راه‌های رفع موهای سفید صورت

2 7,200

موهای سفید صورت پدیده‌ای شایع است که با افزایش سن بسیار رایج می‌شوند. فرایند پیری سطح ملانین را کاهش می‌دهد، ملانین یک عنصر مهم برای حفظ رنگدانه‌های طبیعی پوست و مو می‌باشد. با کاهش سطح ملانین موهای سفید یا خاکستری رشد پیدا می‌کنند و در مقایسه با موهای سیاه بیشتر دیده می‌شوند. معمولا پس از اینکه خانم‌ها در معرض یائسگی قرار می‌گیرند در ناحیه گونه‌ها و چانه‌های آن‌ها موهای سفید یافت می شود. اما چگونه می توان موهای سفید صورت را حذف کرد، برای حذف موهای سفید صورت می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

اپیلاسیون:
اپیلاسیون یک روش محبوب برای از بین بردن موهای سفید ناخواسته است. بسیاری از مردم گمان می کنند، اپلاسیون نمی تواند انتخاب خوبی باشد زیرا باعث می‌شود موها سریعتر رشد پیدا کنند، اما این تصور اشتباه است چون اپیلاسیون سرعت رشد مو را کاهش می‌دهد.

موچین:
اگر فقط چند تار موی سفید روی صورت خود دارید، موچین به عنوان یک وسیله موثر عمل خواهد کرد. برای ازبین بردن موهای سفید صورت از یک موچین فولادی خوب استفاده کنید. موچین را مستقیما روی موی سفید قرار دهید و آن را محکم بکشید. این روش برای از بین بردن موهای سفید واقعا موثر است زیرا موهای سفید را از ریشه خارج می کند.

فنر صورت:
فنر صورت آخرین نوآوری برای از بین بردن موهای سفید صورت است. این وسیله به آسانی قابل استفاده است و درد بیش از حد هم ندارد! از ابزار حذف مو چه انتظار دیگری بیش از این دارید؟ این ابزار دارای دو دسته پلاستیکی است که با یک فنر فلزی به هم متصل شده است. این روش موثرترین روش برای حذف موهای سفید از چانه، بالای لب، پیشانی و گونه می باشد. استفاده از آن ساده است، با نگه داشتن دسته ابزار و شروع به خم شدن آن به شکل U معکوس می توانید شروع به کندن موهای سفید خود کنید. این روش با اینکه موهای سفید صورت را از بین می برد، ممکن است اثرات پوستی هم روی صورت بگذارد.

درمان الکترولیز:
اگر با مشکلات زیادی مواجه هستید، بهترین راه را برای حذف موهای سفید انتخاب کنید. شما می توانید برای درمان الکترولیز به متخصص پوست و یا هر متخصص زیبایی دیگر مراجعه کنید، الکترولیز به طور موقت موی سفید را حذف می کند. به این صورت که یک سوزن نازک به طور مستقیم به ریشه موها وارد می شود و جریان از طریق این سوزن عبور می کند، در نتیجه ریشه مو از بین می رود.

بند انداختن:
این روش یکی از رایج ترین روش ها برای ازبین بردم موهای سفید صورت است. ناکارآمدی این روش برای حذف موهای سفید این است که نتایج آن به طور دائمی نیست. اما اگر رشد موهایتان آهسته باشد، این گزینه واقعا ایده آل است. اگر پوست بسیار حساسی دارید، ممکن است با قرمزی یا خشکی پوست مواجه شوید.

لیزر موهای سفید چانه:
لیزر موهای سفید چانه آخرین روش برای از بین بردن موهای سفید صورت است. دستگاه لیزر، پرتو نوری را تولید می کند که توسط فولیکول های مو جذب می شوند و مانع از رشد مو می شوند.
از بهترین نمونه های دستگاه لیزر خانگی سه مدل زیر هستند:

+ دستگاه لیزر خانگی تریا
+ دستگاه لیزر خانگی رمینگتون
+ دستگاه لیزر خانگی سیلک پرو

 

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: روش‌های خانگی از بین بردن موهای زائد
2 Comments
  1. ratin97 گفته:

    سپاس

  2. مسعود گفته:

    لیزر مو روی موهای سفید تاثیر ندارد ، واسه چی مطلب الکی مینویسید؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد