از بین بردن غبغب زیر چانه

0 1,482

اگر چه گونه‌های چاق در کودکان قابل ستایش است، اما این سناریو برای بزرگسالان کمی متفاوت است. چاقی بیش از حد، به ویژه در اطراف فک، نشانه مشخصی از تجمع چربی است که به عنوان غبغب زیر چانه نامیده می‌شود. این وضعیت نه تنها هشدار دهنده است بلکه در زیبایی صورت هم تاثیر می‌گذارد. روش‌های زیادی برای از بین بردن غبغب زیر چانه وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

علت غبغب زیر چانه

سن: افزایش سن می تواند سبب تضعیف پوست شود که این عامل ممکن است باعث ایجاد غبغب شود.
ژنتیک: افرادی که دارای سابقه خانوادگی غبغب یا افتادگی پوست هستند، ممکن است دچار غبغب شوند.
افزایش وزن: انباشت چربی باعث افتادگی پوست می‌شود و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.
پیری: با فرا رسیدن پیری، رسوبات کلاژن ضعیف می‌شود که این وضعیت باعث ایجاد چربی در ناحیه گردن می‌شود و می تواند منجر به افتادگی پوست و در نتیجه غبغب شود.

در حالی که رژیم غذایی قطعا نقش مهمی در کاهش وزن ناخواسته دارد، اما چند درمان خانگی و تمرینات ساده وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا از شر غبغب خلاص شوید. خواندن مطلب زیر را ادامه دهید تا درباره آن بیشتر بدانید:

۱. Scoop

برای اطمینان از اینکه می‌توانید از لایه‌های چربی زیر چانه خود خلاص شوید، باید از تمرینات خاصی پیروی کنید. Scoop اولین چیزی است که باید انجام دهید تا بتوانید غبغب زیر چانه را از بین ببرید. Scoop یک تمرین اولیه است که می‌تواند توسط هر کسی انجام شود. برای انجام درست این ورزش، باید دهان خود را باز کنید. سپس لب پایین خود را روی دندان‌های پایین خود رول کنید. سپس دهان خود را ببندید و سعی کنید سر خود را بلند کنید، از طرفی مطمئن شوید که لب‌ها در همان حالت هستند. این تمرین باعث ایجاد تنش و فشار در چانه خواهد شد و همچنین پوست را می‌کشد تا انعطاف پذیر و محکم‌تر شود. تکرار این تمرین برای پنج تا هفت بار در روز به شما کمک می‌کند تا چربی زیر چانه خود را از بین ببرید.

۲. لمس کردن بینی

تمرین بعدی که به شما کمک می‌کند تا از شر غبغب خلاص شوید، لمس کردن بینی است. انجام این تمرین بسیار ساده است، به این ترتیب که با استفاده از زبان خود باید بینی خود را لمس کنید. لمس خود را تا آنجا که ممکن است گسترش دهید تا بتوانید به نوک بینی خود برسید. این ورزش آسان است و به شما کمک می‌کند ماهیچه‌های زیر چانه خود را توسعه دهید. تکرار این تمرین چربی‌های زیر چانه یا غبغب را از بین می‌برد. افرادی که هفته‌ها تلاش کردند و این تمرین را انجام دادند اظهار داشتند که این ورزش به تدریج غبغب را از بین می‌برد.

غبغب زیر چانه

۳. کشیدن گونه‌ها

تمرین سوم که به شما کمک می‌کند تا لایه‌های چربی زیر چانه خود را از بین ببرید، کشیدن گونه‌ها می‌باشد. برای انجام درست این ورزش، باید سر خود را به سمت چپ بچرخانید و سپس شکاف پایین خود را به سمت جلو بکشید. حرکت بعدی که باید انجام دهید این است که عضلات گردن خود را بکشید تا احساس فشار کنید. انباشت فشار را آزاد کنید و عضلات کشیده روی گردن را رها کنید. سر خود را به سمت راست ببرید و همین کار را انجام دهید. شما باید این تمرین را پنج بار تکرار کنید تا بهترین نتایج را ببینید.

۴. بوسیدن زرافه

در این تمرین باید کسی را ببوسید که بسیار بلندتر از شماست. شما باید لب خود را جمع کنید و تنش قوی در اطراف گردن خود ایجاد کنید. سپس باید به مدت پنج تا هشت ثانیه این تنش را حفظ کنید. هنگامی که فشار شروع به ایجاد می‌کند، باید فشار را آزاد کنید و احساس کنید که ماهیچه‌ها شروع به عقب نشینی می‌کنند. ایجاد تنش قوی در گردن به شما کمک می‌کند تا لایه‌های اضافی چربی یا غبغب زیر چانه خود را از بین ببرید. انجام این تمرین به مدت پنج بار در روز به شما فرصت‌های بهتری برای از بین بردن غبغب می‌دهد.

۵. مقاومت

برای این کار باید دو مشت خود را مستقیما زیر چانه خود قرار دهید. سپس، باید فک پایین خود را حرکت دهید، در حالی که در تماس با مشت‌هایتان قرار دارد. حرکت بعدی که باید انجام بدهید این است که فشار را به تدریج افزایش دهید. افزایش فشار در این منطقه، ماهیچه‌های اطراف چانه را سفت می‌کند. آن را به مدت چهار ثانیه نگه دارید و سپس آن را رها کنید. اگر این کار به درستی انجام شود، غبغب را از بین می‌برد، برای حداکثر اثربخشی باید آن را پنج تا هفت بار انجام دهید.

غبغب زیر چانه

۶. پف کرن گونه‌ها

پف کردن گونه‌ها یک ورزش بسیار ساده است که فقط شما را مجبور می‌کند تا مقدار زیادی هوا را وارد کنید و آن را در داخل گونه‌های خود ذخیره کنید. فکر کنید یک گردو داخل دهان خود نگه داشته‌اید. هنگامی که گونه‌هایتان شروع به پف می‌کنند، باید کف دست خود را در کنار آن فشار دهید و آن را به آرامی بدون پخش کردن هوا بچرخانید. موقعیت خود را به مدت سه تا پنج ثانیه نگه دارید. این تمرین را پنج تا شش بار تکرار کنید و سعی کنید آن را با تمرینات دیگر ترکیب کنید تا به از بین بردن غبغب زیر چانه کمک کنید. با این تمرین از شر غبغب خلاص می‌شوید، زیرا با کمک فشار و انقباض عضلانی سعی می‌کند عضلات زیر چهره را توسعه دهد.

۷. لبخند

این ساده‌ترین تمرینی است که می‌توانید آن را انجام دهید زیرا فقط به لبخند زدن نیاز دارید. لبخند زدن از مزایای زیادی برخوردار است و از بین بردن غبغب زیر چانه یکی از مزایای آن است. برای درست انجام دادن تمرینات، دندان‌هایتان را در حالی فشار دهید که دهان بسته است و سپس زبان خود را روی سقف دهان فشار دهید. شما باید به تدریج فشار را افزایش دهید در حالی که زبان خود را هل می‌دهید، هنگامی که احساس کشیدگی افزایش یافت آن را برای چند ثانیه نگه دارید. زمانی که کشیدگی در داخل دهان احساس شد، نشان می‌دهد که ورزش را به طور موثر انجام می‌دهید. برای دریافت نتایج بهتر این تمرین را چندین بار انجام دهید.

به غیر از تمریناتی که در بالا ذکر شد، گزینه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید آنها را کشف کنید تا بتوانید غبغب خود را حذف کنید. برخی درمان‌های طبیعی وجود دارد که می‌توانید آنها را در نظر داشته باشید و یا می‌توانید چیزهای دیگری را انجام دهید که نه تنها غبغب یا چربی زیر چانه را کاهش می‌دهد، بلکه همچنین در از بین بردن چربی در مناطق دیگر بدن نیز کمک خواهند کرد. سوزاندن چربی در چانه و سایر مناطق بدن به ترکیبی از تمرینات بیش از حد، رژیم متعادل و مصرف غذا نیاز دارد که سموم را از بدن خارج می‌کند.

روغن جوانه گندم

۱. آدامس جویدنی بدون قند

عمل جویدن ممکن است به شما کمک کند تا غبغب یا چربی زیر چانه خود را از بین ببرید. عمل تکراری جویدن آدامس کمک می‌کند تا ماهیچه‌های چانه قوی‌تر شوند. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که عضلات چربی از بین می‌روند و صورت شما بیشتر تون می‌شود.

۲. روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم را زیر چانه خود قرار دهید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دقت ماساژ دهید. روغن را هر شب زیر چانه خود ماساژ دهید و بعد از بیدار شدن بشویید. بسیاری از افرادی که این گزینه را امتحان کرده‌اند، نتایج مثبتی را گزارش داده‌اند و می‌گویند چربی زیر چانه ناپدید شده است. روغن جوانه گندم حاوی ویتامین E است و می‌تواند به تغذیه و سفت کردن پوست در اطراف فک‌ها کمک کند، بدین ترتیب در طول زمان، غبغب زیر چانه را کاهش می‌دهد.

۳. ماسک صورت سفیده تخم مرغ

ماسک صورت سفیده تخم مرغ، پوست را سفت می‌کند و ممکن است درمان موثری برای از بین بردن غبغب زیر چانه باشد. این ماسک از افتادگی پوست در قسمت‌هایی از بدن جلوگیری می‌کند که به تجمع چربی مبتلا هستند. استفاده از این ماسک به صورت روزانه به شما کمک می‌کند تا پوست جوان و زیبا داشته باشید، از طرفی غبغب و لایه‌های چربی زیر چانه خود را از بین ببرید. برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ، شما باید دو عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری شیر تازه، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل شیرین و یک قاشق غذاخوری آب لیمو قوی را مخلوط کنید. این مخلوط را روی گردن و فک خود قرار دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید. این ماسک را هر روز روی صورتتان اعمال کنید تا اثرات معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

مکمل‌های ویتامین E

۴. مکمل‌های ویتامین E

ویتامین E برای بهبود وضعیت پوست شناخته شده است، و باعث زیبایی و سلامت پوست می‌شود. لایه‌های اضافی چربی در زیر پوست ممکن است به خاطر ضعیف شدن پوست باشد که می‌تواند با مصرف منظم مکمل‌های ویتامین E درمان شود. این به پوست شما کمک می‌کند تا به شرایط سالم بازگردد.

۵. کره کاکائو

کره کاکائو به دلیل حضور ویتامین E دارای خواص مرطوب کنندگی است. این ماده، پوست شما را به خوبی مرطوب می‌کند، در نتیجه کشش آن افزایش می‌یابد و غبغب از بین می‌رود. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، معتقدند پس از استفاده از کره، تغییرات قابل توجهی روی پوست خود مشاهده کردند، این نتایج ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد. آن را به طور یکنواخت بر روی چانه خود بمالید و برای چندین دقیقه آن را ماساژ دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۶. روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E می‌باشد که هر دو پوست را تغذیه می‌کنند، همچنین از آسیب پوست محافظت می‌کنند و می‌توانند آن را ثابت نگه دارند. ترکیبی از این فعالیت‌ها برای از بین بردن رفع غبغب خوب است. اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا وزن خود را کاهش دهید. کمی روغن زیتون بریزید و آن را حرارت دهید. به آرامی آن را در فک و گردن خود ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب روی صورتتان بماند بعد آن را بشویید. برای دریافت نتایج بهتر این کار را یک بار در روز انجام دهید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد