معرفی انواع دستگاه‌های یخ‌ساز

0 1,124

یخ‌ساز به دستگاهی گفته می شود که یخ مورد نیاز ما را تهیه کند. گاهی ممکن است افراد با شنیدن نام یخ‌ساز به دستگاهی اشاره کنند که در داخل یخچال فریزر یافت می‌شود؛ اما این تصور اشتباه است و یخ‌ساز یک دستگاه کاملا مستقل است که برای ساخت یخ کاربرد دارد. دستگاه یخ‌ساز انواع مختلفی دارد که بر اساس عوامل مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. در حال حاضر در دنیا چهار نوع یخ‌ساز تولید می‌گردد که عبارتند از:

۱. دستگاه یخ‌ساز قالبی:

دستگاه یخ‌ساز قالبی در واقع به عنوان یک دستگاه یخ‌ساز صنعتی شناخته می‌شود که قالب‌های بزرگ یخ را تولید می‌کند و در سردخانه‌ها و بقیه موارد صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲. دستگاه یخ‌ساز پولکی:

این دستگاه به صورت پولک، یخ تولید می‌کند و از این حیث برای ماهی فروش‌ها و بسته‌بندی مواد غذایی کاربرد بسیاری دارد.

۳. دستگاه یخ‌ساز حبه‌ایی:

یکی از پر‌مصرف‌ترین یخ‌سازها می‌باشد که در قالب‌های مختلفی یخ تولید می‌کند و برای رستوران‌ها، قصابی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها و سوپر مارکت‌ها کاربرد دارد. البته قالب‌های دستگاه یخ ساز حبه‌ایی بر اساس تولید کننده دستگاه یخ ساز حبه‌ایی متفاوت است.

۴. دستگاه یخ‌ساز پودری:

این دستگاه برای سرد کردن سریع نوشیدنی استفاده می‌شود و اکثرا در آبمیوه فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع یخ تولید شده توسط این دستگاه به صورت برف است و از این لحاظ در فصول گرم بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

علاوه بر دسته‌بندی یخ‌سازها به صورت یخی که تولید می‌کنند، می‌توانیم این دستگاه‌ها را بر اساس محل مورد استفاده هم تقسیم بندی کنیم که عبارتند از:

۱. دستگاه یخ‌ساز رستورانی
۲. دستگاه یخ‌ساز قصابی
۳. دستگاه یخ‌ساز خانگی
۴. دستگاه یخ‌ساز صنعتی

در بعضی مکان‌ها یخ همیشه حاضر است و برای تهیه آن مشکلی نخواهید داشت، آشپزخانه یکی از این مکان‌هاست. اما، در مورد مکان‌های دیگر که می‌خواهید برای مهمانان خود نوشیدنی و شربت سرو کنید، بعید به نظر می‌رسد یخ همیشه آماده به خدمت باشد.

اینجا، جایی است که یک دستگاه یخ‌ساز قابل حمل می‌تواند برایتان مفید باشد. دستگاه یخ‌ساز قابل حمل مزایای بسیاری دارد، که مهم‌ترین آن دسترسی آسان به یک منبع یخ است آن هم نه در خود آشپزخانه، بلکه در هر کجا که می‌خواهید.

این دستگاه‌های قابل حمل برای راحتی شما طراحی شده اند تا هر زمان که بخواهید به یخ دسترسی داشته باشید. دستگاه یخ‌ساز قابل حمل یک منبع فوق‌العادۀ یخ است که در آشپزخانه نگهداری می‌شود، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید آن را در مکان‌های دیگر استفاده کنید. بدون نیاز به خط تخلیه، خط آب، یا سایر نیازهای محدود‌کننده دستگاه یخ‌ساز قابل حمل می‌تواند عملا در هر کجا استفاده شود. در این مطلب به چند مکان اشاره می‌کنیم که بهتر است در این مکان‌ها یک دستگاه یخ‌ساز قابل حمل داشته باشید.

یخ ساز

۱. قایقرانی

آیا محل اقامت شما دائما در آب است یا اینکه گاه گاهی با آن سفر می‌کنید؟ تقریباً هر فعالیت قایقرانی به شدت با یک نوشیدنی سرد ارتباط دارد. اگر می‌خواهید در قایق راحت زندگی کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک دستگاه یخ‌ساز برای خود تهیه کنید.

اگر می‌خواهید طلوع آفتاب یا غروب خورشید را در کنار ساحل باشید و یا می‌خواهید کل روز به فعالیت ورزشی مشغول باشید، پس دسترسی به نوشیدنی‌های سرد برایتان ضروری است. یخ‌ساز قابل حمل بدون اشغال کردن فضای زیاد، یک منبع پایدار یخ را فراهم می‌کند.

۲. خانه های متحرک یا IRVing

اگر رویای داشتن خانه متحرک را دارید و از اینکه خانه‌تان روی چرخ قرار گرفته است احساس غرور و شادی می‌کنید، پس باید حواستان به وسایل مورد نیازتان باشد. آیا قصد دارید به طور دائم در RV بمانید یا قصد یک مسافرت کوتاه مدت دارید؟ در هر دو حالت فرقی نمی‌کند شما باید تمام وسایل راحتی و مورد نیاز خود را در محل زندگی خود داشته باشید.

از آن‌جا که امکانات شما بی حد و حصر است، شما هرگز نمی‌دانید کجا می‌روید. شاید بتوانید یخ زیادی بگنجانید، اما ممکن است بعداً دچار مشکل شوید. قبل از حرکت، اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی یخ با یخ‌ساز قابل حمل دارید.

این دستگاه به اندازه کافی جمع و جور است و می‌توانید با خیال راحت آن را در آشپزخانه RV خود قرار دهید.

۳. کمپینگ

کمپینگ یک فعالیت فوق‌العاده است که همه اعضای خانواده می‌توانند از آن لذت ببرند. پر کردن کولر، نگهداری غذا و نوشیدنی‌های تازه برای ایجاد یک تجربه لذت بخش ضروری هستند. ممکن است بتوانید یک کیسه یخ را از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید، اما اگر قرار باشد برای خرید آن هزینه زیادی پرداخت کنید اصلا ایده‌آل نخواهد بود.

یخ‌ساز قابل حمل به اندازه کافی کوچک است و شما می‌توانید به راحتی آن را در ماشین یا چادر خود قرار دهید. با داشتن این دستگاه می‌توانید هر کجا که دوست دارید چادر بزنید و از بابت یخ خیالتان راحت باشد. حتی اگر می‌خواهید چادر مسافرتی خود را در روستا برپا کنید و به برق دسترسی ندارید نگران نباشید شما می‌توانید از یک آداپتور DC استفاده کنید و یخ‌ساز را به منبع برق ماشین خود وصل کنید.

۴. خانه تعطیلات

هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که تعطیلات از راه برسد و بخواهید به خانه روستایی خود بروید. در بسیاری از موارد، این خانه‌ها از لحاظ تولید یخ بسیار ضعیف هستند و در جای دوری قرار گرفته‌اند و نمی‌توانید به راحتی از فروشگاه‌ها یخ تهیه کنید.

همچنین بعضی افراد زمانی که می‌خواهند از خانه خارج شوند لوازم برقی خود را خاموش می‌کنند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. در نتیجه یخچال فریزر به چند ساعت زمان نیاز دارد تا بتواند به اهداف مربوطه خود در تولید یخ دست پیدا کند.

با یخ‌ساز قابل حمل، بابت نگهداری مواد غذایی و نیازهای دیگر خانه خیالتان راحت باشد.

۵. درب عقب اتومبیل

هر کنسرت و یا رویداد ورزشی ممکن است در زمان خود شروع نشود و یا به پایان نرسد. یخ یکی از وسایل ضروری است و اگر یک نوشیدنی خنک نداشته باشید ممکن است از تماشای مسابقه یا کنسرت لذت نبرید.

با داشتن یک یخ‌ساز قابل حمل در عقب ماشین دیگر نیازی نیست به فروشگاه بروید و یخ تهیه کنید. شما می‌توانید این دستگاه را مانند کولر یا گاز مهم در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که همیشه یخ خواهید داشت.

یخ ساز

در آخر به شش یخ‌ساز محبوب در سال ۲۰۱۸ اشاره می کنیم:

بهترین در کل: یخ‌ساز مستقل NewAir

صاحبان آن می‌گویند که یخ ساز نیویور AI-215SS یک وسیله براق آشپزخانه است که یخ بسیاری تولید می‌کند. این دستگاه برای شرکت‌های بزرگ و خانواده‌هایی مناسب است که یخ دوست دارند. این دستگاه می‌تواند به طور قابل توجهی در عرض ۲۴ ساعت، ۵۰ پوند گلوله یخ تولید کند. این دستگاه در سه اندازه مختلف یخ تولید می‌کند و حتی می‌تواند ۱۲ قطعه یخ را فقط در ۱۳ دقیقه تولید کند.

این دستگاه با قابلیت‌هایی همچون ظرف یخ قابل شستشو، یخ شکن، تایمر ۱۸ ساعته، صفحه نمایش ال سی دی و تمیزکاری خودکار همراه است. چراغ نشانگر برای توجه کاربران است و زمانی روشن می‌شود که دستگاه به آب بیشتری نیاز دارد یا ظرف یخ پر شده باشد. این یک وسیله جانبی است که کاربران معتقدند استفاده از آن آسان است. البته بعضی کاربران انتقاد می‌کنند که نمی تواند یخ‌های بیشتری را ذخیره کند (برآورد کنندگان برآورد می‌کنند که در یک زمان تنها چند پوند یخ ذخیره می‌کند). اما آن‌ها عاشق کارکرد سریع آن هستند و همچنین این واقعیت که برای راه اندازی آن به هیچ نصبی لازم نیست، تنها کافی است آن را به برق وصل کنید. این دستگاه از نظر اندازه کوچک است و در دو رنگ قرمز و فولاد ضد زنگ وجود دارد.

بهترین از نظر بودجه: یخ‌ساز قابل حمل Della

اگر به دنبال یک یخ‌ساز می‌گردید که قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته باشد، یخ ساز قابل حمل Della برایتان مناسب است. این دستگاه هر روز ۲۶ پوند یخ تولید می‌کند و در هر زمان می‌تواند تا ۱.۵ پوند یخ ذخیره کند. کاربران می‌توانند از دو اندازه مکعب گلوله‌ای استفاده کنند. شما می‌توانید در عرض شش دقیقه ۹ قطعه یخ داشته باشید.

یخ‌ساز قابل حمل Della دارای یک سینی قابل جابجایی، یخ شکن و کنترل آسان است. چراغ نشانگر زمانی روشن می‌شود که سطح آب پایین آمده باشد و یا سطل یخ پر شده باشد. خرید این دستگاه کم هزینه است، هرچند قیمت پایین آن نشان دهنده این نکته است که ماندگاری آن چند ماه بیشتر طول نمی‌کشد. این دستگاه به اندازه کافی کوچک است، به طوری که بلندی آن در حدود ۱۳ اینچ، عرض آن تقریبا ۱۰ اینچ و عمق آن ۱۴.۵ اینچ است. این وسیله در سه رنگ قرمز، نقره ای و فولاد ضد زنگ در دسترس است.

بهترین قابل حمل: Ice Creator ICE103

صدها نفر از بازرسان بر این باورند که Igloo ICE103 یکی از بهترین دستگاه‌های یخ‌ساز قابل حمل و جمع و جور است که در بازار وجود دارد. این دستگاه زیبایی کمی دارد اما در روز ۲۶ پوند یخ تولید می‌کند و هر بار ۲.۲ پوند یخ در سطل ذخیره می‌کند. این دستگاه از نظر اندازۀ یخ بسیار شگفت انگیز عمل می‌کند، توجه داشته باشید که این واحد می‌تواند سه اندازه داشته باشد: کوچک، متوسط و بزرگ.

دستگاه ICE103 Igloo به قابلیت‌هایی همچون سطل یخ قابل جابجایی، یخ شکن و دکمه‌های کنترل فشار مجهز است. چراغ‌های نشانگر هنگامی روشن می‌شوند که سطل یخ پر شده است یا دستگاه به افزودن آب نیاز دارد. کاربران معتقدند که این دستگاه نسبت به دستگاه‌های مشابه دیگر یخ بیشتری ذخیره می‌کند و می‌گویند بسیار سریع عمل می‌‌کند. اما بعضی افراد از مسائل مربوط به دوام محصول شکایت دارند و معتقدند که این دستگاه تنها چند ماه کار می‌کنند. درب این دستگاه سیاه و پوشش محافظ آن فولاد ضدزنگ است و با اندازه ۱۴ تا ۱۲ در ۱۵ اینچ برای چارچوب‌های تنگ مانند RVs یا قایق کوچک مناسب است.

بهترین مدل زیر‌شمارشگر: Whirlpool GI15NDXZS

این دستگاه کارآیی بسیاری دارد و می‌تواند در عرض ۲۴ ساعت تا ۵۰ پوند یخ تولید کند. نکته‌ای که بسیار قابل توجه است، این است که این دستگاه می‌تواند ۲۵ پوند یخ را در یک زمان ذخیره کند، این قابلیت برای افرادی خوب است که میزبان مهمانی‌های بزرگ هستند و نمی‌توانند برای تولید یخ زمان زیادی منتظر بمانند.

این دستگاه به قابلیت‌هایی همچون یخ‌شکن، چرخه تمیز کاری خودکار، کنترل پد لمسی، زنگ درب و یک فیلتر آب جایگزین برای رطوبت بهتر مجهز می‌باشد. هنگامی که سطل یخ پر است، آشکارساز سطح یخ به صورت اتوماتیک تولید یخ را متوقف می کند. این دستگاه در سه رنگ سیاه، سفید و فولاد ضد زنگ وجود دارد و طول آن حدود ۳۴ اینچ، عرض آن حدود ۱۵ اینچ و عمق آن کمی بیشتر از ۲۵ اینچ است.

بهترین در آشپزخانه: یخ‌ساز جدا‌کننده قابل حمل Della

مدل Della برای خریدارانی مناسب است که به دنبال یک یخ‌ساز بزرگ نیستند، بلکه به دنبال دستگاهی هستند که نسبت به مدل‌های دیگر یخ بیشتری تولید می‌کند. این دستگاه می‌تواند در روز ۴۸ پوند یخ تولید کند که مقدار قابل توجهی می‌باشد. این دستگاه در سه اندازه مختلف یخ تولید می‌کند همچنین یک چرخه عملیاتی شش دقیقه‌ای سریع دارد و برای کاربرانی مناسب است که زمان کمی دارند.

ویژگی‌های دستگاه Della عبارتند از: مقیاس سبد، مقیاس آب اضافه، محافظت در برابر سرریز اتوماتیک و سبد قابل شستشو و قابل جابجایی. بعضی افراد می‌گویند اگر فضای کمی دارید این دستگاه انتخاب خوبی نخواهد بود. با این حال، این دستگاه یخ زیادی تولید می‌کند و این کار را بسیار سریع انجام می‌دهد. این دستگاه به رنگ‌های سفید، سیاه و فولاد ضد زنگ وجود دارد.

بهترین کلی: Whymter UIM-155 12

اگر ترجیح می‌دهید یک یخ سازهمه کاره داشته باشید، می‌توانید آن را به صورت جداگانه یا به صورت داخلی نصب کنید. این دستگاه در عرض ۲۴ ساعت ۱۲ پوند یخ تولید می‌کند و می‌تواند تا ۶ پوند یخ ذخیره کند. این مدل نسبت به مدل‌های دیگر ارزان قیمت‌تر است.

با توجه به ویژگی توقف اتوماتیک، زمانی که ظرف یخ پر می‌شود، یخ را از بین نمی‌برد. این مدل یک دکمه کنترل، شامل یخ‌شکن، تهویه جلو و ساخت و ساز بدون تخلیه دارد. مالکان این دستگاه می‌گویند این دستگاه یک جایگزین عالی برای یخچال و فریزرهای یخ ساز‌دار است، اما باید توجه داشته باشید که این دستگاه برای خانواده‌های پرجمعیت و شرکت‌های بزرگ مناسب نیست. این دستگاه به رنگ‌های فولاد ضد زنگ و سیاه ساخته می‌شود که برای تمام آشپزخانه‌ها مناسب خواهد بود. این دستگاه ۲۵ اینچ طول، ۱۵ اینچ عرض و ۱۸ اینچ عمق دارد و اگر بخواهید آن را به کابینت آشپزخانه خود اضافه کنید، به یک نصاب حرفه‌ای نیاز دارید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: بهترین‌های پوست‌کن در سال ۲۰۱۹

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد