راهنمای خرید و معرفی بهترین چاقوهای الکترونیک

0 966

بله درست شنیده اید. چاقوهای الکترونیک…

امروزه در آشپزخانه های مدرن، می توانید همه نوع وسایل الکترونیک به منظور راحتی و رفاه خود پیدا کنید که یک نمونه کاربردی و جدید آن چاقو های الکترونیک نام دارد. علاوه بر زنان خانه دار، این وسیله می تواند مورد استفاده ماهیگران، مسافران و رستوران ها نیز باشد. با استفاده از یک چاقو الکترونیکی می توانید کارهای سختی مانند قطعه قطعه کردن گوشت، ماهی، خرد کردن میوه و سبزی جات را به راحتی و در زمان کوتاهی انجام دهید.

این چاقوهای مدرن در خدمت شما هستند تا بتوانید مواد اولیه غذایتان را سریع تر آماده کنند. برخی از آنها به صورت سیم دار و برخی نیز به صورت بی سیم و با استفاده از باتری کار می کنند. اکثر تیغه های آنها قابل جداسازی می باشند به آسانی تمیز می شوند.

در این مطلب می خواهیم در مورد این چاقو ها و عملکرد آنها بیشتر صحبت کنیم و نمونه هایی از بهترین مدل های سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی کنیم تا با توجه به نوع نیازتان بتوانید یک مدل مناسب و مطابق با بودجه خود انتخاب کنید.

این چاقو ها می توانند به راحتی فرایند برش، کنده کاری و ریز کردن را به صورت خودکار انجام دهند. همانطور که قبلا اشاره شد، این تیغه ها به راحتی جدا می شوند در صورتی که بعد از مدتی کُند شده اند به راحتی می توانید تیغه های جدید را جایگزین کنید.

علاوه بر این برخی از تولید کنندگان در بسته همراه چاقو از تیغه های برای فیله کردن، برش نان و … نیز استفاده می کنند تا امکانات بیشتری در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

موتور این چاقو ها در دسته آنها قرار دارد و قدرت و نیرو را از این طریق به تیغه های خود منتقل می کند. بنابراین احتیاج نیست برای انجام این امور از قدرت دست و مچ خود استفاده کنید. تنها کافی است بتوانید این چاقو را با دست خود کنترل نمایید. چاقوهای الکترونیک بی سیم قدرت خود را از باتری های خود دریافت می کنند در حالی چاقو های سیمی برای کار باید به پریز برق متصل شوند. برخی از مدل های دیگر نیز دو حالته هستند، بنابراین در صورتی که در خانه هستید و به پریز برق دسترسی دارید به راحتی می توانید به وسیله سیم جریان لازم برای چاقو را فراهم کنید و در صورت رفتن به مسافرت و ماهیگیری می توانید از چاقوهای باتری دار استفاده کرده و در فضای باز نیز از این فناوری بهره ببرید.

اغلب تیغه ها قابل جابه جایی هستند تنها باید مدل مناسب تان را انتخاب کرده و در محل مخصوص قرار دهید و قفل کنید. در صورتی که تیغه در محل مورد نظر به خوبی و استاندارد جاسازی شود با روشن شدن کلید دستگاه، چاقو روشن می شود، در غیر این صورت تا زمانی که تیغه در جای مناسب خود قرار نگیرد چاقو روشن نخواهد شد.

در ابتدا این ماجرا، چاقو هایی به بازار وارد شدند که دید مردم را نسبت به خود منفی کرده اند، این چاقو ها لرزش بسیار زیادی داشته و کنترل آنها سخت بود و نمی توانستید کارایی لازم را از آن ها ببرید. اما با پیشرفت تکنولوژی این وسایل نیز وارد عرصه نو و جدیدی شدند.

بنابراین اگر زمان زیادی را صرف آماده سازی غذا می کنید و یا مچ و دست تان درد می کند بهتر است یک مدل از این چاقو ها را انتخاب کنید. با استفاده از چاقو سنتی ممکن است فشار زیادی به مچ دست شما وارد شده و خطرات بیشتری شما را تهدید کنند.

چاقوهای الکترونیک در مقابل چاقو های سنتی

به طور کلی شما برای انجام هر نوع فعالیت در آشپرخانه به چاقو الکترونیکی نیاز ندارید و بسیاری از فعالیت ها را به راحتی میتوانید با چاقو های سنتی نیز انجام دهید. اما چاقو های الکترونیکی شما را قادر می سازند تا زاویه و محل قرار گیری چاقو را بادقت بیشتری رعایت کنید و از آنجا که نیاز به فشار و نیرویی به وسیله دست تان وجود ندارد، در نتیجه لغزش و خطای انسانی به حداقل خواهد رسید.

اگر از چاقو های سنتی استفاده می کنید باید هر کدام را به صورت جداگانه در یک محل قرار دهید اما چاقو های الکترونیکی دارای تیغه های مختلفی هستند که بنا بر نیازتان می توانید از هر یک از آنها استفاده نمایید.

یکی دیگر از دلایل برتری آنها از منظر اقتصادی و هزینه ها می باشد. شما اگر بخواهید ۴ تا ۵ نوع چاقو متناسب و با کیفیت متوسط خریداری کنید صد در صد هزینه بیشتری باید پرداخت کنید تا اینکه یک چاقو الکترونیکی را خریداری نمایید.

 

مزایای چاقوهای الکترونیکی:

• دقت بالا
• تیغه قابل تعویض
• فشار و نیروی کمتر
• انتخاب تیغه متناسب با نیازتان ( نان، گوشت، ماهی، سبزیجات)
• به صرفه بودن

مواردی که در هنگام خرید چاقو های الکترونیکی باید به آنها توجه کنیم:

بی سیم و یا سیمی بودن:

تفاوت این دو مدل در میزان قدرت و قابلیت حمل و نقل آن می باشد. مشکل اصلی چاقو های باتری دار، شارژ باتری و تمام شدن آن می باشد. در برخی موارد با اینکه باتری در حال کار است اما قدرت لازم برای برش قطعه های سفت را ندارد. اما چاقو های سیمی که با جریان برق کار می کنند قدرت بیشتری دارند. نقطه ضعف این چاقو ها محدودیت حرکتی در هنگام کار با آنها است. البته برخی از مدل ها می توانند هم به صورت بی سیم و هم سیم دار مورد استفاده قرار گیرند که هزینه آن اندکی بالاتر است.

طول سیم و یا عمر باتری:

با توجه به مورد قبلی در صورتی که تصمیم گرفته اید از نوع بی سیم استفاده کنید باید قدرت باتری آن را در نظر بگیرید، و اگر به دنبال چاقو سیم دار هستید طول سیم را بررسی کنید، سیم آن به قدری کوتاه نباشد که محدودیت حرکتی ایجاد کرده و کیفیت کار شما را پایین بیاورند. از مدل هایی استفاده کنید که سیم به درون دستگاه جمع می شود تا حمل و نقل و نگهداری آن نیز آسان تر باشد.

مواد سازنده:

جنس تیغه چاقو بسیار مهم است، زیرا مهمترین وظیفه در یک چاقو را تیغه آن انجام می دهد و مدل های مختلفی در این زمینه استفاده می شود که در این میان تیغه های فولادی ضد زنگ از نمونه های دیگر کارامدتر می باشند. تیغه های فولادی بعد از گذشت زمان و تماس با آب و سایر موا غذایی دچار تخریب و خردگی نمی شوند، مقاومت آنها بیشتر است و تغییر شکل نمی دهند، البته مواد سازنده ی دیگری نیز وجود دارد مانند کامپوزیت، سرامیک و … که کارایی قابل قبولی ارائه می دهند.

انواع تیغه‌ها:

برخی از این چاقو ها با یک کیت تیغه ارائه می شوند که از آنها می توانید برای برش نان، گوشت و … متناسب با ساختار آنها استفاده کنید. همه این تیغه ها در اندازه های مختلفی ارائه می شوند که برخی از آنها برای فیله کردن مرغ مناسب اند و برخی برای برش ماهی به کار می روند. مثلا تیغه های نازک ۷.۵ اینچی برای فیله کردن ماهی ها مناسب تر است.

دسته چاقو:

اگر مدلی را خریداری می کنید که دارای دسته ها ارگونومیک است، می تواند شرایط بهتری برای شما فراهم کند. علاوه بر این، دسته ارگونومیک باعث می شود تا خطر لغز و خطای انسانی به حداقل رسیده و به دست شما آسیب وارد نشود.

مکانیزم‌های ایمنی:

در برخی از این مدل ها از قفل های دو گانه ای استفاده می شود تا کودکان ماجراجو نتوانند آن را روشن کنند

قابلیت شست و وشو در ماشین ظرفشویی:

در برخی از مدل ها به اسانی می توانید هم تیغه ها و هم دسته را در ماشین ظرفشویی بشویید.

گارانتی:

بیشتر این چاقو ها با خدمات پس از فروش خود به مصرف کنندگان این اطمینان را می دهند که کیفیت وسایل و ابزارهای آنها قابل اعتماد است.

قابلیت‌های اضافی:

برخی از چاقو های الکترونیکی در کنار تیغه ها خود از تجهیزاتی استفاد می کنند تا کار با آن آسان تر شود. مثلا چنگال های مخصوصی که به وسیله آن گوشت را نگه داشته و با دست دیگر با چاقو آن را برش می زنید.
علاوه بر آن تجهیزاتی مانند انواع استند های چوبی و استیل، دسته اضافه، سیم بلند، دکمه های ایمنی و … می تواند به کارایی بهتر آن کمک کنند. برخی از این چاقو ها دارای تنظیمات و ولوم سرعتی هستند که با استفاده از آن می توانید قدرت چاقو را کم و زیاد کنید.

در این قسمت بهتر است با بهترین چاقو های الکترونیکی سال ۲۰۱۸ به صورت مختصر آشنا شده و با توجه به بی سیم و با سیم بودن، قدرت، نوع تیغه ها و موارد دیگر یک مدل مناسب برای خود انتخاب کنید:

Cuisinart CEK-40 Electric Knife

این چاقو برای اکثر مصارف آشپزخانه مفید است. سیم آن بزرگ و به اندازه ۴ فوت است علاوه بر تیغه اصلی، در این چاقو از دو تیغه فولادی دیگر نیز استفاده شده است، که شامل تیغه نان و تیغه برش می باشد. اندازه تیغ اصلی ۸ اینچ و قدرت موتور ۱۳۰ وات است.

Rapala Heavy Duty Electric Fillet Knife

از این چاقو می توانید برای فیله کردن ماهی و مرغ و انواع گوشت های دیگر استفاده کنید، سیم استفاده شده در این دستگاه ۸ فوت است، اندازه تیغه ۷.۵ اینچ و ولتاژ موتور ۱۱۰ ولت است.

Black and Decker EK700 Electric Carving Knife

از این چاقو برای برش مقادیر بسیار زیاد نان و کیک استفاده می شود. لبه آن دندانه دار است و به راحتی و خیلی تمیز می تواند نان ها را برش بزند. البته با استفاده از آن می توانید مواد دیگر را نیز برش بزنید، اما این چاقو قدرت برش زدن گوشت و مواد غذایی این گونه را ندارد. قیمت این چاقو بسیار مناسب است، موتور آن ۱۰۰ وات و اندازه تیغه ۹ اینچی است.

Cuisinart CEK-120 Cordless Electric Knife

این چاقو یک وسیله سیار و بی سیم است که از یک باتری لیتیوم یونی در ساختار خود استفاده می کند به سرعت شارژ شده و مدت زمان زیادی کار می کند در این چاقو از یک راهنمای برش استفاده شده تا کاربر در حین استفاده زاویه مورد نظر را رعایت کند. و در آن از چراغ های ال ای دی به منظور نور بیشتر در حین کار استفاده شده است. تیغه آن ۸.۵ اینچی و موتور آن ۱۰۰ واتی است.

American Angler Pro Electric Fillet knife Kit

این چاقو یک وسیله مناسب برای فیله کردن گوشت برای ورزشکاران است. در پکیج آن یک دستکش، و چند تیغه دیگر نیز قرار داده شده است سیم آن ۸ فوت درازا دارد و قدرت آن فوق العاده و ۱۱۰ وات است، اندازه تیغه اصلی نیز ۸ اینچ می باشد.

Ostar Electirc Knife With Carving Fork and Storage Case

این چاقو با طراحی ارگونومیک خود دست را خسته نمی کند، تیغه های آن قابل تعویض و شست و شو می باشند در کنار چاقو یک چنگال کمکی نیز قرار داده شده است تا برش مواد غذایی با ایمنی بیشتر صورت گیرد تمام این تجهیزات درون یک کیف محافظ قرار می گیرند، موتور آن ۶۰ واتی و اندازه تیغه ۸ اینچی است.

Proctor Silex Stainless Steel Electronic Knife

تیغه این چاقو از فولاد ضد زنگ و اندازه آن ۷ اینچ است و به راحتی در ماشین ظرفشویی شسته می شود. این چاقو به صورت بی سیم طراحی شده و دسته آن کامل ارگونومیک است، قدرت موتور این چاقو ۱۰۰ وات می باشد.

Papala Lithium Ion Cordless Fillet Knife

این چاقو بی سیم از یک باتری لیتیوم یونی تشکیل شده است که تا ۸۰ دقیقه کار می کند. و شارژ آن کمتر از ۲ ساعت طول می کشد. قدرت موتور در مواقعی که باتری کم است، بسیار بالاست و نیازهای شما را جواب می دهد، این موتور ۱۱۰ وات قدرت دارد و تیغه اصلی آن ۷ اینچی است.

Sonic Blade Cordless Rechargeable Knife

این چاقو به صورت بی سیم طراحی شده و تیغه اصلی آن ۷ اینچی است. قدرت تیغه های این چاقو به وسیله یک موتور با گشتاور بالا به وجود می آید که به وسیله باتری شارژ می شود و قادر است تا مواد غذایی را با قدرت ریز کند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی انواع دستگاه‌های خردکن سبزیجات و میوه
بیشتر بخوانید: معرفی چند وسیله کاربردی برای آشپزی بهتر

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد