ابزارهای کاربردی در راستای کاهش وزن و تناسب اندام

0 791

مهم ترین قسمت کاهش وزن، کنترل غذا و سالم خوردن است، اما ورزش و فعالیت های بدنی نیز نقش مهمی ایفا می کنند. فعالیت های بدنی در کنار عادات غذایی خوب روند کاهش وزن را سرعت بخشیده و میزان استرس شما را کاهش می دهد.

در این راستا شما می توانید از تجهیزات و وسایل سازگار با برنامه های فیتنس استفاده کنید، یک هدفون بلوتوث بر روی گوش خود بگذارید و یک ساعت با سرعت متغیر بدوید و از ورزش کردن لذت ببرید. در این مطلب تعدای از لوازم جانبی و تجهیزات مناسب با فعالیتهای بدنی در سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی می کنیم.

۱- The Fitbit Aria Smart Scale

این وسیله یک دستگاه اندازه گیری وزن می باشد که با برنامه های فیتنس سازگار است، هنگامی که شما بر روی آن قرار می گیرید، از طریق وایفای اطلاعات را به برنامه گوشی ارسال می شود. این دستگاه؛ وزن، میزان چربی بدن، BMI را اندازه گیری کرده و تا ۸ کاربرمی تواند از آن استفاده نمایند. این دستگاه نه تنها با برنامه Fitbit سازگاتر است بلکه با برنامه های کاربردی دیگری که در زمینه فیتنس ارائه شده اند سازگاری دارد. دستگاه مذکور را می توانید با قیمت ۱۲۹٫۹۹ دلار خریداری کنید.

۲- Lose It Scale

در صورتی که از برنامه Lose It weight loss استفاده می کنید می توانید این دستگاه راخریداری کنید، این وسیله از طریق بلوتوث و وایفای به دستگاه تلفن شما وصل شده و با برنامه مورد نظر همگام سازی می شود، قیمت آن نسبت به مدل قبلی ارزان تر و در حدود ۳۵ دلار است. این وسیله وزن بدن، میزان هیدراسیون آن را اندازه گیری می کند. در واقع ترکیب بدن از قبیل کل آب بدن، درصد چربی بدن و توده بدون چربی را برآورد می کند.

۳- WiThings Smart Body Analyzer

این دستگاه میزان وزن، چربی بدنی، شاخص توده بدنی را اندازه گیری می کند این دستگاه شامل حالت “Athlete” است تا بر اساس نوع بدن شما، اندازه گیری را به صورت دقیق تری انجام دهد. این دستگاه اهداف، نکات و یاداوری هایی به صورت هفتگی ارائه می دهد، داده ها از طریق بلوتوث و وایفای به گوشی منتقل میشود، دستگاه مذکور علاوه بر موارد ذکر شده، ضربان قلب کاربر، سطح کربین دی اکسید و دمای اتاق را نیز اندازه گیری می کند و با قیمت ۷۴٫۹۹ دلار در آمازون به فروش می رسد.

۴- Fitbit Charge 2

این وسیله یک دستبند هوشمند پوشیدنی است که از طریق آن می توانید ضربان قلب، و داده های مربوط به تناسب اندام مانند تعداد گام ها، مسافتی که طی کرده اید، میزان سوزاندن کالری، صعود از پله، زمان که صرف ورزش کرده اید و همچنین میزان و کیفیت خواب را کنترل کنید، باتری این دستبند بسیار با کیفیت است و تا یک هفته شارژ می ماند. فیت بیت به خصوص برای کسانی که علاقه‌مند به پیاده روی یا دویدن باشند و در عین حال بخواهند وزن خود را نیز کنترل کنند محصولی ایده‌ال است. محاسبه تعداد قدم‌های کاربر از طریق این دستگاه به خوبی و به دقت انجام می‌شود، ذخیره اطلاعات مربوط به خواب نیز یکی دیگر از ویژگی های برجسته این دستنبند هوشمند است، در واقع از روی میزان تکان خوردن و ضربان قلب متوجه می شود کیفیت خواب شما چه مقداراست. تمامی داده ها این دستبند به صورت بی سیم با دستگاه اندروید و آیفون همگام سازی می شود.

۵- FitBit Blaze

یک نوع ساعت هوشمند است که بسیاری از قالبیت های کاربردی در مورد تناسب اندام را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد. این ساعت میزان ضربان قلب، تعداد گام ها، کیفیت خواب، میزان کالری سوزانده شده و فعالیت های مربوط به ۱۵ نوع ورزش خاص را تحت پوشش قرار داده و کنترل می کند. این دستگاه به صورت خودکار زمان شروع فعالیت، نوع آن و زمان اتمام ورزش تان را متوجه می شودو دیگر نیازی نیست آن را به صورت دستی وارد نمایید. طول عمر باتری آن در حدود ۵ روز است، شما می توانید علاوه بر فعالیت های ورزشی، به پیامک ها، تماس ها خود پاسخ داده و رویدادهای موجود در تقویم را بررسی کنید، همچنین کنترل موزیک ازدیگر ویژگی های کاربردی این ساعت هوشمند است.

۶- Apple Watch

این ساعت هوشمند نمونه ای دیگری از تجهیزات مخصوص به ورزش است. پشتیبانی از LTE و UMTS ویژگی‌های اصلی اپل واچ محسوب می‌شوند. با استفاده از این دو ویژگی کاربران می‌توانند به‌راحتی تماس برقرار کرده و موزیک‌های مورد علاقه خود را مستقیما از سرویس اپل موزیک بر روی این ساعت پلی کنند.
میزان فعالیت های بدنی تان توسط این ساعت هوشمند اندازه گیری می شود، عمر باتری این ساعت بیشتراز دو روز است و شما از طریق آن می توانید ضربان قلب خود را نیز بررسی کنید. برای مثال هر مرتبه که دستتان را بلند می‌کنید تا ساعت را نگاه کنید، می‌توانید ضربان لحظه‌ای قلبتان را هم مشاهده کنید. این ساعت ها ضد آب هستند و پردازنده ی سریعی در آنها به کار گرفته شده است. اپل واچ مجهز به بلوتوث میباشد و حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است.

۷- Your Smartphone

در صورتی که بودجه کافی برای خرید تجهیزات و ابزار های کنترل فعالیت بدنی خود را ندارید، می توانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید، در واقع از طریق سنسورهای که در گوشی آیفون و اپل شما قرار دارد به راحتی می توانید میزان فعالیت های خود را کنترل کنید. گوشی های جدید آیفون می توانند میزان و زمان راه رفتن شما، و صعود از پله را اندازه گیری کنند. که بسته به نوع آیفون شما قابلیت های جدیدتر و کاربردی تر به آن اضافه می شود. دستگاههای اندروید نیز از سنسورها و برنامه هایی برای تناسب اندام، ردیابی حرکات وتمرینات بهره می برند. برنامه Google Fit یکی از برنامه هایی است که میتوانید از آن استفاده نمایید.

۸- بازوبند برای اندروید و اپل

در صورتی که قصد دارید از گوشی همراه خود برای کنترل فعالیت های بدنی خود استفاده نمایید، بازو بند می تواند شما را در این امر یاری کند. در این صورت بدون اینکه مجبور باشید گوشی خود را حمل کرده و یا در جیب خود قرار دهید، به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید. برای انتخاب یک بازو بند احتیاج نیست هزینه زیادی پرداخت کنید، کافی است یک مدل با کیفیت و دارای نوار تنظیم سایز را تهیه کنید تا بتوانید آن را با اندازه بازو خود انطباق دهید. بازو بند Tuneband یکی از بهترین گزینه هاست که با قیمت مناسب در آمازون به فروش می رسد.

۹- هدفون‌های بلوتوثی با کیفیت

گوش کردن موسیقی در حین ورزش می واند میزان انگیزه و فعالیت بدنی شما را بیشتر کند و باعث شود از ورزش کردن خود لذت ببرید. در این راستا بهتر است از هدفون های بی سیم استفاده کنید تا سیم های هدفون برای شما دست و پا گیر نباید و فعالیت بدنی شما رادچار اختلال نکند. دو هدفون بی سیم JayBird BlueBuds X2 و Plantronics BackBeat FIT نمونه خوبی برای این کار هستند. iFrogz Free Rein نیز از نظر بودجه وکیفیتی که ارائه می دهد مناسب است. البته در این زمینه هدفون های بی سیم بسیارزیادی ارائه شده است که با اندکی تحقیق می توانید بهترین مدل آن را پیدا کنید.

۱۰- میز کار

بسیاری از ما در طول روز، به صورت نشسته و پشت میزهای اداری، کار می کنیم و فرصتی برای ورزش و فعالیت های بدنی نداریم. امااگر از میز های مخصوص و ایستاده استفاده می کنیم می توانیم در طول روز کالری زیادی را بسوزانیم. طبق تحقیقات اگر در روز ۳ ساعت به صورت ایستاده کار کنید، در طی یک سال بیش از ۳۰۰۰۰ کالری می سوزانید که معادل ۸ پوند چربی می باشد.
نمونه ای از این میزهای ایستاده، میز WorkFit-D است که از طریق آن می توانید به صورت ایستاده و نشسته کار کنید، با استفاده از این میز حرکت و فعالیت بدنی شما در طول کار ، محدود نمی شود.
در صورتی که بودجه خرید یک میز ایستاده را ندارید می توانید با اضافه کردن تجهیزات به میز فعلی خود، این امکان را برای خود فراهم کنید.

بهتر است تنبلی را کنار بگذارید، یک برنامه فیتنس کاربردی را دانلود کرده و با استفاده از این ابزار ها ورزش را شروع کنید. ادغام این ابزار ها با برنامه ها کاربردی و تلاش شما می تواند پیشرفت تان را دو برابر کند.

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی بهترین مچ‌بندهای هوشمند موجود در بازار

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد