راهنمای خرید سرخ کن و معرفی انواع سرخ کن

0 1,561

سرخ کن یکی از ابزارهای مفید و کاربردی در آشپزخانه است که فرآیند آشپزی را راحت تر کرده است. سرخ کن های بسیاری با سبک های تجاری مختلف وجود دارند که می توانید هر یک از آن ها را انتخاب کنید. نکته ای که در خرید سرخ کن اهمیت بسیاری دارد این است که اول باید مشخص کنید سرخ کن را برای کجا می خواهید مثلاً یک رستوران بزرگ، استخر ورزشی، ایستگاه و یا منزل. سرخ کن به شما اجازه می دهد پیش غذا و غذای اصلی خود را به صورت اشتها آور آماده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب سرخ کنی که برای کسب و کار شما مناسب است، مطلب زیر را از گروه راهنمای خرید بلاگ بورسیکا مطالعه کنید.

سینک سینی:

سینک سینی به عنوان محلی برای قرار دادن سبد/ سینی محصولات تازه سرخ شده می باشد. این دستگاه با یک زاویه کم، نصب شده است و اجازه می دهد روغن دوباره وارد مخزن شود، در حالی که همزمان می تواند محصولات بیشتری را سرخ کند.

دودکش:

دودکش ها فقط در سرخ کن های گازی وجود دارند، دودکش در ناحیۀ پشت سرخ کن قرار دارد که گازها از آن خارج می شود و به سمت کاپوت حرکت می کنند.

دودکش گرم کننده:

علاوه بر دودکش معمولی، دودکش گرماگیر هم در سرخ کن های گازی وجود دارد. این ویژگی باعث می شود تا گاز دقیق تر به سمت هود خروجی هدایت شود، به این ترتیب به هود اجازه می دهد تا مؤثرتر عمل کند.

ناحیه سرخ کردن:

ناحیه سرخ کردن مقدار فضایی است که اپراتور برای سرخ کردن محصول در نظر گرفته است. اندازه گیری آن برحسب طول در عرض حساب می شود.

باتری سرخ کن:

باتری سرخ کن اجازه می دهد تا اپراتور به راحتی مجموعه ای از سرخ کردنی ها را سفارش دهد که می توانند با هم انجام شوند.

خروجی:

علاوه بر ظرفیت مخزن، بسیاری از تولیدکنندگان خروجی هر واحد را فهرست می کنند، با اشاره به اینکه هر واحد در هر ساعت چه مقدار سیب زمینی سرخ می کند. این ویژگی کمک می کند تا اپراتورها تعیین کنند که آیا این حجم مناسب کسب و کار آن ها می باشد یا خیر.

زمان بازیابی:

زمان بازیابی مدت زمانی است که روغن پس از اینکه غذا در آن غوطه ور شد، برای بازگشت به درجه حرارت مطلوب به آن نیاز دارد. اگر درجه حرارت زیاد باشد یا سریع به درجه حرارت مناسب برسد، غذا ممکن است روغن اضافی را جذب کند و به چربی تبدیل شود.

منطقه رسوب:

یک تفاوت عمده بین انواع سرخ کن ها در “منطقه رسوب” وجود دارد. منطقه رسوب جایی است که خرچنگ ها، تکه های مواد غذایی و پودینگ ها در هنگام پخت و پز در این منطقه سقوط می کنند و جمع می شوند. بعضی از تولید کنندگان ممکن است این منطقه را “منطقه سرد” بنامند زیرا روغن در این منطقه به اندازه منطقه گرمایی گرم نیست.

ظرفیت مخزن:

سرخ کن تجاری اغلب به ظرفیت مخزن اشاره می کند. به عنوان مثال، یک سرخ کن ۲۰ کیلویی، ۲۰ کیلو روغن سرخ کرده را در خود نگه می دارد. بعضی از تولید کنندگان نیز واحدهای خود را بر اساس مقدار سیب زمینی های سرخ شده برآورد می کنند. به طور کلی، یک سرخ کن با کیفیت می تواند حجمی برابر ۱/۲ تا ۲ برابر وزن روغن، سیب زمینی سرخ کند. بنابراین، در شرایط ایده آل یک سرخ کن ۲۰ کیلویی می تواند تا ۴۰ کیلوگرم سیب زمینی در هر ساعت سرخ کند.

کنترل دما/ محدوده دما:

کنترل درجه حرارت بسیار مهم است، زیرا اگر دمای آن بیش از حد بالا باشد، روغن می تواند طعم غذا را بسوزاند و خراب کند، همچنین ماندگاری روغن را محدود می کند. اگر دمای آن خیلی پایین باشد، محصول به اندازه کافی ترد نمی شود و روغن بیشتری جذب خواهد کرد.

بالا بردن ذخایر روغن:

این ویژگی باعث می شود روغن به صورت اتوماتیک وار یک سطح مطلوب را حفظ کند. در نتیجه نیازی به حمل ظرف های سنگین روغن ندارید و این باعث افزایش امنیت می شود.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد