تاثیر روغن نارگیل در زیبایی پوست و مو

0 1,073

روغن نارگیل از میوه درخت نارگیل بدست می آید و در تهیهٔ مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها کاربرد بسیاری دارد. روغن نارگیل دارای مزایای متعددی است که مهمترین آنها مراقبت از پوست و مو می باشد:

مزایای بهداشتی روغن نارگیل

مراقبت از مو

چرا زنان مناطق ساحلی گرمسیری موهای بلند و درخشان دارند؟ آیا علت آن را می دانید؟ بله درست است، روغن نارگیل است. زنان در مناطق ساحلی گرمسیری، هر روز این روغن را به موهای خود می زنند. این روغن به رشد موهای سالم کمک می کند و موها را براق می کند. همچنین در میزان پروتئین بسیار موثر عمل می کند. هنگامی که پروتئین موها کاهش می یابد، کیفیت موها ناسالم می شود. به همین دلیل از روغن نارگیل برای مراقبت از مو، استفاده می کنند. از این روغن برای کاهش شوره سر هم استفاده می کنند. اما چگونه می توانید از روغن نارگیل برای موهایتان استفاده کنید؟ فقط کافی است آن را به صورت موضعی به موهای خود اعمال کنید و یا از روغن ماسک نارگیل استفاده کنید.

نگران موهای آسیب دیده خود نباشید روغن نارگیل یک راه حل بسیار ساده است. روغن نارگیل به روند بازسازی موهای آسیب دیده کمک می کند. همچنین برای تغذیه و درمان موهای آسیب دیده، پروتئین های ضروری را فراهم می کند. مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که آسیب های ناشی از خستگی هیگرال را هم کم می کند.

با مرتب کردن سر خود با روغن نارگیل، می توانید اطمینان حاصل کنید که پوست سرتان بدون شوره است، حتی اگر پوست سرتان خشک باشد. این روغن همچنین از موها در برابر تخم های شپش هم محافظت می کند (شپش سر انگل کوچکی است که در مو و پوست سر زندگی می‌کند و از خون تغذیه می‌کند).

مراقبت از پوست

آیا می دانید روغن نارگیل برای پوست عالی است؟ روغن نارگیل یک روغن عالی برای ماساژ دادن است و به عنوان یک مرطوب کننده موثر روی انواع پوست، از جمله پوست خشک عمل می کند. بر خلاف نفت معدنی که عوارض بسیار زیادی دارد، در صورت استفاده از این روغن هیچ عارضه جانبی بر روی پوست خود مشاهده نمی کنید. هزاران سال است که از روغن نارگیل برای جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده می کنند. بله، درست می خوانید هزاران سال است! استفاده از روغن نارگیل ممکن است به صورت دوره ای باشد، اما برای همه سنین مفید است.

این روغن در درمان مشکلات پوستی مختلف، از جمله پسوریازیس، درماتیت، اگزما و سایر عفونت های پوستی تاثیر گذار است. به همین دلیل است که از روغن نارگیل به عنوان پایۀ مواد تشکیل دهنده مراقبت از بدن استفاده می کنند، محصولات مراقبت از بدن شامل صابون ها، لوسیون ها و کرم هایی هستند که برای مراقبت از پوست استفاده می شوند. اما فواید دیگر آن برای پوست چیست؟ این روغن چین و چروک های ناشی از کهولت سن را از بین می برد و اعتبار آن به دلیل خواص ضد عفونی بودن آن است.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد