معرفی انواع آسیاب قهوه برای استفاده‌های خانگی و تجاری

راهنمای جامع خرید آسیاب قهوه

0 1,639

برای نوشیدن یک فنجان قهوه دلچسب بایستی به چند نکته کلیدی توجه کرد. بعد از انتخاب مناسب دانه‌های قهوه‌، آسیاب کردن قهوه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما لازم است بدانید میزان آسیاب دانه‌ها به نوع قهوه‌ای که می‌خواهید بنوشید نیز بستگی دارد .

برای آسیاب دانه‌های قهوه بهتر است از دستگاه آسیاب قهوه استفاده کنید‌، شکل زیر نمونه‌ی کوچک خانگی این دستگاه را نشان می‌دهد که با ریختن دانه‌ها درون محفظه و فشردن یک دکمه، می‌توان دانه‌های قهوه را آسیاب کرد .

آسیاب قهوه ی خانگی

اگر شما تصمیم دارید که یک آسیاب قهوه را  خریداری کنید بایستی بدانید تنوع این محصول در بازار لوازم خانگی بسیار زیاد بوده و شاید شما را کمی دچار سردرگمی کند، ولی جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. شما با دانستن چند نکته‌ی ساده وشناختن مزایا و معایب انواع آن می‌توانید محصول انتخابی خود را خریداری نمایید .

به طور کلی آسیاب‌های قهوه به دو دسته اصلی  تقصیم می‌شوند :

۱-آسیاب‌های تیغه‌ای
۲-آسیاب‌های دندانه‌ای

آسیاب‌های فوق با دو مکانیزم دستی (مکانیکی)  و برقی (الکتریکی) در بازار لوازم خانگی عرضه می‌شود ولی بسیاری از مردم به دلیل راحتی کار با آسیاب‌های برقی ، این نوع را خریداری می‌کنند که ما در مورد این مدل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد .

 

آسیاب قهوه ی دستیآسیاب قهوه الکتریکی

اگر قصد دارید آسیاب قهوه بخرید و نمی‌دانید که بودجه‌ی شما برای خرید آن کافی است یا خیر در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا برخی از جوانب مثبت و منفی این آسیاب‌ها را با یکدیگر، مورد بررسی قرار دهیم .

آسیاب تیغه‌ای

همان‌طور که از نام این آسیاب پیداست از یک تیغه برای خرد کردن دانه‌های قهوه استفاده می‌کند و این کار را تا زمانی که تمام دانه‌ها آسیاب شوند ادامه خواهد داد .

اغلب‌، این دستگاه‌ها بر اساس یک اصل ساده کار می‌کنند که هرچه دستگاه بیشتر روشن بماند،‌ دانه‌های قهوه ریز‌تر و ظریف‌تر خواهند بود. قیمت این دستگاه به دلیل ساختار ساده‌ای که دارد‌ بسیار مناسب‌تر از آسیاب‌های دندانه‌ای می‌باشد‌.

آسیاب قهوه تیغه ای

مزایا
  • دارای قیمت مناسبی هستند.
  • کار با این دستگاه بسیار آسان بوده و نیاز به دانش پیچیده‌ای نمی‌باشد‌.
معایب
  • گاهی پس از آسیاب دانه‌ها تکه‌های درشت، خرد نشده باقی می‌ماند که باعث می‌شود طعم مطلوبی حاصل نشود‌.
  • تیغه‌ها ممکن است در برخی مدل‌ها بر اثر کار کردن مداوم بسیار داغ شوند که باعث پخته شدن دانه‌های قهوه شده و روی طعم آن اثر بگذارد.

 

آسیاب‌های دندانه‌ای

آسیاب‌های چرخ دنده‌ای اغلب دارای درخواست زیادی هستند زیرا با مکانیزم متفاوت‌تری نسبت به آسیاب‌های تیغه‌ای کار می‌کنند‌. در این دستگاه دانه‌های قهوه در میان چرخ‌دنده‌ها قرار گرفته و با حرکت آن خرد می‌شوند . دکمه‌های از پیش تعبیه شده روی دستگاه این امکان را به شما می‌دهد که دانه‌ها را به هر میزان که می‌خواهید و بسته به نوع قهوه آسیاب کنید .

آسیاب قهوه دندانه ای

مزایا
  • این نوع آسیاب‌ها می توانند به طور مداوم کار کنند، بدون این که تاثیر بدی بر طعم و مزه‌ی قهوه داشته باشد.
  • استفاده از این دستگاه‌ها به دلیل اتوماتیک بودن آن بسیار آسان‌تر از مدل تیغه‌ای می‌باشد .
معایب
  • قیمت بالای دستگاه نسبت مدل تیغه‌ای.
  • تمیز کردن و شستن این آسیاب‌ها به دلیل پیچیدگی چرخ‌دنده‌ها تقریبا دشوار است.

چند نکته کلیدی

  • وقتی شما تصمیم دارید که یکی از این دو مدل را خریداری کنید. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تا چه میزان کیفیت آسیاب دانه‌ها و طعم قهوه برای شما مهم اس . با بررسی این موضوع می‌توانید به راحتی با صرف کمترین وقت دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و خریداری نمایید .
  • بسیاری از کسانی که در خانه‌ی خود از آسیاب تیغه‌ای استفاده می کنند در واقع برای آن‌ها فقط یک لیوان قهوه‌ی تازه مهم بوده که کیفیتی مطلوب داشته باشد‌. توصیه ما هم این است اگر مایل نیستید برای خریداری آسیاب قهوه، هزینه چندانی بکنید بهترین انتخاب مدل تیغه‌ای است. البته باید این مسئله را نیز در نظر بگیرید که تیغه‌های این آسیاب به مرور زمان کند شده و به درستی دانه‌ها را آسیاب نمی‌کند و در طولانی مدت، طعم و مزه‌ی قهوه تغییر خواهد کرد .
  • دستگاه‌های تیغه‌ای نسل جدید به دلیل لرزش کمی که دارند به راحتی می‌توانند مداوم کار کرده و دانه‌های قهوه را به قطعه‌های مساوی‌تر تقسیم کنند.
  • اگر شما روزانه مقدار زیادی قهوه می‌نوشید و دستگاه شما می‌بایست به طور مداوم کار کند بهتر است که یک آسیاب دندانه‌ای را خریداری کنید و در طول روز به هر میزان که می‌خواهید یک نوشیدنی دلچسب را نوش جان کنید.
  • برند‌های آسیاب قهوه بسیار متنوع می‌باشد اما بهتر است سمت آن‌هایی بروید که از محبوبیت زیادی در بازار برخوردارند. برند‌های مولینکس‌، بوش‌، تفال‌، پارس خزر و کروپس پنج برند از بهترین قهوه‌خرد‌کن‌های موجود است که ما آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم‌.
  • آسیاب‌های قهوه به دلیل تقاضای پایین در بازار، اغلب دارای قیمت‌های بالایی هستند و شاید صرف چنین هزینه‌ای بسیار دشوار باشد اما راه‌کاری که شما پیش‌رو دارید این است که برای خرید این محصول عجله نکنید‌. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی موجود که این محصول را عرضه می‌کنند در برخی دوره‌ها این محصول را حراج کرده و با قیمت کمتری می‌فروشند که توان خرید آن را افزایش می‌دهد .
  • شاید شما به دلیل مشغله روزمره وقت مراجعه حضوری به فروشگاه‌های فیزیکی را نداشته باشید‌. اینترنت یکی از بهترین منابع برای کسب اطلاعات و خرید این محصول می‌باشد حتی برخی از فروشگاه‌های اینترتی به شما این امکان را می‌دهد نحوه عملکرد دستگاه‌های مختلف را با هم مقایسه کرده تا در نهایت محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید .
  • یک راه‌حل دیگر که وجود دارد این است که از کسانی که این محصول را خریداری کرده‌اند پرس و جو کنید و اطلاعاتی را که می‌خواهید راجع به آسیاب قهوه بدانید را از آنها بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه قهوه ساز‌های فلر، بوش، نوا، دلونگی، گاستروبک

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین قهوه‌سازهای خانگی سال ۲۰۱۸

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد