چگونه یک حساب ایمیل یاهو و جیمیل بسازیم؟

0 1,542

ایمیل یک روش ارتباطی بسیار رایج در بین انسان‌ها است و به‌وسیله آن مکاتبات و پیام‌های مهم کاری و شخصی ارسال و دریافت می‌شود. گوگل و یاهو دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات ایمیل هستند که در بین کاربران بسیار رایج می‌باشند. هر دوی این سرویس‌ها امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند. بااین‌حال برخی از افراد روش‌های ایجاد حساب کاربری ایمیل در شبکه‌های گوگل و یاهو را بلد نیستند و تابه‌حال به تنهایی آن را انجام نداده‌اند. در این مطلب قصد داریم روش‌های ایجاد حساب کاربری در گوگل و یاهو را به شما بیاموزیم، بنابراین با ما همراه باشید تا به‌راحتی و طی چند مرحله ایمیل یاهو و جیمیل بسازید.

قسمت اول: مراحل ایجاد ایمیل یاهو

وقتی قصد دارید یک ایمیل یاهو جدید بسازید، یک آدرس ایمیل رایگان به‌صورت @yahoo.com دریافت خواهید کرد که در آن ۱ ترابایت فضای آنلاین رایگان وجود دارد، و در آن می توانید میلیون‌ها ایمیل با ضمیمه‌های زیاد دریافت کنید. حساب یاهو چیزی فراتر از سرویس ارائه‌دهنده ایمیل است، شما با یک حساب یاهو  به ویژگی و مشخصات مختلف یاهو دسترسی دارید. اخبار، تقویم، دفترچه یادداشت و … به‌وسیله حساب یاهو در دسترس شما است. شما با حساب یاهو می‌توانید  سایر حساب‌های خود مانند جیمیل و Outlook را مدیریت کنید. بهترین راه برای ایجاد ایمیل یاهو، استفاده از کامپیوتر است.

  • برای این کار در ابتدا وارد صفحه یاهو به آدرس این لینک شوید.
  • در این صفحه نام و نام خانوادگی، نام کاربری که قصد دارید ایمیلتان با آن نمایش داده شود، رمز عبور، شماره تماس، تاریخ تولد و جنسیت را وارد نمایید. تاریخ تولد باید به‌صورت میلادی نوشته شود بنابراین اگر از تاریخ تولد میلادی خودآگاهی ندارید می توانید به‌صورت آنلاین آن را جست‌وجو کرده و از سایت‌های تبدیل تاریخ میلادی به شمسی استفاده نمایید.

ساخت ایمیل

نکته اول: برای انتخاب رمز بسیار دقت کنید و برای جلوگیری از سوءاستفاده، از یک رمز قوی استفاده کنید در هنگام انتخاب رمز به نکات مهم دقت کنید، و برای به خاطر سپردن رمزها از یک برنامه مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

هکرها از نرم‌افزارهای پیچیده‌ای استفاده می‌کنند که به آن‌ها صدها رمز احتمالی شما را پیشنهاد می‌دهد، بنابراین در تعیین رمز از عبارات و رمزهای قابل حدس استفاده نکنید. رمزتان باید حاوی عدد، حروف بزرگ و کوچک و نشانه‌ها باشد، شما نباید رمزی را انتخاب کنید که به‌راحتی در خاطر شما بماند، زیرا در این صورت امکان حدس آن بسیار بالا است. مثلاً به جای عبارت jellyfish از رمز jelly22fi$h استفاده کنید و در نهایت با استفاده از یک برنامه مدیریت رمز آن را به خاطر بیاورید.

نکته دوم: در ثبت‌نام ایمیل یاهو حتماً از یک شماره تماس استفاده کنید تا در صورت فراموش کردن رمز به‌راحتی بتوانید آن را بازیابی کنید. درصورتی‌که دوست ندارید شماره تماس شما وارد شبکه شود، می‌توانید از شماره تماس‌های مجازی استفاده کنید.

  • گزینه Continue (ادامه) را انتخاب کنید.

ساخت ایمیل

  • در این صفحه باید شماره تلفنی وارد کنید تا کد فعال‌سازی حساب برای آن شماره تلفن ارسال شود. شما می‌توانید از یاهو بخواهید تا رمز را برایتان پیامک کند و یا با شما تماس برقرار کرده و  رمز را برای شما بخوانند.
    • گزینه Text me an Account Key برای ارسال رمز به‌صورت پیامک
    • گزینه Call me with a verification code برای ارسال رمز به‌صورت برقراری تماس تلفنی با خط شما

ساخت ایمیل

  • در این مرحله منتظر ارسال کد باشید. سپس کد موردنظری را که به شماره تلفنتان ارسال شده است را در کادر موجود وارد کنید و در نهایت گزینه آبی رنگ Verify را فشار دهید.
  • در صفحه بعد گزینه Continue را انتخاب کرده و به پیش بروید.

تبریک می‌گوییم حساب ایمیل یاهو شما ایجاد شده و شما به صفحه حساب شخصی‌تان هدایت می‌شوید. حال که یک حساب ایمیل یاهو ایجاد کرده‌اید می‌توانید از آن برای ارسال و دریافت‌های ایمیل‌های شخصی‌تان استفاده کنید. در این بخش به‌صورت خلاصه‌وار به روش استفاده از ایمیل یاهو می‌پردازیم.

ساخت ایمیل

شما می‌توانید از طریق گزینه Compose در سمت چپ بالا صفحه، ایمیل جدیدی باز کرده ، نام  ایمیل گیرنده، موضوع، متن پیام و ضمیمه را وارد نمایید و در نهایت آن را ارسال کنید. درصورتی‌که فردی به شما ایمیل زده و قصد پاسخ دادن آن را دارید، باید پیام موردنظر آن شخص را باز کرده و از گزینه پاسخ (reply) استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید پیام موردنظر را استفاده کرده و برای اشخاص دیگر استفاده کنید که این قابلیت forward نام دارد.

قسمت دوم: مراحل ایجاد جیمیل

با ایجاد حساب کاربری گوگل می‌توانید به امکانات بسیار زیادی دسترسی داشته باشید، درواقع شما با ساخت حساب گوگل علاوه بر Gmail به Google Drive و یوتیوب نیز دسترس دارید و با یک نام کاربری و رمز می‌توانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. برای ایجاد جیمیل بهتر از کامپیوتر و لپ‌تاپ استفاده کنید.

  • مرورگر خود را باز کرده و به آدرس این لینک بروید.

ساخت ایمیل

  • نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و برای جیمیل خود یک نام کاربری انتخاب کنید که منحصربه‌فرد بوده و در قالب username@gmail.com قرار می‌گیرد. درصورتی‌که نام کاربری شما موردقبول واقع نشود و تکراری باشد، می‌توانید از پیشنهادات گوگل در زیر همان گزینه استفاده نمایید.
  • یک رمز انتخاب کرده و آن را دوباره تأیید کنید.
  • تاریخ تولد و جنسیت را وارد نمایید. تاریخ تولد باید به‌صورت میلادی نوشته شود بنابراین اگر از تاریخ تولد میلادی خودآگاهی ندارید می توانید به‌صورت آنلاین آن را جست‌وجو کرده و از سایت‌های تبدیل تاریخ میلادی به شمسی استفاده نمایید.
  • شماره تماس و ایمیل خود را وارد کنید تا در صورت فراموش کردن رمز بتوانید حساب جیمیلتان را بازیابی کنید. شماره تلفن بسیار اهمیت دارد، بنابراین سعی کنید که یک شماره تماس روشن در این کادر وارد نمایید. ازنظر امنیتی این شماره تماس در اختیار شخص و نهادی قرار نمی‌گیرد و به‌صورت محرمانه تنها برای بازیابی حسابتان به کار برده می‌شود.
  • کشور خود را از منو کشویی انتخاب کرده و در نهایت گزینه Next را انتخاب نمایید.
  • قوانین و شرایط را مطالعه کرده و در صورت موافقت تأیید را بزنید و در نهایت گزینه Next را انتخاب کنید.

در اینجا حساب شما با موفقیت ایجاد شده و شما وارد بخش امنیت، اطلاعات شخصی و تنظیمات حساب می‌شوید. می‌توانید هم اکنون این اطلاعات را تکمیل کرده و یا آن را به زمان دیگر موکول کنید. این اطلاعات در بخش  اکانت حساب شما قرار دارند.

در نهایت زمانی که در صفحه ابتدایی جیمیل هستید می توانید از طریق کلیک کردن بر روی پروفایل خود( در بالا سمت راست) با استفاده از گزینه Singn Out از حساب خود خارج شده و یا از طریق Add account   حساب دیگری را نیز در کنار حساب فعلی خود داشته باشد.

گزینه پنجره‌ای شکل در کنار پروفایل شما، محصولات گوگل را به نمایش می‌گذارد که از این طریق می‌توانید وارد هریک از این خدمات شوید.

امروزه علاوه بر مرورگرها، شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص به ایمیل و جیمیل خود دسترسی داشته باشید. برنامه جیمیل و ایمیل یاهو برای گوشی‌های اندروید و آیفون طراحی شده است که با نصب آن می‌توانید از برنامه‌های مذکور بر روی گوشی‌تان استفاده کرده، و به‌محض دریافت ایمیل جدید، نوتیفیکشن دریافت نمایید و به آن پاسخ دهید.

 

بخوانید: چگونه حساب Gmail خود را حذف کنم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد