اکانت تجاری(Business) اینستاگرام چه امکاناتی را در اختیار ما می‌گذارد؟

0 1,940

بعد از معرفی پروفایل تجاری به‌وسیله اینستاگرام، بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفتند صفحه‌های شخصی خود را به صفحه‌های تجاری تبدیل کنند تا بتوانند از امکانات آن بهره‌مند شوند. درواقع حساب شخصی برای نشان دادن ابعاد زندگی شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صورتی که یک پروفایل تجاری برای جذب مخاطب برای یک فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی یا ارائه خدمات است. پروفایل تجاری اینستاگرام امکانات بیشتری در دسترس شما قرار می‌دهد. با روش تبدیل و ایجاد یک حساب کاربری تجاری (Business Profile) در مطالب قبلی آشنا شده‌ایم:

در بورسیکا بخوانید: چگونه یک صفحه تجاری (Business Profile) در اینستاگرام بسازیم؟

 

در این مطلب می‌خواهیم در مورد فواید و قابلیت‌هایی که یک حساب تجاری اینستاگرام در اختیار ما قرار می‌دهد حرف بزنیم و این ویژگی‌ها را به شما بیاموزیم.

اطلاعات آماری در قابلیت Insights

بیزینس اکانت اینستاگرام

این قابلیت تمام اطلاعات ضروری در مورد حساب کاربری و نحوه پست و ارزیابی آن‌ها را در قالب آمار و ارقام اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا در مورد محتوای موردنظر بینش کافی به دست بیاورید، اینکه چه نوع محتوایی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. این ابزار، اطلاعاتی در مورد فالوورها در اختیار شما قرار می‌دهد تا نسبت به آن‌ها شناخت بیشتری داشته باشید، در این قسمت می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده نمایید. علاوه بر این می‌توانید پست‌های تاپ پیچ خود را مشاهده کرده و اطلاعات آماری در خصوص آن‌ها را نیز مطالعه کنید.

  • Impression: تعداد کل بازدیدهایی که از پیج یا پست موردنظرتان شده است.
  • Reach: تعداد نفرات منحصر به فرد که از پیج شما دیدن کرده و یا پست را به صورت تمام صفحه مشاهده کردند.
  • Discovery: درصد افرادی که فالوور شما نیستند ولی پیج یا پست شما را مشاهده کرده‌اند.
  • Profile visit: کسانی که پروفایل شما را مشاهده کردند.
  • Engage: مجموع لایک و کامنت ((like+comment)
  • Action: تعداد عمل‌هایی که مخاطب شما انجام داده‌اند.
  • Follows: تعداد کسانی که بعد از دیدن این پست صفحه شما را فالو کرده‌اند.
  • From Home: تعداد بارهایی که پست شما در صفحه Home اینستاگرام مشاهده شده است.
  • From Profile: تعداد بارهایی که پست شما در صفحه Profile مشاهده شده است.
  • From Explore: تعداد بارهایی که پست شما در صفحه Explore مشاهده شده است.

علاوه بر این شما می‌توانید از طریق ابزار Insights، فالوورهای خود را با فیلتر جنسیت مشاهده کنید، اینکه چند نفر از دنبال کنندگان شما زن و چند نفر مرد هستند، سن آن‌ها در چه محدوده‌ای قرار دارد، اهل چه شهر و کشوری هستند، و در چه زمان‌هایی آنلاین هستند و بیشترین فعالیت را دارند. شما از این طریق می‌توانید محتوای صفحه را سفارشی‌سازی کنید تا تعداد مخاطب بیشتری را جذب نمایید.

قابلیت افزودن دکمه تماس

بیزینس اکانت اینستاگرام

پیش‌ از این تنها از طریق پیام دایرکت و یا لینک وب‌سایت می‌توانستید با کاربران در تماس باشید. با استفاده از حساب تجاری اینستاگرام شما می‌توانید آیکون contact را به صفحه کسب‌وکار خود اضافه کنید. در این صورت وقتی فردی بر روی دکمه تماس کلیک کند، چند گزینه برای او به نمایش در می‌آید، اینکه می‌تواند از طریق ایمیل با شما در تماس باشد، و یا از طرق تماس تلفنی به شما زنگ بزند و یا در نقشه، موقعیت مکانی شما برای او به نمایش در بیاید تا به صورت حضوری به شما مراجعه کند.

شرکت و نوع کسب‌وکار موردنظرتان بر روی نمایه صفحه تجاری اینستاگرام به نمایش در می‌آید

همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از قابلیت‌های حساب تجاری اینستاگرام، باید به‌حساب فیس‌بوک متصل شوید. هنگامی‌که می‌خواهید صفحه فیس‌بوک را ایجاد کنید، از شما نام صنعت (industry) موردنظرتان درخواست می‌شود، در این صورت این اطلاعات بر روی نمایه اینستاگرام شما نیز ظاهر خواهد شد. علاوه بر این شما می‌توانید این اطلاعات را از طریق اینستاگرام خود بروزرسانی کرده و تغییر دهید.

لینک مستقیم به صفحه فیس‌بوک

با استفاده از صفحه تجاری یا همان نمایه کسب‌وکار می‌توانید به صورت مستقیم وارد صفحه کسب‌وکار فیس‌بوک خود شوید، این به شما این امکان را می‌دهد که Instagram خود را به‌طور مستقیم به صفحه کسب‌وکار فیس‌بوک خود متصل می‌شود. نمایه Instagram شما همچنین به صورت خودکار وارد صفحه فیس‌بوک شما خواهد شد.

توانایی اضافه کردن لینک به استوری های اینستاگرام

یکی از نقص‌ها شبکه اینستاگرام این است که شما نمی‌توانید از لینک‌های قابل کلیک در آن استفاده کنید. اگر از صفحه شخصی استفاده می‌کنید تنها پیوندی که می‌توانید از آن استفاده نمایید، اطلاعات شخصی‌تان است. اما شما می‌توانید در استوری ها اینستاگرام در صفحه تجاری تان، از URL استفاده نمایید. این قابلیت بسیار کاربردی است زیرا طبق آمار ۷۵ درصد از کاربران اینستاگرام بعد از بازدید از استوری و یا یک پست به دنبال لینک وب‌سایت آن هستند تا وارد آن شوند.

قابلیت ارتقا در اینستاگرام

بیزینس اکانت اینستاگرام

در صورتی که بودجه کافی برای استفاده از قابلیت ارتقا اینستاگرام را دارید برای استفاده از آن در ابتدا باید حساب خود را به‌حساب تجاری اینستاگرام تبدیل کنید. در این صورت پست شما در قسمت فید کاربران به نمایش در می‌آید در نهایت می‌توانید با استفاده از ابزار Insights آن را تجزیه و تحلیل کنید.

برای هر پست قابلیت promote یا ارتقا در نظر گرفته شده است. کافی است پست موردنظر را لمس کنید و گزینه ارتقا را انتخاب نمایید. اول باید شماره خودتان رو  برای Action Button، برگزینید. سپس لینک رو در صفحه فرود” landing page ” وارد کنید، در این قسمت می‌توانید مخاطبین، میزان بودجه، مدت زمان ارتقا پست را تعیین کنید. این مخاطبین می‌تواند به صورت خودکار تنظیم شوند و یا خودتان با توجه به ویژگی‌های جمعیت شناختی آن‌ها را تنظیم کنید.

علاوه بر این می‌توانید از طریق آزمون‌ و خطا نوع مخاطبین خود را تعیین نمایید. بعد از اتمام کار، تنظیمات ارتقا را بازبینی کنید، روش‌های پرداخت هزینه را انتخاب کرده و آن را ثبت کنید. در این صورت مراحل ارتقا آغاز می‌شود. همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم در این زمان یا بعد از اتمام ارتقاء، می‌توانید وارد پست اینستاگرام شوید و با کلیک بر لینک “view insight” ببینید که آیا promotion در حال اجرا هست یا خیر و چه نتایجی را نشان می‌دهد.

بنابراین اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود در اینستاگرام هستید، پیشنهاد می‌کنیم که صفحه خود را به حالت تجاری تبدیل کنید تا بتوانید آن را تجزیه و تحلیل کنید و دسترسی را برای مخاطبان خود آسان‌تر کنید.

برای نمونه می‌توانید به صفحۀ اینستاگرام بورسیکا سر بزنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد