جدیدترین گوشی نوکیا ۲۰۱۸

0 1,087

نوکیا در سال ۲۰۱۸، چهار گوشی جدید خود را در  سه رده مختلف تولید کرده است؛ نوکیا ۱ یک گوشی به صرفه در سال ۲۰۱۸ می‌باشد که قیمت مناسبی دارد. در کنار آن نوکیا ۶.۱ و نوکیا ۷ پلاس نمونه‌های متوسط نوکیا در سال ۲۰۱۸ هستند و در نهایت نوکیا ۸ سیروکو Sirocco یک گوشی پرچم‌دار در سال ۲۰۱۸ می‌باشد که نوکیا آن را به خوبی تولید و ارائه کرده است. قابل ذکر است که هر ۴ گوشی با Android One یا Android Go کار می‌کنند. بنابراین با ما همراه باشید تا با جدیدترین گوشی نوکیا ۲۰۱۸ آشنا شوید.

جدیدترین گوشی نوکیا ۲۰۱۸

نوکیا ۸ سیروکو (Nokia 8 Sirocco)

جدیدترین گوشی نوکیا ۲۰۱۸ نوکیا 8

این گوشی پرچم دار نوکیا در سال ۲۰۱۸ است. نوکیا تصمیم گرفته این گوشی را از جنس فولاد ضد زنگ بسازد و دورتادور این گوشی را از شیشه گوریلا گلس ۵ بپوشاند تا زیبایی آن چند برابر شده و میزان آسیب‌پذیری کمتری داشته باشد. نکته قابل توجه در طراحی این گوشی زیبای نوکیا، شیشه‌های خمیده آن می‌باشد که تا لبه‌ها پایین آمده و کاملاً همانند یک پرچم دار نشان می‌دهد. بر روی آن یک صفحه نمایش خمیده ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ قرار داده شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

پردازنده آن Snapdragon 835 است و رم ۶ گیگابایتی دارد؛ حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت می‌باشد و فضای کافی برای ذخیره‌سازی عکس و ویدئو را در اختیارتان قرار می‌دهد. این پردازنده قوی می‌تواند برنامه‌ها را به‌سرعت باز کرده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. عملکرد خوب این پردازنده در کنار یک رم ۶ گیگابایتی یک پکیج خوب و کامل نوکیا در سال ۲۰۱۸ است.

باتری نوکیا ۸ سیروکو  یک باتری لیتیوم یونی ۳۲۶۰ میلی آمپر ساعتی است که با توجه به سایر ویژگی‌های این دستگاه از قدرت بالایی برخوردار است و می‌تواند  تا ۲ روز گوشی‌تان را روشن نگه دارد. در صورتی که اهل استفاده زیاد از گوشی‌های همراه هستید؛ قدرت باتری به یک روز کاهش می‌یابد.

در مورد سیستم عامل نوکیا سیروکو ۸ در ابتدا صحبت کردیم. این گوشی از نسخه اندروید وان یا همان نسخه خالص اندروید استفاده می‌کند.

نکته: Android One نسخه اصلاح نشده Android است که توسط گوگل ارائه شده است. این نسخه اندروید عملکرد سریع‌تر و بهتری ارائه می‌دهد. برنامه‌ها ۱۵درصد سریع‌تر اجرا می‌شوند؛ سیستم عامل فضای کمتری را اشغال می‌کند و گوگل می‌تواند با طراحی مجدد برنامه‌ها آن‌ها را کم‌حجم‌تر و سبک‌تر کند تا به گوشی فشار وارد نشود. گوگل  اطمینان داده است که حداقل هر دو سال یک‌بار، یک به روز رسانی سیستم و ایمنی برای این سیستم عامل‌ها ارائه دهد.

در نهایت دوربین سیروکو ۸،  نیز نقطه قوت آن به حساب می‌آید؛ این گوشی نوکیا در قسمت عقب و در دوربین اصلی خود از دو لنز استفاده می‌کند در حالی که دوربین سلفی آن تکی است. دوربین‌های اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و۱۳ مگاپیکسلی هستند که در کنار فلش قرار دارند و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیسکلی است، لنز به کار رفته در این گوشی از نوع Zeiss optics می‌باشد.

علاوه بر مشخصات ذکر شده این گوشی دارای شارژر بی سیم، گواهینامه استاندارد مقامت در آب IP67 می‌باشد؛ قابل ذکر است که این گوشی نوکیا جک هدفون ندارد و شما می‌توانید از  USB Type-C یا بلوتوث برای  استفاده از آن استفاده نمایید.

نوکیا ۷ پلاس (Nokia 7 Plus)

نوکیا ۷ پلاس یک گوشی میان رده و جدیدترین گوشی نوکیا ۲۰۱۸ است که به عنوان پرچم دار مقرون به صرفه در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده است. این گوشی از یک صفحه نمایش بلند با نسبت ۹:۱۸ استفاده می‌کند. در این مدل خبری از استاندارد مقاومت در برابر آب نیست و پردازنده به کار برده شده در آن یک سطح از پردازنده نوکیا سیروکو پایین‌تر می‌باشد.

در بدنه این گوشی از آلومینیوم استفاده شده و خبری از شیشه نیست؛ در این گوشی زیبا از یک صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ بهره برده‌اند که کیفیت خوبی را به نمایش می‌گذارد.

دوربین نوکیا ۷ پلاس به صورت دوگانه در پشت بدنه در کنار یک فلش قرار گرفته است؛ همانند نوکیا سیروکو۸، لنز به کار رفته در این گوشی نیز از نوع Zeiss optics است؛ دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است و دوربین سلفی آن ۱۶ مگاپیکسلی است.

پردازنده آن Snapdragon 660 بوده و ۴ گیگابایت رم دارد و ۶۴ گیگابایت حافظه قابل ارتقا برای آن در نظر گرفته شده است. همانطور که اشاره شد پردازنده آن یک رده از پردازنده نوکیا سیروکو ۸ پایین‌تر است؛ اما در کنار رم ۴ گیگابایتی برای یک گوشی میان رده بسیار مناسب می‌باشد.

در نهایت یک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپری در نوکیا ۷ پلاس قرار داده شده است که قابلیت شارژ سریع داشته و در استفاده متوسط از گوشی تا یک روز روشن می‌ماند.

نوکیا ۶ مدل ۲۰۱۸ نوکیا ۶.۱

نوکیا در ابتدا یک گوشی با نام نوکیا ۶ در سال ۲۰۱۷ ارائه کرد؛ اما این گوشی ورژن جدیدتر آن و با نام نوکیا ۶، ۲۰۱۸ ارائه شده است که به آن نوکیا ۶.۱ نیز می گویند. در نوکیا ۶ سال ۲۰۱۸، قابلیت‌هایی مانند پردازنده، رم و فضای ذخیره‌سازی ارتقا یافته است که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نوکیا ۶ دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن  ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است که بر روی آن از پوشش گوریلا گلس ۳ استفاده شده است و دارای نسبت تصویر ۱۶:۹ است.

پردازنده به کار رفته در آن اسنپدراگون ۶۳۰ می‌باشد که در دو مدل با رم ۳ گیگابایت و ۴ گیگابایت عرضه می‌شود. نسخه ۳ گیگابایتی آن دارای حافظه ۳۲ و نسخه ۴ گیگاباتی از حافظه ۶۴ استفاده می‌کند که قابل ارتقا است.

دوربین نوکیا ۶. یک دوربین تک با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است که در کنار آن یک فلش قرار دارد. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل، کیفیت خوبی را در این گوشی ارائه می‌دهد. در نهات باتری به کار رفته در گوشی نوکیا ۶.۱  یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری است که با توجه به قابلیت‌های دیگری که در این دستگاه قرار دارد؛ مصرف انرژی پایینی داشته و بهینه است.

نوکیا ۱

نوکیا یک، تنها گوشی هوشمند نوکیا در محدوده قیمتی پایین است که از  سیستم عامل Android Go بهره می‌برد. بدنه به جای آلومینیوم یا شیشه از پلی کربنات می‌باشد؛  بنابراین قیمت آن نسبت به سایر  گوشی‌های نوکیا کمتر است. البته این گوشی با بدنه پلاستیک از گواهی استاندارد IP52  استفاده می‌کند و به نوعی در برابر آب مقاوم است.

صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ در نوکیا ۱ کیفیت متوسطی را ارائه می‌دهد؛ اما با توجه به پایین رده بودن گوشی و قیمت مناسب آن قابل قبول است.

پردازنده ۱.۱ گیگاهرتزی مدیاتک، ۱ گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه در این گوشی در نظر گرفته شده است؛ دوربین اصلی آن سنسور ۵ مگاپیکسلی است که در کنار یک فلش قرار داده شده است. علاوه بر این یک دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی نیز برای آن در نظر گرفته شده که کیفیت متوسطی دارد. ظرفیت باتری نوکیا یک ۲۱۵۰  میلی آمپر ساعت می‌باشد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد