هایفوتراپی چیست و هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

0 930

هایفوتراپی (HIFU) یا تکنیک اولتراسوند متمرکز با شدت بالا یک راه نوآورانه، بدون درد و غیر تهاجمی برای کاهش چین و چروک است که تا دو سال طول می‌کشد و برای پوست بسیار مناسب است. برنامه‌های کاربردی آن عبارتند از لیفت صورت و ابرو، سفت کردن بافت همبند و درمان سلولیت. از انرژی اولتراسوند برای تشویق تولید کلاژن استفاده می‌گردد که باعث سفت شدن پوست می‌شود. ۲۰٪ از نتیجه را میتوان بلافاصله پس از درمان مشاهده کرد اما نتیجه نهایی ۳ الی ۶ ماه بعد از درمان قابل مشاهده است.

اولتراسوند متمرکز با شدت بالا باعث تسریع در روند بهبودی زخم در ناحیه صورت، گردن و مناطق دکولته می‌شود، در نتیجه باعث تضعیف پوست می‌شود تا خود را سفت‌تر و سخت‌تر کند. این روش به هیچ کرم، محصولات پرکننده مصنوعی یا سمومی نیاز ندارد. این روش صرفا بر ظرفیت احیای طبیعی بدن متکی است. از آنجا که این روش درمانی لایه‌های عمیق پوست را مورد هدف قرار می‌دهد، سطح پوست تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. بنابراین پس از درمان، به سادگی می‌توانید فعالیت‌های معمولی خود را انجام دهید.

روش درمان اولتراسوند با هدف قرار دادن انرژی اولتراسوند به لایه‌های عمیق پوست، باعث تولید کلاژن می‌شود. این روش بافت را گرم می‌کند که به نوبه خود موجب پاسخ طبیعی پوست می‌شود که فرایند بازسازی را از طریق تولید نئو کلاژن آغاز می‌کند. هنگامی که سلول‌ها در منطقه هدف به دمای خاصی برسند، آسیب سلولی را تجربه می‌کنند. در حالی که این ممکن است غیر معمولی به نظر برسد، اما آسیب در واقع باعث تحریک سلول‌ها برای تولید بیشتر کلاژن می‌شود (کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست را فراهم می‌کند).

لیزر به طور کلی لایه‌های بالای پوست را هدف قرار می‌دهد (به عنوان مثال، برای مقابله با خطوط ظریف، چین و چروک و تغییرات رنگدانه) اما روش هایفوتراپی از سطح پوست به دور است و به طور کامل بر لایه‌های عمیق پوست تمرکز می‌کند که در آن کلاژن وجود دارد. درمان اولتراسوند HIFU کاملا بدون درد است.

پروب اولتراسوند به طور مساوی بر روی مناطق درمان قرار می‌گیرد تا امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا بتوانند به بافت همبند زیرین برسند و اثرات سفت کنندگی پوست را به اندازه دلخواه برسانند. لایه‌های پوستی بیش از حد تحت تاثیر قرار می‌گیرند، که بدین معنی است که لیفت می‌تواند به آرامی و بدون ردیابی انجام شود. این فرم ملایم لیفت را میتوان در تمام صورت استفاده کرد تا پوست را سفت کرد. زمینه‌های زیر برای درمان مناسب است:
ناحیه گردن، چانه، گونه‌ها و ناحیه ابرو. در یک جلسه هایفوتراپی، میتوان یک منطقه را درمان کرد یا تمام مناطق را درمان کرد.

هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی یا اولتراسوند متمرکز با شدت بالا

به گفته انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS)، هایفو HIFU و دیگر جایگزین‌های غیر جراحی برای درمان صورت، در طول چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. تعداد کل هایفوهای انجام شده در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ ۶۴.۸ درصد افزایش یافته است.

هایفو (HIFU) مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد از جمله:
غیر تهاجمی
درمان غیر جراحی
خطر کمتر
بدون تابش یونیزه
زمان بازیابی سریعتر
دقت

علائم بالینی
در حال حاضر بیمارانی با علائم زیر درمان میشوند:
تومور دیسموید
استئوئید استئوما
متاستاز استخوان
فیبروئید رحم

هایفوتراپی در چه مواردی استفاده می‌شود:
بالا کشیدن ابروها
رفع افتادگی پلک
رفع چین و چروک اطراف چشم
درمان تیرگی و سیاهی دور چشم
لیفت گونه‌ها
لیفت چانه
رفع خط خنده
از بین بردن خط اخم
رفع غبغب
لیفت صورت
لیفت گردن
لیفت پیشانی
درمان منافذ باز پوست
زاویه‌دار کردن فک و مشخص شدن آن
کاهش چین و چروک

نتایج مطالعه امیدوار کننده است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ بر روی ۳۲ نفر از کره‌ای‌ها صورت گرفت نشان داد که هایفو (HIFU) پس از ۱۲ هفته به طور قابل توجهی باعث بهبود الاستیک گونه، شکم و ران می‌شود.

در مطالعه‌ای بزرگتر که شامل ۹۳ نفر بود، ۶۶ درصد از کسانی که با هایفو (HIFU) درمان شدند پس از ۹۰ روز بهبود قابل توجهی در ظاهر صورت و گردن خود مشاهده کردند.

هایفو (HIFU) در مقابل لیفت صورت

در حالی که هایفو (HIFU) خطرات و هزینه‌های کمتری نسبت به جراحی لیفت صورت دارد، ممکن است نتایج آن قطعی نباشد زیرا ممکن است افراد به تکرار این روش نیاز داشته باشند. در اینجا خلاصه‌ای از تفاوت‌های عمده بین هر روش وجود دارد:

تهاجمی قیمت زمان بازیابی خطرات تاثیرات اثرات بلند مدت
هایفو غیر تهاجمی، بدون برش ۱،۷۰۷ دلار به طور متوسط ندارد قرمزی و تورم خفیف ۹۳ درصد افراد به بهبودی قابل توجهی در عرض سه ماه دست یافتند. نتایج طولانی مدت نیست
جراحی لیفت صورت روش‌های تهاجمی که نیاز به برش و بخیه دارند ۷,۵۶۲ دلار به طور متوسط ۲ تا ۴ هفته • خطرات بیهوشی

• خون ریزی

• عفونت

• لخته شدن خون

• درد یا زخم

• ریزش مو در محل برش

۹۷.۸ درصد افراد پس از یک سال بهبودی خوبی را انتظار داشتند. نتایج طولانی مدت است

 

هایفو (HIFU) برای هزینه صورت

بر طبق ASAPS، میانگین هزینه برای روش‌های غیر جراحی سفت کردن پوست در سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۱۷۰۷ دلار بود. این قیمت نسبت به روش‌های جراحی لیفت صورت بسیار ارزان است، میانگین هزینه آن ۷،۵۶۲ دلار است.

در نهایت، هزینه آن به ناحیه درمان، موقعیت جغرافیایی فرد و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مورد نظر بستگی دارد.

برای برآورد باید با یک ارائه دهنده هایفو (HIFU) در منطقه خود تماس بگیرید. در ضمن هایفوتراپی توسط بیمه تامین نمی‌شود.

هایفوتراپی

هایفو (HIFU) برای صورت

پیش از انجام روش هایفوتراپی (HIFU) آماده سازی خاصی لازم نیست. قبل از درمان، باید تمام محصولات آرایشی و محصولات مراقبت از پوست را از منطقه مورد نظر حذف کنید.

هایفوتراپی (HIFU) برای عوارض جانبی صورت

اگر هایفوتراپی (HIFU) توسط یک فرد حرفه‌ای و آموزش دیده انجام شود، بسیار مناسب و کار ساز است، در غیر این صورت ممکن است باعث عوارض جبران ناپذیری شود.

هایفوتراپی چقدر طول می‌کشد؟

یک جلسه هایفوتراپی ممکن است بین ۳۰ دقیقه تا ۲.۵ ساعت طول بکشد که این زمان به ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

به طور کلی، پس از یک جلسه هایفوتراپی، ممکن است نتایج بسیار عالی باشد. یک درمان کامل ممکن است ۸ تا ۱۲ ماه طول بکشد. به منظور ترویج رشد و بازسازی کلاژن، توصیه می‌کنیم از لوازم آرایشی خاصی استفاده کنید.

هایفو مناسب چه افرادی نمی‌باشد؟

افراد مبتلا به دیابت پیشرفته
وجود پروتز فلزی در ناحیه درمان
وجود عفونت فعال در ناحیه درمان
زنان باردار
افراد زیر ۳۰ سال

اثرات جانبی هایفوتراپی

پس از درمان، می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید، زیرا لایه‌های بالای پوست با استفاده از اولتراسوند با شدت بالا آسیب نمی‌بینند. در بعضی موارد ممکن است قرمزی یا تورم جزئی رخ دهد که به سرعت از بین می‌رود. همچنین ممکن است حساسیت به لمس و احساس سوزن سوزن شدن وجود داشته باشد که می‌تواند برای چند هفته ادامه یابد. در موارد بسیار نادر ممکن است کبودی و بی حسی موضعی موقت رخ دهد. این عوارض پس از چند روز ناپدید می‌شوند.

هایفوتراپی

دستورالعمل‌های قبل و بعد از عمل HIFU

هفته قبل از درمان:
– از قرار گرفتن در معرض آفتاب گرفتگی و آفتاب سوختگی اجتناب کنید. آفتاب سوختگی یا پوست برنزه درمان نمی‌شود.
– همه تحریک کننده‌های پوستی در ناحیه درمان باید متوقف شوند (اسید گلیکولیک / سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، محصولات رتینول مانند رتین آ، تازاروتین، تری لوما و ویتامین C)
– در هنگام مصرف آنتی بیوتیک‌ها احتیاط کنید. بعضی از آنتی بیوتیک‌ها (مانند تتراسیکلین، داکسسیکلین) می‌توانند یک بیماری ایجاد کنند، بهتر است درمان دو هفته پس از اتمام آنتی بیوتیک انجام شود.

روز قبل از درمان:
اگر سابقه زخم‌های سرد، تاول و… دارید، بهتر است قبل از درمان به کارکنان اطلاع دهید. داروهای ضد ویروسی می‌توانند تجویز شوند. اگر دچار درد شدید یا عفونت پوستی هستید، درمان را انجام ندهید و برای بعد برنامه ریزی کنید.

روز درمان:
– اگر این اولین درمان شماست، لطفا ۳۰ دقیقه قبل از درمان خود وارد مرکز شوید.
– هیچ آرایش یا مرطوب کننده‌ای در ناحیه تحت درمان قرار ندهید با این حال، تمیزکننده‌هایی وجود دارند که می‌توانند برای زدودن و پاک کردن استفاده شوند.
– اگر تصمیم دارید از یک کرم بیحس کننده موضعی یا داروهای ضد اضطراب استفاده کنید، لطفا ۴۵ دقیقه قبل از درمان وارد شوید و از کارکنان جهت کاربرد مناسب و دستورالعمل‌ها، اطلاعاتی کسب کنید.
– در مرحله اول یک پزشک یا تکنسین، منطقه مورد نظر را تمیز می کند.
– آنها ممکن است قبل از شروع هایفو (HIFU) یک کرم بیهوشی موضعی اعمال کنند.
– سپس پزشک یا تکنسین یک ژل اولتراسوند اعمال می‌کند.
– دستگاه هایفو (HIFU) بر روی پوست قرار می‌گیرد.
– با استفاده از یک بیننده اولتراسوند، پزشک یا تکنسین دستگاه را به تنظیمات مناسب سازگار می‌کند.
– سپس انرژی اولتراسوند به مدت ۳۰ تا ۹۰ دقیقه به ناحیه هدف در پالس‌های کوتاه ارائه داده می‌شود. اولتراسوند از پوست عبور می‌کند، سلول‌های چربی زیرپوستی را از بین می‌برد و زخمی حرارتی را در چربی ایجاد می‌کند.
– سپس دستگاه برداشته می‌شود

دستورالعمل‌های پس از درمان:
– این طبیعی است که منطقه مورد درمان قرمز و متورم باشد. اما اگر منطقه درمان دچار تاول یا کبودی شود این وضعیت غیر معمول است. یک پماد آنتی بیوتیکی موضعی مانند پلیسپورین می‌تواند دو بار در روز استفاده شود تا بهبودی صورت بگیرد.
– برای به حداکثر رساندن نتایج درمان باید از بسته‌های یخ اجتناب شود. استفاده از داروهای ضد درد پس از درمان لازم نیست.
– آرایش را میتوان بلافاصله پس از درمان اعمال کرد.
وکس، برداشتن موهای زائد و استفاده از کرم‌های پاک کننده می‌تواند ۳ روز پس از درمان شروع شود.
– پس از درمان از حمام داغ، سونا، اتاق بخار و ورزش اجتناب کنید. با این حال، تمام فعالیت‌های طبیعی دیگر را می‌توان از سر گرفت.
– در روز درمان باید از یک پاک کننده غیر اگزوفیلانت و مرطوب کننده ملایم استفاده کرد. در روز بعد می توانید مراقبت‌های طبیعی پوست خود را ادامه دهید.
– همه تحریک کننده‌های پوستی مانند اسید گلیکولیک / سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، محصولات رتینول یا ویتامین C می‌توانند ۳ روز بعد از درمان دوباره شروع شوند.
– SPF 30 یا بالاتر با اکسید روی بلافاصله پس از درمان اعمال خواهد شد. برای به حداکثر رساندن نتایج و به حداقل رساندن تحریک، این کار را روزانه ادامه دهید.
– بوتاکس، دیسپورت، چسبندگی‌های شیمیایی و پرکننده‌های پوستی را می‌توان یک هفته پس از درمان خود از سر گرفت.
– برای دریافت نتایج بهتر و به حداقل رساندن عوارض یک رژیم مراقبت از پوست ارائه میشود.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد