چرا باید بخارشوی بخریم؟

0 1,207

در این مطلب قصد نداریم شما را به خرید یک وسیله بدون کاربرد ترغیب کنیم، بلکه می‌خواهیم با ارائه دلایلی به شما اثبات کنیم که بخارشوی می‌تواند برای نظافت خانه و سایر سطوح بسیار مفید باشد، در وقتتان صرفه‌جویی کند و سلامتی شما را ارتقا ببخشد.

در ابتدا بیایید در مورد شست‌وشو به روش سنتی حرف بزنیم. در این کار شما باید یک سطل آب گرم فراهم کنید و به‌وسیله یک طِی و مواد شوینده سطح موردنظرتان را تمیز کنید. این کار ممکن است دست و پاگیر باشد و وقت زیادی از شما بگیرد و مواد شوینده به بدنتان آسیب بزند.

بخارآب یک منبع طبیعی برای تمیز کردن سطوح مختلف است که میزان تمیزکنندگی و قدرت آن بسیار بیشتر از آب و سایر شوینده‌ها است. ترکیبی قدرتمند از فشار، سرعت و درجه حرارت در بخارشوی ، می‌تواند ذرات و لکه‌ها را در مکان‌های سخت از بین ببرد. استفاده از بخارشوی ها بسیار امن، ساده، و مقرون به‌صرفه هست. حتی شما با استفاده از یک بخارشوی می‌توانید به محیط‌زیست خود نیز کمک کنید، زیرا هیچ ماده شیمیایی در آن استفاده نمی‌شود و از طرفی برای سلامتی شما، کودکتان و یا حیوانات خانگی اصلا مضر نیست.

بخارشوی چگونه کار می‌کند؟

بخارشوی در انواع و مدل‌های مختلفی ارائه‌شده است که با توجه به بودجه‌تان می‌توانید یک مدل مناسب را انتخاب کنید. بخارشوی می‌تواند مانند یک جاروبرقی، فرش‌های شما را تمیز کرده و یا کف‌پوش را پاک‌سازی کند، وزن آن سبک است و نیاز به قدرت و زور کمی دارد. دیگر احتیاجی به حمل یک سطل آب نیست. بسیاری از بخارشوی‌ها را به‌صورت دستی و برخی را به‌صورت پایه‌ای حمل میتوان حمل کرد، وسیله‌های جانبی که همراه این بخارشوی‌ها ارائه می‌شوند، کاربر را قادر می‌سازد تا هر سطح غیرقابل‌دسترس و آلوده­ای را تمیز کند.

نحوه کار بیشتر این دستگاه‌ها مشابه است، برای استفاده از این دستگاه کافی است در مخزن مخصوص آن، آب شیرین ریخته و دکمه روشن را فشار دهید. دستگاه با استفاده از منبع قدرتی که در آن به‌کاررفته است، در مدت‌زمان سی ثانیه تا یک دقیقه بخارآب موردنظر را تولید می‌کند. هنگامی‌که دکمه مربوطه فشار داده می‌شود، بخار از طریق یک نازل یا شلنگ به پارچه تمیز منتقل می‌شود، و این بخار تا زمانی که آب درون مخزن تمام نشده است، ادامه دارد. مولکول‌های بخار به سطوح، گردوخاک، روغن و لکه‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را از بین می‌برند کاری که آب نمی‌تواند انجام دهد.

در چه مکان‌ها و بر روی چه سطوحی می‌توانیم از بخارشوی استفاده کنیم؟
  • سطوح و دیوارها و شیرآلات حمام و دست‌شویی
  • آشپزخانه
  • ماشین
  • فرش و کف
  • برای حذف و برداشتن کاغذدیواری (استفاده از بخارشوی بر روی سطح کاغذدیواری باعث می‌شود تا چسب‌های آن ذوب‌شده و کاغذدیواری جدا شود).
  • پنجره‌ها، آینه‌، کمد، مبل و اثاثیه منزل.
  • از بین بردن چروک لباس‌های آویزان و پرده‌ها.
  • و…

البته قبل از اینکه سطوح موردنظر را به‌وسیله بخارشوی تمیز کنید. در ابتدا سطح کوچکی از آن را مورد آزمایش قرار دهید تا متوجه شوید بخار بر روی آن سطح، تأثیر منفی و مخربی نداشته باشد، سپس ادامه کار را انجام دهید. در سطوحی که به بخار واکنش منفی نشان می‌دهند می‌توانید از بخارشوی با بخار خشک و یک اتصال کف استفاده کنید.

حال که به صورت کلی با این دستگاه آشنا شده‌اید، بهتر است در این قسمت با فواید بخارشوی بیشتر آشنا ‌شوید:

  1. تمیزی فوق‌العاده

شما ممکن است در ظاهر کثیفی روی سطوح را مشاهده کنید اما این کثیفی چندین برابر بیشتر از آن چیزی است که نشان می‌دهد.

بخار فوق‌العاده گرم است، درجه حرارت بخار تولیدشده بیشتر از ۲۰۰ درجه فارنهایت می‌باشد. در صورتی که در تمیز کردن سنتی حداکثر می‌توانید از آب با درجه حرارت ۱۰۰ درجه فارنهایت استفاده کنید. در این راستا برخی از مدل‌های بخارشوی تا ۹۹.۹۹ درصد باکتری‌ها و بیماری‌ها را از روی سطوح پاک می‌کنند.

  • از بین برنده لکه‌ها و چربی‌ها

چربی‌ها و لکه‌ها سخت در همه جای خانه مخصوصاً در اجاق‌گاز، فرها و … یافت می‌شود و تمیز کردن آن‌ها بسیار سخت است. در بیشتر مواقع شما باید از مواد شیمیایی و قوی برای از بین بردن این لکه‌ها استفاده کنید که بیشتر آن‌ها سمی بوده و علاوه بر خطرات بدنی برای شما، برای محیط‌زیست نیز مضر است. استفاده از بخارشوی برای از بین بردن لکه‌های سخت، بسیار آسان است. گرمای بخار فوق‌العاده است که باعث پاک کردن تمام این سطوح چرب و روغنی می‌شود.

  • تمیز کردن کاشی‌های کف و دیوار

با استفاده از بخارشوی به‌راحتی می‌توانید کف خانه، کاشی‌ها و دیوارها را تمیز کنید و از شر لکه‌ها خلاص شوید. دیگر نیاز به سطل آب، طی و مواد شوینده سمی نیست. شما به‌راحتی می‌توانید اطراف شیر آب، پنجره‌ها، چارچوب در و … را به‌راحتی تمیز و براق کنید.

  • سطوح شیشه‌ای و آینه‌ها

تمیز کردن آینه و سطوح شیشه‌ای اغلب سخت است و درنهایت می‌بینیم آن‌طور که دوست داریم تمیز نشده‌اند و وقت زیادی را تلف‌کرده‌ایم. در پاک‌سازی آینه‌ها می‌توانید از بخارشوی استفاده کرده و از بالا به پایین آینه را تمیز و براق کنید. علاوه بر آینه، شیشه‌های پنجره نیز به‌سرعت تمیز شده و هیچ لکه و ردی روی آن باقی نمی‌ماند. ازآنجاکه برخی از این وسایل با دسته‌بلند طراحی شده‌اند شما به تمام مناطق بالایی پنجره نیز دسترسی دارید.

  • پرده و اثاثیه منزل

شما بدون آنکه پرده‌ها را جدا کنید، می‌توانید با بخارشوی آن‌ها را تمیز کرده و چروک‌های آن را باز کنید. البته در مورد پرده‌های مخملی بهتر است احتیاط کرده و از این روش استفاده نکنید. علاوه بر پرده، لباس‌ها نیز به‌وسیله بخار شوی صاف و بدون چروک می‌شوند. علاوه بر این لکه‌های دیگری مانند چسب، آدامس و موم به‌راحتی به‌وسیله بخار از سطح موردنظر جدا شده و تمیز می‌شوند.

  • خودرو

شما می‌توانید از بخارشوی برای تمیز کردن کف ماشین، داشبورد، لوازم داخلی صندلی‌ها و سقف استفاده کنید. این وسیله برای پاک‌سازی صندلی‌ها از موی حیوانات خانگی بسیار مناسب است. گِل و خاکی که در کف ماشین وجود دارد نیز به‌راحتی به‌وسیله این دستگاه تمیز می‌شود.

  • جواهرآلات خود را براق کنید

در برخی موارد مشاهده می‌کنید که جواهرات شما براثر استفاده مداوم تیره می‌شوند. در این موارد می‌توانید طلاهای خود را به‌وسیله بخارشوی تمیز کرده و براق کنید. بهتر است از بخارشوی برای تمیز کردن بدلیجات به هیچ وجه استفاده نکنید.

  1. سرمایه‌گذاری بلندمدت

بله درست است شما در ابتدا باید هزینه‌ای بیشتری پرداخت کرده و یک بخارشوی بخرید. اما در بلندمدت تمام این هزینه‌ها برگشت داده می‌شود. شما هزینه‌ای برای پرداخت این شوینده‌ها پرداخت نمی‌کنید و در هر بار استفاده فقط هزینه برق و آب را پرداخت می‌کنید. به طور کلی شما از انواع مختلف مواد تمیزکننده برای سطوح مختلف در خانه استفاده می‌کنید. اما با یک بخارشوی، تنها از بخار استفاده می‌کند. اگرچه بعضی از مدل‌ها به شما امکان اضافه کردن مواد شوینده به بخارشوی را می‌دهد.

  1. صرفه‌جویی در زمان

شما با استفاده از بخارشوی به‌سرعت می‌توانید سطوح مربوطه را تمیز کنید. علاوه بر این، سطوح نیز به‌سرعت خشک می‌شوند و نیازی نیست مراقب خشک شدن آن‌ها باشید و یا با طی چند بار آن را خشک کنید.

  1. استفاده آسان

برای استفاده از این بخارشوی‌ها و تمیز کردن سطوح نیازی نیست خم‌شده و سطل آب را حمل کنید. تنها کافی است مخزن آن را پرکرده و به‌صورت ایستاده سطح را تمیز کنید.

  1. سلامتی بیشتر

استفاده از مواد شیمیایی مانند سفیدکننده و آمونیاک در تمیز کردن سنتی برای شما مضر است و بوی بد و آثار به‌جامانده آن ممکن است سلامت کودک یا حیوانات خانگی شما را تهدید کند. پاک‌کننده‌های شیمیایی می‌توانند بر روی چشم، پوست و هوای تنفس شده شما و کودکتان تأثیر منفی بگذارد، بسیاری از مواد تمیزکننده حاوی هیپوکلریت سدیم هستند، زیرا این ماد، ‌یک عامل اکسیدکننده است، می‌تواند باعث سوزش مخاط و یا آسیب به پوست شود. بخار شوی هیچ بویی تولید نمی‌کند، و فقط بوی تمیزی در خانه شما جریان دارد.

  1. کاهش آلرژی

اگر از آلرژی و آسم رنج می‌برید، بخارشو یک روش مفید برای تمیز کردن است. شما می‌توانید از برخی از این مدل‌ها، برای تمیز کردن تشک و تخت خود استفاده کنید، دماهای بالای تولیدشده توسط بخار، اکثر باکتری‌ها و آلرژی‌ها را از بین می‌برد و با پاکیزه کردن و از بین بردن میکروب‌ها، از آلرژی‌های به وجود آمده جلوگیری می‌کند و خواب آرام‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد.

  1. سازگار با محیط‌زیست

ازآنجاکه در استفاده از بخارشوی، شما بدون استفاده از هیچ ماده مضر و شیمیایی، فرایند پاک‌سازی را انجام می‌دهید، بخارشوی یک وسیله دوستدار محیط زیست است. همه این مواد مضر برای طبیعت خطرناک هستند و بوی بدی دارند، شما آب کثیفی که از مخلوط این شوینده‌ها و گردوغبار ایجاد می‌شود را به طبیعت بازمی‌گردانید که بسیار بد است. بنابراین این وسیله به محیط‌زیست کمک کرده و مانع از تولید این مواد سمی و خطرناک می‌شود.

 

در بورسیکا بخوانید: چه بخارشویی بخریم؟
در بورسیکا بخوانید: نکاتی که برای استفاده از بخارشوی باید بدانیم

 

کلام آخر…

تمیز کردن به روش سنتی ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد، و شما را خسته کند. شما با استفاده از بخارشوی علاوه بر تغییر در نحوه تمیز کردن، زندگی خود را نیز دچار تغییر می‌کنید، زمانتان بیشتر آزاد می‌شود، ازنظر بدنی کمتر خسته می‌شوید و گامی در راستا سلامت خود برمی‌دارید و ریه‌هایتان را از مواد شیمیایی تند و زننده پر نمی‌کنید.
ما در مطالب دیگری قصد داریم تا به شما در خرید این محصول پرکاربرد و به‌صرفه کمک کنیم تا با خیال راحت آن را تهیه کنید.

منابع:
www.homecleaninglab.com
http://steammopsreviews.co.uk

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد