اصول مورد توجه در هنگام خرید مخلوط کن

0 971

مخلوط کن یکی از ملزومات آشپزخانه است، مهم نیست در چه سطحی آشپزی می کنید، چه به صورت مبتدی بخواهید برای فرزندتان کیک بپزید و یا به صورت حرفه ای قصد تهیه انواع اسموتی ها و دسر ها را داشته باشید، به مخلوط کن احتیاج دارید. هنگامی که به گزینه های پیش رو خود می نگرید، طیف گسترده ای از مخلوط کن ها در برابر شما قرار می گیرد و شما را گیج می کنند. در ابتدا باید فاکتورهای مورد نظرتان را مشخص کنید، اینکه چه ویژگی در مخلوط کن برای شما ضروری تراست و سپس با استفاده از آنها دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنبد. در این مطلب تعدادی از این فاکتورها را برای شما جمع آوری کرده ایم. پس در هنگام خرید به این موارد زیر توجه کنید تا دستگاه متناسب با نیاز خود تهیه کنید و از آشپزی لذت ببرید:

قدرت

مهم ترین تفاوت بین مخلوط کن ها، میزان قدرت آنهاست. مخلوط کن های معمولی قدرت کمتری دارند و در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ وات برق مصرف می کند. اما مخلوط کن های حرفه ای ۱۰۰۰ وات و حتی بیشتر برق مصرف می کنند و قدرت فوق العاده ای دارند. اکثر مخلوط کن های دستی ۱۰۰ وات هستند. البته فاکتور ولتاژ به تنهایی معیاری خوبی برای قدرت مخلوط کن نیست، بلکه قدرت و استقامت تیغه ها و طراحی خوب آنها نیز بسیار مهم است و مخلوطی صاف تر و روان تری به ما تحویل می دهد.

تنظیمات

هر یک از مخلوط کن ها تنظیمات و قابلیت های مختلفی دارند. آنها می توانند بسیار ساده باشد و فقط سه سرعت کم، متوسط و بالا را ارائه دهند و یا ممکن است خیلی پیچیده باشند و گزینه های بسیاری داشته باشند مانند خُرد کردن یخ یا مخلوط کردن مواد داغ مانند سوپ. الزام این گزینه ها و قابلیت ها به نوع کار شما بستگی دارد و آشپزی را آسان تر می کند.

قیمت

اگر شما گهگاهی از مخلوط کن استفاده می کنید پس نیازی نیست که هزینه های زیادی بپردازید و مدل های حرفه ای آن را تهیه کنید. مدل های معمولی و دسته ای و شخصی برای شما مناسب تر است. یک مخلوط کن ارزانتر انتخاب کنید که نیاز های عادی شما را برآورده کند. اما اگر مرتب از آن استفاده می کنید و غذاهای حرفه ای با آن تهیه می کنید بهتر است کیسه را شل کنید و مخلوط کن های حرفه ای تری را انتخاب کنید. علاوه بر این مخلوط کن های حرفه ای از مواد بادوام تری ساخته شده اند و طول عمر بیشتری دارند. با یک بار هزینه مخلوط کن با کیفیت تری انتخاب کنید وگرنه مجبوری می شوید در سال دوبار مخلوط کن بخرید. خرید یک مخلوط کن در بلند مدت نیز باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. اگر بعد از هربار تمرین یک اسموتی از فروشگاه می خرید، با خرید یک مخلوط کن شخصی می توانید این هزینه را از بین ببرید و نوشیدنی سالم تری بخورید. همچنین می توانید انواع دسر ها، سوپ ها و سس ها را در خانه درست کنید.

اندازه

وقتی در مورد سایز یک مخلوط کن حرف می زنیم دو نکته مورد توجه قرار می گیرد، اول اینکه فضای مناسب و کابینت خالی برای قرار دادن آن دارید و دوم اینکه قصد دارید چه مقدار غذا با آن تهیه کنید. اگر ظرف و محفظه آن خیلی بزرگ باشد شستن آن برای شما سخت تر است و مواد بیشتری اصراف می شود. از طرفی اگر ظرف خیلی کوچکی داشته باشد باید در چند مرحله کار خود را انجام دهید که ممکن است شما را خسته کند. یکی از بزرگترین مزایای مخلوط کن دستی این است که این نگرانی در مورد آن صدق نمی کند، به راحتی درون یک کشو قرار می گیرد و ظرف کمتری را کثیف می کند. اما قدرت کمتری نیز دارد و ممکن است خروجی خوبی نداشته باشد.

سهولت تمیز کردن

اگر مخلوط کن بزرگی تهیه کنید ممکن است ظرف آن در ماشین ظرفشویی جا نشود و مجبور شوید هربار با دست آن را بشویید. مثلا مخلوط کن های شخصی و تک نفره به راحتی در ماشین ظرفشویی در کنار فنجان ها قرار می گیرند و یا مخلوط کن های دسته دار به راحتی شسته می شوند. ممکن است این علت از نظر شما مهم نباشد، اما به مرور وقتی به مشقت جابه جایی و شستن ظرف های بعد از آن فکر می کنید، ترجیح می دهید از مخلوط کن استفاده نکنید. پس دقت کنید که محفظه مخلوط کن درون ماشین ظرفشویی قرار می گیرد.

طول عمر

بسیاری از مخلوط کن ها درارای گارانتی هستند و حتی برخی از آنها ضمانت قطعات مادام العمر دارند. بهتر است به این مورد دقت کنید. برند های بسیاری زیادی به تولید مخلوط کن می پردازند، پیشینه این شرکت ها را بررسی کنید که آیا در این زمینه موفق بوده اند یا خیر، مثلا از تجربیات دیگران استفاده کنید و از آنها بپرسید که آیا مخلوط کنی که خریده اند نیازهای آنها را برآورده می کند؟

زیبایی و ظاهر

اگر قصد دارید مخلوط کن را در بیرون از کابینت و در معرض دید قرار دهید، ظاهر آن بسیار اهمیت پیدا می کند. بسیاری از مخلوط کن ها هیچ زیبایی ندارند و در مقابل بسیاری از برندها نیز مخلوط کن های زیبا با طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه می دهند. بنابریاین شما طبق رنگ آشپزخانه تان می توانید مخلوط کن مناسب را تهیه کنید و آشپزخانه زیباتری داشته باشید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مدل‌های مخلوط کن

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد