آلوئه‌ورا، یک عنصر محبوب برای درمان آکنه

0 937

آلوئه‌ورا یکی از محبوب‌ترین داروهای گیاهی به شمار می‌رود که هزاران سال است بشر از خواص دارویی آن بهره برده است. این گیاه فواید بسیاری برای سلامتی پوست و مو دارد، در مطلب زیر راه های استفاده از محصولات آلوئه ورا را مشاهده می کنید:

ماسک صورت آلوئه‌ورا، عسل و دارچین

آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتری است و می تواند به کنترل و کاهش باکتری‌های آکنه کمک کند. دو ماده دیگر (دارچین و عسل ) هم اثرات مشابهی دارند. با ترکیب این سه ماده، شانس خود را برای داشتن پوست صاف و بدون آکنه افزایش دهید.

چگونه درست کنید؟
دو قاشق غذاخوری عسل خام را با یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا مخلوط کنید. مخلوط باید به راحتی روی صورت پخش شود. قبل از اینکه این ماسک را به صورت خود بزنید ۱/۴ قاشق غذا خوری دارچین به آن اضافه کنید، سپس ماسک را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید ۵ الی ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند. بعد از آن، صورت خود را کامل بشویید.

ماسک صورت آلوئه‌ورا و آب لیمو

ماسک صورت آلوئه ورا و آب لیمو باعث شادابی پوست می شود. این ماسک در حالی که منافذ پوست را پاک می کند، باکتری های مربوط به آکنه را هم از بین می برد. برخی از مطالعات بالینی نشان داده است، میوه های اسیدی مانند آب لیمو در ریشه کن کردن آکنه موثر هستند.

چگونه درست کنید؟
برای این ماسک، از آلوئه ورا به عنوان پایه ماسک استفاده کنید، حدود ۱/۴ قاشق چای خوری آب لیمو به ۲ قاشق غذاخوری آلوئه ورا اضافه کنید. اگر به مقدار بیشتری از این ماسک نیاز دارید، نسبت آلوئه ورا به آب لیمو را در حدود ۸ به ۱ نگه دارید تا پوستتان با اسیدی بودن ترکیبات تحریک نشود. مخلوط را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید پس از آن صورت خود را کامل بشویید.

اسپری ضد باکتری آلوئه‌ورا

از آنجا که آلوئه ورا می تواند رشد سلول های سالمِ پوست را تحریک کند، ممکن است اسپری پاک کننده آلوئه ورا ارزش خرید داشته باشد. این محلول می تواند بدون ایجاد درخشش یا تولید بیش از حد روغن، منافذ پوست را از بین ببرد.

چگونه استفاده کنید؟
مراقب باشید که این اسپری را از چشمانتان دور نگه دارید، هنگامی که می خواهید این خنک کننده را به صورت خود بزنید، قبل از مصرف، به خوبی تکان دهید.

آلوئه‌ورا، قند و روغن نارگیل

اگر دوست دارید برای درمان آکنه از داروهای طبیعی استفاده کنید، ممکن است بخواهید آلوئه ورا را با روغن نارگیل و شکر ترکیب کنید. این مخلوط به عنوان لایه بردار عمل می کند و پوست را از سلول های مرده خلاص می کند. شکر خام می تواند به آرامی این سلول های قدیمی را از بین ببرد. روغن نارگیل دارای خاصیت ضد باکتریایی است و همچنین به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند. اسید اصلی در روغن نارگیل مورد مطالعه قرار گرفته و یک درمان امیدبخش برای آکنه شناخته شده است. مخلوط کردن این سه ماده با هم می تواند پوست را صاف و مرطوب کند.

چگونه درست کنید؟
از روغن نارگیل به عنوان پایه استفاده کنید، نصف فنجان روغن نارگیل را با نصف فنجان شکر مخلوط کنید. سپس ۱/۴ فنجان ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید، این ترکیب را می توانید در یخچال نگهداری کنید. این مخلوط را به آرامی روی صورت خود بگذارید و بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید.

کرم آلوئه‌ورا

بسیاری از کرم های آکنه و محصولات ضد آکنه شامل آلوئه‌ورا هستند. اگر تا الان از محصولات آلوئه‌ورا استفاده نکرده اید، ممکن است بخواهید بعضی از آن‌ها را به وسایل آرایشی خود اضافه کنید. آلوئه‌ورا دارای قابلیت ضد التهابی است و همین آن را تبدیل به یک عنصر محبوبِ تجاری برای درمان آکنه کرده است.

 

بیشتر بخوانید: چگونه از روغن زیتون برای درمان آکنه استفاده کنیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد