چگونه با استفاده از رنگ نارنجی فضای خانه را گرم تر نشان دهیم

0 1,138

نارنجی یک رنگ جدید، گرم و لذت بخش است و در دکوراسیون بسیار استفاده می شود و گرمایی خاصی به خانه می بخشد. در این مطلب چند ایده زیبا در دکوراسیون را می بینید که با استفاده از رنگ نارنجی فضای خانه را بسیار دلنشین کرده است و زیبایی و احساسات گرم و صمیمی به فضای این خانه ها بخشیده است. حال این سوال پیش می آید که چطور از رنگ نارنجی استفاده کنیم که بیش از حد زننده نباشد؟ لازم نیست پول زیادی خرج کنید و دکوراسیون خود را به کلی تغییر دهید، می توانید با چند تغییر جزئی این هارمونی زیبا را در خانه ها خود به وجود بیاورید، نارنجی طیف های رنگی بسیاری دارد و باید رنگ نارنجی مناسب را انتخاب کنید. سعی کنید نارنجی اشباع را انتخاب کنید که روشن و پرجنب و جوش تر است. از طیف های نارنجی لایت تر و کمتر اشباع شده، خودداری کنید. افزودن یک رنگ شاد مانند نارنجی، به اتاق، بدون اینکه نور طبیعی نیز وجود داشته باشد خانه را بزرگتر نشان می دهد پس در استفاده از رنگ ها جسور باشید:

۱- استفاده از رنگ نارنجی در اتاق خواب:
شما می توانید در برخی از وسایل کوچک اتاق خواب خود از رنگ نارنجی ملایم استفاده کنید. مثلا بالش های تختخواب و یا پتو و یا پرده اتاق خواب را به رنگ نارنجی استفاده کنید و یا یک اباژور کوچک نارنجی در اتاق خوب خود قرار دهید. این تغییرات کوچک گران نیستند و شما می توانید با هزینه کمی گرمای خاصی به اتاق خواب خود ببخشید. رنگ نارنجی با رنگ خاکستری هارمونی زیبایی ایجاد می کند.

۲- استفاده از کاغذ دیواری با طرح نارنجی و یا رنگ نارنجی برای دیوار:
از آنجا که این رنگ بسیار جذاب  است، بهتر است یکی از دیوارهای خود را به رنگ نارنجی در آورید، نه همه آنها را. در واقع رنگ نارنجی کانون خانه را نشان می دهد، زیرا دارای دید وسیعی دارد. پس بهتر است بی مهابا از آن استفاده نکنید. این رنگ با ایجاد تضاد با رنگ های مانند قهوه ای و کِرِم و شکلاتی زیبایی خانه را بیشتر می کند.

دکوراسیون نارنجی

۳- استفاده از رنگ مکمل:
یکی از بهترین روش های ترکیب رنگ، ترکیب آن با رنگ مکمل است. مثلا رنگ آبی و نارنجی، یک فضای پر انرژی را به وجود می آورد. رنگ نارنجی با رنگ های آبی، سورمه ای و سفید زیباتر می شود. با انتخاب رنگ سفید در پس زمینه، رنگ نارنجی با نشاط تر نشان داده می شود. از آنجا که نارنجی به رنگ خورشید و آفتاب است طبیعتا فضای روشن و گرمی ایجاد می کند و می توان آن را با صورتی و زرد نیز ترکیب کرد.

۴- استفاده از فرش نارنجی در پذیرایی:
با اضافه کردن یک فرش اسپورت به رنگ نارنجی، می توانید فضای گرم و پر زرق و برقی ایجاد کنید، این فرش را می توانید با رنگ های تیره مانند مشکی و نوک مدادی و رنگ های روشن مانند کِرِم و قهوه ای سِت کنید.

– پرستیژ اتاق خود را با یک پرده نارنجی کاملا تغییر دهید. یکی از سریع ترین راه های تغییر ظاهر یک اتاق، تغییر یا اضافه کردن پرده آن اتاق است. اکثر ما از پرده های سفید و قهوه ای استفاده می کنیم که فضای خانه را دلگیر می کند. چرا رنگ نارنجی را امتحان نمی کنید. پرده نارنجی فضای خانه را گرم تر می کند و جذاب تر به نظر می رسد.

– می توانید از صندلی های نارنجی و مدرن استفاده کنید و آشپز خانه گرم تری داشته باشید. همچنین با اضافه کردن رنگ قرمز در کنار آن، اشتهای افراد خانه را تحریک کنید.

– می توانید در پذیرایی خود از این کوسن های نارنجی رنگ استفاده کنید و یا با استفاده از چند دکوری زیبای نارنجی به پذیرایی خود روح و نشاط و گرما ببخشید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد