چگونه وسایل چرمی خود را نرم کنید؟

1 13,531

چرم یک ماده ماندگار و انعطاف پذیر است که از فرایند دباغی کردن پوست حیواناتی مانند گاو، بوفالو، بز، گوسفند، گوزن، تمساح، شترمرغ و غیره بدست می آید. کالاهایی که از چرم ساخته می شوند لوکس و ظریف هستند و کاربران باید بدانند چگونه می توانند دوام محصول را حفظ کنند. برای نرم کردن وسایل چرمی خود نکات زیر را به کار ببرید:

 

در بورسیکا بخوانید: نکاتی برای نگهداری از کفش‌های چرم

 

برای نرم کردن چکمه‌های خود در اطراف قدم بزنید

یکی از راه های نرم کردن کفش های چرمی این است که آن ها را بپوشید و با آن ها راه بروید. پوشیدن مداوم چکمه های چرمی آن ها را انعطاف پذیرتر می کند. با این حال، اگر یک جفت چکمه جدید داشته باشید و تمام روز با آن ها راه بروید، ممکن است پاهایتان درد بگیرد. این وضعیت را می توانید به مدت نیم روز ادامه دهید و سپس کفش یا چکمه راحت تر بپوشید. در صورتی که پاهایتان بسیار درد گرفت و نتوانستید با آن ها راه بروید، چکمه های خود را در بیاورید و یک جفت دیگر بپوشید. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، کمی آب به چکمه های خود اضافه کنید و آن ها را بپوشید تا خشک شوند.
تقریباً به مدت دو روز کفش هایتان را تا نیمه روز بپوشید. هنگامی که احساس کردید نرم تر شده اند، سعی کنید آن ها را در تمام روز بپوشید. در حقیقت، این یکی از موثرترین شیوه هایی است که می توانید چرم را در خانه نرم کنید.

چکمه‌های خود را بخار دهید

هنگام استفاده از این روش مراقب باشید تا خود را نسوزانید. در ابتدا، برای محافظت از دستان خود یک جفت دستکش ضخیم بپوشید. اجازه دهید آب جوش بیاید، در این صورت قادر خواهید بود از بخار آن استفاده کنید. همچنین می توانید از یک ظرف آب جوش بر روی اجاق گاز استفاده کنید. بعد، هر یک از چکمه هایتان را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه روی بخار نگه دارید. پس از آن بخار را بردارید و چکمه های خود را با روزنامه یا کاغذ بپیچانید. در نهایت، چکمه های چرمی خود را در سایه خشک کنید.

چکمه‌های خود را سرما دهید

این روش برای بسیاری از چکمه های چرمی موثر خواهد بود. ابتدا، نصف کیسه های فریزر را پر از آب کنید و در آن را محکم ببندید. اطمینان حاصل کنید که هیچ سوراخی وجود نداشته باشد و کیسه را داخل هر یک از چکمه ها قرار دهید. مراقب باشید که کیسه های آب بیش از حد محکم نباشند. کیسه را در تمام گوشه های چکمه فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز دیگری در فریزر وجود ندارد چون می تواند به چکمه های چرمی فشار وارد کند. بعد، چکمه های خود را به مدت یک شب در فریزر بگذارید. وقتی آب یخ می زند، کیسه ها رشد می کنند و منجر به انبساط چکمه ها می شوند. صبح روز بعد چکمه ها را از فریزر برداشته و سعی کنید آن ها را بپوشید. در صورتی که نتیجه ای نگرفتید، این روش را تکرار کنید.

سطوح وسایل چرمی را پاک کنید

قبل از اقدام هر عملی اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که گرد و خاک روی چرم را تمیز کنید. تمیز کردن یک جفت کفش گرد و خاکی یا یک ژاکت کثیف و لکه دار بسیار دشوار است، بنابراین برای مراحل اولیۀ تمیز کردن آن نباید تنبلی کنید. در واقع، این یکی از ساده ترین راه ها برای نرم کردن چرم و ژاکت در خانه است که افراد باید آن را امتحان کنند!

از الکل و وازلین استفاده کنید

این روش یک راه خوب برای تازه نگه داشتن و نرم کردن دستکش های چرمی، چکمه ها و دیگر وسایل چرمی است که باید در ذهن خود آن را به خاطر داشته باشید. برای این کار یک الکل کوچک را بر روی یک قطعه از پارچه پنبه بریزید و آن را بر روی وسایل چرمی خود بمالید. برای مدتی صبر کنید تا الکل بر روی سطوح چرمی خشک شود و سپس این کار را با وازلین نیز ادامه دهید. کت چرمی، کفش چرمی یا دستکش های چرمی را خشک کنید و آن ها را به طرز چشمگیری نرم کنید.
باید توجه داشته باشید که قبل از اقدام این عمل باید خاک آن را تمیز کنید و آن ها را خشک کنید، زیرا اگر کفش، دستکش یا ژاکت با گل و خاک کثیف شده باشند، الکل و وازلین فقط وضعیت را بدتر می کند و تمیز کردن آن بسیار سخت می شود. در واقع، این یکی از بهترین نکات برای نرم کردن دستکش چرم، چکمه و ژاکت است که تا به حال پیدا کرده اید. این روش همچنین می تواند بر روی کیف پول یا کیسه های ساخته شده از چرم نیز استفاده شود.
یکی از بهترین محصولات برای نرم کردن چکمه و دستکش چرم لوازم آرایشی و بهداشتی است.

روی سطوح چرمی روغن زیتون اعمال کنید

روغن زیتون کاربردهای فراوانی دارد. شاید درباره بسیاری از کاربردهای مفید روغن زیتون اطلاعاتی داشته باشید، اما فکر نمی کنم در مورد استفاده آن برای تمیز کردن مبلمان چرمی چیزی بدانید. برای این کار کافی است روغن زیتون را روی یک پارچه تمیز قرار داده و مبلمان چرم را با آن تمیز کنید. روغن زیتون اثرات شگفت انگیزی به آن وارد می کند. بنابراین، اگر یکی از طرفداران محصولات چرمی هستید، اثرات روغن زیتون را فراموش نکنید.

روی سطوح چرمی روغن نارگیل اعمال کنید

روغن نارگیل نه تنها برای پوست، مو، لب ها و مژه ها مفید است بلکه می تواند به راحتی مبلمان و لباس چرم را نرم و راحت کند. نحوه اعمال روغن نارگیل روی سطوح چرمی بسیار ساده است، برای این کار کافی است کمی روغن نارگیل را به دست خود بریزد و آن را مستقیما بر روی دستکش های چرمی، چکمه یا ژاکت خود اعمال کنید. روغن نارگیل واقعا به طور طبیعی کار می کند و چرم را نرم و ملایم کند.

کفش خود را جلا دهید

همه افراد می‌دانند که جلا دادن چرم جزء اقداماتی است که مبلمان و لباس چرم را نرم می کند، اما بعضی افراد نمی دانند چگونه می توانند از آن استفاده کنند. برای نرم کردن چرم کافی است یک تکه پارچه قدیمی و اسکراب را بر روی چرم اعمال کنید. اگر نیازی به تمیز کردن چرم نداشته باشید؛ فقط چند بار با یک نیروی متوسط پولیش را به چرم اعمال کنید تا جذب شود.
انتخاب رنگ پولیش برای چرم بسیار مهم است. هرگز کفش سیاه را به چرم قهوه ای تبدیل نکنید. هر ۶ ماه یکبار پولیش را بر روی وسایل چرمی خود اعمال کنید تا مانع از خشک شدن، سخت شدن و ترک خوردن چرم شود. این روش نیز یکی از بهترین روش ها برای نرم کردن چکمه هاست که باید به آن توجه کنید.

دیدگاه‌های این پست
  1. سمانه گفته:

    روغن رو اعمال میکنند؟؟؟؟!!!
    چه وضع ترجمه است؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد