معرفی گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش Edge

0 5,816

استفاده از صفحه نمایش های Edge در گوشی های امروزی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است و بسیاری از آنها به علت زیبایی و کیفیت آن سعی می کنند از گوشی هایی با این قابلیت استفاده کنند. البته این صفحه نمایش ها از نظر زیبایی بسیار چشم گیر هستند اما از نظر امنیتی، ممکن است دچار آسیب شوند و با هر ضربه کوچکی از کناره ها خراش برداشته و یا بشکنند.

اولین گوشی هوشمند با این نوع صفحه نمایش Galaxy Note Edge نام دارد که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد و سامسونگ این تکنولوژی را با ارائه Galaxy S6 Edge به عنوان اولین گوشی هوشمند با دو لبه‌ی خمیده، تکمیل کرد. از آن به بعد صفحه نمایش خمیده به عنوان یک اصل استاندارد برای گوشی های سامسونگ مورد استفاده قرار گرفت.

البته سامسونگ تنها شرکت سازنده این نوع صفحه نمایش نیست. شرکت هایی مانند هوآوی، گوگل و شیائومی نیز از این تکنولوژی استفاده کردند اما محصولات آنها به اندازه گوشی های سامسونگ مورد توجه قرار نگرفت.

این گوشی ها ظاهر بسیار شیک و فریبنده دارند ، اما قابلیت دیگری در اختیار شما قرار نمی دهند و همانطور که گفتیم آسیب پذیری آنها بسیار زیاد است. بنابراین اگر باز هم علاقه زیادی به این نوع گوشی ها و صفحه نمایش ها دارید بهتر است ادامه مطالب را دنبال کنی تا با ۵ گوشی برتر با تکنولوژی صفحه نمایش Edge بیشتر آشنا شوید.

Samsung Galaxy S9 و S9 Plus

در ابتدا بیایم صفحه نمایش گوشی گلگسی اس ۹ را با همتای قبلی خود یعنی گلگسی اس ۸ مقایسه کنیم. خمیدگی صفحه منحنی Galaxy S9 نسبت به Galaxy S8 کمتر است، که باعث می شود حرکت بر روی لبه ها آسان تر باشد.

گلکسی S9 مخصوصاً در بخش جلویی، شباهت زیادی به S8 داشته و سامسونگ از همان نمایشگر Infinity با لبه‌های خمیده در این گوشی استفاده کرده است. اکنون حاشیه‌های بالایی و پایینی دستگاه حتی کمتر از آنچه در گلکسی S8 دیده بودیم، شده و بدین ترتیب طول گلکسی S9 به ۱۴۷.۶ میلی متر رسیده و کاهش یافته است.

گلکسی S9 از نظر چینش دکمه‌ها و پورت‌ها هم دقیقاً مشابه S8 است. اما گوشی گلگسی اس ۹ یک برادر به نام پلاس دارد که شباهت های بسیار زیادی در این دو مدل مشاهده می شود و هر دو آنها از تکنولوژی صفحه نمایش لبه خمیده بهره می برند.

در ابتدا با تفاوت های این دو مدل آشنا شوید، بین مدل گلگسی اس ۹ و مدل پلاس آن تفاوت هایی وجود دارد، نسخه پلاس این پرچمدار، طول و عرض بیشتری نسبت به گلکسی S9 معمولی دارد. البته هر دو گوشی از نظر ضخامت مشابه هم هستند.

Galaxy S9 مجهز به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی است، در حالی که صفحه نسخه پلاس، ۶.۲ اینچ می باشد. هر دو از تکنولوژی Super AMOLED استفاده می کنند و رزولوشن QHD + را ارائه می دهند و نسبت ابعاد صفحه نمایش آنها ۱۸.۵: ۹ است. با توجه به ابعاد و رزولوشن گلکسی S9، چگالی پیکسلی ۵۷۰ ppi در این مدل ایجاد می‌شود. در گلکسی S9 پلاس با توجه به اندازه بزرگ‌تر نمایشگر و رزولوشن مشابه، چگالی پیکسلی به ۵۲۹ppi کاهش یافته است. از طرفی نسبت صفحه نمایش به بدنه در گلکسی S9 معمولی، ۸۳.۶ درصد بوده که در نسخه پلاس به ۸۴.۲ درصد رسیده است.

علاوه بر این، سه تفاوت دیگر بین گوشی ها وجود دارد: تفاوت در دوربین، باتری و RAM. گلگسی اس ۹ با بهره گیری از دو لنز به ثبت تصاویر می پردازد و به همین دلیل از زوم دو برابر به صورت اپتیکال برخوردار است. رزولوشن هر دو دروبین آن ۱۲ مگاپیکسل است و هر کدام از آنها به لرزشگیر اپتیکال مجهز هستند. اما گلگسی اس ۹ معمولی تنها از یک لنز ۱۲ مگا پیکسلی بهره می برد.

با وجود شباهت‌های زیاد هر دو مدل از نظر سخت افزاری، گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از نظر میزان رم، با هم متفاوت هستند. مدل پلاس دارای ۶ گیگابایت رم است اما مدل معمولی آن از ۴ گیگابایت رم استفاده می کند.

باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر برای گلکسی S9 در نظر گرفته شده که این باتری در گلکسی S9 پلاس با ارتقا همراه بوده و شاهد ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی برای این مدل هستیم. پشتیبانی از شارژ سریع و تکنولوژی شارژ بی سیم هم در هر دو مدل موجود است. این دو گوشی در بقیه مشخصات کاملاً یکسان هستند، از جمله جدیدترین و بزرگترین چیپ ست Snapdragon 845 یا Exynos 9810، اسکنر ایریس و اسکنر اثر انگشت در زیر دوربین (که در مقایسه با مدل Galaxy S8پیشرفت داشته است).

قیمت سامسونگ S9 به اندازه ۷۲۰ دلار است، در حالی که مدل Plus به طور متوسط قیمتی معادل با ۸۴۰ دلار دارد. در نهایت، این دو گوشی یکی از بهترین گوشی های با تکنولوژی صفحه نمایش خمیده هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند.

Nokia 8 Sirocco

نوکیا ۸ Sirocco یک نسخه به روز شده و تکامل یافته از نوکیا ۸ است که در اوایل سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و اولین گوشی نوکیا با صفحه نمایش لبه خمیده می باشد. اندازه صفحه نمایش آن ۵.۵ اینچ است که نسبت به همتای ۵.۳ اینچی خود بزرگتر می باشد. طراحی آن بسیار زیبا و چشمگیر، قاب های نازک و صفحه نمایش بزرگتر بوده که دو استاندارد محافظتی در برابر آب به نام (IP67 و IP54) را در کارنامه خود قرار داده است.

کیفیت صفحه نمایش آن در حد گلگسی اس ۹ و گلگسی اس ۹ پلاس نیست ، اما در مقایسه با گوشی های هوشمند میان رده با این قیمت؛ بسیار مناسب می باشد.

صفحه نمایش ۵.۵ اینچی اولد با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ QHD که توسط یک گوریلاگس ۵ محافظت شده است. این گوشی هوشمند به دوربین دوگانه اصلی اوپتیک زایس، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی همراه با لنز ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است.

در این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شده که با توجه به پردازنده جدید ۸۴۵ گلگسی اس ۹ قدرت کمتری دارد ، اما با این حال توانایی های خارق العاده ای را از خود بروز داده و به خوبی برنامه ها را اجرا می کند. جک ۳.۵ میلیمتری هدفون در این گوشی دیده نمی شود بنابراین برای متصل کردن گوشی خود به سیستم، باید از درگاه USB-C استفاده کنید. نوکیا ۸ Sirocco همچنین از شارژ بی سیم و ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می کند.

باتری به کار رفته در آن ۳۲۶۰ میلی آمپر ساعت قدرت دارد که در صورت استفاده عادی بیش از یک روز دوام می آورد.

Samsung Galaxy Note 8

این گوشی زیبا با صفحه نمایش ۶.۳ اینچی و صفحه نمایش با لبه های خمیده به بازار ارائه شده است . در این مدل از صفحه نمایش بدون مرز استفاده شده و یک قلم اس پن (S Pen) به منظور راحتی کاربران نیز در آن به کار برده شده است. البته لبه های خمیده صفحه نمایش آن اندکی کمتر است تا به وسیله قلم به راحتی کار کنید.

درون گلکسی نوت ۸، یک پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۵ به همراه ۶ گیگابایت رم قرار دارد؛ دو دوربین ۱۲مگاپیکسلی در این مدل تعبیه شده است که یکی عکس‌های واید استاندارد و دیگری عکس‌هایی با زوم اپتیکال دوبرابر می‌گیرد.

این گوشی دارای اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره می باشد و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و در این راستا دارای استاندارد ip68 می باشد.

مانند تمام گوشی های هوشمند موجود در بازار ، note 8 نیز کامل نیست. اسکن اثر انگشت آن در کنار دوربین قرار دارد که اندکی عجیب و غریب است و قیمت آن بالاست و نسبت به گلگسی اس ۹ گران تر است با اینکه از پردازنده ضعیف تری در آن استفاده شده است.

Vivo Nex

Vivo Nex یکی دیگر از گوشی های مجهز به صفحه نمایش با لبه های خمیده و ادج است. این پانل ۶.۵۹ اینچی Full HD + AMOLED تقریباً بدون قاب است. در واقع، نسبت صفحه نمایش به بدنه بیش از ۹۱ درصد است که زیبایی این گوشی را دو چندان کرده و بر جذابیت آن افزوده است.
این گوشی زیبا از یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 ، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه با یک دوربین دوگانه بهره می برد. دوربین اصلی آن با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل و دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن به صورت پاپ آپ و در بالا گوشی قرار دارد و با ضربه بر روی آن و کشیدن به دو طرف فعال خواهد شد.

باتری به کار رفته در آن ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت قدرت دارد و از این نظر می تواند زمان زیادی گوشی شما را شارژ نگه دارد. در این گوشی از یک دستیار هوشمند به نام Jovi استفاده شده است که قابلیت آن را دارد برنامه های گوشی را اجرا کند، فرمان های صوتی کاربر را شنیده و به دستورات آن عمل نماید و تصاویر را نیز شناسایی کند. برای این منظور در قسمت کناری گوشی یک دکمه برای فعالسازی آن در نظر گرفته شده است.

The Oppo Find X

این گوشی زیبا با صفحه نمایش ۶.۴۲ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵: ۹ ارائه شده است. این گوشی نیز بدون قاب طراحی شده و این بدان معنی است که نسبت صفحه نمایش به بدنه آن بیشتر از ۹۳.۸ درصد است.

این محصول OPPO همانند ویوو NEX S از دوربین پاپ آپ بهره می برد با این تفاوت که به یک مکانیزم کشویی مجهز شده است. در زمان اجرای اپلیکیشن دوربین بخش بالایی دستگاه از بدنه خارج شده و دوربین اصلی و سلفی در اختیار کاربر قرار می گیرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند به سیستم شناسایی سه بعدی چهره مجهز شده است.

شرکت اوپو در گوشی خود از اسکنر اثر انگشت استفاده نکرده است و تنها از سیستم شناسایی سه بعدی چهره بهره می برد. این گوشی همچنین دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 845، هشت گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی و باتری ،۳۷۳۰ میلی آمپر است.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد