بهترین و جذاب‌ترین انیمیشن‌های ۲۰۱۸

0 1,623
  1. Incredibles 2

انیمیشن 2018

_ انیمیشن، ماجراجویی، اکشن

– امتیاز: ۸.۱

– رده‌بندی: PG*

– زمان انیمیشن: ۱۱۸ دقیقه

شگفت‌انگیزان یک انیمیشن موفق است که قسمت اول آن در سال ۲۰۰۴ توسط کارگردان خلاق برآر برد ارائه، و بعد از ۱۴ سال، قسمت دوم این انیمیشن موفق ساخته شد. این انیمیشن به تهیه‌کنندگی پیکسار و انتشار والت دیزنی پیکچرز در دسترس عموم قرار گرفته است.

داستان این انیمیشن در مورد یک خانواده با استعدادهای شگفت‌انگیز است که این استعدادها به صورت خدادادی در وجود آن‌ها گذاشته شده است. این خانواده شگفت‌انگیز سعی می‌کنند از این موهبت برای کمک به انسان‌ها و بشریت استفاده کنند.

در نسخه دوم انیمیشن شگفت‌انگیزان، داستان از همان ۱۴ سال پیش شروع می‌شود، گویی زمان زیادی از آن موقع نگذشته است. شرور داستان به نام Underminer به شهر حمله کرده و قصد دزدی از گاوصندوق مرکزی را دارد، اما از دست خانواده شگفت‌انگیز و فروزن فرار می‌کند. در این میان، این خانواده تبعیدشده بودند و تنها به جرم شگفت‌انگیز بودن هیچ فعالیتی نداشتند، اما یک خواهر و برادر که نسبت به خانواده شگفت‌انگیزها ارادت خاصی داشته و این کار را از پدرشان به ارث برده بودند، از آن‌ها می‌خواهند دوباره وارد میدان شوند. در این قسمت تصاویر باکیفیت بسیار بیشتری از نسخه سال ۲۰۰۴ ارائه می‌شوند و به جزئیات به‌صورت کاملاً ماهرانه پرداخته شده است (وب سافت).

انیمیشن شگفت‌انگیز تنها برای کودکان ساخته نشده است، بلکه بزرگ‌سالان نیز  شیفته آن شده‌اند، در این انیمیشن ابعاد خانوادگی به زیبایی به نمایش گذاشته شده است و دیالوگ‌های آن‌ها اغلب حالت طنزگونه دارد و مخاطب از آن خسته نمی‌شود. در این راستا یک بازی جذاب بر اساس شخصیت‌های دوست‌داشتنی این انیمیشن ساخته شده که اسم آن Lego Incredibles است و شما می‌توانید کنترل این خانواده عجیب را در دست گرفته و از بازی لذت ببرید.

 

۲.    Isle of Dogs

انیمیشن 2018

_انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– امتیاز: ۸

– رده‌بندی: PG-13*

– زمان: ۱۰۱ دقیقه

این اثر استاپ موشن به کارگردانی وس اندرسون ساخته شده است. افراد معروفی مانند اسکارلت جوهانسون و ادوراد نورتون در صداگذاری این اثر شرکت کردند. انیمیشن جزیره سگ‌ها در مورد یک شهر خیالی در ژاپن است، در این شهر خیالی، یک روز از شبکه‌های تلویزیونی، شهردار  اعلام می‌کند تمام سگ‌های ولگرد و خانگی باید به  بیرون شهر تبعید شوند. در واقع شهردار علت تبعید این سگ‌ها را نوعی بیماری  می‌دانند و دستور می‌دهد تا تمام سگ‌ها را به جزیره زباله‌ها ببرند تا انسان‌ها آلوده نشوند. پسر شهردار که به سگ خود علاقه زیادی داشت تصمیم می‌گیرد به جزیره زباله‌ها برود و سگ خود را پیدا کند. در این میان اتفاقاتی برای او و سگ‌های جزیره می‌افتد که در این انیمیشن به آن پرداخته شده است، برخی از سگ‌ها از این پسربچه و تمام انسان‌ها تنفر داشتند و برخی سعی می‌کنند با کمک به او به جامعه انسان‌ها برگردند.

این اثر بسیار جذاب، زیبا و مفهومی است و در برخی دیالوگ‌ها در آن طنز نیز به کار رفته است؛ اما چاشنی طنز به صورت کاملاً متعادل با جدیت داستان پیش می‌رود به‌طوری‌که بیننده از این تعادل به وجه می‌آید و جذابیت داستان بیشتر می‌شود. این  انیمیشن به‌احتمال بسیار زیاد کاندیدای اسکار  یا گلدن گلاب سال ۲۰۱۹ خواهد شد.

۳.    Hotel Transylvania 3: Summer Vacation

انیمیشن 2018

_ انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– امتیاز: ۶.۳

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۹۷ دقیقه

هتل ترانسیلوانیا، یک انیمیشن نام آشنا است که اکنون با قسمت سوم خود تحت عنوان تعطیلات تابستانی بازگشته است؛ این انیمیشن ساخت کمپانی سونی است و به کارگردانی گندی تارتاکوفسکی است. افرادی مانند آدام سندلر، سلنا گومز، اندی سمبرگ، کوین جیمز و بسیاری از افراد نام آشنای دیگر، صداگذاری این انیمیشن را بر عهده دارند.

در این داستان مردی به نام کنت دراکولا یک هتل مخصوص هیولاها احداث کرده است تا هیولاها بتوانند به دور از انسان‌ها و آزار اذیت‌های آن‌ها، در این هتل زندگی کنند. در قسمت‌های قبلی یک انسان وارد این هتل شد و طی اتفاقاتی با دختر او ازدواج کرد و حالا صاحب یک فرزند نیم انسان و نیم هیولا شده‌اند. در این قسمت از هتل ترانسیلوانیا، دختر کنت دراکولا با صدای سلنا گومز سعی می‌کند پدر خود را از مشغله‌های هتل دور کرده و به همراه اعضای خانواده به یک سفر دریایی از طریق مثلث برمودا ببرد. در این راستا و در این سفر دریایی و بر روی کشتی اتفاقات جذابی رخ می‌دهد که شما را به تماشا این انیمیشن میخکوب می‌کند.

خط داستانی این انیمیشن بسیار ساده و بیشتر مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد تا بزرگ‌سالان. در این انیمیشن از چاشنی طنز نیز استفاده شده است، اما به اندازه دو قسمت قبلی هتل ترانسیلوانیا  خنده‌دار نیست.

۴.     The Grinch

انیمیشن 2018

_انیمیشن، خانوادگی، کمدی

–  تا زمان نگارش مقاله؛ اکران نشده است (تاریخ اکران ۱۷ آبان ۱۳۹۷).

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۹۰ دقیقه

انیمیشن گرینچ یک انیمیشن موفق سال ۲۰۱۸ است که هنوز اکران نشده است اما با توجه به خبرهایی که از آن به گوش می‌رسد، یک انیمیشن جذاب  و پرطرفدار  خواهد شد. طبق اخبار این انیمیشن در ۱۷ آبان  ماه امسال اکران خواهد شد.

در این انیمیشن شخصیتی به نام گرینچ وجود دارد که یک موجود سبز رنگ پشمالو است که همیشه عصبانی و ناراحت است و سعی دارد خود را شبیه بابانوئل کرده و کریسمس را بدزد، این موجود در این انیمیشن با انسان‌های شاد و خوشحال روبه‌رو می‌شود و نمی‌تواند خوشی دیگران را ببیند، بنابراین سعی می‌کنند تمام تزئینات کریسمس را بدزد و این جشن را بر هم بزند. در همین راستا و در خط داستانی دوم دختربچه‌ای با دوستان خود سعی می‌کنند بابانوئل را به دام بیندازند. این دو خط داستانی، مضمون انیمیشن گرینچ را تشکیل می‌دهند.

صداپیشگی شخصیت گرینج را  بندیکت کامبربچ بازیگر نقش دکتر استرنج در فیلم جنگ بی‌نهایت بر عهده دارد.

۵.    Smallfoot

انیمیشن 2018

_انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– امتیاز: ۶.۸

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۹۶ دقیقه

انیمیشن اسمال فوت یا همان پاکوچولو،  یکی دیگر از انیمیشن‌های سال ۲۰۱۸ است . این انیمیشن بر اساس کتابی به نام Yeti Tracks (ردپای یتی) نوشته سرجیو پابلوز و کارگردانی کری کرپاتریک و جیسون رایزینگ است.

این انیمیشن خانوادگی و دارای اندکی طنز است. در این انیمیشن از موسیقی زیبا و اورجینال و ستارگان زیادی استفاده شده است که برای تمام سنین مناسب است و حتی بزرگ‌سالان را جذب می‌کند. یک موجود افسانه‌ای که در کوه‌های هیمالیا زندگی می‌کند و یتی نام دارد، بالاخره به این باور می‌رسد که موجودات زیرکی بنام انسان، وجود دارند. طبق افسانه‌ها اگر یک یتی بتواند یک انسان یا همان پاکوچک را پیدا کند معروف می‌شود و شانس به دست آوردن دختر رؤیاهای خود را دارد. بنابراین یتی به دنبال پاکوچک می‌گردد و با دنیای بسیار بزرگ انسان‌ها آشنا می‌شود.

 

در بورسیکا بخوانید: بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ که نباید از دست داد

 

۶.    Ralph Breaks the Internet

انیمیشن 2018

_انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– تا زمان نگارش مقاله اکران نشده است (تاریخ اکران ۳۰ آبان ۱۳۹۷).

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۱۲ دقیقه

انیمیشن رالف خرابکار ۲ به نام رالف اینترنت را خراب می‌کند، ۶ سال بعد از قسمت اول آن تولید شد. در قسمت اول رالف به‌عنوان شخصیت بد بازی‌های رایانه‌ای تصمیم گرفت به شخصیت خوب و موفقی تبدیل‌شده و از بازی همیشگی خود بیرون برود. در این راستا داستان‌های زیادی برای او رخ می‌دهد و سرانجام  به بازی قدیمی خود برگشته اما سبک زندگی خود را تغییر می‌دهد.

در قسمت دوم آن، در بازی شوگر راش، که در قسمت قبلی با آن آشنا شده‌ایم، به یک قطعه جایگزین نیاز دارند. رالف و ونلوپه، پرنسس دنیای بازی شکلاتی یا همان شوگر راش به دنبال آن قطعه وارد دنیای اینترنتی می‌شوند. در این راستا اتفاقاتی برای آن‌ها رخ می‌دهد، رالف که سن بالاتری دارد و با این دنیای بزرگ اینترنتی غریبه است به‌سختی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند اما این کار برای ونلوپه آسان‌تر است.

۷.    Early Man

انیمیشن 2018

_انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– امتیاز: ۶.۱

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۸۹ دقیقه

انیمیشن انسان‌های اولیه، از نوع استاپ موشن است که به کارگردانی نیک پارک تهیه شده است. این انیمیشن از شخصیت‌پردازی بسیار قوی‌ای برخوردار است و صداپیشگان بسیار قوی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

این انیمیشن داستان جذابی را روایت می‌کند که در آن یک شهاب‌سنگ با سطح زمین برخورد کرده و  انسان‌ها اولیه از این شهاب‌سنگ به‌عنوان یک توپ فوتبال استفاده می‌کنند. این بازی رفته‌رفته ماندگار شده و به‌عنوان  یک یادواره باستانی نسل به نسل می‌چرخد. سپس داستان به چند قرن جلوتر می‌رود که کماکان زندگی غارنشینی وجود دارد، اما این بار یک گروه از انسان‌های مزاحم برای این انسان‌ها مشکلاتی به وجود می‌آورند، داگ، شخصیت اصلی انیمیشن که در گروه انسان‌های اولیه قرار می‌گیرد، برای پس گرفتن محل زندگی خود و بیرون کردن نیروهای بدجنس، تیم قهرمانان فوتبال این تمدن را به چالش دعوت می‌کند و این داستان ادامه پیدا می‌کند.

۸.    Spider-Man: Into the Spider-Verse

انیمیشن 2018

_ انیمیشن، ماجراجویی، اکشن

– تا زمان نگارش مقاله اکران نشده است (تاریخ اکران ۲۳ آذر ۱۳۹۷).

– رده‌بندی: PG

انیمیشن مرد عنکبوتی، قسمت “به‌سوی دنیای عنکبوتی”  یکی دیگر از انیمیشن‌های جذاب سال ۲۰۱۸  و به کارگردانی پیتر رمزی، باب پرشیچتی و رادنی راتمن است.

در این انیمیشن مردان و زنان عنکبوتی از سرتاسر جهان برای یک هدف به دورهم جمع شده‌اند. در واقع در این انیمیشن برای بار اول کارکتر مایلز مورالز از دنیای کمیک وارد انیمیشن می‌شود و متوجه خواهد شد که تعداد زیادی از مردان و زنان عنکبوتی مانند او در جهان وجود دارد.

۹.    Sherlock Gnomes

انیمیشن 2018

_انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– امتیاز: ۵

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۸۶ دقیقه

انیمیشن شرلوک نومز در واقع دنباله انیمیشن نومئو و ژولیت است که در آن مجسمه‌های کوتوله‌ای به نام نومز نقش‌آفرینی می‌کنند. این انیمیشن از صداگذاران معروفی مانند جانی دپ و مایکل کین و امیلی بلانت استفاده کرده و از این طریق قصد داشته بینندگان بیشتری را به سمت خود جذب کند. جانی دپ صداگذار شخصیت اصلی این داستان یعنی شرلوک نومز است که با دستیار خود به حل معماهای پیچیده می‌پردازد.

نومئو و ژولیت از شرلوک نومز می‌خواهند که در مورد ناپدید شدن مرموز وسایل تزئینی باغ آن‌ها تحقیق کند و در این راستا با داستان‌هایی روبه‌رو می‌شوند.

۱۰.Peter Rabbit

انیمیشن 2018

_انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– امتیاز: ۶.۶

– رده‌بندی: PG

_زمان: ۹۵ دقیقه

انیمیشن پیتر خرگوشه به کارگردانی ویل گلاک ساخته شد. در این انیمیشن شخصیت کارتونی خرگوش برای ما  بسیار آشنا است اما بعد از نقش‌آفرینی‌های بسیاری که داشته اکنون در استودیو انیمیشن‌سازی سونی حضور دارد.

در این انیمیشن چند خرگوش به همراه حیوانات دیگری در یک روستای کوچک زندگی می‌کنند، در این روستا چند خانه برای انسان‌ها نیز ساخته‌شده است. یکی از این خانه‌ها متعلق به پیرمردی است که دوست ندارد این حیوانات وارد باغش شوند و با آن‌ها مبارزه می‌کند. پیرمرد قصه فوت می‌کند و پیتر خرگوشه مالکیت خانه را بر عهده می‌گیرد و با ورود وارث خانه،  نبردی سخت بین حیوانات و وارث خانه صورت می‌گیرد.

۱۱.Teen Titans Go! To the Movies

انیمیشن 2018

_انیمیشن، اکشن، کمدی

– امتیاز: ۶.۸

– رده‌بندی: PG

_زمان: ۸۴ دقیقه

شخصیت‌هایی به نام تایتان‌های نوجوان از قدیم در برخی از انیمیشن‌ها از جمله سریال انیمیشنی به نام Teen Titans حضور داشتند، اما حضورشان در این سریال موفق نبود. بعد از مدتی وارد انیمیشن به نام Teen Titans Go شدند، و طرفداران زیادی پیدا کردند. انیمیشن Teen Titans Go! To the Movie از این انیمیشن اقتباس گرفته شده است.

این انیمیشن کمدی، ابرقهرمانانه و داری داستانی بسیار ساده است. در این انیمیشن یک گروه ۵ نفره از تایتان‌های نوجوان  به فرماندهی شخصیتی به نام رابین، تصمیم می‌گیرند از حالت بچه‌گانه خود در ذهن بقیه خارج شوند، و قهرمانانه رفتار کنند.

۱۲.The Stolen Princess: Ruslan and Ludmila

انیمیشن 2018

_انیمیشن، تخیلی، کمدی

– امتیاز: ۶.۳

– رده‌بندی: PG

_زمان: ۸۵ دقیقه

این انیمیشن نیز مانند انیمیشن‌های قدیمی دوران کودکی ما است، دختر و پسری که عاشق یکدیگر می‌شوند و دختر توسط یک شخص بد ربوده خواهد شد. آیا هنوز این انیمیشن‌ها موردتوجه کودکان قرار می‌گیرد؟ بااین‌حال تماشای انیمیشن سلیقه‌ای است و انیمیشن  شاهزاده ربوده شده نشان داده است که طرفداران خاص خودش را دارد.

در این داستان پسری که آرزوی شوالیه شدن بر سر دارد با یک دختر جوان ملاقات کرده و عاشقش می‌شود، ازقضا این دختر جوان یک شاهزاده است، در ادامه داستان جادوگری بدجنس شاهزاده را می‌دزدد و پسر عاشق قصه، وارد داستان‌های جدیدی می‌شود.

این انیمیشن محصول کشور اوکراین و به کارگردانی Oleg Malamuzh و نویسندگی Yaroslav Voytseshek توسط دو کمپانی Ukrainian State Film Agency و Animagrad Animation Studio منتشر شده است.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: بهترین سریال‌های ۲۰۱۸ را از دست ندهید

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد