۱۷ اصل مهم شیک‌پوشی برای زنان مدرن

0 1,975

آیا می‌خواهید مدرن‌تر باشد، اما نمی‌دانید چگونه کمد لباس خود را بازسازی کنید؟ طرفداران مد و فشن راهنمایی‌های بسیاری را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که باید بر اساس آن سبک خود را انتخاب کنید. ما در این مطلب چند نکته کلیدی را بیان می‌کنیم که با انجام دادن آن می‌توانید به خواسته خود دست پیدا کنید:

۱. اندام خود را درست پنهان کنید

اگر در حال تلاش برای پنهان کردن باسن، بازوها یا شکم خود هستید، می‌توانید با پوشیدن یک ژاکت کوتاه به خواسته خود دست پیدا کنید. اگر شکم نسبتاً بزرگی دارید، پوشیدن یک تونیک که کمر و شکمتان را می‍پوشاند تا حد قابل توجهی شما را لاغرتر نشان خواهد داد. اگر ساق پاهایتان چاق است، با پوشیدن بوت یا شلوار دمپاگشاد می‍توانید درشتی آن‍ها را محو کنید. برای پوشاندن بازوهای بزرگ، لباس‍هایی با آستین گشاد به تن کنید. لباس‍های مختلف را پرو کنید تا متوجه شوید کدام یک برای خوش‍اندام نشان دادن شما مناسب است. مشکی رنگ لاغری است، پس اگر دوست دارید لاغرتر به نظر برسید لباس مشکی یا تیره بپوشید.

۲. بیش از حد بدن خود را در معرض نمایش قرار ندهید

نمایش بیش از حد بدن باعث جذابیت فرد نمی‌شود، بلکه این یکی از بدترین اشتباهات مد است. مردان عاشق زنانی هستند که لباس‌های مناسب می‌پوشند. اگر بیش از حد اندام خود را در معرض نمایش قرار دهید، ممکن است در چشم مردان به یک دختر “ارزان” تبدیل شوید. اگر دکلته خود را تغییر دهید و پاهای خود را نشان ندهید، به فرد محبوبی تبدیل خواهید شد. یک قاعده کلی این است که با افزایش سن بهتر است، پاهای خود را بپوشانید. البته باید به خاطر داشته باشید، کمی رمز و راز جذاب است. بعضی چیزها به تخیل بیشتری نیاز دارند، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را رعایت می‌کنید.

۳. از عطر زدن زیاد اجتناب کنید

عطر جذاب است با این وجود، اگر به صورت روزانه عطر می‌زنید بهتر است آن را برای احساس خوب، بوی خوب و تصور درست استفاده کنید. هدف از عطر، ارتباط برقرار کردن با دیگران و لذت بردن از شما است. فقط باید به یاد داشته باشید که بعضی افراد ممکن است به عطر زیاد حساسیت داشته باشند، بنابراین از زدن عطر زیاد خودداری کنید. فقط کمی عطر به مچ دست، پشت گردن و پشت گوش خود بزنید. اسپری را در هوا پخش نکنید زیرا ممکن است عطر به بدن نچسبد. توصیه می‌شود در روز از عطر جذاب، ملایم و تازه استفاده کنید، عطرهای جذاب و زرق و بردار نیز انتخاب خوبی برای شب خواهند بود.

۴. لباس‌های خیلی تنگ و یا خیلی گشاد نپوشید

استایل زن شگفت انگیز است، بنابراین باید بتوانید آن را به صورت جذاب و واقعی نشان دهید. لباس‌هایتان را در مناسب‌ترین سایز انتخاب کنید تا متناسب‌تر به نظر برسید. لباس‌هایی که بیش از حد گشاد و یا تنگ هستند می‌توانند شما را بد شکل و نامناسب نشان دهند زیرا لباس بسیار تنگ تجمع چربی را به شکل نامناسب نشان می‌دهد و پیراهن بسیار گشاد هم سایز شما را به مراتب درشت‌تر از آن چه هستید، نمایان می‌سازد. فقط مطمئن شوید که لباس‌هایتان اندازه هستند. اگر لباس‌ها به شما فشار زیادی وارد کنند، نمی‌توانید درست تنفس کنید. بنابراین، لباس خود را به درستی اندازه‌گیری کنید و فقط سایز صحیح را انتخاب کنید.

اصول شیک پوشی

۵. مدل‌های بد را کنار بگذارید

دقت داشته باشید که موهایتان علاوه بر اینکه باید مرتب و تمیز باشند، باید مد روز هم باشند. اگر موهایتان را رنگ کرده و یا براق کنید، این رنگ با رنگ موی طبیعی شما متفاوت است، فقط اطمینان حاصل کنید که ریشه‌ها به طور کامل رنگ شده است. سعی کنید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با سن و سالتان مناسب باشند. همان‌قدر که لباس‌هایی که به تن می‌کنید باید با هم هماهنگی داشته باشند، رنگ مویی که انتخاب می‌کنید نیز باید به دیگر اجزای صورت‌تان بیاید.

۶. خطوط باریک لباس زیر قابل مشاهده نباشند

این یکی از اشتباهات رایجی است که بسیاری از زنان مرتکب آن می‌شوند. پوشیدن لباس زیر نامناسب شما را نامرتب نشان می‌دهد. هنگامی که می‌خواهید لباس‌های شیک و رسمی بپوشید، از پوشیدن لباس‌های زیر نامناسب اجتناب کنید و از لباس‌های زیری استفاده کنید که دارای برآمدگی یا گره نباشند.

۷. بیش از حد از اکسسوری استفاده نکنید

بعضی خانم ها این خطا را به دلیل رنگ مورد علاقه خود مرتکب می‌شوند. آن‌ها کفش‌های قرمز را با گوشواره‌های قرمز، کیف پول قرمز، گل قرمز، گردنبند قرمز و روسری قرمز هماهنگ می‌کنند. خوب، لازم نیست که بیش از حد از این اکسسوری‌ها استفاده کنید و یا خود را در معرض نمایش قرار دهید. از طرفی رنگ فلز زیورآلات، باید مطابق و مناسب رنگ لباس باشد. اگر رنگ مایه پوشش یا پوستتان گرم است، از فلزات طلایی یا رز گلد استفاده کنید. اگر هم ‌رنگ اصلی ظاهرتان سرد است، زیورآلات نقره‌ای مناسب هستند.

۸. بدن خود را بشناسید

قبل از خرید لباس باید سایز خود را بدانید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند لباس خود را در مدت زمان کوتاه‌تری پیدا کنید بلکه به شما کمک می‌کند تا لباس‌هایی مناسب بدنتان انتخاب کنید. شکم، لگن و همچنین دور کمر قسمت‌های مهم بدن هستند که باید اندازه آن‌ها را بدانید.

اصول شیک پوشی

۹. اندازه کفش را درست انتخاب کنید

به طور معمول، هر نام تجاری و طراحی اندازه‌های مختلفی دارد. بنابراین، شما باید کفش‌های خود را در سه اندازه امتحان کنید تا مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. با اندازه معمولی شروع کنید پس از آن، یک جفت کفش را انتخاب کنید که یک سایز از آن کوچک‌تر است، سپس یک جفت که از آن بزرگ‌تر است را انتخاب کنید. اگر هنوز شک و تردید دارید، کفشی را انتخاب کنید که کمی از آن بزرگ‌تر است.

۱۰. از رنگ‌هایتان مراقبت کنید

از رنگ‌هایی که در آن بهترین هستید، آگاه باشید، این رنگ‌ها می‌توانند شما را زیباتر کنند. آن دسته از زنانی که تحت تأثیر رنگ‌های سرد قرار می‌گیرند، بهترین حالت را در سیاه، خاکستری، سفید، نقره‌ای و سایه آبی نشان می‌دهند. در مقابل، زنان با رنگ‌های گرم می‌توانند در سایه‌های زرد، قهوه‌ای، طلایی، قرمز و سبز جذاب شوند.

۱۱. جواهرات خود را سازماندهی کنید

بهتر است تمام جواهرات خود را در یک جعبه ذخیره کنید، به این ترتیب، آن‌ها را به دلیل هرج و مرج، از دست نخواهید داد و در زمان‌های لازم به راحتی آن‌ها را پیداخواهید کرد. این یکی از راه‌های خوب برای محافظت از طلا و جواهر برای مدت زمان طولانی است. زیورآلات همیشه بخش جانبی و تزئینی پوشش به حساب می‌آیند اما اگر استفاده درست و به جای آن را ندانیم همه چیز در ظاهر ما به هم می‌ریزد. در واقع همیشه چیزهای زینتی بخش جانبی پوشش به حساب نمی‌آیند و می‌توانند همه چیز را متفاوت کنند.

۱۲. لباس‌های غیر ضروری خود را هدیه بدهید

اکثر افراد تمایل دارند لباس‌های قدیمی و غیر ضروری خود را بایگانی کنند. پس، ممکن است هرگز از آن استفاده نکنند. بهتر است نگهداشتن آن‌ها را متوقف کنید. اگر تصمیم گرفتید آن‌ها را اهدا کنید، می‌توانید به برخی سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا رنگ، برش و پارچه آن را دوست دارید؟
  • هنگام پوشیدن آن احساس راحتی می‌کنید؟
  • آیا اکنون برای شما مناسب است؟
  • آیا می‌توانید آن را در بسیاری از مکان‌ها بپوشید یا اینکه تنها در یکجا قابل پوشیدن است؟
  • آخرین بار چه زمانی آن را پوشیدید؟
  • آیا می‌توانید آن را به صورت انعطاف‌پذیر با سایر لباس‌های دیگر کمد ترکیب کنید؟

 

۱۳. در انتخاب کیف پول دقت کنید

کیف پول یکی از چیزهای مهمی است که هر زنی برای خوش تیپ بودن باید یکی از آن‌ها را به همراه داشته باشد. طراحان لباس و کارشناسان مد معتقدند که مسئولیت ایجاد ستی زیبا و فاخر می‌تواند برعهده کیف باشد، به همین دلیل تمام خلاقیت و نبوغ خودشان را روی طرح‌ها و نقش‌های تازه کیف پیاده می‌کنند تا خانم‌ها بتوانند با خریدن یک کیف تغییری چشمگیر در ست خود ایجاد کنند. به همین دلیل شما می‌توانید آن را با خیال راحت در هر کجا که می‌روید حمل کنید. داخل کیف ضد عفونی کننده دست، مسکن، دستمال کاغذی، خودکار، کرم دست یا وسایل ضروری دیگر را قرار دهید و اگر معمولا بیشتر وقت خود را صرف صحبت کردن، بازی یا پیام دادن می‌کنید، فقط شارژر تلفن همراه را داخل آن بگذارید.

اصول شیک پوشی

۱۴. متفاوت باشید

همانطور که کوکو شانل یک بار گفت: “سعی کنید همیشه متفاوت باشید.” در حقیقت، ما در مدرسه آموزش می‌بینیم که از جمعیت پیروی کنیم و سعی کنیم مانند آن‌ها باشیم. با این حال، در دنیای واقعی، برای موفقیت در اکثر مناطق، کلید اصلی متفاوت بودن است. منحصر به فرد بودن یک دارایی ارزشمندی است که شما را جذاب‌تر می‌کند. این مسئله در مد و دیگر زمینه‌های زندگی درست است. بنابراین، بهتر است به سوالات زیر درست جواب دهید: چه چیزی می‌تواند شما را منحصر به فرد کند؟ سبک خودتان چگونه متفاوت می‌شود؟ برای اینکه سبک منحصر به فردی داشته باشید، بهتر است از راهنمایی‌های طراحان مد پیروی کنید.

۱۵. اعتماد به نفس داشته باشید و لبخند بزنید

وقتی صحبت از مد و فشن می‌شود، این نکته به نظر بی‌معنی می‌رسد، درست است؟ با این حال اعتماد به نفس و لبخند می‌توانند مهم‌ترین لوازم جانبی خوش تیپی باشند. شاید همه محصولات زیبایی و لباس‌های شیک در جهان به اندازه راحتی و خوشحالی شما مهم نباشند. بنابراین، احترام، عشق، لبخند، اعتماد به نفس و خنده را افزایش دهید و زندگی را خیلی جدی نگیرید.

۱۶. هنگامی که سفید می‌پوشید، لباس‌های زیر رنگی نپوشید

این یک اصل اساسی است که در بسیاری از راهنمایی‌های مد بیان شده است. سفید یک رنگ متقلب است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید شلوار سفید بپوشید، بهتر است لباس زیر رنگی یا سیاه نپوشید زیرا از طریق شلوار قابل مشاهده است. از آنجایی که سفید نور را منعکس می‌کند و هرچیزی که در زیر آن قرارداشته باشد را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد، پارچه سفید را برای هر لباسی استفاده نکنید زیرا آن بخش‌هایی از بدن که بزرگ هستند را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. در عوض می‌توانید لباس سفید را برای بخش‌هایی از بدن استفاده کنید که کوچک هستند تا عیب‌های بدنتان پوشیده شود. بهتر است که هنگام پوشیدن لباس‌های سفید، لباس زیر سفید بپوشید.

۱۷. ساده‌تر می‌تواند بهتر باشد

ساده‌ترین لباس‌ها معمولا بهترین و همچنین به یاد ماندنی ترین لباس‌ها هستند. فقط در مورد شخصیت خود فکر کنید گاهی اوقات لباس ساده به شما اجازه می‌دهد تا شخصیت خود را از طریق آن نشان دهید. به خاطر داشته باشید که شما لباس شخصی دارید، بنابراین باید به آن اهمیت دهید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد