بهترین آنتی‌ویروس‌های اندروید و iOS

0 1,234

داشتن برنامه‌های امنیتی و آنتی‌ویروس بر روی گوشی‌های همراه بسیار ضروری است، سیستم‌عامل این گوشی‌ها، توسط بدافزارها موردحمله قرار می‌گیرند،  و ممکن است  دچار مشکل شوند،  بنابراین عاقلانه است که بر روی گوشی همراه خود یک آنتی‌ویروس نصب کنید تا از نظر امنیتی با مشکل روبه رو نشوید. در این قسمت به معرفی آنتی‌ویروس‌های رایگانی برای اندروید و iOS می‌پردازیم.

  1. آنتی‌ویروس اَوَست (Avast)

آنتی‌ویروس

    • سازگار با گوشی‌های اندروید
    • نسخه رایگان و پولی
ویژگی‌ها:

+ مسدود کردن تماس

+ ویژگی ضد سرقت

– وجود تبلیغات در نسخه رایگان

آنتی‌ویروس Avast فراتر از یک برنامه اسکن معمولی است. در نسخه رایگان آن می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند مسدود کردن تماس‌ها، فایروال و حتی ویژگی ضد سرقت استفاده کنید. شما می‌توانید از راه دور گوشی خود را قفل کرده و یا اطلاعات آن را پاک کنید.

نسخه رایگان آن دارای تبلیغات است که ممکن است اندکی آزاردهنده باشد. برای حذف تبلیغات می‌توانید از نسخه پولی آن استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های این آنتی‌ویروس ایجاد قفل برای برنامه‌ها است و در این صورت قبل از باز کردن برنامه موردنظر  از شما پین درخواست می‌شود. این آنتی‌ویروس از نصب خودبه‌خود برخی نرم‌افزارهای مخرب بر روی سیستم گوشی شما جلوگیری می‌کند.

  1. آنتی‌ویروس Bitdefender

آنتی‌ویروس

  • سازگار با گوشی‌های اندروید
  • نسخه رایگان و پولی
ویژگی‌ها:

+ با حداقل تأثیرگذاری بر روی سیستم‌عامل گوشی شما

+ نصب آسان

-شما باید برنامه اسکن را تنظیم کنید.

آنتی‌ویروس بیت دِفندر (Bitdefender) یک نام بزرگ و شناخته شده در سیستم امنیتی بوده و برنامه آنتی‌ویروس آن بسیار کم‌حجم و سبک است. در واقع این آنتی‌ویروس در پس زمینه گوشی اجرا نخواهد شد و درنتیجه باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود.

اجرا نشدن برنامه در پس زمینه علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد و شما باید به‌صورت دستی عملیات اسکن را انجام دهید و یا برای آن یک برنامه در نظر بگیرید، البته هر برنامه‌ای که در گوشی شما نصب بشود به‌صورت خودکار اسکن می‌شود،  درصورتی‌که به امنیت بیشتری نیاز داشته باشید بهتر است از نسخه پولی آن استفاده کنید که تا ۱۴ روز رایگان است  و از گوگل کروم نیز حفاظت کرده و ویژگی ضد سرقت نیز دارد.

علاوه بر این، این آنتی‌ویروس دارای قابلیت WearOn است تا در صورت اتصال گوشی اندروید به ساعت هوشمند و درصورتی‌که گوشی‌تان را گم کنید هشدار برای شما ارسال خواهد شد.

  1. آنتی‌ویروس AVL

آنتی‌ویروس

  • سازگار با گوشی‌های اندروید
  • نسخه رایگان و پولی
ویژگی‌ها:

+ حفاظت عالی

+ مصرف باتری کم

+ مسدود کردن تماس

برنامه AVL علاوه بر آنتی‌ویروس بودن، قابلیت اسکن کردن هر فایل اجرایی را در خود جای داده است، از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان  به مسدود کردن تماس‌های دریافتی با شماره‌های مخرب، ویژگی ضد فیشینگ برای جلوگیری از بارگذاری وب سایت‌های مضر اشاره کرد.

  1. آنتی‌ویروس McAfee

آنتی‌ویروس

  • سازگار با گوشی‌های اندروید
  • نسخه رایگان و پولی
ویژگی‌ها:

+ امکانات گسترده ضد سرقت

+ جلوگیری از نشت اطلاعات از برنامه‌های نصب شده

-دارای تبلیغات

برنامه مک­فی یکی از نام‌های شناخته شده در زمینه نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس برای کامپیوتر است، اما این برنامه اکنون برای سیستم‌عامل اندروید نیز در دسترس است. این برنامه علاوه بر اسکنر، آنتی‌ویروس، قابلیت ردیابی دستگاه از راه دور، قفل و پاک کردن اطلاعات را در خود جای داده است، بنابراین اگر گوشی‌تان به سرقت رفت نگران فاش شدن اطلاعاتتان نباشید.

این آنتی‌ویروس دسترسی به وب سایت‌های مخرب را مسدود می‌کند و همچنین این قابلیت را در اختیار شما را می‌دهد تا شماره‌های مزاحم را مسدود کنید.

  1. آنتی‌ویروس Kaspersky

آنتی‌ویروس

  • سازگار با گوشی‌های اندروید
  • نسخه رایگان و پولی
ویژگی‌ها:

+عملکرد بدون خطا در تشخیص بدافزارها

+مسدود کردن سایت‌ها و لینک‌های مخرب

-ویژگی‌های اضافی در نسخه پولی آن قرار داده شده است

نسخه رایگان آنتی‌ویروس Kaspersky ویژگی‌های قابل‌توجه‌ای دارد، این نرم‌افزار می‌تواند با میزان تشخیص ۹۹.۹ درصد، برنامه‌های مخرب را شناسایی کند. این برنامه سایت‌ها و لینک‌های مخرب را مسدود و بلاک می‌کند تا از مانع از اجرای هر بدافزار و ویروسی در گوشی اندرویدی شما شود.

  1. آنتی‌ویروس نورتون (Norton)

آنتی‌ویروس

  • سازگار با گوشی‌های اندروید
  • نسخه رایگان و پولی
ویژگی‌ها:

+ قابلیت‌های متنوع برنامه

+قفل کردن گوشی از راه دور

-سایت‌های مخرب را مسدود نمی‌کند.

این نرم‌افزار قادر به شناسایی صد در صد نرم‌افزارهای مخرب اندروید است. این برنامه می‌تواند ویروس‌های برنامه‌ها و فایل‌ها را شناسایی کند و سپس به‌صورت خودکار آن‌ها را حذف کند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به قفل گوشی از طریق پیامک (SMS) و یا در صورت جدا کردن سیم‌کارت اشاره کرد. شما می‌توانید درصورتی‌که گوشی‌تان به سرقت برود آن را قفل کرده و یا درصورتی‌که ۱۰ بار رمز عبورتان اشتباه وارد شد گوشی را مسدود کنید.

  1. آنتی‌ویروس Avira

آنتی‌ویروس

  • سازگار با گوشی‌های iOS
  • نسخه کاملاً رایگان
ویژگی‌ها:

+ مسدود کردن وب سایت‌های مخرب

+هشدار در مواقع هک شدن حساب‌ها

این آنتی‌ویروس در ابتدا برای کامپیوترهای دسکتاپ ارائه شد و کم‌کم نسخه ios آن نیز وارد بازار شد. حفاظت از فیشینگ یک کار خوب برای مسدود کردن وب سایت‌های مخرب است که اولین گام برای حفظ امنیت گوشی شما در شرایط آنلاین می‌باشد (فیشینگ یک تکنیک مهندسی اجتماعی است که به‌ وسیله یک هکر برای دزدیدن اطلاعات حساس مانند رمز کارت‌‌های اعتباری استفاده می‌شود.) این آنتی‌ویروس به‌صورت خودکار  آدرس‌های ایمیل و مخاطبین شما را بررسی می‌کند تا در مواقع نقص امنیتی به شما هشدار دهد. این برنامه از اطلاعات پشتیبان تهیه‌کرده و آن را به ایمیل و یا حساب ابری گوگل درایو و دراپباکس منتقل می‌کند.

تنظیمات دستی، تجزیه‌وتحلیل فضای ذخیره‌سازی و حافظه گوشی، ارائه گزارش‌های مبتنی بر رویدادهای اخیر، و قابلیت ضد سرقت در این آنتی‌ویروس قرار داده شده است. این نرم‌افزار یک برنامه همه‌کاره است که مانند یک لایه حفاظتی،  گوشی شما را از خطرات وب و سایر خطرات حفظ می‌کند.

  1. آنتی‌ویروس Mobile Security

آنتی‌ویروس

  • سازگار با گوشی‌های iOS
  • نسخه رایگان و پولی
ویژگی‌ها:

+ VPN همراه با فیلتر URL

+تهیه پشتیبان از گوشی در فضای ابری

-نسخه پولی آن گران است

این برنامه ترکیبی از حریم خصوصی و امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید با مخفی کردن فایل‌ها و عکس‌ها، فضای محرمانه‌ای برای خود ایجاد کنید، در گشت‌وگذارهای اینترنتی مراقب گوشی شما است و دارای ویژگی ضد سرقت نیز می‌باشد.

در نسخه پولی آن می‌توانید از قابلیت VPN نیز استفاده کنید که طبق ادعای سازنده علاوه بر حریم خصوصی، امنیت گوشی شما را نیز بیشتر می‌کند.

  1. آنتی‌ویروس Lookout

آنتی‌ویروس

  • سازگار با گوشی‌های iOS
  • نسخه رایگان و پولی
ویژگی‌ها:

+بررسی‌های کامل امنیتی

+حفاظت کامل از سرقت اطلاعات

برنامه Lookout با ۴ لایه امنیتی از گوشی آیفون شما محافظت می‌کند، نظارت بر برنامه‌های در حال اجرا، تشخیص فعالیت‌های مشکوک، هشدار در مواقع خطر در زمانی که به وای‌فای متصل هستید؛ از ویژگی‌های این آنتی‌ویروس است.

در این آنتی‌ویروس مجموعه‌ای گسترده از تکنولوژی‌های ضد سرقت، شامل ابزار مکان‌یابی دستگاه، زنگ هشدار حتی در زمانی که گوشی‌تان خاموش است، همچنین قابلیت نمایش یک پیام سفارشی روی صفحه قفل برای کمک به بازگشت گوشی‌تان، قرار داده شده است. این برنامه می‌تواند از اطلاعات، تماس‌ها و فایل‌ها شما پشتیبان تهیه کند، نسخه پولی آن  نیز امکانات امنیتی بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

منبع: www.techradar.com

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد