کدام سرفیس برای چه کاری؟

راهنمای انتخاب و خرید سرفیس‌های مایکروسافت

0 2,725

سرفیس (Surface ) نام تبلت شرکت مایکروسافت است که قابلیت‌های یک لپ‌تاپ قدرتمند و یک تبلت سبک را در خود جای داده است، که هم از نظر ظاهری و هم از نظر ویژگی‌های دیگر با سایر تبلت ها متفاوت است. مایکروسافت به دلیل راحت‌تر کردن حمل‌ونقل و بدنه مقاوم‌تر، در طراحی سرفیس از مواد خاصی استفاده کرده است، بدنه تبلت‌های مایکروسافت از جنس منیزیم فوق سبک بوده و صفحه‌نمایش آن نیز به‌وسیله شیشه مقاوم گوریلا گلاس محافظت شده است؛ شما می‌توانید از صفحه‌نمایش آن به عنوان یک تبلت مستقل استفاده کنید. به‌منظور راحتی حمل‌ونقل و نگهداری در دست، لبه‌های دستگاه زاویه‌دار و با زاویه ۲۲ درجه طراحی شده‌ اند. یکی از ویژگی‌های مهم این صفحه‌نمایش قابلیت مغناطیسی صفحه‌نمایش است که باعث می‌شود درب تبلت بسته بماند. علاوه بر این در هنگام تماشای فیلم می‌توانید از پایه پشت دستگاه استفاده کرده و آن را در حالت ایستاده قرار دهید.

مایکروسافت چند نوع دستگاه سرفیس قابل‌حمل ارائه داده است که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم. سرفیس بوک (Surface Book)، سرفیس لپ‌تاپ (Surface Laptop)، سرفیس پرو (Surface Pro)، سرفیس استودیو (Surface Studio) و سرفیس گو (Surface Go) و درنهایت سرفیس هاب که برای کنفرانس‌های ویدئویی استفاده می‌شود.

هریک از این سرفیس‌ها قابلیت‌های خاص و کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهند و با هم متفاوت‌اند، در این مطلب می‌خواهیم یک دسته‌بندی کلی انجام دهیم و به شما پیشنهاد دهیم هر سرفیس برای چه کاربری مناسب‌تر است با ما همراه باشید.

سایت راهنمای انتخاب سرفیس

سرفیس مایکروسافت

در ابتدا می‌خواهیم شما را با وب‌سایت مایکروسافت آشنا کنید. این وب سایت از طریق این لینک در دسترس می‌باشد. شما می‌توانید وارد این صفحه شده و تمام معیارها و ویژگی‌هایی که از یک سرفیس انتظار دارید را انتخاب کنید و درنهایت مایکروسافت یک مدل به شما پیشنهاد می‌دهد، مثلاً شما سرفیس را برای کار شخصی خریداری می‌کنید یا کاری؟؟ دوست دارید اندازه آن چقدر باشد؟؟ چند روز یک‌بار از آن استفاده می‌کنید؟ آیا آن را حمل می‌کنید و یا در مکان ثابتی هستید؟ و سؤالات متنوع دیگر. در این صورت شما می‌توانید مدل مناسب خود را از طریق این وب سایت به دست بیاورید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم اگر قصد خرید سرفیس را دارید در ابتدا به این سایت مراجعه کنید، و در صفحه شروع گزینه استارت را انتخاب نمایید تا روند راهنما برای شما اجرا شود.

  1. سرفیس گو: انتخابی ارزان و اقتصادی برای دانشجویان

سرفیس مایکروسافت

  • قیمت آن نسبت به محصولات سرفیس ارزان است و از این نظر برای دانشجویان به‌صرفه می‌باشد.
  • قلم به‌کاررفته در آن باعث می‌شود تا دانشجویان به راحتی بتوانند با آن کارکرده و نت‌برداری کنند.

سرفیس گو یک محصول از مایکروسافت با وزن کمتر و صفحه باریک‌تر است که با وزن ۵۲۱ گرمی خود؛ ۳۱ درصد از سرفیس پرو سبک‌تر می‌باشد. نمایشگر ده اینچی سرفیس گو با رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۸۰۰ پیکسل، از لمس ۱۰ انگشت به‌صورت هم‌زمان و قلم سرفیس پن پشتیبانی کرده و نمایشگر سرفیس گو دارای فناوری PixelSense با نسبت تصویر ۳:۲ است. همانطور که مشاهده می‌کنید رزولوشن آن نسبت به سرفیس پرو پایین‌تر است اما این عمل باعث شده تا هزینه آن کمتر شده و اقتصادی‌تر باشد.

پردازنده این سرفیس اینتل پنتیوم Gold 4415Y می‌باشد که دارای دو هسته با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتزی است. این سرفیس در دو مدل با دو رم و حافظه داخلی متفاوت ارائه‌شده است که قیمت‌های آن با هم فرق دارد، مدل ۴ گیگابایتی آن با حافظه ۶۴ گیگ و مدل ۸ گیگابایتی با حافظه ۱۲۸ گیگ در اختیار کاربران می‌باشد.

  1. سرفیس لپ‌تاپ: سرفیس مناسب برای برنامه‌نویسان و تولیدکنندگان محتوا

سرفیس مایکروسافت

  • تایپ سریع و راحت باعث شده، برنامه‌نویسان، کارشناسان محتوا و دانشجویان از آن استفاده کنند.

همانطور که اشاره شد، قیمت این سرفیس‌ها گران است، بنابراین درصورتی‌که برنامه‌نویس و دانشجو هستید و سرمایه زیادی ندارید می‌توانید از سرفیس لپ‌تاپ استفاده کنید. سرفیس لپ‌تاپ را می‌توان بیشتر مناسب دانشجویان، برنامه‌نویسان و تولیدکنندگان محتوا دانست چرا که حس بسیار خوبی موقع تایپ سریع به این افراد القا می‌کند و تایپ به مراتب راحت‌تری نسبت به سرفیس پرو خواهند داشت.

  1. سرفیس لپ‌تاپ ۲: سرفیسی سبک و مناسب برای افراد در حرکت

سرفیس مایکروسافت

نمایشگر ۱۳.۵ اینچ به‌کار رفته در سرفیس لپ‌تاپ ۲ شامل ۳.۴ میلیون پیکسل و رزولوشن آن ۲۲۵۶x1504 پیکسل می‌باشد؛ عمر باتری به‌کاررفته در آن نیز زیاد بوده و به ۱۴.۵ ساعت می‌رسد.

پردازنده به‌کاررفته در آن اینتل Core i5 و Core i7 می‌باشد. ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از ویژگی‌های قابل توجه سرفیس لپ‌تاپ ۲ است. در ورژن‌های بالاتر این مدل شما می‌توانید از ۱۶ گیگابایت رم در کنار ۲۵۶، ۵۱۲ مگابایت و یک ترابایت حافظه داخلی استفاده نمایید. وزن سبک این سرفیس باعث شده تا افرادی که به واسطه شغل خود مرتباً در حال رفت‌وآمد هستند و بیشتر به یک لپ‌تاپ احتیاج دارند تا تبلت، این سرفیس را انتخاب کنند، این دستگاه ۱.۲۸ کیلوگرم وزن دارد.

  1. سرفیس بوک ۲: سرفیس حرفه‌ای با صفحه‌نمایش بزرگ و کیفیت بالا

سرفیس مایکروسافت

سرفیس بوک ۲ در دو اندازه ۱۳ و ۱۵ اینچی ارائه‌شده است. این سرفیس از پردازنده Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند که باعث شده سرعت سیستم بالا رفته و سریع عمل کند. رزولوشن نمایشگر ۲۱۶۰ × ۳۲۴۰ پیکسل است و در هر اینچ ۲۶۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. این سرفیس دارای پورت‌های متعددی بوده و از این نظر کاربران به مشکلی برنمی‌خورند. شما در سرفیس بوک ۲ قابلیت استفاده در چندین حالت متفاوت مانند لپ‌تاپ عادی، تبلت و حالت استودیو را دارید. وجود قابلیت ویندوز هلو، صفحه‌نمایش بزرگ با رزولوشن بالا، صفحه‌کلید لوکس با نور پس‌زمینه و یک صفحه‌نمایش لمسی باعث شده که سرفیس بوک ۲ یک گزینه حرفه‌ای تبدیل شود.

  1. سرفیس استودیو: سرفیسی با صفحه‌کلید بی‌سیم، مناسب برای طراحان گرافیک، برنامه‌نویسان و ادیتورهای ویدیو

سرفیس مایکروسافت

سرفیس استودیو مانند یک کامپیوتر واقعی رومیزی است که با استفاده از طراحی زیبا می‌تواند به حالت استودیو تبدیل شود،. شما می‌توانید از این سرفیس به عنوان تبلت استفاده کرده و با قلم آن کار کنید، علاوه بر این موس و کیبورد بی‌سیم نیز می‌تواند بسیار از نیازهای شما را رفع کنند. صفحه‌نمایش آن ۲۸ اینچی و با تکنولوژی نوع PixelSense™ و با رزولوشن ۴,۵۰۰ x 3,000 (192dpi) ارائه‌شده است. سرفیس استودیو دارای پردازنده Core i5 با رم ۲ گیگابایتی است و شما می‌توانید آن را با پردازنده Core i7 و رم بالاتر نیز سفارش دهید اما قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. این سرفیس با صفحه‌نمایش بزرگ خود برای امور طراحی، برنامه‌نویسان و ادیتورهای ویدئوها بسیار مناسب می‌باشد.

  1. سرفیس استودیو ۲: سرفیسی با صفحه‌کلید بی‌سیم با قدرت و سرعت بالا، گران، برای افراد نوآور

سرفیس مایکروسافت

  • پشتیبانی داخلی از ارتباط بی‌سیم با دسته کنترلر Xbox One

این سرفیس نیز همانند نسل قبلی خود از یک کامپیوتر دسکتاپ پایه با قابلیت تبلت، و صفحه‌کلید مجازی تشکیل شده است. البته نمایشگر از کیفیت، کنتراست و روشنایی بیشتری برخوردار است و اندازه آن ۲۸ اینچ می‌باشد.

با توجه به پشتیبانی داخلی از ارتباط بی‌سیم با دسته کنترل Xbox One و قدرت گرافیکی بالاتر، از آن می‌توانید برای بازی‌های رایانه‌ای نیز استفاده کنید، کنترلر اکس باکس، یکی از بهترین گیم پدهای موجود در بازار به شمار می‌رود. از این صفحه‌نمایش چرخشی به‌وسیله قلم نیز می‌توانید بهره ببرید.

  1. سرفیس پرو ۶: یک سرفیس ۲ در ۱ گران و جدید

سرفیس مایکروسافت

  • صفحه‌نمایش به کاررفته و رزولوشن مناسب آن باعث شده که سرفیس پرو ۶ برای تماشای ویدئو و فیلم مناسب باشد.
  • قیمت بالای آن سرفیس پرو را به یک انتخاب سطح بالا تبدیل کرده که هرکسی قدرت خرید آن را ندارد.

سرفیس پرو از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی نوع Pixel Sense با رزولوشن ۱۸۲۴×۲۷۳۶ بهره می‌برد. وزن آن ۷۷۱ گرم می‌باشد. پردازنده به‌کاررفته در این سرفیس نسل هشتمی و ۴ هسته‌ای است. مدل ابتدایی آن با ۴ گیگابایت رم و مدل بعدی آن ۱۶ گیگابایت رم در خود جای داده است؛ حافظه داخلی آن نیز از ۲۵۶ گیگابایت شروع شده و ممکن است تا یک ترابایت نیز برسد.

  1. سرفیس هاب: سرفیسی برای ویدئو کنفرانس و جلسات آموزشی

سرفیس مایکروسافت

سرفیس هاب بر روی یک نمایش بزرگ ۵۵ تا ۸۴ اینچی ارائه می‌شود که برای سازمان‌های مختلف برای اجرا ویدئو کنفرانس و جلسات آموزشی استفاده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: کدام لپ‌تاپ اپل را تهیه کنیم؟
بیشتر بخوانید: بهترین‌های لپ‌تاپ‌های ایسر در سال ۲۰۱۸
بیشتر بخوانید: معرفی لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد