آشنایی با پنج نوع از جارو برقی‌های کاربردی

0 1,119

هر خانه ای، به ویژه خانه هایی که تماما با فرش پوشیده شده اند باید با یک جارو برقی مناسب مجهز شوند. جارو برقی تنها به پاکیزگی خانه کمک نمی کند (البته تمیزی به اندازه کافی مهم است) بلکه با کاهش عوامل حساسیت زا می تواند به افراد مبتلا به آلرژی نیز کمک بسیاری کند. هر بار که کیسه یا ظرف جارو برقی را خالی می کنید، متوجه می شوید که جارو برقی برای داشتن یک خانه تمیز ضروری است.

بخش حیرت انگیز خرید جارو برقی این است که گزینه های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها ویژگی های متفاوتی دارند. برای پیدا کردن بهترین جارو برقی، باید نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن جاروبرقی خود را انتخاب کنید. این راهنمای خرید به شما کمک می کند تا ایده خوبی برای خرید جارو برقی بدست آورید. اکثر جاروبرقی هایی که با آن روبرو می شوید تحت پنج طبقه زیر قرار می گیرند. اجازه دهید نگاهی دقیق تر به مزایا و معایب هر یک بیندازیم.

۱- جارو برقی مستقیم

جارو برقی مستقیم نوع محبوبی از جارو برقی ها هستند که بیشتر افراد با آن آشنا هستند.

این جارو برقی ها به علت تمیز کردن فرش های بزرگ معروف هستند اما شکل و اندازه آن ها متفاوت است و ویژگی هایی را ارائه می دهند که برای بسیاری از مصرف کنندگان جذاب هستند. این نوع جارو برقی ها چه بزرگ باشد، چه سبک وزن باشد برای تمیز کردن نقاط سخت از جمله زیر مبلمان مناسب نیستند.

انواع جارو برقی:
علاوه بر این، این نوع جارو برقی ها را می توان به دو نوع مختلف از واحدهای کیسه ای و استوانه ای تقسیم کرد.

جاروبرقی کیسه‌ای: همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع جارو برقی ها از یک کیسه تشکیل شده اند که باید پس از هر بار پر شدن، خالی شوند. این باعث می شود تمیز کردن آن آسان باشد.

جارو برقی بطری‌ای: این نوع جارو برقی ها کیسه ندارند، بلکه یک ظرف ساده دارند که باید پس از هر بار پر شدن تمیز شوند. تمیز کردن این مدل در عین اینکه آسان است، مانع کثیف شدن دست ها می شود.

فواید:

این نوع جاروبرقی ها فرش ها را به طور کامل تمیز می کنند.
استفاده از آن بسیار آسان و ساده است.
طیف گسترده ای از مدل های مقرون به صرفه در بازار وجود دارد.
ارگونومی درستی دارد.

این موارد را به خاطر بسپارید:

برای دسترسی به نقاط دشوار مناسب نیستند.
بیشتر مدل‌های آن بزرگ و سنگین هستند، هر چند که همیشه این طور نیست …
این نوع جاروبرقی ها ممکن است پر سر و صدا باشند.

۲- جارو برقی کنیسر

جاروبرقی های کنیسر مانند جارو برقی های مستقیم سطح فرش را کامل تمیز نمی کنند، اما تنوع بسیاری دارند. جاروبرقی کنیسر شهرت فوق العاده ای برای تمیز کردن کف سخت مانند چوب، کاشی و بتن های داخلی دارد. آنها همچنین برای تمیز کردن پله ها، پرده ها، لوازم داخلی و همه نقاط غیر قابل دسترس درست عمل می کنند، در حالیکه جارو برقی های مستقیم اینگونه نیستند. بسته به مدلی که انتخاب می کنید، جارو برقی کنیسر دارای لوازم جانبی مختلفی است.

متاسفانه، این نوع جاروبرقی ها گرانقیمت تر از مدل جارو برقی های مستقیم هستند. همچنین نسبتا بزرگ تر از آن ها هستند، که این مسئله باعث می شود در جاسازی آن دچار مشکل شوید.

فواید:

چند منظوره: جارو برقی کنیسر می تواند برای سطوح و اقلام غیر از کفپوش استفاده شود.
برای نقاطی که به سختی در دسترس هستند از جمله پله ها، پرده ها و زیر مبلمان عالی هستند.
از بقیه جارو برقی ها سر و صدای کمتری دارند.
بسیاری از پیوست ها و لوازم جانبی در آن موجود است.

این موارد را به خاطر بسپارید:

این جارو برقی ها از جارو برقی های مستقیم گران قیمت تر هستند.
ممکن است استفاده از آن ها کمی سخت باشد.

۳- جارو برقی رباتیک

امروزه جاروبرقی های رباتیک پیروزی درخشانی را بدست آورده اند، این جارو برقی ها اولین ربات کاربردی هستند که به طور گسترده برای خانه ها کاربرد دارند. جارو برقی روباتیک تقریبا بدون نیاز به کار دستی کار می کند و همه کارها را خودش به تنهایی انجام می دهد. آنها بی سیم و قابل برنامه ریزی هستند، بنابراین می توانید آنها را تنظیم کنید و بروید. گرچه به اندازه جارو برقی های مستقیم و کنیسر فرش ها را تمیز نمی کنند، اما در وقت شما مقدار زیادی صرفه جویی می کنند.

فواید:

از شما کار کمتری می گیرد.
در وقت شما صرفه جویی می کند.
برای افرادی که مشکلات تحرکی دارند، مفید است.
بسیار آرام است.

این موارد را به خاطر بسپارید:

مانند جارو برقی‌های دیگر کامل تمیز نمی‌کند، یعنی کمتر از آن‌ها تمیز می‌کند.
برای خانه‌هایی با مبلمان زیاد و یا اتاق‌های متنوع مناسب نیست.

۴- جارو برقی پاک کننده

جارو برقی های پاک کننده کمی ارزان تر از جارو برقی های موجود در بازار هستند. آنها برای استفاده، سبک وزن و آسان هستند. از لحاظ شکل و اندازه آنها می توانند تقریبا در هر کجا قرار بگیرند. آنها برای تمیزکردن سریع عمل می کنند.

متاسفانه، این نوع جاروبرقی ها فاقد قدرت، قابلیت و تمیز کاری کامل هستند. با این حال نمی توان گفت که آن ها کاربردهای خود را ندارند. آنها معمولا در تمیز کردن نقاط سخت زمین و همچنین تمیز کردن ظروف کوچک بسیار سریع عمل می کنند. این جارو برقی ها به شما امکان می دهند که به سرعت فضای کوچک روی کف یا خاک روی فرش را تمیز کنید.

فواید:

برای استفاده سبک و آسان هستند.
می توان بدون استفاده از فضای بیش از حد آن ها را جاسازی کرد.
بسیاری از گزینه های مقرون به صرفه آن موجود است.

این موارد را به خاطر بسپارید:

بسیار دقیق تمیز نمی کند.
فاقد قدرت و عملکردی است که سایر جاروبرقی های دیگر دارند.

۵- جارو برقی دستی

جارو برقی دستی به راحتی استفاده می شود. از آنجا که آنها کوچک هستند، مجبور نیستید طناب را پشت سر آنها بکشید. می توانید با این جارو برقی ها مکان های دیگری مانند داخل خودرو و سطوح مبلمان را تمیز کنید. مزایای اصلی این نوع جارو برقی ها انتقال پذیری آنهاست. اما مزایای دیگر آن این است که آنها برای استفاده کوچک و سبک هستند.

برای افرادی که حیوان خانگی دارند، یک جارو برقی دستی لازم است تا در حذف موهای حیوان از اثاثیه یا لوازم خانه به آن ها کمک کند.

بدیهی است، این نوع جاروبرقی ها برای تمیز کردن سطوح بزرگ مانند کف خانه مناسب نیستند، اما به سرعت می توانید داخل خودرو، مبلمان، پرده ها، پله ها و دیگر نقاط بسیار دشوار را تمیز کنید.

فواید:

مقرون به صرفه هستند.
سبک و قابل حمل هستند.
استفاده از آن ها بسیار آسان است.
برای تمیز کردن اتومبیل، مبلمان، پرده ها و دیگر نقاط سخت مناسب هستند.
یک انتخاب عالی برای دارندگان حیوانات خانگی هستند.

این موارد را به خاطر بسپارید:

برای کارهای بزرگ مفید نیست.
تمیز کاری کاملی انجام نمی دهد.

 

بیشتر بخوانید: کدام را بخریم؟ جارو برقی یا جارو شارژی؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد