راهنمای خرید چرخ دوار جهت کباب کردن مرغ

0 1,022

آیا یک گوشتخوار بدون چربی هستید؟ آیا یک سرآشپز خانگی هستید که دوست دارد به طور مرتب غذاهای خود را در خانه درست کند؟ آیا در مورد چگونگی درست کردن غذاها در رستوران شک دارید و گوشتی را دوست دارید که بافت و طعم مناسبی داشته باشد؟ اگر چنین است، زمان آن رسیده است تا برای خود یک چرخ دوار جهت کباب کردن مرغ تهیه کنید.

بسیاری از آشپزهای خانگی می توانند بدون چرخ دوار غذای خوبی درست کنند، اما برای افرادی که مرتب غذا می خورند و می خواهند جوجه ها، بوقلمون ها و استیک ها را به درستی بیرون بیاورند، چند گزینه دیگر برای پخت و پز وجود دارد.

هر وقت می خواهید یک وعده غذایی بزرگ درست کنید و به فر گاز دسترسی ندارید، چرخ دوار یک گزینه اضافی و راحت است و می توانید از آن استفاده کنید.

اگر هر کدام از این موارد خوب به نظر می رسد، باید مهمترین نیازهای خود را پیدا کنید و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید. قبل از خرید هر وسیله ای بهتر است برای مرور، مقایسه و خریدِ بهتر راهنمای آن را مطالعه کنید. در مطلب زیر، این ملاحظات را ذکر کرده ایم.

هزینه
به عنوان یکی از بزرگترین ملاحظات، تعداد کمی از مردم بدون در نظر گرفتن قیمت به دنبال لوازم آشپزخانه جدید هستند. بسیاری از چرخ های دوار در محدوده ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار قیمت دارند. برخی از برندهای معروف تر و مدل های بزرگتر قیمت های بالاتری نسبت به مدل های جمع و جور تر و کوچکتر دارند.
به طور کلی، تفاوت هزینه بین مدل های مختلف زیاد نیست، بنابراین توصیه می کنیم بر اساس هزینه اولویت بندی نکنید بلکه بر اساس نوع استفاده و ویژگی های مورد نظر وسیله مورد نظر خود را انتخاب کنید.

طول عمر
هیچ کس نمی خواهد چند صد دلار برای خرید یک محصول صرف کند و تنها یک یا دو سال از آن استفاده کند. انتخاب یک مدل با نام تجاری معروف در عرصه صنعت کمک می کند تا مطمئن شوید یک چرخ دوار مناسب انتخاب کرده اید. برخی از چرخ های دوار با گارانتی ارائه می شوند. اگر می خواهید محصول مورد نظر مدت زمان بیشتری عمر کند بهتر است برندی را انتخاب کنید که گارانتی ارائه می کند.

اندازه
اندازه یکی از عوامل دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. اندازه محصول به میزان کاربرد و فضای آشپزخانه بستگی دارد.
بسیاری از چرخ های مدور به گونه ای ساخته شده اند که روی میز آشپزخانه قرار می گیرند، اما برخی مدل های جمع و جورتری هم وجود دارند که یک بوقلمون یا مرغ بزرگ در داخل آن ها جا نمی شود. برخی از محبوب ترین مدل ها فقط برای یک بوقلمون سه کیلوگرمی مناسب هستند و اکثر آنها به راحتی برای مرغ مناسب هستند اما مطمئنا می توانید مدل های بزرگتری پیدا کنید تا بتوانید پرندگان بزرگتری را بریان کنید.
البته بهتر است به فضای آشپزخانه خود نیز توجه داشته باشید، اینکه چقدر از فضای آشپزخانه قابل دسترس است؟ سعی کنید همه موارد را در نظر بگیرید تا خرید خوبی داشته باشید.

زیبایی
آیا ظاهر محصول برایتان اهمیت بسیاری دارد، اگر این چنین است اصلاً جای نگرانی نیست زیرا تنوع این محصول زیاد است و می توانید مدلی را انتخاب کنید که با دکور و لوازم دیگر آشپزخانه تان مطابقت داشته باشد.
برخی از آن ها فوق العاده زیبا هستند و در انواع رنگ ها وجود دارند. اکثریت عظیمی از مارک ها به رنگ سیاه و استیل ضدزنگ ارائه می شوند. اگر یک رنگ خاص یا یک عامل دیگر برایتان مهم است، پس آماده باشید تا به جستجو بپردازید و کالای مورد نظر خود را پیدا کنید.

راحتی استفاده
به طور کلی استفاده از این محصول سخت نیست، اما چند چیز وجود دارد که می توانید با رعایت آن ها به آسانی از آن استفاده کنید.
کنترل های ساده و بصری یک ویژگی خوب هستند که فرایند پخت و پز گوشت را به خوبی انجام می دهند. برخی از چرخ های مدور به شیوه ای طراحی شده اند که تمیز کردن آن ها بسیار آسان است و بعضی از آن ها حتی در ماشین های ظرفشویی نیز ایمن هستند. هنگام استفاده از مدل های افقی باید بتوانید موقع سیخ زدن گوشت تعادل برقرار کنید.
به طور کلی تعداد کمی از مردم در استفاده از این محصول دچار مشکل می شوند. اما شانس بسیار خوبی است که بتوانید هرگونه مدل خریداری شده را بدون سختی مورد استفاده قرار دهید.

درجه حرارت
برخی از چرخ های مدور، تنظیمات درجه حرارت مختلفی را ارائه می دهند، در حالی که در مدل های دیگر می توانید درجه حرارت را با استفاده از درجه تعیین کنید. کنترل های پیش فرض می تواند راحتی بیشتری را ارائه دهد، در حالی که گزینه تنظیم درجه های خاص اجازه می دهد تا دقت بیشتری داشته باشید.
در نهایت، این ویژگی بستگی زیادی به ترجیح شخصی فرد خواهد داشت. اگر دستورالعمل های خود را برای مدت زمان مشخصی تنظیم می کنید، شاید این سطح دقت بهترین مسیر باشد.

تعداد اسپیت ها
این بسیار ساده است: می توانید یک چرخ مدور با یک سیخ یا دو سیخ را انتخاب کنید. Spit چندگانه به این معنی است که می توانید در یک زمان تکه های بیشتری از گوشت را بریان کنید، اما باید قطعات کوچکتری داشته باشد. اگر از گوشت مرغ یا بوقلون استفاده می کنید اسپیت های تک بهتر هستند. Spit های چندگانه برای چیزهایی مانند میگو یا سایر موارد کوچکتر گوشت مفید هستند.

تجهیزات جانبی
برخی از چرخ های مدور دارای لوازم جانبی بسیاری هستند که ممکن است به آن ها نیاز داشته باشید. در اینجا برخی از لوازم جانبی مفید بیان شده است:

دستکش فر
قفسه سیب زمینی
ابزار تکه کننده برای مرغ
قطره چکان
سیخ
سبد (برای گوشت های ظریف مانند ماهی مورد استفاده قرار می گیرد)
کتاب آشپزی (که شامل دستور العمل های غذایی است.)

 

بیشتر بخوانید:
راهنمای کامل خرید سرخ‌کن
راهنمای کامل خرید اجاق آشپزخانه
راهنمای جامع خرید مایکروویو

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد