مزایای استفاده از قهوه ساز و انواع آن

0 1,365

اکثر مردم با قهوه روز خود را شروع می کنند، در واقع این نوشیدنی به مردم کمک می کند تا صبح خود را بهتر آغاز کنند و در طول روز کارامدتر به فعالیت های خود بپردازند، بنابراین قهوه ساز یکی از رایج ترین وسایل موجود در آشپزخانه است. اگر یکی از طرفداران این نوشیدنی هستید، بنابراین اهمیت قهوه ساز در آشپزخانه را به خوبی درک می کنید، اما اگر مزایا این دستگاه را نمی دانید بهتر است با ما همراه شوید:

یکی از مزیت یک قهوه ساز صرفه جویی در زمان و پول است. اگر شما روزانه قهوه می خرید، این هزینه در سال بسیار سرسام آور است. پس با خرید یک قهوه ساز در خانه علاوه بر این که در زمان و هزینه های خود صرفه جویی می کنید، بوی خوش قهوه سراسر خانه شما را فرا می گیرد و این بسیار لذت بخش است. شما همچنین می توانید قهوه مورد علاقه خود را با غلظت مورد نظر خود تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید، در واقع در هر ساعت از روز که میل به قهوه داشتید کافی است که به آشپزخانه خود بروید و قهوه ساز را روشن کنید.

قهوه ساز ها به عنوان یک وسیله پرکاربرد در مدل ها و انواع مختلفی ارائه می شوند و به مرور به قابلیت های آنها افزوده شده و امروزه مدل های بسیار پیشرفته ای از آن وارد بازار شده است. حالا که انگیزه خرید قهوه ساز در شما به وجود آمد بهتر است با مدل های مختلف آن آشنا شوید تا با آگاهی و اطلاعات، وسیله ای متناسب با نیاز خود خرید کنید.

قهوه ساز فیلتردار (Drip coffee maker)

این نوع مدل قهوه ساز که به قهوه ساز قطره ای نیز مشهور است، شایع ترین نوع قهوه ساز در سراسر جهان است که در اکثر خانه ها و شرکت ها یافت می شود. این نوع قهوه ساز در اندازه ها و مدل های مختلفی ارائه می شود، اگر چند فنجان قهوه در یک نوبت مصرف می کنید این نوع قهوه ساز انتخاب خوبی برای شماست. کار با این مدل بسیار آسان است، شما فیلتر قهوه مورد نظر خود را انتخاب می کنید، آن را در محل مورد نظر قرار می دهید و آب اضافه می کنید و قهوه ساز را روشن می کنید. فیلتر به آسانی و با قیمت مناسب در اختیار همه قرار دارند.

مزایا: استفاده از آن بسیار آسان است، برای مصارف روزانه بسیار عالی است و هزینه اندکی لازم دارد، در اندازه، مدل و برند های مختلفی عرضه می شود.

یاداوری: برای افرادی که قهوه اسپرسو دوست دارند مناسب نیست، در هربار که از آن استفاده می کنید مقادیر زیادی قهوه تولید می کند، این مورد اگرچه یک مزیت است اما در مواردی باعث هدر رفتن مقادیر زیادی قهوه می شود.

قهوه ساز تک نفره

این نوع قهوه ساز ها بسیار پرکاربرد هستند و در محل کار، استفاده دانشجویی و تک نفره بسیار مناسب است. مخزن آب و جایگاه پد قهوه در یک جا تعبیه شده است. این قهوه سازها ارزانتر هستند، اما اگر بخواهید پد های آن را خریداری کنید ممکن است هزینه آن زیادتر شود.

مزایا: استفاده از آن آسان است، تمیز کردن آن به راحتی انجام می شود، مقرون به صرفه تر هستند. اگر در هر نوبت یک فنجان قهوه میل می کنید این مدل برای شما مناسب تر است.

یاداوری: استفاده از پد های قهوه برای محیط زیست بسیار مضرر است و ممکن است گران باشد.

فرنچ پرس (French press)

یکی از سنتی ترین روش های تهیه قهوه، فرنچ پرس است، در این دستگاه به طور قطع تکنولوژی خاصی به کار نرفته است اما هنوز هم در عین سادگی، طرفداران مخصوص به خود را دارد. فقط کافیست بعد از ریختن قهوه در دستگاه، آب داغ را روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه اهرم فرنچ پرس را فشار دهید تا تفاله قهوه به سمت پایین هدایت شود. قهوه شما آماده است. این مدل یکی از ارزانترین قهوه سازهای موجود است. دیگر نیاز به خرید پد قهوه ندارید، این دستگاه بدون برق کار می کند و این نوعی صرفه جویی در هزینه به حساب می آید.

مزایا: این مدل مناسب و ارزان قیمت است و استفاده از آن بسیار آسان است، هیچ پد قهوه و یا مصرف برقی ندارد.

یاداوری: باید زمان مناسبی برای تهیه قهوه در این نوع مدل در نظر بگیرید، تا قهوه شما عطر و طعم خوبی داشته باشد.

اسپرسوساز

اگر شما به قهوه علاقه دارید، مطمئنا طرفدار اسپرسو هستید. این نوع قهوه ساز ها گرانتر هستند، اسپرسوساز، آبِ جوش را با فشار خیلی زیاد از بین دانه‌های قهوه های آسیاب شده ریز می‌گذراند. قهوه اسپرسو غلیظ‌تر از قهوه‌های دیگر بوده است و با استفاده از آن می توانید انواع نوشیدنی ها مانند کاپوچینو و کاپو لاته و ما کیاتو تهیه کنید. برخی از مدل های آن در هر بار یک شات اسپرسو آماده می کنند اما مدل های دیگری نیز وجود دارد که دو شات آماده می کنند. این نوع قهوه ساز در مدل ها، طرح ها و قابلیت های متفاوتی عرضه می شود، اگر قصد خرید اسپرسو ساز دارید قبل از خرید دفترچه راهنمای آن را بخوانید تا با قابلیت های آن آشنا شوید.

مزایا: قهوه با کیفیت تری تهیه می کند، انواع نوشیدنی هایی که در کافی شاپ ها موجود است را به راحتی در خانه درست می کنید، استفاده از آن ساده و آسان است.

یاداوری: این نوع قهوه ساز ها هزینه بیشتری دارند.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید قهوه‌ساز و اسپرسو‌ساز
بیشتر بخوانید: معرفی انواع آسیاب‌های قهوه برای استفاده خانگی و تجاری

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد