عواملی که در هنگام خرید قهوه ساز باید به آن توجه کنیم

0 1,035

مطمئنا شما می دانید که چه نوع قهوه ای با چه طعم و دوز و غلظتی دوست دارید. بنابراین تشخیص نوع قهوه ساز کار سختی به نظر نمی رسد. اما در هنگام خرید آن، باید به نکات زیر دقت کنید:

مقدار قهوه مورد نیاز

شما باید در نظر بگیرید که در هر نوبت به صورت متوسط چه مقدار قهوه می نوشید. مثلا اگر هر روز صبح چندبار قهوه می نوشید و یا یک خانواده پرجمعیت هستید و یک قهوه ساز تک نفره دارید، به این معنی است که باید چند بار قهوه آماده کنید که این کار واقعا سخت و کسالت آور است. اما اگر در خانه تنها هستید و فقط یک لیوان قهوه در صبح می نوشید این مدل برای شما بسیار کاربردی است.

نوع قهوه مورد علاقه

این یک مسئله مهم است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. وقتی به کافی شاپ می روید چه قهوه ای سفارش می دهید؟ مثلا کاپوچینو یا کافه لاته؟ بنابراین شما باید قهوه سازی خریداری کنید که قهوه مورد علاقه شما را درست کند تا از آن لذت ببرید.

قیمت

این مورد یکی از ملاحضات مهم در خرید قهوه ساز است. اگر عاشق این نوشیدنی هستید چقدر برای آن هزینه می کنید؟ مهم نیست چه مدلی انتخاب میکنید، خرید قهوه ساز در بلند مدت نوعی سود ایجاد می کند. پس نگران هزینه نباشید، با توجه به نوع قهوه ای که دوست دارید مدل خود را انتخاب کنید و مطمئن باشید این هزینه در بلند مدت به شما بازگردانده می شود.

راحتی استفاده

اگر شما هر روز صبح قهوه میل می کنید، مطمئنا به دنبال مدل هایی هستید که استفاده از آن آسان باشد که با فشار دادن یک دکمه قهوه شما آماده شود، تا مجبور نشوید خیلی زود از خواب بیدار شوید تا قهوه خود را آماده کنید. شما عادت های خود را بهتر می شناسید، آیا می توانید چند دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و قهوه تان را آماده کنید یا ترجیح می دهید از قهوه سازی استفاده کنید که این فرایند را به اسانی انجام می دهد و این امکان را فراهم می کند که شما چند دقیقه بیشتر بخوابید؟

فضای نگهداری

قبل از خرید، به این نکته توجه کنید که ایا فضای کافی برای قرار دادن این دستگاه دارید یا خیر؟ امروزه آشپزخانه ها بسیار کوچک تر شده اند و فضای آنها بسیار محدود است. بنابرای قهوه سازی انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه شما هماهنگ باشد، همچنین از آنجا که این وسیله بر روی میز کار کابینت قرار می گیرد و در معرض دید است، از لحاظ زیباشناختی نیز مورد توجه قرار می گیرد و از نظر رنگ و ظاهر باید با وسایل دیگر هماهنگ باشد. به یاد داشته باشید که اگر بخواهید بعد از هربار استفاده از این دستگاه، ان را به اتاق دیگری ببرید و یا در کابینت جاسازی کنید، مطمئن باشید که کم کم آن را فراموش خواهید کرد و استفاده از آن را محدود می کنید.

ویژگی‌های دیگر

علاوه بر موارد ذکر شده، عواملی دیگری نیز وجود دارند که در رتبه های بعدی قرار می گیرند:

– تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده

با استفاده از این تنظیمات می توانید به راحتی قهوه خود را تهیه کنید و تا آماده شدن آن، به کارهای دیگرتان برسید. این تنظیمات طیف گسترده ای دارند که برای تهیه انواع قهوه مورد استفاده قرار می گیرند.

– آسیاب قهوه ساز

آیا شما دوست دارید قهوه تازه بنوشید؟ در صورتی که قهوه‌ساز شما مجهز به آسیاب کن (دستگاههای با قابلیت سرو دانه قهوه به فنجان) باشد شما می توانید از قهوه تازه تری استفاده کنید.

– خاموش شدن اتوماتیک

ممکن است این تجربه را داشته باشید که صبح با عجله از خانه خارج شده اید و فراموش کرده اید که قهوه ساز خود را خاموش کنید. با این قابلیت می توانید با خیال راحت به کارهای خود برسید و هیچ استرس ونگرانی از این بابت نداشته باشید.

– ترموبلاک ( Thermoblock)

اگر می خواهید قهوه تان طعم بهتری داشته باشد باید سعی کنید که جوشانده نشود. ترموبلاک نوعی جوش آور است که دمای آب را به حد دمای عالی (حدود ۹۰ درجه) بوسیله پمپ بالا می برد. برخی از مدل ها دارای سیستم ترموبلاک برای کف کردن شیر نیز به کار برده می شود، که احتیاج به حرارت حدود ۱۲۰ درجه دارند.

– فیلتر آب

بعضی از قهوه ساز ها دارای فیلتر آب هستند تا مطمئن شوند که طعم و عطر قهوه تغییری نمی کند. این یکی از ویژگی های محبوب و مورد توجه قهوه دوست ها است.

– فشار بخار- کف ساز

اگر دوست دارید شیر به قهوه خود اضافه کنید، و نوشیدنی شبیه به نوشیدنی های کافی شاپ تهیه کنید این قابلیت به شما کمک می کند. فشار بخار خوب، از ضروریات دستگاه قهوه ساز برای تهیه خامه یا کف می باشد. به این معنی که بخار با پودر قهوه با سرعت تنظیم شده و مناسب برخورد کند. سرعت خیلی کم باعث ایجاد طعمی تلخ یا تیز خواهد شد.

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی مزایای استفاده از قهوه ساز و انواع آن
در بورسیکا بخوانید: راهنمای درست کردن یک قهوه خوش‌طعم با قهوه‌ساز

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد