رنگ مو برای پوست گندمی روشن

0 24,232

انتخاب رنگ موی مناسب همیشه دشوار بوده و در صورتی که شما به اشتباه یک رنگ مو را انتخاب کنید؛ ممکن است زیبایی چهره‌تان تا میزان زیادی تحت تأثیر قرار بگیرد. شما با مراجعه به فروشگاه و نگاه کردن به کاتالوگ رنگ‌ها ممکن است؛ سردرگم و گیج شوید. بنابراین همیشه این سؤال در ذهن افراد مخصوصاً خانم‌ها به وجود می‌آید که چه رنگ مویی برای صورت و پوستشان مناسب‌تر است؟ برای انتخاب رنگ موی مناسب در ابتدا باید رنگ پوست خود را تشخیص دهید. در این میان می‌توانید به راحتی رنگ موی مناسب صورتتان را انتخاب کنید. امروزه رنگ موهای متنوعی در بازار وجود دارند؛ به طور مثال رنگ مو  برای پوست گندمی روشن بسیار متنوع بوده و طیف وسیعی را شامل می‌شود.

همه انسان‌ها در بدن و پوست خود ملانین تولید می‌کنند؛ این ملانین و رنگ‌دانه‌ها مسئول رنگ مو، پوست و چشم شما هستند. علاوه بر این شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند بر روی رنگ ملانین‌های پوست تأثیر بگذارد؛ مثلاً افرادی که در نواحی ساحلی زندگی می‌کنند؛ به علت تابش بیشتر نور خورشید رنگ پوست تیره‌تری دارند. این شرایط باعث می‌شود هر فرد دارای رنگ پوست خاصی باشد.

رنگ پوست صورت مهم‌ترین عامل در انتخاب رنگ موها می‌باشد، عدم تناسب بین رنگ مو و رنگ پوست می‌تواند چهره شما را غیر طبیعی و مصنوعی نشان دهد. در میان رنگ پوست‌های مختلف اکثر ایرانی‌ها رنگ پوست گندمی دارند. بنابراین به دنبال رنگ موی مناسب برای پوست‌های گندمی روشن و تیره هستند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین رنگ مو برای پوست گندمی روشن را به شما ارائه دهیم تا از میان آن‌ها یک رنگ مو مناسب برای خود انتخاب کنید و زیباتر از قبل شوید.

رنگ پوست گندمی

پوست گندمی یکی از رایج‌ترین رنگ پوست‌ها است که در کشور ایران بسیار مشاهده می‌شود. این افراد دارای رنگ پوست خرمایی رنگ هستند که دارای طیف روشن و تیره است. پوستی که پیگمنت‌های غالب آن آبی و قرمز است؛ در دسته پوست‌های گندمی قرار می‌گیرد. در صورتی که پوست گندمی روشنی دارید؛ پیگمنت های قرمز پوستتان بیشتر است و تنها بیست درصد از پیگمنت ها را رنگ آبی و سرد تشکیل داده است. برای انتخاب رنگ مو برای پوست گندمی روشن در ابتدا باید مطمئن شوید که رنگ پوستتان گندمی گرم یا سرد است؛ برای این کار می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

تشخیص تن پوست

برای این کار صورت خود را بشویید و هر گونه آرایش را از روی پوستتان پاک کنید. رو به رو آینه بایستید؛ اتاق شما باید نور طبیعی و کافی داشته باشد و خیلی تاریک یا بیش از اندازه روشن نباشد. در یک دست دو کاغذ به رنگ قرمز و زرد نگه دارید و در دست دیگر از کاغذهایی به رنگ آبی، نقره‌ای، سبز و سفید استفاده کنید. هر کدام از کاغذها را به ترتیب در کنار صورتتان نگه دارید؛ به این ترتیب هر کاغذی که به رنگ پوست شما نزدیک‌تر است؛ رنگ پوست شما را نشان می‌دهد. اگر رنگ‌های قرمز و زرد با پوست شما هماهنگ هستند؛ تن پوست شما گرم است و اگر رنگ‌های آبی، نقره‌ای و سفید با پوست‌تان هماهنگ‌ترند تن پوستتان سرد می‌باشد.

علاوه بر این شما از راه ساده‌تری می‌توانید گرم یا سرد بودن پوستتان را تشخیص دهید. برای این کار آستین‌ها را بالا بزنید و به رگهای روی مچتان نگاه کنید؛ اگر رنگ آن‌ها آبی باشد؛ زمینه پوست شما سرد است؛ اگر به نظر سبز باشد رنگ پوست گرمی دارید و اگر هاله‌های آبی و سبز می‌بینید رنگ پوستتان خنثی است.

رنگ مو برای پوست گندمی روشن

رنگ پوست گندمی دارای تن گرم می‌باشد و در دسته رنگ پوست‌های گرم قرار می‌گیرد. رنگ آن نه آن‌قدر روشن و سفید و نه خیلی تیره است؛ رنگ پوست گندمی دارای یک تناژ سبز در چهره است. برای زیباتر نشان دان صورت باید این تناژ سبز رنگ خنثی شود. بنابراین رنگ مو باید به گونه‌ای انتخاب شود که در کنار رنگ سبز چهره تناسب داشته و رنگ پوست را متعادل‌تر کند. در این قسمت با رنگ‌های مناسب برای پوست گندمی روشن آشنا می‌شوید:

در صورتی گه پوست گندمی روشن دارید می‌توانید از دو نوع رنگ استفاده کنید، رنگ‌های تیره و رنگ‌های روشن که در این قسمت  با تعدادی از رنگ موهای تیره و روشن مناسب برای پوست‌های گندمی روشن آشنا می‌شوید.

به طور کلی رنگ‌های خیلی تیره برای پوست‌های گندمی مناسب نیست. بنابراین به هیچ عنوان سراغ رنگ‌های خیلی تیره مانند مشکی نروید. همانطور که اشاره کردیم شما باید رنگی را انتخاب کنید که تناژ سبزی پوست شما را خنثی کند؛ بنابراین رنگ‌هایی که تناژ قرمز و طلایی دارند؛ برای شما مناسب‌تر هستند. رنگ موهای متوسط برای این گروه پوستی، ایدئال‌تر است. برای انتخاب آسان‌تر می‌توانید به سری R و G در کاتالوگ سر بزنید و از رنگ موهای این سری استفاده کنید.

رنگ قهوه‌ای طلایی برای پوست‌های گندمی روشن

در این رنگ‌ها از تنالیته طلایی خوش‌رنگی استفاده شده است که می‌تواند چهره شما را شاداب‌تر نشان دهد. البته این نوع رنگ ممکن است سنتان را بیشتر نشان دهد؛ بنابراین برای خانم‌های مسن با رنگ پوست گندمی مناسب‌تر است.

رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز برای پوست‌های گندمی روشن

رنگ مو ماهاگونی که رنگی قهوه‌ای مایل به قرمز دارد؛ برای پوست‌های گندمی بسیار مناسب است. در صورتی که از این رنگ مو استفاده می‌کنید؛ رنگ سبز چهره‌تان خنثی شده و درخشش بیشتری خواهد داشت. البته بهتر است از رنگ ماهاگونی تیره‌تر استفاده کنید.

قرمز شرابی

علاوه بر ماهاگونی، رنگ قرمز شرابی یکی دیگر از رنگ‌های پرطرفدار در بین پوست گندمی‌ها است؛ در صورتی که به رنگ‌های قرمز علاقه دارید می‌توانید در کنار رنگ ماهاگونی از رنگ قرمز شرابی نیز بهره ببرید و برای یک بار هم شده این رنگ جسورانه را انتخاب کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که این رنگ ماندگاری زیادی بر روی موها دارد و به راحتی پاک نمی‌شوند.

رنگ مو عسلی

این رنگ نیز یک رنگ پیشنهادی خوب برای افراد با پوست گندمی است. اما در صورتی که پوستتان گندمی خیلی روشن است بهتر است سراغ این رنگ مو نروید؛ زیرا صورتتان را بی‌حال‌تر نشان می‌دهد. رنگ مو عسلی بیشتر مناسب برای پوست‌های گندمی تیره می‌باشد.

رنگ مو فندقی

رنگ مو فندقی در دسته بندی‌های روشن و تیره ارائه می‌شود که جزو رنگ‌های گرم به حساب می‌آید. در صورتی که پوست گندمی دارید و از رنگ‌های تیره خوشتان می‌آید؛ رنگ فندقی انتخاب خوبی برای صورت شما است.

رنگ مو شکلاتی

در صورتی که رنگ‌های نه خیلی تیره و نه خیلی روشن را می‌پسندید؛ بهتر است سراغ رنگ شکلاتی بروید تا درخشش موهایتان بیشتر شده و رنگ پوستتان زیباتر به نظر برسد.

رنگ مو کاراملی

رنگ مو کاراملی از دیگر گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن به عنوان هایلات یا رنگ اصلی استفاده کنید و چهره خود را زیباتر نشان دهید.

رنگ مو مسی

در صورتی که از رنگ‌های خاص و روشن خوشتان می‌آید؛ می‌توانید سراغ رنگ مو مسی بروید. امروزه ترکیب رنگ مسی با رنگ‌های دیگر بسیار رایج شده و تناژ زیبایی به وجود می‌آورد؛ با این حال می‌توانید از این رنگ بر روی موهای خود استفاده کرده و با پوست گندمی خود هارمونی زیبایی به وجود بیاورید.

رنگ مو شیری

در صورتی که به رنگ‌های خیلی روشن علاقه دارید و رنگ پوستتان گندمی است؛ رنگ شیری انتخاب خوبی برای شما به حساب می‌آید.

رنگ‌های فانتزی مانند صورتی

در صورتی که از رنگ‌های فانتزی خوشتان می‌آید بهتر است ترس را کنار بگذارید و برای یک بار هم شده رنگ صورتی فانتزی را امتحان کنید. این رنگ در کنار رنگ گندمی چهره، شما را بسیار زیبا و دل‌نشین نشان خواهد داد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد