اگر قصد خرید خانه دارید، در فصل زمستان اقدام کنید

0 809

تابستان و بهار فصل‌های خوبی برای معاملات خانه است و همه ما دوست داریم در فصل بهار و تابستان اسباب کشی کنیم، روزی که هوا آفتابی و خوب باشد. فروشندگان نیز در این فصل ها فرصت بهتری برای ارائه منازل خود دارند، می توانند در حیاط گل بکارند و با زیبایی‌های آن شما را بیشتر ترغیب کنند. اما در این مطلب دلایل منطقی را ارائه می دهیم که بهتر است در فصل زمستان برای خرید خانه اقدام کنید.

۱- خریداران کمتری برای رقابت وجود دارند. از آنجا که کارشناسان املاک عقیده دارند که فصل بهار و تابستان برای خرید خانه مناسب تر است، می توانیم به این نتیجه برسیم که خرید خانه در زمستان برای ما منافع بیشتری دارد تا آنها. در این فصل از سال، رقبای کمتری وجود دارد و در نتیجه تقاضا برای خرید خانه بسیار کم است، این یک مبحث اقتصادی بسیار ساده است، وقتی تقاضا کمتر باشد، شما می توانید با یک قیمت پایین تر، خانه مورد نظر خود راخریداری کنید.

۲- ممکن است تعداد خانه کمتری وجود داشت باشد اما تقاضا برای این خانه ها بسیار کم است. در اغلب بازارها در فصل زمستان، موجودی کمتر می شود و شما باید برای پیدا کردن آن زحمت بیشتری بکشید. اما مطمئن باشید خانه ای متناسب با نیاز خود و قیمت پایین تر پیدا خواهید کرد.

۳- همانطور که گفتیم قیمت خانه ها پایین تر است. هنگامی که خریداران کمتری در بازار باشند، عرضه بیشتر از تقاضا خواهد بود، که این امر موجب می شود که قیمت خانه ها در مقایسه با فصل تابستان و بهار کمتر باشد.

۴- فروشندگان انگیزه بیشتری برای فروش خانه دارند، در این فصل این امکان وجود دارد که فروشنده با شرایط آسان تری خانه را واگذار کند. مثلا در قیمت، تاریخ پرداخت، مزایای جانبی و دیگر شرایط فروش، مثلا مقداری از اثاثیه منزل در معامله گنجانده شود. به طور کلی زمستان فصل مناسبی برای فروشندگان نیست اما ما می توانیم از مزایای آن بهر ببریم. شرایط فروشنده ممکن است او را مجبور کند که خانه خود را در زمستان برای فروش بگذارد. ممکن است از لحاظ مالی مشکلی داشته باشد و یا یک سری مسائل و مشکلات شخصی داشته باشد که مجبور شود خانه خود را سریع بفروشد. در این صورت با وجود تعداد اندکی خریدار، او مجبور است شرایط آسان تری برای خریدار فراهم کند.

۵- وقتی تعداد خریداران کمتر باشد، تعداد پیشنهادات قیمتی برای خرید یک خانه کمتر می شود و این امر شانس شما را در معامله زیادتر می کند.

۶- شما متوجه می شوید خانه در هوای سرد وبرفی چه عملکردی دارد. سرما، رطوبت، باد و باران، توانایی خانه را برای حفاظت از ساکنان آن را می آزماید. با خرید خانه در فصل زمستان، از همان ابتدا متوجه می شوید که آیا عایق بندی خانه خوب است؟ درب و پنجره های می تواند جلوی نفوذ سرما را بگیرند و … با استفاده از این اطلاعات و مشاهدات می توانید درباره قیمت نهایی خانه بهتر تصمیم بگیرید.

۷- قیمت‌ها ممکن در سال آتی تغییر کند. اگر قصد خرید خانه دارید و در فصل زمستان هستید سریع دست به کارشوید. با آمدن بهار و سال نو ممکن است قیمت های خانه تغییر کنند و سود وام ها بیشتر شود.

۸- نماینده مشاور املاک وقت بیشتری برای شما می گذارد. پایین بودن فعالیت ها در فصل زمستان و راکد بودن بازار باعث می شود که میزان مشغله معاملات املاک کمتر شود در این فصل آنها زمانی زیادی را به شما اختصاص می دهند تا خانه مورد نظر خود را پیدا کنید.

خرید خانه در زمستان معایبی نیز دارد، این که در این فصل شما مجبور می شوید به مکان دیگر بروید واگر فرزندی دارید که در مدرسه درس می خواند ممکن است در این جا به جایی دچار مشکل شود و یا اینکه تعداد محدودی انتخاب خواهید داشت و ممکن است این گزینه ها باب میل شما نباشد. در فصل زمستان اگر هوا برفی باشد، نمی توانید حیاط خانه را به خوبی ببینید. اما در مجموع هر فرد با توجه به معایب و مزایای ذکر شده باید تصمیم بگیرید که در چه فصلی اقدام به خرید خانه کند. اما از دید تخصصی زمستان فصل بهتری برای خرید خانه است و مزایای آن از معایبش بسیار بیشتر می باشد، پس از سرما نترسید، کت زمستانی خود را بپوشید و خانه مورد نظرتان را شکار کنید. هنوز هوا سرد است و زمان زیادی دارید تا یک خانه مناسب برای خود پیدا کنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد