دستگاه لیزر دایود چیست و انواع لیزر دایود

0 1,607

اصلاح موهای زائد با شیو کردن و یا وکس کردن اندکی سخت و زمان‌بر است و شما مجبور هستید هر چند مدت یک بار، موهای زائد بدنتان را از بین ببرید. اما امروزه روش‌های جدید و بهتری پا به میان نهاده‌اند که هم کارایی بالاتری دارند و هم در طولانی‌مدت هزینه کمتری برای شما به وجود می‌آورند. یکی از این روش‌ها لیزر موهای زائد است که به وسیله دستگاه‌های کلینیکی و یا در خانه و از طریق دستگاه‌های لیزر خانگی انجام می‌شوند. این لیزرها با توجه به برند و روش‌هایی که به کار می‌برند از تکنولوژی‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها لیزر دایود است. تکنولوژی لیزرهای خانگی دایود یکی از مؤثرترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد هستند که باعث می‌شود موهای زائد از بین رفته و پوستتان نرم و لطیف شود. از نظر متخصصان پوست، لیزرهای دایود ایمن‌تر بوده و زودتر به نتیجه می‌رسند. در این مطلب قصد داریم در مورد لیزرها دایود و روش کار آن حرف بزنیم.

عملکرد دستگاه لیزر دایود

عملکرد دستگاه لیزر دایود

در دستگاه‌های لیزری دایود، متخصص پوست دستگاه لیزر را به پوست فرد موردنظر نزدیک می‌کند؛ انرژی ساطع شده از لیزر به داخل فولیکول مو نفوذ می‌کند؛ در واقع این انرژی جذب ملانین یا همان رنگ‌دانه مو می‌شود. از آنجایی که فولیکول میزان ملانین زیادتری دارد؛ پرتوها جذب فولیکول شده و باعث تخریب فولیکول می‌شوند و رشد آن را دچار اختلال می‌کند. از آنجایی که ممکن است برخی موها در مرحله استراحت باشند؛ لیزر روی آن‌ها اثری نخواهد داشت و بعد از  مدتی رشد می‌کنند؛ بنابراین برای حداکثر کارایی لیرزهای دایود باید آن را در چند جلسه بنا به صلاح‌دید متخصص پوست، انجام دهید.

در لیزر دایود پرتوهای نوری طول‌موج بلندتری دارند و باریک‌تر هستند؛ در نتیجه به آسانی فولیکول مو را تحت تأثیر قرار می‌دهند و بدون تخریب بافت کناری آن، باعث از بین رفتن فولیکول می‌شوند. طول‌موج تولید شده در لیزرهای دایود ۸۰۸ نانومتر است که نسبت به طول‌موج لیزرهای الکساندرایت بیشتر می‌باشد بنابراین در عمق بیشتری نفوذ خواهد کرد. یکی دیگر از مزایای تکنولوژی دایود قابلیت خنک‌کنندگی آن است که باعث می‌شود درد کمتری در حین عملیات لیزر حس کنید. این لیزر علاوه بر از بین بردن احساس درد و سوختگی، عوارض ناشی از تاپش پالس‌های قوی را نیز دفع خواهد کرد.

درصورتی‌که پوست تیره دارید می‌توانید از لیزرهای دایود استفاده کنید. اما با این حال پوست‌های خیلی تیره و موهای سفید و یا خاکستری که میزان ملانین کمتری دارند؛ قادر نیستند از تکنولوژی لیزر دایود بهره‌مند شوند؛  در این شرایط قبل از استفاده حتماً با پزشک مشورت کنید. لیزر های دایود در مدل‌های متنوع خانگی و کیلینیکی ارائه شده‌اند.

لیزرهای خانگی که از تکنولوژی دایود استفاده می‌کنند:

دو لیزر تریا ۴ ایکس و سیلک پرو از جمله لیزرهای خانگی دارای تکنولوژی دایود هستند.

دستگاه لیزر دایود خانگی سیلک پرو
دستگاه لیزر دایود خانگی سیلک پرو 

دستگاه لیزر دایود خانگی سیلک پرو یکی از بهترین لیزرهای خانگی برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن می‌باشد، دستگاه سیلک پرو دارای تأییدیه‌های FDA امریکا و CE اروپا می‌باشد. دستگاه قابل‌حمل سیلک پرو دارای کارایی مؤثر و طراحی ارگونومیک، زیبا و سبک بوده که از تکنولوژی لیزر دایود (استاندارد طلایی در بین لیزرهای حذف موهای زائد است) بهره جسته است که با بالاترین سطح انرژی، ۲۵ ژول بر سانتیمترمربع اثربخش‌ترین و قابل‌اعتمادترین دستگاه لیزر رفع موهایی زائد خانگی می‌باشد. این دستگاه تمامی موهای زائد نواحی مختلف بدن را به‌طور کامل از بین می‌برد و شما را از هر کار دیگری برای از بین بردن موهای زائد بدن مثل اپیلاسیون، استفاده از موبر، تیغ و .. بی‌نیاز می‌کند. شما می‌توانید با درصد کمی از هزینه‌های لیزر کردن در کلینیک‌ها، دستگاه را تهیه کنید که علاوه بر خودتان، تمامی اعضای خانواده شما نیز از این دستگاه برای رفع موهای زائد بدن خود استفاده کنند.

لیزر تریا ۴ ایکس
دستگاه لیزر دایود خانگی تریا
لیزر تریا ۴ ایکس

لیزر تریا ۴ ایکس، برای لیزر موهای بدن استفاده می‌شود. این لیزر به‌مرور فولیکول مو را از بین می‌برد تا از رشد ناخواسته مو جلوگیری شود. لیزر فور ایکس به علت سری بزرگ‌تر و قدرت بیشتر برای استفاده در مناطق وسیع‌تری مانند پا و دست طراحی شده است؛ این دستگاه دارای ۵ سطح تنظیم قدرت است. برای داشتن درمانی مؤثر، پوست خود را پاک‌سازی کنید، موهای زائد را با تیغ اصلاح کنید و با حوله آن را خشک کنید و یکی از ۵ درجه شدت درمان را انتخاب نمایید. در اولین جلسات درمان، با شدت کم شروع کنید و رفته‌رفته شدت درمان خود را افزایش دهید. منطقه موردنظر از بدن را هر دو هفته یک‌بار درمان کنید و درمان را تا رسیدن به نتایج مطلوب ادامه دهید. Tria 4X با طراحی کوچک و بی‌سیم به‌راحتی در خانه قابل استفاده است و شما می‌توانید این دستگاه را در هرکجا که مایل هستید با خود حمل کنید.

مشاهدۀ انواع لیزر خانگی در بورسیکا

منبع: diode home laser hair removal

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد