معرفی نومد (NOMAD) سیستم غواصی قابل حمل

0 708

امروزه غواصی یکی از تفریحات مورد علاقه بسیاری از انسان هاست، آنها دوست دارند با جهان زیر آب و موجودات ناشناخته آن، بیشتر آشنا شوند، و حداقل یک بار این سفر پر از هیاهو را امتحان کنند. تا کنون امکانات بسیار زیادی در مورد این فعالیت به کار گرفته شده است، شما باید وسایل مورد نظر خود را در یک کوله بگذارید و با یک کپسول اکسیژن به ساحل مورد نظر خود بروید. اما امروزه تحول عظیمی در صنعت غواصی به وجود آمده است، و وسیله ای جدید پا به میدان گذاشته است که غواصی شما را بسیار راحت و لذت بخش می کند.

نومد وسیله ی غواصی مدرن است، وسیله ای که بر روی سطح آب شناور می ماند، و دارای یک کمپرسور است که هوای تازه را از محیط اطراف می گیرد، و از طریق یک پمپ این هوا را وارد یک شلنگ ۴۰ فوتی می کند، وظیفه شلنگ این است که هوای تازه را به غواصی که در زیر دریا در حال شنا کردن است برساند، برای خرید این دستگاه باید یک دوره آموزشی آنلاین را بگذرانید. در واقع تمام نکاتی که در هنگام غواصی به شما کمک می کند در این سیستم به کار گرفته شده است، وزن آن بسیار کم است و براحتی قابل حمل می باشد، فقط کافی این این دستگاه را در سطح آب شناور قرار دهید، ماسک خود را بر صورت بزنید و در آب شیرجه بزنید و از غواصی خود لذت ببرید بدون اینکه مجبور باشید یک کپسول سنگین اکسیژن را حمل کنید و یا نگران باشید که مبادا اکسیژن شما رو به اتمام است.

کمپرسور این دستگاه با کیفیت بالا و به صورت نوآورانه بر روی یک تشک کوچک بادی قرار می گیرد، در صورت نیاز هوا را متراکم می کند و از طریق یک شیلنگ ۴۰فوتی به غواص می رساند، تمام این سیستم به راحتی تبدیل به یک کوله پشتی می شود و شما می توانید آن را بر پشتان بگذارید و با دوچرخه، اسکیت بورد و یا به صورت پیاده به ساحل مورد نظر خود بروید، در واقع با این طراحی نیازی نیست که شب قبل وسایل غواصی خود را جمع و جور کنید، این سیستم به صورت یک پَک آماده در اختیار شماست، بدنه نایلونی این کوله پشتی از جنسی تولید شده است که ضد آب بوده و به راحتی قابل حمل است. این سیستم از طریق یک باتری مرکزی کار می کند، و از طریق یک کابل تک محوره شارژ می شود، شما حتی می توانید در روزهای آفتابی از طریق پانل های خورشیدی که بر روی آن تعبیه شده است دستگاه خود را به مدت سه ساعت شارژ کنید. نمونه اولیه این سیستم به صورتی دستی تنظیم می شود، اما دانشمندان و طراحان ما در حال کار هستند تا وسیله ای را طراحی کنند که تنها با یک کلیک و به آسانی آماده شود.

در واقع این دستگاه یک تحول عظیم در صنعت غواصی را به وجود می آورد و ممکن است نواقص زیادی داشته باشد، ما به کمک شما نیاز داریم تا با نظرات و انتقادات خود این دستگاه را به تکامل برسانیم

خصوصیات نمونه اولیه:

  • تشک آن، با یک دکمه به صورت خودکار پر از هوا می شود تا در سطح آب شناور بماند
  • دارای جیب و محفظه های است که می توانید وسایلی مانند موبایل، کیف پول و … در آن نگه داری کنید
  • یک درگاه USB برای شارژ موبایل، دوربین و … دارد
  • سطح آن ضد آب است
  • چراخ های نشانگر LEDدارد ( برای هشدار دادن در مورد اینکه محفظه باد آن در حال خالی شدن است، و یا آماده غواصی است، باطری ضعیف است ….)

خصوصیاتی که در آینده قصد داریم به این سیستم اضافه کنیم

  • سیستم لمسی که با یک کلیک شروع به کار کند
  • هشدار کم شدن باطری: یک سیستم صوتی قوی که غواص را مطلع کند که باتری در حال اتمام است و باید به سطح آب برگردد
  • نرم افزار و سخت افزارهای مورد نظر که برروی این کوله پشتی به راحتی نصب شوند، مثل ردیاب GPS
  • برنامه همراه bLU3: یک اپلیکشین موبایل است که به نومد متصل می شود، به صورت خودکار اطلاعات محیط زسیت و هواشناسی را از طریق یک پایگاه داده آنلاین به غواص ارسال می کند، همچنین فرد می تواند به وسیله آن آهنگ ها، عکس ها و فیلم های مورد نظر خود را ذخیره کند
  • باتری های لیتیومی جدا شونده: باتری هایی جداشونده ای که به راحتی قابل حمل هستند و هرزمان که باطری دستگاه شما تمام شد، می توانید از آنها استفاده کنید
  • کاهش وزن و اندازه آن را در نمونه های بعدی.

ویژگی های ظاهری دستگاه نومد:

یک نفر تعداد غواص
۳۵ فوت/۱۰٫۷متر عمق
بیشتر از یک ساعت زمان اولیه
۵۰۸*۳۵۶*۱۵۲ میلی متر ابعاد
۸٫۶کیلوگرم وزن
لیتیومی نوع باطری

با استفاده از این سیستم می توانید دنیای زیر آب را کشف کنید، از غواصی خود لذت ببرید و تکنولوژی مدرن را در زیر آب های عمیق لمس کنید. امروزه تکنواوژی به سرعت نور در حال تغییر است و این تحولات حتی به عمیق ترین آب های کره زمین نیز رسیده است؛ پس به خودتان این شانس را بدهید که از این پیشرفت ها در زندگی روزمره خود استفاده کنید و طعم یک غواصی بی دردسر را بچشید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد