معرفی بهترین دوربین‌های ۳۶۰ درجه

0 932

آیا هنوز در دنیای واقعی هستید؟ فرمت‌های دوربین ۳: ۲، ۴: ۳ و ۱۶: ۹ را فراموش کنید و جهان را با این دوربین‌های ۳۶۰ درجه در آغوش بگیرید. دوربین‌هایی که در آن هر چیزی می‌تواند اتفاق بیفتد. این نقطه فروش برای نسل جدیدی از دوربین‌های ۳۶۰ درجه است که  زاویه دید بسیار وسیعی ایجاد می‌کنند. اگر به عکسبرداری خلاقانه در حالت ۳۶۰ درجه علاقه دارید، مطمئنا به یک دوربین ۳۶۰ درجه مخصوص هم نیاز خواهید داشت. از همین رو در این مطلب قصد داریم بهترین دوربین‌های ۳۶۰ درجه را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید:

۱. بهترین کلی: دوربین ۳۶۰ درجه Samsung Gear

دوربین 360 درجه Samsung Gear

این دوربین بهترین انتخاب کلی ماست. با وجود اینکه وزن آن حدودا نیم پوند است و قیمت آن کمتر از ۱۰۰ دلار است، اما کیفیت فیلم‌های آن تقریبا ۴K و کیفیت عکس‌های آن ۳۰ مگاپیکسل است که در این محدوده قیمت بسیار عالی است. این دوربین‌های ۳۶۰ درجه، یکپارچگی خود را با دوربین‌های جلو و عقب خود به دست می‌آورند که هر کدام ۱۸۰ درجه به صورت افقی و عمودی ضبط می‌کنند. برای به اشتراک گذاری سریع عکس‌ها و فیلم‌ها در رسانه‌های اجتماعی یا سامسونگ VR از برنامه Gear 360 Manager استفاده کنید. دوربین ۳۶۰ درجه Samsung Gear با لنز F2.0، حتی در نور کم هم بسیار عالی عمل می‌کند و در برابر آب مقاوم است. متاسفانه، برنامه Gear 360 تنها با دستگاه‌های Galaxy کار می‌کند، اما شما می‌توانید با استفاده از یک رایانه و نرم افزار ویرایش بدون هیچ مشکلی فایل‌ها را ویرایش و به اشتراک بگذارید. پوشش‌های لنز و غلاف زیر آب اختیاری هستند و می‌توانید آنها را به صورت جداگانه تهیه کنید.

۲. بهترین بودجه: دوربین ۳۶۰ درجه Zision Panoramic Action Camera

دوربین 360 درجه Zision

با وجود اینکه این دوربین عمر باتری زیادی ندارد، اما اندازه کوچک آن بسیار خوب است و بسیاری از افراد از این دوربین به دلیل ظاهر آن استقبال می‌کنند. این دوربین مانند بسیاری از دوربین‌های دیگر به شما کمک می‌کند تا ویدیو VR-ready را با وضوح تصویر ۱۰۸۰P ایجاد کنید و به شما امکان می‌دهد که با نصب اپلیکیشن مخصوص آن بر روی گوشی همراه خود از تلفن هوشمند خود به عنوان یک دوربین از راه دور استفاده کنید و در هر زمان و مکانی فضای مورد نظر را حتی در تاریکی، بصورت کامل و ۳۶۰ درجه مشاهده نمایید‏. علاوه بر این، این دوربین ضد آب است و با طیف وسیعی از لوازم جانبی ارائه می‌شود. بنابراین شما به راحتی می‌توانید آن را به یک قلاب، سه پایه و یا هر جای دیگری وصل کنید و عکس‌های کاملی دریافت کنید.

۳. بهترین برای مبتدی‌ها: دوربین ۳۶۰ درجه Blurfix

دوربین 360 درجه Blurfix

این دوربین کوچک به شما اجازه می‌دهد تا فیلمبرداری ۳۶۰ درجه را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه انجام دهید. برای استفاده مستقل از یک گوشی هوشمند یا یک کارت microSD استفاده کنید (توجه داشته باشید که این برنامه فقط در این زمان با دستگاه‌های iOS کار می‌کند). در این محدوده قیمت، این دوربین به یک باتری لیتیومی ۱۳۵۰ میلی آمپر مجهز است که عمر بالایی دارد و از طرفی دارای یک میکروفون با کیفیت هم می‌باشد. این دوربین با یک سه پایه، کابل USB و کیف دوربین همراه است و شما می‌توانید از بین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، خاکستری یا گلدن رز یک رنگ را انتخاب کنید.

۴. بهترین از نظر مقاومت: دوربین ۳۶۰ درجه ۳۶۰fly

دوربین 360 درجه 360fly

این دوربین برای افرادی طراحی شده است که زندگی پر جنب و جوشی دارند زیرا این دوربین ضد آب، ضد ضربه و مقاوم در برابر آب (۳۳ فوت) است. این دوربین قابل حمل و قابل نصب است و ویدئو کامل ۳۶۰ درجه را با رزولوشن ۱۵۰۴ * ۱۵۰۴ ارائه می‌دهد. همچنین دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۲+ ساعت عمر باتری مفید است. اگرچه شما نمی‌توانید به طور مستقیم عکس‌ها و فیلم‌ها را از دوربین به اشتراک بگذارید، اما ویدئو فیلم آن با VR سازگار است و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی در آیفون ۳۶۰fly، برنامه‌های آندروید و دسکتاپ ویرایش کنید و آن را به گوشی‌های هوشمند و یا دستگاه‌های دیگر ارسال کنید. این دوربین همچنین با برخی از لوازم جانبی عالی، از جمله یک آداپتور دوربین، پایه‌های مسطح، پلاگین میکروفون و بند، کابل و همچنین یک باتری لیتیوم داخلی قابل شارژ ارائه میشود.

۵. بهترین پیوست گوشی: دوربین ۳۶۰ درجه Huawei EnVizion 360 Camera

دوربین 360 درجه HUAWEI EnVizion

با دوربین EnVizion 360 Huawei، می‌توانید تمام لحظات زندگی خود را ضبط کنید زیرا این دوربین عکس‌ها و ویدئوهای زیبایی میگیرد. تنها کافی است دوربین را به گوشی هوشمند خود وصل کنید تا عکس‌های ۳۶۰ درجه با کیفیت ۵K و ویدئوهای با کیفیت و وضوح ۲K را به ثبت برسانید. این دوربین دارای دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است که هریک لنزی با زاویه گسترده ۲۱۰ درجه دارد. این دوربین همچنین به یک میکروفون داخلی مجهز است و ابعاد بسیار کوچکی دارد، به طوریکه با وزن ناچیز ۳۰ گرم یکی از سبک‌ترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. رزولوشن فیلم‌های آن ۱۹۲۰*۹۶۰ و رزولوشن عکس‌های آن ۵۳۷۶*۲۶۸۸ است. با استفاده از برنامه EnVizion 360، می‌توانید به سرعت ضبط‌های خود را ویرایش کنید یا آنها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب، توییتر و فیس بوک به اشتراک بگذارید. کاربران می‌توانند عکس هاس ۳۶۰ درجه خود را در چهار حالت مختلف (Panorama,Fisheye,Planet و VR) ویرایش کنند و حتی می‌توانند GIF ایجاد کنند و ساعت‌ها سرگرم شوند. شما می‌توانید ضبط‌های خود را با یک پخش کننده واقعیت مجازی یا هدست جفت کنید تا مجددا آنها را در VR تجربه کنید. متاسفانه EnVizion 360 Huawei فقط با گوشی‌های آندروید کار می‌کند و برای کاربران آیفون قابل استفاده نیست. این دستگاه از طریق پورت USB-C به دستگاه‌های سازگار متصل می‌شود. همچنین کاربران گوشی‌های سری Galaxy سامسونگ و دیگر گوشی‌هایی که دارای پورت Type-C بوده یا اندروید آنها، ورژن ۶.۰ و بالاتر است می‌توانند از این دوربین استفاده کنند.

۶. بهترین برای پخش زنده: دوربین ۳۶۰ درجه Yi 360 VR

دوربین 360 درجه YI 360 VR

دوربین Yi یک نام تجاری جالب است که در فضای دوربین‌های دیجیتال با قیمت شگفت آوری ارائه می‌شود (به دوربین‌های بدون آینه نگاه کنید). این دوربین، فیلم‌هایی با کیفیت حرفه‌ای ۵.۷K در ۳۰ فریم بر ثانیه را با زاویه دید ۳۶۰ درجه تولید می‌کند و میتواند به راحتی تصاویر و خاطرات را با اطرافیان به اشتراک بگذارد. بر خلاف دوربین‌های دیگر که به سیستم ابری و یا دستگاه دیگر برای به اشتراک گذاری نیاز دارند، دوربین YI 360 VR این قابلیت را دارد که به طور مستقیم فیلم‌های ۴K / 30fps را به اشتراک می‌گذارد. چگونه میتوان با آن برخورد کرد؟ پردازشگر واقعیت مجازی Ambarella SOC H2V95، از مهمترین اجزای داخلی آن است. این دوربین دارای دو لنز ۱۲ مگا پیکسلی است و هر کدام دارای دیافراگم f / 2.0 و میدان دید ۲۲۰ درجه هستند. علاوه بر این این دوربین قابلیت اتصال به USB را دارد و دارای یک پورت USB و بلوتوث ۴/۲ می‌باشد و به همراه یک پایه کوچک و یک کیسه محافظ ارائه می‌شود. این دوربین ضد آب نیست و لذا باید در هنگام استفاده از آن در زمان بارندگی احتیاط نمود. از طرفی پوشش این دوربین از پلاستیک ساخته شده است که بسیار محکم و بادوام است. این دوربین همچنین دارای یک پورت USB Type-C، اسلات کارت حافظه microSD و بلوتوث ۴.۲ است. وزن این دوربین تنها ۱۷۰ گرم است که به راحتی در کف دست جای میگیرد و میتوانید آن را با خود به مسافرت ببرید. با وجود باتری قابل شارژ داخلی، تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید بیش از یک ساعت به فیلم برداری بپردازید.

۷. بهترین دوربین نظارتی: دوربین ۳۶۰ درجه Guardzilla 360 HD Security

دوربین Guardzilla GZ360

دوربین امنیتی Guardilla 360 HD دارای یک فضای منحصر به فرد است. دوربین‌های قابل حمل ۳۶۰ درجه‌ای به طور کلی نمی‌توانند تغذیه ویدیوی HD را ۲۴ ساعت در روز جریان دهند و دوربین‌های نظارتی اغلب از یک لنز فیش آی سر بالا استفاده می‌کنند تا پوشش ۳۶۰ درجه را بدست آورند. اما Guvadzilla 360 در تقاطع هر دو قرار دارند و ویدئوی ۳۶۰ درجه HD را به گوشی هوشمند منتقل می‌کند. در حالی که اکثر دوربین‌های امنیتی دارای زاویه‌های محدودی هستند و می‌توانند شما را با نقاط کور ترک کنند، Guardzilla 360 به شما امکان می‌دهد تمام فضای خود را با یک محصول نظارت کنید. همچنین بین تلفن و دوربین یک صوت دو طرفه دریافت می‌کنید، سنسورهای مادون قرمز برای دید در شب و سنسورهای حرکت ۳۶۰ درجه‌ای که می‌توانند یک زنگ ۱۰۰ دسیبل ایجاد کنند و هشدار را به تلفن شما ارسال کنند. راه اندازی آن بسیار ساده است تنها کافی است که دوربین را روی میز قرار دهید، آن را وصل کنید، آن را به Wi-Fi وصل کنید و برنامه Guardzilla را دانلود کنید. بعضی از کاربران با مشکلات مربوط به برنامه مواجه شده‌اند، اما دوربین همه مشکلات مربوطه را به راحتی برطرف می‌کند. اگر داشتن یک دوربین ۳۶۰ درجه واقعی برای نیازهای امنیتی خانه یا کسب و کار شما اولویت مهمی است، Guvadzilla 360 نیازهای شما را برآورده میکند.

۸. بهترین برای ورزشکاران: دوربین ۳۶۰ درجه Garmin 360

دوربین 360 درجه Garmin-360

این برند ممکن است به خاطر ساعت‌های ساحلی و ساعت‌های ورزشی معروف باشد، اما Garmin 360 دوربین عظیم و خوبی را تولید کرده است. یکی از ویژگی‌هایی که VIRB 360 را منحصر به فرد می‌کند، توانایی فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه آن با رزولوشن ۵.۷K است. VIRB 360 از تکنولوژی Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و امکان Livestream را فراهم می‌کند. این دوربین ورزشی ۳۶۰ درجه، بسیار کوچک و در عین حال، بسیار با دوام است. VIRB 360 تنها ۱۶۰ گرم وزن دارد. با استفاده از نرم افزار VIRB میتوانید دوربین را به موبایل هوشمندتان متصل کنید و از موبایل خود به‌عنوان ریموت دوربین استفاده کنید، همچنین می‌توانید فیلم های ۵.۷K را ویرایش کنید. علاوه‌بر تصویر، این دوربین صدا را به صورت ۳۶۰ درجه و از طریق چهار میکروفون ذخیره می‌کند. در حالی که این دوربین تا عمق ۱۰ متری ضد آب است، مجهز به GPS، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، هواسنج، دستور صوتی و تکنولوژی وای فای هم می‌باشد. درمجموع این دوربین فوق‌حرفه‌ای گزینه‌ی بسیار خوبی برای ورزشکاران و عکاسان حرفه‌ای محسوب می‌شود.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد