راهنمای خرید مسواک برقی و معرفی بهترین‌های آن

0 1,362

همه ما انسان ها دوست داریم لبخند زیبا و دندان های سفیدی داشته باشیم. داشتن دندان‌های سالم و سفید باعث جذابیت شما شده و شما می توانید با یک ‌بار هزینه‌کردن، این زیبایی را تا سال‌ها برای خود حفظ کنید. پاکیزیگی و رسیدگی به دندان علاوه بر زیبایی به سلامت عمومی بدن شما کمک می کند، تحقیقات نشان می دهد بیماری های لثه با سرعت بسیار زیاد باعث زوال ذهنی و پیشرفت آلزایمر می شود.

چرا به مسواک‌های برقی احتیاج داریم؟

شما می توانید با مسواک های برقی نحوه صحیح مسواک زدن را یاد گرفته و آن را بهبود ببخشید. این مسواک ها می توانند به شما هشدار بدهند که میزان فشاری که شما وارد می کنید کم یا زیاد است.
بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که اگر روزانه به میزان دو دقیقه در دو نوبت، از مسواک های برقی استفاده کنید می توانید دندان های سالم و سفیده داشته باشید و از انواع بیماری های لثه دور شوید. امروزه انواع مختلفی از مسواک های برقی در بازار موجود است که کیفیت ها و قابلیت های متفاوتی دارند، بنابراین قبل از اینکه برای خرید آن عجله کنید، بهتر است این مقاله را مطالعه کرده و اندکی تحقیق کنید. در این مطلب سعی کردیم بهترین مسواک های برقی از نظر باتری، سری های ضدباکتری، تایمرها و قابلیت های کاربردی دیگر بررسی کنیم تا با دید بهتری بتوانید یک مسواک مناسب انتخاب کنید.

عواملی که باید در هنگام خرید مسواک برقی به آنها توجه کنید:

۱- تعداد حالات تمیزکنندگی

برخی از مسواک های برقی دارای حالت های متفاوتی هستند و شما می توانید در شرایط مختلف از آنها استفاده کنید، یکی از حالات معمولی که در اکثر مسواک ها وجود دارد، برای مسواک زدن روزانه می باشد، برخی علاوه بر این حالت، به منظور سفیدکنندگی و جرم گیری نیز امکاناتی در نظر گرفته اند.

۲- سری‌های جایگزین

با استفاده از این سری ها می توانید بسیاری از مشکلات دهان و دندان خود را درمان کنید. مثلا از یک سری آن برای سفیدکنندگی بیشتر و از دیگری برای شست و شوی زبان خود استفاده کنید. در برخی از مسواک ها چند سری مشابه برای استفاده روزانه قرار داده شده است تا بعد از سه ماه آنها را تعویض کنید.

۳- تایمر

در بیشتر مسواک های برقی یک تایمر داخلی قرار داده شده است تا مدت زمان استاندارد برای مسواک زدن (۲ دقیقه) را به شما یاداوری کند. بنابراین حتیاجی نیست که مرتب ساعت را بررسی کنید تا از مدت زمان استاندارد مطمئن شوید.

۴- قابلیت حمل و نقل

استفاده از مسواک های برقی در مسافرت، می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. بهتر است از مسواک هایی استفاده کنید که سری آن به سادگی جدا می شود و شما میتوانید آن را در کیف خود قرار دهید. برخی از مسواک ها دارای باتری هستند پس بهتر است از نوع با کیفیت آن استفاده کنید تا باتری آن مرتب خالی نشود.

۵- بی سیم یا باسیم

از مدل هایی استفاده کنید که به راحتی و از طریق کابل USB و برق شهری شارژ می شوند. مسواک های برقی به دو صورت دو مدل سیمی و بی سیم طراحی شده اند. مسواک های بی سیم اگرچه مشکلات ناشی از باتری و شارژ آن را ندارند؛ اما دست و پاگیر هستند و برای استفاده از آنها به پریز برق احتیاج دارید. اما مسواک های بی سیم از باتری برای انجام عملیات استفاده می کنند سعی کنید مسواکی تهیه کنید که باتری آن تا چند روز کار کند و مجبورنباشید هر لحظه آن را شارژ کنید.

۶- برنامه همراه

برخی از مسواک ها دارای یک برنامه کاربردی هستند که بر روی گوشی شما نصب می شود و از طریق بلوتوث و وایفای می توانند اطلاعات مربوط به نحوه مسواک زدن شما و ایرادات آن را به گوشی شما منتقل کنند. این برنامه ها همچنین می توانند در زمان های ضروری زمان تعویض براش مسواک را هشدار دهند. البته مسواک های با این قابلیت قیمت بالاتری دارند.

حال که با ویژگی های یک مسواک خوب آشنا شدید، بهتر است چند نمونه از بهترین مسواک های برقی جهان را بشناسید. در این قسمت چند مدل از مسواک های برقی با کیفیت سال ۲۰۱۸ را با مشخصات آن، مشاهده می کنید:

۱- Oral-B Genius 9000

در این مدل ۶ حالت تمیز کنند قرار داده شده است که شامل پیش تمیز کننده، تمیز کردن روزانه، تمیز کردن دندان های حساس، تمیز کننده زبان، سفید کننده دندان و مراقبت از لثه ها می باشد. تایمر قرار گرفته در این مسواک باعث می شود که مطمئن شوید که مسواک کردن شما به اندازه مدت زمان تعیین شده، طول کشیده است . فشار سنج مسواک مانع از ایجاد فشار بیش از اندازه به دندان می شود.
بر روی این مسواک دوربین کوچکی تعبیه شده است که می تواند تمام زوایا دندان شما را بر روی گوشی هوشمندتان نشان دهد، تا مطمئن شوید که همه دندان هایتان پاکیزه شده است. سازندگان این مسواک ادعا می کنند در صورتی که از حالت “Deep Clean” مسواک استفاده کنید، تا ۹۹٫۷ درصد از پلاک های روی دندان از بین می رود. طراحی سری مسواک و حرکات نوسانی آن باعث می شود که دندان ها به طور کامل تمیز شوند. سری مسواک به صورت ۳۶۰ درجه می چرخد بنابراین در هنگام استفاده از آن محدودیتی ندارید.
برنامه مختص این مسواک هوشمند، در گوشی های اندروید و iOS نصب می شود، مسواک از طریق بلوتوث به گوشی متصل شده و بعد از هر بار مسواک زدن بازخورد در مورد نحوه مسواک زدن و زمان آن به کاربر ارائه می شود. این مسواک خود دارای حافظه داخلی به اندازه ۲۰ مرتبه مسواک زدن است، بنابراین نگران از دست دادن اطلاعات قبلی خود نباشید، بر روی بدنه آن یک یک دستگیره قرار گرفته است که به راحتی بر روی آینه می چسبد.

۲- Philips Sonicare DiamondClean Smart

در این مدل ۵ حالت تمیزکننده و ۳ حالت تنظیم سرعت وجود دارد. از حالت “clean” برای تمیزکردن روزانه، “white” برای حذف لکه های سطحی، “deep ” برای تمیزی بیشتر و محافظت از دندان ها استفاده کنید. با نصب برنامه این مسواک هوشمند بر روی گوشی خود می توانید از کیفیت مسواک زدن خود مطلع شوید، در صورتی که قسمت های از دندان هایتان را مسواک نزده اید این برنامه به شما اطلاع می دهد و یا در صورت فشار بیش از اندازه به دندان ها و لثه به شما هشدار داده خواهد شد.

۳- Colgate ProClinical 250

طراحی این مسواک بسیار زیبا است و در سه رنگ سیاه، سفید و صورتی عرضه می شود، اندازه آن نسبت به مسواک های معمولی کوچکتر است، به همین دلیل به راحتی می توانید در مسافرت ها به همراه خود داشته باشید، درون این مسواک یک تایمر دو دقیقه ای قرار داده شده است که پس از اتمام کار مسواک به صورت اوتوماتیک خاموش می شود، بعد از ۳۰ ثانیه، وقتی قسمتی از دندان تمیز شد، با حالت لرزشی خود به کاربر می فهماند که مسواک را به قسمت دیگری از دندان ها منتقل کند.
براش مسواک کاملا نرم است اما عمل تمیز کردن را به خوبی انجام می دهد، با استفاده از کلید مربوطه می توانید تنظیمات قدرت آن را کم و زیاد کنید و متناسب با نیازتان دندان هایتان را تمیز کنید. این مسواک با قابلیت های ابتدایی و ساده ای که دارد می توانید نیاز شما را رفع کند.

۴- Colgate Minions Kids Interactive Battery Brush

این مسواک جذاب مناسب کودکان است (کودکان بالای ۳ سال)، با طراحی زیبای خود و شکلک های مینیمون که بر روی آن کشیده شده است، باعث می شود کودکان به سمت آن جذب شوند، براش آن نرم و منعطف بود و قابلیت تمیز کنندگی بسیار بالایی دارد، قدرت این مسواک در حد یک مسواک برقی معمولی می باشد. این مسواک به صورت سخنگو به کودک شما می گوید که مسواک را چگونه استفاده کند، به سمت جلو ببرد و یا بالا و پایین حرکت دهد. باتری این مسواک قابل تعویض است، اما مشکل اصلی که در این مسواک به چشم می آید سری غیرقابل تعویض آن می باشد، که در صورتی که براش خراب شود، بعد از چند ماه باید مسواک را به طور کلی دور بیاندازید. تایمر دو دقیقه ای آن، زمان را مدیریت کرده و باعث می شود به اندازه استاندارد مدت زمان مسواک زدن شما، طول بکشد.

۵- Foreo ISSA 2 electric toothbrush

طراحی این مسواک زیبا، به صورت باریک و در رنگ های متنوع آبی، سیاه، سفید ارائه می شود. سطح آن سیلیکونی و صاف و کاملا بهداشتی است. این مسواک تنها یک حالت تمیز کنندگی ارائه می دهد، اما دوعدد براش در آن قرار گرفته است و شما می توانید بعد از مدت زمان معین که براش شما از حالت طبیعی خود خارج شد، آن را تعویض کنید، یکی از براش ها از جنس سیلیکون و دومی از جنس سیلیکون به همراه موی نرم و انعطاف پذیر است. در این مسواک ۱۶ تنظیمات قدرتی قرار داده شده تا بسته به میزان نیازتان قدرت آن را کم و زیاد کنید.
این مسواک قابلیت شارژ شدن با USB را در خود جای داده است، باتری آن تا یک سال قابل استفاده است. تایمر دو دقیقه ای آن به همراه ۳۰ ثانیه مکالمه جهت یاداوری برای حرکت بعدی، از دیگر ویژگی های قابل توجه این مسواک می باشد.

۶- Philips Sonicare AirFloss Pro dental flosser

این مسواک یک کیت دندانپزشکی خانگی است که برای تمامی اعضای خانواده قابل‌استفاده و حتی ضروری است. این مدل از طریق ترکیبی از آب و هوا، برای حذف پلاکت های دندان استفاده می کند. شما می توانید مخزن مسواک را با آب پر کنید، در هنگام استفاده از آن، مسواک از تکنولوژی ترکیبی از آب و هوا برای پاک کنندگی دندان ها استفاده میکند. فیلیپس ادعا می کند این روش مسواک زدن می تواند تا ۹۹٫۹ درصد از پلاک های دندانی را حذف کند در طول دو هفته سلامت دهان و لثه های شما را باز میگرداند. در کنار این مسواک یک سری اضافه و یک بطری دهان شویه نیز قرار دارد. باتری این مسواک تا دوهفته کار می کند و به راحتی قابل شارژ است.

۷- Oral B Pro Expert Pulsar 35 Soft Toothbrush

این مسواک میزان فشار بر روی دندان ها و لثه ها را کنترل می کند و مواد غذایی را از روی لثه ها و دندان ها پاک می کند. براش این مسواک به گونه ای است که به آرامی و بدون تحریک لثه، مواد غذایی را از روی دندان ها جدا کرده و بین شکاف های دندان را به خوبی تمیز می کند. این مسواک مابین مسواک دستی و برقی است و با دارا بودن الیاف با قابلیت میکروپالس و ارتعاش برای برداشتن ذرات غذا و پلاک ها از بین دندان ها و ماساژ لثه در تمیزی دندان های شما نقش مهمی ایفا می کند. طراحی دو تکه سری مسواک برای کنترل فشار وارده بر دندان ها و لثه، حرکت نبضی – دورانی باعث نفوذ بیشتر الیاف مسواک در فواصل بین دندان ها و تمیز شدن شیار لثه ها می شود. طول عمر باطری مسواک تا ۳ ماه است و اتمام باتری آن بیانگر زمان مناسب تعویض مسواک است.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد