انواع فریزرهای مستقل و ویژگی‌های آن‌ها

0 751

در نگاه اول ممکن است، فریزر یک وسیله بسیار ساده به نظر برسد، که فقط مواد غذایی را سرد نگه می دارد، اما هنگامی تصمیم می گیریم که یک فریزز بخریم، سوالات بسیار زیادی برای ما به وجود می آید. در خانه های مدرن امروزی، به دلیل کمبود فضا، یخچال و فریزر در یک دستگاه یکپارچه عرضه می شوند، در واقع این دو وسیله در یک وسیله تعبیه شده است که ممکن است فضای کافی برای ذخیره مواد غذایی در اختیار شما قرار ندهد. بنابراین اگر به علت مشغله هایی که دارید، ترجیح می دهید به صورت عمده خرید کنید و یا همیشه در مسافرت هستید و به یک فریزر همراه احتیاج دارید، یا اینکه به شکار می روید و هربار با کلی گوشت به خانه می برمی گردید، باید به فکر یک فریزر مستقل باشید. در این مطلب سعی می کنیم انواع فریزرها و ویژگی های آنها را به شما معرفی کنیم تا با دید بهتری انتخاب کنید. اگر این تمایل در شما به وجود آمده است که یک فریزر مستقل تهیه کنید، می توانید این سه نوع فریزر مستقل را در نظر بگیرید:

فریزر ایستاده

فریزرهای ایستاده به علت سهولت در استفاده شان بسیار محبوب هستند، معمولا فضای زیادی را اشغال نمی کنند، به راحتی جابه جا می شوند، فضای آن به طور معمول به گونه ای است که می توانید مواد غذایی تان را به راحتی در آن سازماندهی می کنید. این نوع فریزر ها قیمت نسبتا بالایی دارند، و انرژی بیشتری نیز مصرف می کنند. اما همانطور که گفتیم به علت سهولت استفاده بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.

فواید

– فضای زیادی اشغال نمی کند.

– مواد غذایی به راحتی در آن سازماندهی می شود.

– می توان مواد غذایی مختلفی در آن نگهداری کرد و به راحتی قابل دسترس هستند.

– به آسانی جا به جا می شود.

اما این نکات را نیز به خاطر بسپارید:

– ممکن است قیمت بالایی داشته باشند.

– انرژی بیشتری مصرف کنند.

 

در بورسیکا بخوانید: عواملی که در هنگام خرید فریزر، باید به آن دقت کنید

 

فریزرهای صندوقی

این فریزرها از نظر قیمت و میزان انرژی که مصرف می کنند، انتخاب معقولانه به نظر می رسند. ظرفیت این فریزرها نسبت به مدل هاب دیگر بیشتر است. اگر غذای بسیاری برای نگهداری در فریزر دارید و یا اندازه این غذا ها بسیار بزرگ است ، می توانید از این نوع فریزر استفاده کنید. این مدل نسبت به مدل قبلی انرژی کمتر مصرف می کند و هنگامی که جریان برق قطع شود مدت زمان بیشتری مواد غذایی را سرد نگه می دارد. استفاده از این نوع فریزر راحت نیست، چون تعدادی از مواد غذایی در قسمت زیرین قرار می گیرند و در صورتی که به آن ها احتیاج داشته باشید باید تمام مواد را کنار بزنید تا مواد مورد نظر خود را پیدا کنید. ممکن است درون این فریزرها یخ بزند و شما باید به صورتی دستی این یخ ها را جدا کنید. به طور کلی با توجه به هزینه اولیه و هزینه که طی مدت استفاده در طولانی مدت، از این فریزر عاید شما می شود، در مجموع نسبت به مدل ایستاده هزینه کمتری ایجاد می کند.

فواید

– مقرون به صرفه هستند.

– ظرفیت آن ها زیاد است.

– انرژی کمتری مصرف می کند.

اما این نکات را نیز به خاطر بسپارید:

– دسترسی به مواد غذایی سخت است.

– معمولا نیاز به یخ زدایی دستی دارد.

فریزرهای قابل حمل

این نوع فریزرها ظرفیت بسیار کمی دارند، بنابراین برای خانواده های کوچک و یا افرادی که مواد غذای کمی ذخیره می کنند، مناسب هستند. هزینه آن ها بسیار کم است، و ویژگی های متنوعی دارند که در فریزرهای دیگر مشاهده نمی شود.

مثلا شما می توانید با استفاده از این فریزر مواد غذایی را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنید، این فریزر برای افرادی که غذای خود را حمل می کنند مناسب است. به دلیل این ساختار منحصر به فرد از این فریزرها در کشتی ها و قایق ها، کمپ ها و سفرهای طولانی و مسافرت با ون ها استفاده می شود. این بسیار شگفت انگیز است چون شما مجبور نیستید مرتب یخ تهیه کنید تا مواد غذایتان را برای چند ساعت بیشتر، سالم نگه دارید. شما فقط درجه این فریزر را تنظیم می کنید وتمام کارها را به او می بسپارید.

فواید:

– مقرون به صرفه هستند.

– امکان حمل غذا در مسافرت را دارند.

– نیازی به یخ ندارید تا غذای خود را سرد نگه دارید

– گزینه مناسبی برای کمپ، ماهیگیری و مسافرت های جاده ای هستند.

اما این نکات را نیز به خاطر بسپارید:

ظرفیت آن کوچک است.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد