جست و جوی سریع و کم هزینه با برنامه جدید Google Go

0 1,200

Google Go نسخه بهینه برنامه جستجوی گوگل است که به صورت پیش فرض بر روی تمام دستگاه های Android نصب شده است.
تمام برنامه های Go، همانطور که گوگل اذعان داشته است برای رسیدن به سه هدف طراحی شده اند: استفاده از اینترنت کمتر، فضای ذخیره سازی پایین و استفاده ی آسان تر.
برنامه های Go به صورت پیش فرض بر روی دستگاه های اندروید نصب می شوند و دستگاه های دیگر نیز می توانند این برنامه را از فروشگاه ها به صورت رایگان دانلود کنند. گوگل با سری برنامه‌های فایلز گو، یوتیوب گو و حالا گوگل گو، سعی در ارائه‌ی خدمات بهتری به مشتریانش دارد. Google Go یک برنامه خوب، سریع با رابط کاربری آسان است. حجم بسیار کمتری دارد و با سرعت اینترنت پایین نیز می توانید به جست و جو در اینترنت بپردازید.
به طور کلی برنامه Google Go دارای قابلیت های بی شماری است که در ابتدا به صورت اختصاری آنها را بیان می کنیم و سپس به صورت مفصل تر در مورد ویژگی های Google Go با برنامه Google سخن گفته و تفاوت های آن ها را ذکر می کنیم.
این برنامه دارای حجم بسیار کم و کمتر از ۵ مگابایت است، طراحی و رابط کاربری آن آسان است و هیچ گونه ابهامی در آن وجود ندارد، سرعت وب گردی آن بسیار بالاست و از اینترنت دیتا شما کمتر استفاده می کند. در این برنامه می توانید از قابلیت هایی مانند جست و جو صوتی، یافتن و به اشتراک گذاری گیف ها، یافتن مطالب و موضوعات محبوب و ترندها، دست پیدا کنید. در هر لحظه می توانید به راحتی زبان آن را تغییر داده و به زبان دوم مطالب تان را جست و جو کنید. این برنامه فوق العاده، با استفاده از تصاویر پس زمینه زیباتر می شود و فضای جذاب تری برای کاربر فراهم می کند.
حال که با ویژگی های برنامه Google Go به صورت اختصار آشنا شدید بهتر است تفاوت های این برنامه را از نقطه نظرهای متفاوت با برنامه اصلی گوگل مشاهده کنید و با ویژگی های منحصر به فرد آن بیشتر آشنا شوید.

سایز برنامه
ویژگی منحصر به فرد برنامه های Go حجم بسیار کم آنها می باشد و اکثر آنها حجم کمتر از ۵ مگابایت دارند. حتی Google Go با حجم ۳-۴ مگابایت در دسترس است. اما، برنامه اصلی گوگل چیزی در حدود ۵۰-۷۰ مگابایت فضا اشغال می کند.

سرعت نرم افزار
برنامه Google Go بسیار سریع هستند صفحه ابتدای آن به سرعت بارگذاری می شود و در صورت جست و جو موضوع، نتایج به سرعت به نمایش در می آیند.

رابط کاربری
وقتی برنامه Google Go را راه اندازی می کنید، یک رابط کاربری مشخص (UI) را مشاهده می کنید، بر خلاف برنامه بومی گوگل که زبانه ها و تب های شخصی شما را در صفحه ابتدایی به نمایش می گذارد این برنامه تنها بر رو قابلیت جست و جو خود تمرکز دارد و چیز اضافه ای به شما نشان نمی دهد.
در برنامه Google، نوار جستجو در بالای صفحه است، اما گوگل Go این نوار جست و جو را به منظور دستیابی بهتر در قسمت پایین صفحه قرار داده است.
در برنامه گوگل Go، در صفحه ابتدایی لیستی از قابلیت های مختلف به صورت آیکون های مجزا قرار داده شده است که هر کس بنا به نیاز خود از هریک از آنها استفاده می کند و با ضربه زدن بر روی هر یک می توانید وارد آن صفحه شوید. گزینه هایی مانند جست و جو صوتی، تصاویر، گیف، گوگل ترنسلیت برای ترجمه، آب و هوا، یوتیوب و …

دسترسی آسان به وب سایت ها و برنامه ها
نکته جالب دیگر این است که برنامه Google Go علاوه بر قابلیت جست و جو، انواع مختلف وب سایت ها را نیز فهرست می کند. شما می توانید از صفحه اصلی Google Go به وب سایت های مختلف دسترسی پیدا کنید. وب سایت ها به دسته های مختلف مانند سرگرمی، اجتماعی، ورزشی، اخبار و غیره طبقه بندی شده اند اگر شما نرم افزار های مخصوص این سایت ها را باز کرده باشید، به محض لمس آیکون مربوط در برنامه Google Go وارد برنامه مورد نظرتان می شوید و در صورتی که برنامه وب سایت مورد نظر نصب نباشد، گوگل وب سایت مورد نظر را باز می کند، به طور مثال اگر بر روی نماد برنامه Instagram را در برنامه Google Go ضربه بزنید، اگر این برنامه در دستگاه شما نصب شده است، به برنامه Instagram وارد می شود. در غیر این صورت، گوگل نسخه وب Instagram را بارگیری خواهد کرد. حتی شما می توانید برنامه و یا وب سایت های مورد علاقه تان را به این آیکون ها اضافه کنید و آنها را سفارشی سازی کنید.

جستجو عکس ها
از آنجا که Google Go برای استفاده از اینترنت های کم سرعت راه اندازی شده است، بنابراین برخی از قابلیت ها مانند قابلیت جست و جو تصاویر اهمیت بیشتری دارد. برنامه Google Go دارای یک دکمه اختصاصی برای جستجوی تصویر است. در برنامه اصلی گوگل هیچ دکمه جستجوی تصویری اختصاصی وجود ندارد. شما باید خودتان تصاویر مورد نظرتان را جستجو کنید.

در صفحه اصلی Google Go، در ابتدا دسته بندی های مختلفی از تصاویر مانند تصاویر مربوط به صبح بخیر، شب بخیر، نقل قول ها و غیره وجود دارد و با انتخاب هرکدام تصاویر زیر دسته آن نیز به نمایش در می آید. علاوه بر این که شما می توانید این عکس ها را متناسب با نوع و نیاز خود پیدا کنید، و قادر هستید آنها را دانلود کرده و یا به صورت مستقیم به اشتراک بگذارید. بعد از دانلود می توانید عکس ها را با استفاده از نرم افزار های مخصوص ادیت کنید.

موضوعات محبوب و ترند ها
آیا می خواهید در مورد موضوعات محبوب و ترند های اطلاعاتی به دست آورید؟ با استفاده از برنامه Google Go نیاز به تایپ کلمه یا موضوعی ندارید. کافی است نوار جستجو را به پایین ضربه بزنید در این صورت تمامی موضوعات با تعداد سرچ های آن نمایش داده می شود. در واقع این ترند ها بر اساس میزان علاقه و جست و جو کاربران طبقه بندی شده است که با انتخاب هرکدام می توانید به اطلاعات بیشتری در آن باره دسترسی داشته باشید.
در برنامه اصلی گوگل، هنگامی که روی نوار جستجو ضربه بزنید، چندین جستجوی قبلی و سابقه سرچ های شما به نمایش در می اید و خبری از موضوعات مورد علاقه و ترند ها نیست.

قابلیت به اشتراک گذاری
همانطور که برنامه اصلی گوگل به شما اجازه می دهد که نتایج صفحات وب خود را در فید شخصی خود به اشتراک بگذارید، Google Go دارای ویژگی ای است که می توانید با استفاده از آن نتایج جستجو های خود را با دوستان خود درمیان گذاشته و یا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
به عنوان مثال، اگر شما عبارت ” برتری آندروید در مقابل iOS ” را جستجو کنید، می توانید کل نتیجه جستجو را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار، کافی است دکمه اشتراک گذاری را در زیر صفحه انتخاب کنید.

پشتیانی از زبان های رایج دنیا
زمانی که می خواهید برای با ر اول برنامه Google Go راه اندازی می کنید، از شما خواسته می شود که یک زبان برای برنامه انتخاب کنید. علاوه بر این می توانید در صورت لزوم از طریق تنظیمات این زبان را تغییر داده و زبان دیگری را برگزینید این قابلیت برای افرادی که به دو زبان حرف می زنند بسیار مفید است.
در صورتی که برنامه اصلی گوگل، از زبان پیش فرض گوشی شما استفاده کرده و آن را به عنوان زبان اصلی خود انتخاب می کند.
هنگامی که روی نوار جستجو در برنامه Google Go ضربه بزنید، می توانید ب وسیله دو زبان جستجو کنید. اگر پس از جستجو، تمایل دارید زبان را تغییر دهید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. کافی است که بر آیکون زبان در پایین صفحه ضربه بزنید و در این صورت گوگل نتایج جستجوی خود را در زبان دوم نشان می دهد.

انتخاب پس زمینه
شما به راحتی می توانید برای این برنامه یک پس زمینه زیبا انتخاب کنید. البته این قابلیت تنها در برنامه Google Go وجود دارد و در برنامه اصلی گوگل قادر به این کار نخواهید بود.

نتیجه گیری
به طور کلی برنامه Google Go برتری بیشتری نسبت به برنامه اصلی گوگل دارد. حجم آن کمتر بوده، سرعت بیشتری دارد و شما با استفاه از اینترنت کم سرعت نیز می توانید از آن بهره ببرید که این کار به طور کلی در هزینه های اینترنت شما صرفه جویی می کند. فید ها و ویدئوهای پیشنهادی در برنامه اصلی گوگل وجود دارد و Google Go از این قابلیت محروم است البته از نظر بسیاری از کاربران این یک مزیت به حساب می آید وتمرکز Google Go بیشتر بر روی جست و جو ها و نتایج حاصل از آن است. در صورتی که به ترند ها و موضوعات مورد علاقه دنیا گرایش دارید بهتر است Google Go را انتخاب کنید. این نرم افزار یک جایگزین خوب برای برنامه اصلی گوگل است که امکانات بی شماری در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد