اشتباهات رایج زنان در باشگاه‌های بدن‌سازی

0 1,140

تناسب اندام چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم. ذهن و بدن سالم تمام چیزی است که ما احتیاج داریم. سالیان درازی است که مرد ها وارد این عرصه شده اند، با این حال تعداد اندکی از زنان نیز خود را وارد این چالش کرده اند که تعدا آنها هر روز بیشتر می شود. اما، از آنجایی که سطح آمادگی بدنی در هر فرد متفاوت است و همه نمی توانند از دستورالعمل های یکسان استفاده کنند، مردم به سمت باشگاه ها هجوم برده اند. بسیاری از زنان فکر می کنند که با رفتن به باشگاه و بعد از چند روز تمرین، به اندام مورد نظر خود می رسند و یا برخی از آنها در خانه ورزش می کنند اما متوجه می شوند بعد از مدتی هیچ تغییری در آنها ایجاد نشده است. وقت آن رسیده که تمرینات خود را ارزیابی کنید و مشکلات آن را کشف کنید. پس برای حداکثر رساندن کارایی خود به نکات زیر توجه کنید و این اشتباهات را مرتکب نشوید:

۱- تمرینات هوازی بیش از حد

تردمیل یک دستگاه فوق العاده برای ورزش است که می تواند به شما کمک کند تا به وزن دلخواه خود برسید و خوش اندام شوید. اگر این تمرینات را بیش از اندازه استفاده کنید باعث می شود حجم عضلات شما از بین برود. تمرینات کاردیو باعث می شود چربی های شما آب شوند و تمرینات قدرتی برای سوخت و ساز اندام ها شما مناسب است. از این رو مهم است که هر دو نوع ورزش را در کنار هم انجام دهید.

۲- تمرینات نامتعادل

شایع ترین اشتباه زنان در ورزش این است که آنها بر روی قسمت خاصی از بدن خود تمرکز می کنند و به قسمت های دیگر اندام خود توجه نمی کنند و آنها را درگیر نمی کنند. این کار در دراز مدت باعث می شود که به قسمت های دیگر بدنتان آسیب برسد. هیچ تکنیکی وجود ندارد که فقط بتواند چربی ناحیه خاصی از بدن را از بین ببرد. اگر بالاتنه لاغری دارید و می خواهید پاهای خود را لاغر کنید، باز هم باید از ورزش هایی استفاده کنید که تمام بدن را درگیر می کند.

۳- مواد غذایی کمتری

غذا انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. اگر قبل از باشگاه و بعد از آن غذای مناسب نخورید عضله های شما تحلیل می رود. عضلات برای ساخته شدن به پروتئین و چربی و کربوهیدرات مناسب نیاز دارند.

۴- انجام ندادن تمرینات گرم کردن و سرد کردن بدن

بهترین نتایج زمانی حاصل می شود که تمرینات را زمانی شروع کنیم که بدنمان گرم است و ضربان قلبمان بالاست. همچنین در پایان کار باید حرکات کششی انجام دهیم تا ماهیچه ها به آرامی سرد شوند که این عمل باعث آرامش عضلات و درد کمتر می شود.

۵- خسته شدن

به مرور زمان، تمرینات جدی تر و سخت تر می شود. اگر انگیزه خود را از دست بدهید و زمان ورزش خود را کاهش دهید نتایج خوبی به دست نمی آورید. بدن به تدریج به این تمرینات منظم عادت می کند و باید شدت انجام و تکرارهای آن را در هر ست به دقت انجام دهید.

۶- مقایسه کردن خود با دیگران

بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، بنابراین هر کدام از ما توانایی های داریم که ممکن است دیگران نداشته باشند. پس از برنامه ورزش فرد دیگری استفاده نکنید و وزنه های خود را با دوستانتان مقایسه نکنید.

۷- اهداف غیر واقعی

برخی از زنان با تعیین اهداف غیر واقعی فقط خود را نا امید تر می کنند. هر روز به شدت تمرین می کنند و تمام اصول را رعایت می کنند اما به هدفشان نمی رسند. درواقع مشکل، نوع ورزش کردن آنها نیست در واقع مشکل، اهداف غیر واقعی است که آنها برای خود در نظر گرفته اند. شما باید برنامه ورزشی خود را در قالب هدف های کوچک قرار دهید اینگونه انگیزه شما نیز بیشتر می شود.

۸- وزنه‌های سنگین

بدون استفاده از دارو و پروتئین های کمکی نمی توانید عضله های خود را خیلی حجیم کنید. بنابراین سعی کنید که وزنه های خیلی سنگین و یا خیلی سبک انتخاب نکنید. زنان اصولا به دلیل ماهیت بدنشان کمتر حجم می گیرند.

۹- نخوردن آب

در حین تمرینات به بدن، آب رسانی کنید. سلول ها به منظور درست کار کردن و کارایی بیشتر به آب نیاز دارند. درطول تمرین و در طول روز آب کافی بنوشید و آن را با نوشیدنی هایی مانند قهوه و یا نوشابه جایگزین نکنید.

۱۰- عدم توجه به نحوه انجام تمرینات

اینکه دسته جمعی به باشگاه می روید در روحیه شما موثر است اما باعث می شود از اصل ماجرا دور بمانید و حرکات خود را با دقت انجام ندهید. تمرکز برروی نحوه انجام تمرینات باعث می شود بازدهی شما چند برابر شود و از آسیب دیدگی شما در بلند مدت جلوگیری کند. تلفن، تلویزیون و یا صحبت با دوستانتان در هنگام تمرین ذهن شما را منحرف می کند و این حواس پرتی ها شما را از اهدافتان دور می کند.

 

بیشتر بخوانید: دستگاه تناسب اندام برای اندازه‌گیری شاخص‌های بدن چیست؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد