هشت راه برای پاک کردن برفک یخچال

5 24,139

فریزر یکی از وسایل مفید و ضروری زندگی است که غذاها را تازه و سالم نگه می‌دارد. گاهی این وسیله کاربردی دچار مشکلاتی می‌شود که یکی از آن‌ها برفک زدن یخچال است. یخ زدن دیوارِ داخل فریزر کارایی آن را کاهش می‌دهد و میزان مصرف انرژی و برق را افزایش می‌دهد. بسیاری از مدل‌های جدید فریزر دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شود داخل فریزر برفک کمتری داشته باشد. در این مطلب چند روش کاربردی برای از بین بردن یخِ داخل یخچال ارائه می‌دهیم.

قبل از همه باید فریزر خود را خنک کنید. مهم نیست که چه نوع فریزری دارید، توصیه می‌شود که آن را سالی دو یا سه بار از برفک و یخ پاک کنید. لطفا فراموش نکنید فریزر خود را قبل از شروع و ضدعفونی کردن از برق جدا کنید. مهم نیست که از کدام روش زیر استفاده می‌کنید، اما این مسئله مهم است و نباید نادیده گرفته شود.

تمام مواد غذایی را از داخل دستگاه بیرون آورده و کف آن را حوله یا پارچه بزرگ قرار دهید. حوله یا پارچه‌های قدیمی را در قفسه پایین فریزر قرار دهید تا رطوبت و آب فریزر را جذب کند. اگر می‌توانید فریزر خود را حرکت دهید فضای بهتری برای تمیز کردن آن در اختیار خواهید داشت.

در اینجا هشت روش بیان شده است که با رعایت آن‌ها می توانید به سرعت فریزر خود را تمیز کنید و آن‌ها را از برفک‌های آزاردهنده پاک کنید.

۱- صبر کنید تا یخ آب شود

ساده‌ترین و راحت‌رین روش این است که درب را باز کنید و منتظر آب شدن یخ شوید. این روش یخ‌زدایی ساده‌ترین و طولانی‌ترین روش است، در عین حال این روش، امن‌ترین روش پاک کردن هم می‌باشد. نگران نباشید، درب را باز کنید و چندین ساعت صبر کنید. همانطور که یخ شروع به آب شدن می کند، آب اضافی را با یک اسفنج یا یک حوله جمع کنید. همچنین می‌توانید با قرار دادن حوله‌های قدیمی روی زمین به جذب آب کمک کنید.

۲- از سشوار استفاده کنید

تا زمانی که احتیاط‌های اولیه را رعایت می‌کنید، استفاده از سشوار گزینۀ مناسبی است. سشوار برای باز شدن یخ فریزر وسیلۀ آسان و قابل حملی است. اطمینان حاصل کنید که یخ‌های آب شده توسط پارچه پاک می‌شوند. در یک زمان روی یک منطقه مشخص تمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که سشوار یخ را آب می‌کند.
علاوه بر این، هرگز اجازه ندهید سشوار بیش از حد به قفسه‌های فریزر نزدیک شود زیرا گرمای زیاد ممکن است به آن‌ها آسیب برساند. زیر پایۀ فریزر حوله بگذارید تا یخ ذوب شود. هدف سشوار این است که با انتشار هوای گرم باعث آب شدن یخ فریزر شود. همانطور که لبه‌های فریزر شروع به آب شدن می‌کند، هوای گرم را در پشت یخ‌ها قرار دهید. از یک کف‌گیر پلاستیکی استفاده کنید تا به آرامی یخ‌ها را از دیوارها بیرون بریزید.

۳- از فن استفاده کنید

فن می‌تواند به گرم شدن هوای فریزر کمک کند، این روش بهترین کار را انجام می‌دهد. زمانی که هوا در خانه به اندازه کافی گرم است گرما باعث می‌شود یخ داخل فریرز ذوب شود. درب فریزر را باز بگذارید و فن را خارج از فریزر قرار دهید تا یخ داخل آن آب شود. جریان هوا یخ را به آب تبدیل می‌کند و یخ سریعتر آب می‌شود. با توجه به ضخامت یخ زمان انجام این کار متفاوت است اما می‌توانید این روند را بدون کار زیاد انجام دهید.

۴- روی قفسه‎ها کاسه یا ظرف‌های داغ قرار دهید

یک روش سنتی برای سرعت بخشیدن به فرآیند پاک کردن یخچال فریزر این است که ظرف‌های آب جوش را در قفسه‌ها قرار دهید و درب را ببندید. از آنجا که فریزرها به خوبی مهر و موم شده‌اند، بخار آب گرم به یخ آسیب می‌رساند تا به طور طبیعی از دیواره‌ها جدا شود. ۳۰ دقیقه بعد می‌توانید با استفاده از یک کفگیر آن را با دست پاک کنید.
با این حال، گرمای ظرف‌ها ممکن است به قفسه‌ها آسیب برساند، بنابراین اگر از این تکنیک برای آب شدن یخ های یخچال فریزر استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم یک حوله ضخیم در زیر ظرف‌های گرم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که جای کافی برای قرار دادن ظرف در فریزر وجود دارد. به یاد داشته باشید که باید هر ۱۰ دقیقه یک‌بار آب جوش را عوض کنید، این زمان بستگی به مقدار یخی دارد که در داخل یخچال وجود دارد. هنگامی که آب را جایگزین می‌کنید، یخ آب شده را با یک اسفنج بردارید.

۵- داخل یخچال یک فلز داغ بگذارید

سریع‌ترین و البته خطرناک‌ترین روش یخ‌زدایی استفاده از یک فلز گرم است. یک فلز را بر روی شعله نگه دارید تا گرم شود سپس آن را به یخ فشار دهید تا آن را از بین ببرد و از برفک‌ها خلاص شوید.
ما این روش را توصیه نمی‌کنیم، زیرا در این روش احتمال سوزاندن و صدمه زدن فرد زیاد است. اگر آن را در اینجا ذکر می‌کنیم، به این دلیل است که این کار به آب شدن یخ فریزر کمک می‌کند و روند آن را سریع‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید از این روش برای سرعت بخشیدن به فرآیند یخ‌زدایی استفاده کنید، لطفا این کار را با احتیاط انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: چرا یخچال مدام کار می‌کند و خاموش نمی‌شود؟

 

۶- از پارچه داغ و آغشته به الکل استفاده کنید

یک پارچه را در آب جوش بگذارید و روی آن الکل بریزید، سپس آن را روی یخ بگذارید تا آب شود. بر قطعات کوچک لبه‌ها و مناطق نازک یخچال تمرکز کنید و یخ اطراف آن را به آرامی پاک کنید. برفک‌ها باید تا حدودی به سرعت ذوب شوند. بجای اینکه قطعات بزرگ یخ را پاک کنید بهتر است لایه‌های نازک یخ را حذف و پاک کنید.

۷- یخ‌های داخل فریزر را بردارید

برداشتن یخ احتمالا محبوب‌ترین روش برای سرعت بخشیدن به فرآیند ذوب شدن یخ‌ها است. برای جلوگیری از آسیب و یا سوراخ کردن دیوار یخچال از یک قاشق پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید.

۸- از وسایل مرطوب و خشک استفاده کنید

از بالای یخچال شروع کنید و به آرامی روی تمام سطوح حرکت کنید. بهتر است از یک خشک‌کن فریزر استفاده کنید زیرا زمان کمتری می‌گیرد و خطر ابتلا به برق گرفتگی را از بین می‌برد. هنگامی که قطعات یخ شروع به آب شدن می‌کنند لایه‌های بعدی را شروع کنید تاهمه چیز خشک شود.
هنگامی که یخ آب می‌شود، شما می‌توانید فریزر خود را با یک قاشق غذاخوری از نوشابه‌های گازدار تمیز کنید. فقط یک اسفنج را با این مخلوط شسته و با آن داخل فریزر را بشویید. اطمینان حاصل کنید که بعد از آن یخچال با یک حوله خشک می‌شود. دوباره سیم را بزنید و درب فریزر را ببندید تا خنک شود. پس از گذشت نیم ساعت، می‌توانید مواد غذایی را به فریزر منتقل کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه از فساد مواد غذایی جلوگیری کنیم؟

 

منبع: چگونه برفک یخچال را از بین ببریم؟

5 Comments
  1. محک گفته:

    فقط کافیه پنکه رو ده دقیقه روشن کنید و بذارید روبروی برفک ها

  2. mmm گفته:

    هیچ کدوم از این روش ها مفید نیست انجام ندید . مسخره اس کی باسشوار یا جسم داغ برفک اب میکنه خوب شد نگفتین برادران راهداری بیان نمک بپاشن رو برفک ها 🙂

  3. نسرین گفته:

    در کمتر از ۱۵دقیقه با گذاشتن یک ظرف آب جوش بصورت قالبی برفکهارو از یخچال خارج کنید. همین. و دیگگگگگگگگر هیچچچچ

  4. منصور گفته:

    شیلنگ آب را باز کن و با فشار آب در کمتر از یک دقیقه برفک ها آب میشن . به همین راحتی.

  5. محمد گفته:

    چقدر حوصله دارین شما،من درب رو باز میکنم،شب میام خشک میکنم و تمام،

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد