راه‌های شگفت‌انگیزی برای کاهش وزن

0 1,153

چاقی یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. زمانی که می‌خواهید چربی‌های بدن خود را بسوزانید، برخی از بهترین روش‌ها هیچ ربطی به رژیم غذایی یا فعالیت بدنی ندارند، بلکه با سبک زندگی از قبیل داشتن خواب کافی، ترک سیگار، کاهش استفاده از تکنولوژی، کاهش الکل و مواد مخدر، ایجاد یک برنامه روزانه و ماساژ رابطه مستقیم دارند.

داشتن خواب کافی

داشتن خواب کافی برای کاهش وزن اهمیت بسیاری دارد. در واقع بدن به استراحت کافی نیاز دارد تا بتواند به درستی عمل کند. این شامل متابولیسم هم می‌شود. پزشکان توصیه کرده‌اند که هر شب ۷-۸ ساعت بخوابید، البته این زمان باید بی‌وقفه باشد.

ترک سیگار

ممکن است ترک سیگار دشوار به نظر برسد، اما اگر می‌خواهید سرعت لاغری خود را افزایش دهید، باید اعتیاد به نیکوتین را از بین ببرید. در حالی که سیگار کشیدن می‌تواند به صورت موقت اشتهایتان را محدود کند، باعث التهاب طولانی مدت می‌شود و میزان رسوب چربی بدن را افزایش می‌دهد. همچنین مواد سرطان‌زا را به بدن اضافه می‌کند و احتمال استرس اکسیداتیو و بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.

کاهش مصرف الکل

مصرف الکل بیش از حد می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، زیرا در اکثر نوشیدنی‌های الکلی، از جمله آبجو و مشروبات الکلی، کالری زیادی وجود دارد. مصرف الکل فضای کبد را اشغال می‌کند و سیستم گوارش را از تخصیص انرژی درست منع می‌کند، در نتیجه باعث افزایش وزن می‌شود.

تنظیم یک روال روزانه

اگر یک زندگی بسیار پویا دارید، به این صورت که وعده‌های غذایی خود را در زمان های مختلف می‌خورید و برنامه خوابتان به شدت تغییر می‌کند؛ در این وضعیت، متابولیسم شما دشوار خواهد بود و با تغییرات ثابت همراه خواهد بود. سعی کنید در خواب و وعده‌های غذایی خود یک برنامه منظم ایجاد کنید تا بتوانید شانس خود را برای کاهش وزن بهبود ببخشید.

اجتناب از فناوری

استفاده از فناوری در عصر مدرن، ما را بیش از هر زمان دیگری بی‌تحرک و ثابت نگه داشته است. این شیوه زندگی وابستگی زیادی به چاقی دارد، برای رهایی از این وضعیت باید مدت زمان استفاده از اینترنت را کاهش دهید یا هر چند ساعت یک‌بار تحرک فیزیکی یا فعالیت داشته باشید تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید.

کاهش استرس

سطح بالای هورمون استرس منجر به التهاب کل بدن می‌شود، در نتیجه به افزایش وزن کمک می‌کند.

آموزش قدرت

بسیاری از مردم احساس می کنند تمرینات هوازی بهترین گزینه برای کاهش چربی است، ولی اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید تمرینات قدرتی را هم به برنامه‌تان اضافه کنید. چون اثر تمرینات وزنه به نحوی است که حتی بعد از تمرین نیز کالری می‌سوزانید. ترکیبی از تمرینات قدرتی و هوازی به معنی مصرف کالری بیشتر است و شما را زودتر به هدفتان می‌رساند.

فعالیت جنسی

نزدیکی جنسی کالری قابل توجهی را می‌سوزاند، همچنین هورمون‌های سالم “احساس خوب” را در بدن منتشر می‌کند که می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد، در حالی که افزایش ضربان قلب می‌تواند در رسیدن به اهداف ورزشی موثر باشد.

یوگا

یوگا نه تنها یک تمرین ظریف برای ذهن و گروه های عضلانی کم استفاده می باشد، بلکه یک استراتژی روان‌شناختی برای کاهش میزان استرس و بهبود متابولیسم است. در سال‌های اخیر، تحقیقات نشان داده است که یوگا در کاهش چربی بسیار موثر عمل می کند.

یوگا

در بورسیکا بخوانید: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های یوگا و بدن‌سازی
شنا کردن

اگر چاق هستید، تمرینات ورزشی شدید از قبیل راه رفتن یا دویدن ممکن است برایتان دردناک یا ناراحت کننده باشد، اما یک راه عالی برای سوزاندن کالری، شنا کردن است. نیروی اضافی آب کمک می‌کند تا میزان ضربان قلب افزایش پیدا کند بدون این که به سایر تمرینات قدرتمند نیازی داشته باشید. چند روز در هفته به مدت سی دقیقه شنا کنید، این کار می‌تواند به کاهش چربی کمک کند.

شنا کردن

دوچرخه سواری

اگر می‌خواهید به سرعت چند کیلوگرم وزن کم کنید بهتر است به جای رانندگی و یا حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری کنید. اگر با دوچرخه سواری زود خسته می شوید یک بار در هفته دوچرخه سواری کنید و سپس به تدریج مدت زمان آن را افزایش دهید، زیرا این امر به معنی دو روز تمرین است!

اهداف تمرین

اگر می‌خواهید با موفقیت چربی‌های خود را از بین ببرید باید به اهداف تعیین شده خود پاسخگو باشید. اگر برای کاهش وزن خود یک هدف هفتگی و ماهانه تعیین کرده‌اید، حتما به آن‌ها عمل کنید تا سریع‌تر به هدف خود برسید.

عضویت در باشگاه

عضویت در باشگاه یک راه عالی برای کاهش چربی است. مردم دوست ندارند بدون هیچ دلیل خوبی پول خرج کنند، بنابراین عضویت شش‌ماهه ممکن است شما را به اهدافتان نزدیک‌تر کند.

کاهش وزن

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج زنان در باشگاه‌های بدن‌سازی چیست؟

 

چگونه چربی‌ها را سریع از بین ببرید؟

زمانی که می خواهید چربی‌های خود را کاهش دهید، باید رژیم غذایی خود را به شیوه‌های اصولی تغییر دهید. این کار ممکن است کمی دشوار به نظر برسد اما مهم است که میزان مصرف مواد مغذی را به روش خاصی متعادل کنید. همچنین میان‌وعده‌های خود را تغییر دهید، آب بیشتری بنوشید، فقط در یک محل غذا بخورید، یک صبحانه سالم بخورید و از غذاهای فرآوری شده یا فست‌فودی دوری کنید.

آب: برای کاهش چربی باید آب بیشتری بنوشید، نوشیدن آب نه تنها باعث تمیز کردن سیستم و ترویج سم‌زدایی بدن می‌شود بلکه شما را سیر می‌کند. قبل از وعده‌های غذایی، برای جلوگیری از چاقی یک لیوان آب بنوشید و زمانی که هوس اسنک می‌کنید به جای آن یک لیوان آب بنوشید.

نوشیدنی تمیز: یکی از رویکردهای مهم در کاهش وزن، این است که بدن را با نوشیدنی تمیز کنید. این کار فقط باید برای مدت کوتاهی انجام شود (معمولا بیشتر از ۳ روز نشود)، اما می‌تواند متابولیسم و اشتها را تنظیم کند، همچنین به تغییر عادات غذایی کمک کند و دستگاه گوارش را قبل از یک رژیم غذایی جدید تمیز کند.

فضای غذا خوردن: اگر برای غذا خوردن خود یک فضای مجزا در نظر بگیرید، در طول روز کمتر غذا می‌خورید. این باعث می‌شود که از عادت‌های غذایی خود بیشتر آگاه شوید و کالری مصرفی محیطی خود را کاهش دهید.

صبحانه: اگر روی یک صبحانه سالم تمرکز کنید (سعی کنید آن را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری محدود کنید) برای رسیدن به اهداف کالری خود در طول روز شانس بهتری خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی سرشار از چگالی و فیبر دریافت می‌کنید تا احساس خوبی داشته باشید و از غذاهای بعد از ظهر لذت ببرید. تخم مرغ، کره بادام زمینی، آووکادو یا سالمون یک انتخاب عالی برای صبحانه است.

نخوردن غذاهای فست فودی: غذاهای فرآوری شده و غذاهای فست فودی دارای سطح بالایی از کالری‌ها و چربی‌های اشباع شده هستند که هیچ‌کدام باعث کاهش چربی نمی‌شوند. از خوردن این غذاها اجتناب کنید تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید.

تعادل مصرف غذا: رژیم غذایی باید به صورت یک سطح مناسب از پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌ها باشد. این ترکیبات، مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند بدون اینکه به کاهش وزن نیاز داشته باشید.

بعضی وقت‌ها در میان وعده‌های خود غذاهایی می‌خوریم که سالم نیستند، بهتر است این میان وعده‌ها را حذف کنید زیرا آن‌ها حاوی سدیم، فروکتوز، چربی و کالری هستند. بهتر است به جای چیپس و آب نبات، سبزیجات یا آجیل مصرف کنید، در این صورت بهبود قابل توجهی در کاهش چربی مشاهده خواهید کرد.

 

غذاهای تاثیر گذار در سوزاندن چربی

کاهش چربی بستگی زیادی به غذاهایی دارد که مصرف می کنید، بنابراین باید مطمئن شوید که رژیم غذایی‌تان شامل موارد مهمی مانند سالمون، لوبیا، چای سبز، تخم مرغ، بادام، سبزیجات cruciferous، میوه‌های گرمسیری و دانه‌های کامل هستند.

چای سبز: این چای حاوی آنتی اکسیدان شناخته شده‌ای به عنوان epigallocatechin است که به طور مستقیم با سوزاندن چربی ارتباط دارد. بنابراین برای کاهش وزن بهتر است این چای را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تخم مرغ: این ماده غنی از پروتئین است و کالری کمی دارد. همچنین آماده‌سازی آن ساده است و کاملاً سیر می‌کند. به همین دلیل این غذا به کاهش وزن کمک می‌کند و باعث تقویت انرژی می‌شود.

بادام: چربی عالی موجود در بادام، بدین معنی است که آن‌ها می‌توانند به کاهش سطح کلسترول بد و سوزاندن کالری و چربی کمک کنند، نه اینکه چربی را در شکم ذخیره کنند.

مواد غذایی با فیبر بالا: این غذاها برای تحریک هضم و بهبود جذب مواد مغذی ایده‌آل هستند و باعث عبور مواد غذایی و کاهش میزان چربی می‌شود. علاوه بر این، فیبر موجود در آن کمک می‌کند تا گرسنگی را از بین ببرید و احساس سیری کنید. در واقع این غذاها به دلیل انتشار لپتین به شما کمک می‌کند تا از خوردن غذای بیش از حد جلوگیری کنید.

دانه‌های کامل: غذاهایی مانند جو، غلات، برنج، نان و بلغور جو دوسر می‌توانند به افزایش احساس سیری، کاهش اشتها و کاهش سطح کلسترول کمک کنند و همچنین سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند که بیشتر به کاهش چربی کمک می‌کند.

ماهی قزل‌آلا: ماهی‌های چرب مثل ماهی قزل آلا و ماهی تن اسیدهای چرب امگا ۳ را به بدن وارد می‌کنند و باعث کاهش سطح کلسترول و کاهش چربی می‌شوند. در نتیجه ماهی‌های چرب با بهبود چربی بدن، می‌توانند خطر ابتلا به آترواسکلروز و دیابت را کاهش دهند.

لوبیا: فیبر بالای موجود در لوبیا سطح کلسترول را بهبود می‌بخشد، همچنین التهاب روده را کاهش می‌دهد و فرآیند هضم را تسهیل می‌کند.

 

در بورسیکا بخوانید: فواید شگفت‌انگیز دتاکس‌واتر که نمی‌دانستید

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد