وسایل به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتری تمام این دستگاه‌ها را یک جا در اختیار داشته باشید. کاسه به کار رفته در این همزن از نوع فولادی است؛ بر روی آن دسته‌ای تعبیه شده که حمل و نقل را آسان‌تر می‌کند و در نهایت به گونه‌ای طراحی شده که ظرفیت زیادی داشته و شما می‌توانید در هر بار استفاده، خمیر لازم برای ۴ قرص نان را با آن تهیه کنید؛ ظرفیت این کاسه ۵ کوارت است. طراحی شیب‌دار آن باعث شده تا به کاسه دسترسی بهتری داشته باشید. این همزن برقی کاسه‌ای در رنگ‌های بسیار جذاب در دسترس است.

۲. بهترین مارک همزن برقی کاسه‌دار برای تازه کارها: همزن برقی کاسه‌دار AICOK

این همزن با قابلیت‌های بسیار خوب و قیمت مناسب یک گزینه خوب برای افرادی است که تازه، وارد حرفه آشپزی شده‌اند. قدرت آن ۵۰۰ وات است؛ در آن از ۶ سرعت استفاده شده و ظرفیت کاسه آن ۵ کوارت (۵ لیتر) است. بر روی کاسه آن دسته‌ای تعبیه شده که به راحتی برداشته شده و می‌توان محتوای کاسه را تخلیه کرد. جنس کاسه از استیل ضد زنگ می‌باشد و به همراه آن چند سری همزن برای کارهای مختلف مانند هم زدن خمیر، تخم‌مرغ، سالاد و … در نظر گرفته شده است. طراحی شیب‌دار آن باعث شده تا به کاسه و محتویات آن دسترسی بیشتری داشته باشیم. درب شیشه‌ای در هنگام کار بر روی همزن نصب می‌شود و شما می‌توانید در حین کار همزن، بدون نگرانی بابت ریختن مواد غذایی به بیرون ظرف به آن تخم‌مرغ یا هر نوع ماده‌ای را اضافه کنید؛ بنابراین نیازی نیست دستگاه را خاموش کنید. شما می‌توانید کاسه آن را در ماشین ظرف‌شویی قرار دهید؛ اما سایر تجهیزات بهتر است با دست شسته شود.

۳. بهترین مارک همزن برقی کاسه‌دار از نظر کارایی: همزن برقی کاسه‌دار Breville BEM800XL

این میکسر ایستاده دارای ۱۲ سرعت و یک تایمر ده دقیقه‌ای می‌باشد. شما می‌توانید بسته به نوع ماده غذایی‌تان از این سرعت‌ها استفاده کنید و در صورت لزوم برای آن تایمر ده دقیقه‌ای بگذارید تا دستگاه بعد از گذراندن این زمان به صورت اتوماتیک خاموش شود. تکنولوژی load-sensing در این همزن باعث می‌شود تا از موتور آن حفاظت شده و دچار آسیب نشود. عملکرد مکث موقت، هم همزن و هم تایمر را برای مدت زمان مورد نظرتان متوقف می‌کند. بر روی کاسه آن یک درب قرار گرفته که باعث می‌شود بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه، از طریق مجرا روی درب مواد غذایی را به آن اضافه کنید. بر روی بدنه آن یک صفحه نمایش LED قرار گرفته که تایمر و زمان باقی مانده را نشان می‌دهد. علاوه بر این شما با انتخاب هر سرعت می‌توانید از طریق نور LED متوجه شوید؛ دستگاه با چه سرعتی کار می‌کند. کاسه آن از جنس استیل ضد زنگ و با ظرفیت ۵ لیتر است و بر روی آن دسته‌ای تعبیه شده که حمل و نقل آن را آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید از سری همزن متفاوتی که در این دستگاه قرار دارد؛ برای میکس کردن مواد غذایی متنوع استفاده کنید.

۴. بهترین مارک همزن برقی کاسه‌دار از نظر بودجه: همزن کاسه‌ای ۶ سرعته Hamilton

این همزن قابلیت‌های خوبی را با قیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین اگر در خرید همزن کاسه‌ای با محدودیت بودجه مواجه هستید؛ بهتر است این همزن همیلتون را انتخاب کنید. در این همزن ایستاده از ۶ سرعت متفاوت استفاده شده است و در نهایت یک تنظیم سرعت آهسته برای مخلوط‌های ملایم نیز وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از دکمه پیچی روی بدنه آن را تنظیم کنید. حجم کاسه ۳ و یک دوم کوارت است که به اندازه کافی بزرگ می‌باشد و شما می‌توانید با یک بار استفاده نیازهای خود را براورده کنید. در زیر پایه‌های آن از استندهای ضد لغزشی استفاده شده تا در صورت روشن شدن روی سطح نلغزد؛ قدرت موتور آن ۳۰۰ وات است و در کنار آن سری‌های متنوعی برای مخلوط کردن مواد غذایی متفاوت در نظر گرفته شده است.

۵. بهترین مارک همزن برقی کاسه‌دار از نظر ظرفیت بالا: همزن برقی کاسه‌دار تجاری KitchenAid KSM8990ER

این همزن ایستاده غول پیکر برای استفاده تجاری تولید شده است؛ اما اگر در منزلتان به یک همزن برقی بزرگ احتیاج دارید بهتر است سراغ این مدل بروید. موتور قدرتمند KitchenAid؛ ۵۰۰ وات قدرت دارد و می‌تواند ۱۴ کاپ آرد را به صورت هم‌زمان به خمیر تبدیل کند؛ ظرفیت کاسه آن ۸ کوارت است که بسیار بزرگ و حجیم می‌باشد. شما می‌توانید از ۱۰ سرعت متنوع دستگاه بسته به نیازتان استفاده کنید و سرعت‌ها را به وسیله دکمه ریلی روی بدنه کم و زیاد نمایید. طراحی این میکسر به گونه‌ای است که سر همزن ثابت بوده و کاسه بالا و پایین می‌رود و شما می‌توانید آن را برداشته و مواد غذایی درون آن را تخلیه کنید. سری‌های متنوعی که برای این مدل در نظر گرفته شده باعث می‌شود در حین هم زدن مواد غذایی متنوع، دست شما باز باشد. این برند همزن‌های خود را با رنگ‌های شاد و متنوعی عرضه می‌کند و شما می‌توانید آن را با وسایل دیگر آشپزخانه‌تان هماهنگ کنید.

۶. بهترین مارک همزن برقی کاسه‌دار از نظر طراحی: همزن برقی زیبای Sunbeam Heritage

این هم زن برقی با طراحی بسیار زیبا خود در لیست بهترین مارک همزن برقی کاسه‌ای قرار دارد و امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که حتی برندهای معروف نیز آن را در دستگاه‌های خود جای نداده‌اند. شما می‌توانید با توجه به نوع ماده غذایی‌تان از ۱۲ سرعت متغیر این دستگاه استفاده کنید. کاسه بر روی پایه قرار گرفته و سری دستگاه بالا و پایین می‌رود؛ شما به راحتی می‌توانید مواد غذایی را به کاسه اضافه کرده و سپس با برداشتن کاسه آن را به ظرف دیگر منتقل کنید. ۳ سری متفاوت دوتایی برای این دستگاه در نظر گرفته شده که بسته به نوع مواد غذایی می‌توان از آن استفاده کرد. این دستگاه دارای دو کاسه است؛ یک کاسه ۲.۲ کوارت و یک کاسه ۴.۶ کوارتی در آن قرار گرفته که بسته به حجم مواد غذایی می‌توانید از یک کاسه مناسب استفاده کنید. موتور به‌کاررفته در آن ۳۰ وات قدرت دارد و جنس کاسه و بدنه از استیل ضد زنگ است؛ در زیر پایه روکش پلاستیکی ضد لغزش استفاده شده تا در حین کار تعادل دستگاه بر هم نخورد.

۷. بهترین مارک همزن برقی کاسه‌دار از نظر اشغال فضای کم: هم زن برقی KitchenAid Artisan Mini

این همزن کاسه‌ای برند KitchenAid نسبت به مدل‌های دیگر ۲۵ درصد سبک‌تر و ۲۰ درصد کوچک‌تر است. بنابراین اگر در آشپزخانه تان فضای کمی دارید می‌توانید از این مدل خریداری کنید. توان آن ۲۵۰ وات بوده و قابلیت سازگاری با دستگاه‌های دیگرِ برند KitchenAid را نیز دارد. شما می‌توانید به صورت جداگانه ضمیمه‌هایی مانند اسپاگتی ساز، بستنی ساز، اسپیرالیزر و … را خریداری کرده و بر روی پایه این دستگاه نصب کنید و از آن استفاده نمایید. طراحی شیب دار آن باعث شده تا به کاسه و محتویات آن دسترسی بهتری داشته باشید. این میکسر دارای ۱۰ سرعت متفاوت است که بسته به نوع مواد غذایی استفاده می‌شود. سری‌های متنوعی برای آن در نظر گرفته شده و کاسه آن ۳ و یک دوم کوارت ظرفیت دارد. شما می‌توانید این همزن برقی کاسه را در ۱۰ رنگ مختلف و زیبا تهیه کرده و با وسایل آشپزخانه خود هماهنگ کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه‌های این پست
  1. مریم گفته:

    ممنونم از توضیحات خوبتن
    واقعا عالی بود ولی کاش قیمت هم مینوشتین

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد