وسایل لازم برای بافت مو

0 7,565

شما می‌توانید با استفاده برخی ابزارها و وسایل لازم برای بافت مو، موهایتان را به شکل‌ها و مدل‌های مختلفی ببافید. این ابزارها اغلب پلاستیکی هستند و ممکن است به صورت یک قطعه مستقل یا چندقسمتی ارائه شوند؛ برخی دستگاه‌ها با قیمت بیشتری ارائه می‌شوند و با باتری کار می‌کنند؛ اما نمونه‌های ساده‌تر آن به صورت گیره‌های شکل‌دار هستند و روش کار مخصوص به خود را دارند؛ صرف‌نظر از نوع استفاده و نوع ابزار، این وسایل می‌توانند به شما کمک کنند تا به‌راحتی و به تنهایی موهایتان را ببافید.  در این مطلب با وسایل لازم برای بافت مو آشنا می شوید.

چرا باید از ابزارها و وسایل لازم برای بافت مو استفاده کنیم؟

زیرا این ابزارها سریع و استفاده از آن‌ها آسان است و شما می‌توانید به تنهایی موهایتان را با آن ببافید؛ در کنار آن می‌توانید از نوار و مهره‌های تزئینی یا پارچه برای تزئین مو و لابه‌لای بافت‌هایتان استفاده نمایید. قبل از اینکه از این ابرازها برای بافت موهایتان استفاده کنید؛ بهتر است اندکی به موهایتان برسید؛ آن‌ها را خوب شانه کرده و از سرم موی مناسب استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از وب سایت‌هایی که ویدئوهایی در مورد بافت مو ارائه می‌دهند؛ بهره برده و روش کار آن را یاد بگیرید.

وسایل لازم برای بافت مو

۱. دستگاه هوشمند بافت خودکار موی سر Gawervan 

این ابزار بافت مو می‌تواند موها شما را به سرعت و به راحتی ببافد؛ با استفاده از این دستگاه، بافت موها به صورت شیک و زیبا در خانه امکان‌پذیر می‌شود. بر روی بدنه‌ دکمه‌ای قرار دارد که از آن می‌توانید برای خاموش و روشن کردن دستگاه و تعیین نوع پیچش مو استفاده کنید. برای استفاده از آن تنها باید سه مرحله را انجام دهید. کافی است یک دسته از موها را انتخاب کرده و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هرکدام را در گیره‌های آن قرار دهید. سپس دکمه ابتدایی را فشار دهید تا دستگاه هر دو قسمت مو را بپیچاند؛ بعد از اتمام کار دکمه دوم را فشار داده و عملیات بافت انجام می‌شود.

۲. دستگاه بافت مو FIGHTART 

دستگاه بافت مو FIGHTART  در مدت‌زمان کمی می‌تواند موهای شما را ببافد؛ بنابراین در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی شده و شما می‌توانید این بافت‌های هیجان انگیز را به تنهایی در خانه انجام دهید. این دستگاه نیز عملکرد مشابه با دستگاه قبل را دارد؛ شما می‌توانید در سه مرحله موهایتان را ببافید. چند رشته موی خود را انتخاب کنید، آن را به دو قسمت تقسیم کرده و مقداری از آن را در سمت چپ قرار داده و مقداری از آن را به گیره سمت راست گیر دهید. سپس دکمه ۱ را فشار دهید تا هر دسته مو  آماده شود؛ سپس دکمه ۲ دستگاه را روشن کنید، موها در جهت عقربه‌های ساعت تا ریشه مو، پیچ خورده و سپس دستگاه خاموش می‌شود. حال موها را بردارید، آن را با کش مو گره بزنید. این دستگاه دارای ۲ باتری AA است و انرژی خود را از این طریق به دست می‌آورد.

۳. ابزار بافت مو OPCC 

این گیره‌ها روشی ساده برای بافت مو به حساب می‌آیند که قیمت ارزانی دارند؛ جنس آن‌ها از پلاستیک است و در رنگ‌های متنوع سیاه، سفید و خاکستری تولید می‌شوند. ابعاد یک گیره چیزی در حدود ۱۹ سانتی‌متر در ۲.۵ سانتی‌متر می‌باشد؛ شما می‌توانید با استفاده از آن در چند ثانیه موهای خود را به زیبایی ببافید و از آن لذت ببرید. کافی است یک بار طرز کار با آن را مشاهده کنید.

۴. دستگاه بافت مو Conair 

این ابزار نیز یکی از ابزارهای ساده برای بافت‌های پیچی است که می‌تواند در طول چند ثانیه موهای شما را ببافد؛ روش کار آن آسان است؛ هر دسته مو را به دور خود می‌پیچاند و سپس آن‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف آن پیچانده و مو را تا انتهای آن می‌بافد. در نهایت باید از یک کش برای بستن موهایتان استفاده کنید؛ این محصول در بسته خود لوازم جانبی متعددی دارد؛ به طور مثال ۴۰ عدد کش الاستیکی کوچک برای گره زدن پایان بافت، روبان ابریشمی و ۱۰ کیلیپس مو در آن قرار دارد. برای روشن کردن این دستگاه به ۲ باتری AA نیاز دارید. از این دستگاه می‌توانید برای بافت موهای کودکان ۶ سال به بالا استفاده کنید.

۵. ابزار بافت مو Conair 

این مجموع ۷ تکه به شما کمک می‌کند تا موها خود را به اشکال متفاوتی ببافید؛ هر نوع مویی، چه موی فر و چه موی صاف، ضخیم و نازک می‌توانند از آن استفاده کنند؛ برای نتایج بهتر باید از دو آینه استفاده کرده یا از یکی از دوستانتان کمک بگیرید. ابزار اصلی به صورت ۴ بخشی است که ابتدا دو تکه به آن اضافه شده و به مرور این ابزار را می‌چرخانید و قسمت‌های جدید مو را به آن اضافه می کنید و این کار تا پایین مو ادامه پیدا می‌کند و در نهایت از کش های پلاستیکی موجود در بسته برای گرده زدن انتهای مو استفاده می کنید. این وسیله می‌تواند بافت مو چسبیده به سر ایجاد کرده و مدل موی زیبایی به شما ببخشد. در کنار آن یک ابزار پلاستیکی – اسفنجی ۴ بخشی نیز وجود دارد که در مورد ۸ مشابه آن توضیح داده شده است که می‌توانید به آن بخش مراجعه کنید.

۶. ابزار حلقه‌ای بافت مو Conair 

این ابزار بسیار ساده طراحی شده و این امکان را به شما می‌دهد که موهایتان را به گونه‌ای دم اسبی ببندید؛ گویی انگار بافته شده است. قبل از شروع کار موها را شانه کرده و از سرم مو استفاده کنید تا به راحتی بخش‌بندی شده و وز نشود. نصف بالای موهایتان را جمع کرده و دم اسبی ببندید. حال موها را از درون آن رد کرده و دسته مو را به پایین بکشید. برای داشتن ظاهری بافت مانند این کار را ۴ بار تکرار کنید. استفاده از این ابزار راحت بوده و به تنهایی امکان‌پذیر است. در بسته‌بندی آن دو ابزار وجود دارد؛ یکی برای دم‌اسبی‌های بزرگ و دیگری برای دم اسبی‌های کوچک استفاده می‌شود؛ شما می‌توانید موهای بلندتان را این گونه آرایش کنید. البته ممکن است برای موهای مجعد و فر به درستی کار نکرده و زیبایی خود را نشان ندهد.

۷. ابزار بافت مو EDTara 

این ابزار جدید بافت مو یکی از ابزارهای کاربردی این لیست به شمار می‌آید که شما با یک دست نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. شما قادر هستید موهایتان را به صورت خودکار و در چند مرحله ساده با استفاده از این ابزار ببافید. ابزار بافت مو EDTara  باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما می‌شود و یک ابزار خانگی کاربردی است. کافی است دکمه را فشار داده و یک بافت مو زیبا تحویل بگیرید.

۸. ابزار بافت مو wenettion

این ابزار کوچک از جنس اسفنج و PP است؛ وزنی حدود ۲۵ گرم دارد. در رنگ‌های متنوع و شادی ارائه شده است؛ شما می‌توانید از این ابزار برای بافت موهای صاف، فرفری، ضخیم و یا نازک استفاده کنید. این ابزار دارای ۴ قسمت است که از چپ به راست آن‌ها را با شماره‌های یک، دو، سه و ۴ شمار گذاری می‌کنیم؛ شما باید یک دسته موهایتان را جدا کرده و آن را به ۳ بخش تقسیم نمایید و هر بخش را در قسمت‌های ۱، ۳ و ۴ قرار دهید؛ موهایتان را از شکاف ۴ به شکاف ۲ ببرید؛ سپس از شکاف ۳ به ۴، شکاف ۱ به ۳، شکاف ۲ به ۱. حال قسمتی از موهایتان را به شکاف ۴ و ۱ اضافه کنید و این روند را تکرار نمایید. تا به انتهای موهایتان برسید. برای این کار می‌توانید از دو آینه استفاده کنید تا دید بهتری داشته باشید. البته این بافت به تمرین نیاز دارد و ممکن است در ابتدا بازوهایتان درد بگیرید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد